След Мегзит Канада очаква "ефекта Меган" върху модната индустрия

След Мегзит Канада очаква "ефекта Меган" върху модната индустрия

След Мегзит Канада очаква "ефекта Меган" върху модната индустрия
Associated Press
Преместването на принц Хари и Меган, херцогиня на Съсекс, в Канада може да даде тласък на местната модна индустрия – това очакват експерти, цитирани от агенция "Ройтерс".
По-рано този месец двойката изненадващо обяви, че иска да не получава обществено финансиране, но да запази част от кралските си ангажименти. След инфарктни преговори дворецът Бъкингам обяви, че Хари и Меган вече няма да са работещи кралски особи, нито да използват титлите си "кралско височество", ще живеят предимно в Северна Америка, а във Великобритания ще плащат наем на кралицата и ще върнат парите, с които бе ремонтирано семейното им жилище "Фрогмор хаус".
Сега Канада очаква да види какъв ще бъде "ефектът Меган" - при който дадена марка регистрира скок в продажбите веднага след като кралска особа бъде видяна с нейна дреха. Това се случи при първите появи на Меган като приятелка на принц Хари, традиционно става същото и с дрехите на херцогинята на Кеймбридж – Катрин.
"Хората полудяват по дрехите на Меган, каквито и да са те", коментира Джийн Бекер, моден коментатор от Торонто. През 2017 г. тя обяви годежа си с Хари, носейки бяло палто от Line the Label, което се разпродаде бързо.
Марката Sentaler, чието бежово палто Меган носи на първата си Коледа с кралското семейство, също е запозната с ефекта. "Резултатът всеки път е страхотен. Трафикът във всичките ни канали се увеличава, продават се и нейните дрехи, и други подобни", коментира Бояна Сенталер.
Меган демонстрира предпочитания към местни независими марки, сочи Гейл Макинес, собственичка на компанията за моден мениджмънт Magnet Creative Management. "Тя почти е неофициален моден говорител на Канада", коментира Макинес. "Просто, обличайки една рокля, ще повлияе на живота на много хора."
Канадската индустрия се забавя напоследък – продажбите на дрехи и аксесоари са намалели с 2.1% през 2017 г., въпреки че търговският сектор отбеляза ръст от 6.7% като цяло. Канадските фирми обикновено имат малки екипи, наети на място, и сега много дизайнери се местят в САЩ, за да оцелеят.