Еврокомисията глоби компаниите, притежаващи "Миньоните", с 14.3 млн. евро

Европейската комисия глоби няколко компании, включително "Ен Би Си юнивърсъл" (NBC Universal), за ограничаване на продажбите на брандирани стоки, свързани с популярни филми като "Миньоните" и "Джурасик свят" в Евросъюза, предаде ДПА.
Глобата в размер 14.3 млн. евро засяга няколко компании, принадлежащи на американската корпорация "Комкаст" (Comcast). Отчетено е и намаление на глобата с 30 процента след като "Ен Би Ес юнивърсъл" сътрудничи с разследването на Европейската комисия.
Стратегията на "Юнивърсъл" да не допуска търговци да продават лицензирани продукти сред групи клиенти и страни е срещу антитръстовите разпоредби на ЕС, заяви заместник-председателката на ЕК Маргрете Вестегер. Това подкопава основите на единния пазар на ЕС и не може да се толерира, допълни тя.
Лицензираните брандирани стоки включват продукти като чаши, чанти, дрехи, обувки, канцеларски материали или играчки с лого или изображения от въпросните филми.
ЕК е установила, че "Ен Би Си юнивърсъл" е наложил различни клаузи на търговските си партньори, с които да не допуска да продават стоки извън специфично определена територия и таргет група.
Ако търговците не спазят тези ограничения, договорите им често са отменяни или не се подновяват. Тези незаконни практики са били в сила шест години и половина от януари 2013 година до септември 2019 година според Еврокомисията.
Тя направи три разследвания през 2017 година за подобни практики на американския производител на спортни стоки "Найки" (Nike) и японската компанията "Санрио" (Sanrio), която стои зад популярната марка "Хелоу Кити" (Hello Kitty). "Найки" бе глобен с 12.5 милиона евро през март миналата година, а "Санрио" - с 6.2 милиона евро през юли. /БТА