Роклята за $9500, която не съществува

Бизнесменът Ричард Ма, директор на компания за сигурност в САЩ, е купил рокля за над 9500 долара на съпругата си тази година.
Това е скъп тоалет - особено като се има предвид, че не съществува, разказва Би Би Си.
Става дума за дигитална рокля, чийто дизайн е на модната къща The Fabricant. Тя няма физическа форма, различна от снимка на съпругата Мери Рен; присъства само на изображението, обработено от модната къща.
"Определено е много скъпо, но е и като инвестиция," казва Ма, цитиран от британската медия. Обяснява, че обикновено той и жена му не си купува скъпи дрехи, но смята, че подобна стъпка е ценна в дългосрочен план - "след 10 години всички ще носят дрехи от "дигиталната" мода".
Great read by @SoniaElks on the businesses tackling waste in fast fashion through digital designs @LCFLondon @carlingscom https://t.co/AA0LUb4bbs
— Zoe Tabary (@zoetabary) February 18, 2019
Друга компания, скандинавската "Карлингс", успява да "разпродаде" колекцията си от дигитални дрехи миналия октомври с начална цена от 11 долара.
Рони Микалсен, директор на бранда на компанията, обяснява, че макар разпродажбата на дигитална колекция да е "теоретично невъзможно", се поставя таван на броя на продуктите, които ще бъдат създадени, в името на усещането, че колекицията е "специална".
Всъщност тази колекция е само част от маркетинговата кампания на истинските продукти. Според "Карлингс" обаче концепцията има потенциал и се очаква да има още една в края на тази година.
"Фабрикант" пък дава на потребителите възможност за безплатни дигитални дрехи на сайта си, но на желаещите са необходими уменията и софтуерът, за да "облекат" снимките си.
During @dutchdesignweek our digital fashion designer and creative director @amberjaeslooten will be a part of a Dutch TV show #toekomstbouwers
.
Sound Design by @OddOneAudio .
.#digitalfashion #thefabricant #3ddesign #fashionsingularity #fashionsustainability #clo3d pic.twitter.com/EKDA681Mpp
— The_Fabricant (@the_fab_ric_ant) October 20, 2018
Какви точно са потребителите на дигиталната стока на двете компании, е отворен въпрос - една от двете компании заявява, че много от хората, ползващи безплатния продукт, са от модната индустрия. Има и други, които "са много любопитни да видят как изглеждат файловете". Особено "след роклята, продадена за 9500 долара," хората искат и да притежават подобни продукти, казва съоснователят на "Фабрикант" Амбър Джей Слоутън.
Едно от вдъхновенията за компанията са хората, готови да си плащат за облекло на героите в компютърни игри (заради това влияние някои в модната индустрия допускат, че дигиталните дрехи може и да са нещо "дългосрочно"). Тя също така осъзнава, че "светът се променя".