След Мегзит Канада очаква "ефекта Меган" върху модната индустрия

Преместването на принц Хари и Меган, херцогиня на Съсекс, в Канада може да даде тласък на местната модна индустрия – това очакват експерти, цитирани от агенция "Ройтерс".
По-рано този месец двойката изненадващо обяви, че иска да не получава обществено финансиране, но да запази част от кралските си ангажименти. След инфарктни преговори дворецът Бъкингам обяви, че Хари и Меган вече няма да са работещи кралски особи, нито да използват титлите си "кралско височество", ще живеят предимно в Северна Америка, а във Великобритания ще плащат наем на кралицата и ще върнат парите, с които бе ремонтирано семейното им жилище "Фрогмор хаус".
Сега Канада очаква да види какъв ще бъде "ефектът Меган" - при който дадена марка регистрира скок в продажбите веднага след като кралска особа бъде видяна с нейна дреха. Това се случи при първите появи на Меган като приятелка на принц Хари, традиционно става същото и с дрехите на херцогинята на Кеймбридж – Катрин.
"Хората полудяват по дрехите на Меган, каквито и да са те", коментира Джийн Бекер, моден коментатор от Торонто. През 2017 г. тя обяви годежа си с Хари, носейки бяло палто от Line the Label, което се разпродаде бързо.
Марката Sentaler, чието бежово палто Меган носи на първата си Коледа с кралското семейство, също е запозната с ефекта. "Резултатът всеки път е страхотен. Трафикът във всичките ни канали се увеличава, продават се и нейните дрехи, и други подобни", коментира Бояна Сенталер.
Меган демонстрира предпочитания към местни независими марки, сочи Гейл Макинес, собственичка на компанията за моден мениджмънт Magnet Creative Management. "Тя почти е неофициален моден говорител на Канада", коментира Макинес. "Просто, обличайки една рокля, ще повлияе на живота на много хора."
Канадската индустрия се забавя напоследък – продажбите на дрехи и аксесоари са намалели с 2.1% през 2017 г., въпреки че търговският сектор отбеляза ръст от 6.7% като цяло. Канадските фирми обикновено имат малки екипи, наети на място, и сега много дизайнери се местят в САЩ, за да оцелеят.