Кралско бебе носи шапката ви? Идват десет пъти повече поръчки

Зимната шапка на Арчи – сина на принц Хари и херцогинята на Съсекс Меган – стана такъв хит, че новозеландските ѝ плетачки са затрупани с поръчки.
Кралската двойка публикува в инстаграм акаунта си снимка с нея наскоро и само за няколко дни социалният бизнес Make Give Live получи десет пъти повече поръчки, отколкото получава обикновено за месец.
"Нямахме представа, че ще стане така", коментира една от основателките на групата Беки Смит пред Би Би Си. "Не мисля, че си давахме сметка какъв ефект ще има това върху продажбите. Беше прекрасно да видим, че шапките ни се носят и да популяризираме каузата си."
Социалният бизнес е създаден с цел да намери занимание на самотни хора и да подобри психичното им здраве. Той има общо 11 групи за плетене в Нова Зеландия и общо около 120 членове. Групите се срещат регулярно в кафенета, обществени центрове или библиотеки. Парите от всяка продадена шапка се даряват на нуждаещи се.
Херцогинята на Съсекс вероятно е получила една от тях като подарък по време на посещението си в страната през 2018 г.
Но след това е купила още две, едната от които Арчи Харисън Маунтбатън-Уиндзор носи на снимката. Смит казва, че групата не си е дала сметка на кого е продала шапките, докато не открила адрес в Уиндзор в списъка с поръчки. Въпреки наплива поръчки още се приемат, но клиентите трябва да знаят, че шапките вероятно ще пристигнат със забавяне. Важно е плетенето да остане приятно занимание, а не да причинява стрес на членовете, уточнява тя.
Дрехи и аксесоари често рязко се изкупуват, след като публиката ги види върху кралска особа – най-често върху двете херцогини на Кеймбридж и Съсекс Катрин и Меган. "Ефектът Кейт" (Мидълтън) се изчислява на около 200 млн. лири годишно, посочиха преди време от Brand Finance.
Меган и принц Хари се появиха за пръв път като двойка на игрите Invictus през септември 2016 г. Тъмните ѝ очила от Finlay & Cо на стойност 20 000 долара се разпродадоха за 24 часа. Макар носени и от други, може би по-големи звезди – като Джесика Алба и Риана, нито една от тях не е имала такъв ефект, каза създателят на марката Дейвид Локхед пред в. "Файненшъл таймс". Американците генерират 20% от онлайн трафика на магазина, но след появата на Маркъл делът им е скочил до 40%. Продажбите в САЩ са се увеличили с 2700% в сравнение с предишната година, а на конкретния модел се дължат 80% от тях.
Бялото палто на Line the Label – малка канадска марка, която Маркъл носи на първата фотосесия за годежа – предизвика такъв интерес, че сайтът на фирмата падна, а бройките бяха разпродадени за минути. Чантата на Strathberry от първата им официална изява като годеници в Нотингам също бе бързо изчерпана въпреки цената от 495 лири.