"Амазон" научи "Алекса" да е малко, средно и много развълнувана

"Амазон" научи "Алекса" да е малко, средно и много развълнувана

"Амазон" научи "Алекса" да е малко, средно и много развълнувана
Associated Press
Виртуалният помощник "Алекса" се отдалечи с крачка от "роботския" и се приближи с толкова до "човешкия" глас. Поне в САЩ (засега) асистентът на "Амазон" не реагира безизразно.
"Алекса" обаче не просто предлага две емоции - развълнувана и разочарована.
Тя може да им придава нюанси чрез гласа си, за да създаде представа дали емоцията е силна, умерена или слаба.
Според "Амазон" "Алекса" може да отговаря радостно или развълнувано, когато потребителят познае отговора на въпрос, а разочаровано или съчувствено - когато попита за среща на любимия си отбор и новините са лоши.
Технологичното издание The Verge изразява съмнение, че "разочарованият" режим е направен професионално - звучи по-скоро сякаш "Алекса" е нещастна - но смята вълнението за по-успешен резултат.
"Алекса" става "все по-човешка", отбелязва телевизия Си Би Си. Технологичен редактор на телевизията казва, че в реакциите ѝ вероятно ще се долавят и одобрение и неодобрение в зависимост от зададения въпрос или отговор.
От януари тази година американските потребители могат да ползват "новинарски" режим на асистента.
Сега е добавена още една възможност - интонация, наподобяваща музикално предаване.