Социалните мрежи се оказаха спасение за изолираните европейци

Стотици милиони европейци внезапно са изправени пред перспективата да прекарат седмици изолирани. Целта е ясна - да се спре разпространението на COVID-19 и болничните ресурси да останат налични за най-уязвимите. Но има и странични ефекти - хората прекарват много часове сред четири стени, без бъбрене с колегите, без социални контакти и евентуално с деца за гледане.
При това положение социалните мрежи стават жизненоважни, независимо дали като източник на новини; място за споделяне, за четене на смешки или за оживени дискусии.
В Италия хората пеят от балконите си и видеата на тези изпълнения забавляват хора не само в страната, а и по целия свят. Вокалистът на Coldplay, Kрис Мартин, направи концерт на живо във "Фейсбук" с хаштага #TogetherAtHome. (Какви други подаръци за душата донесоха ограниченията четете тук.)
"Туитър" пък е постоянен източник на информация (и дезинформация) - новини, коментари от експерти, графики и видеа, в които италианци споделят какво биха искали да знаят преди десетина дни. Хаштагът #WFH (working from home, работя от вкъщи) показва съвети как хората да се съсредоточат, къде да се сложи бюрото - и дори как дъската за гладене може да бъде чудесна негова алтернатива. Съветите за конферентните разговори са очевидни - облечете си нещо друго, освен пижама, дори да останете без панталони, тъй като няма кой да ви види. В хаштага се промъкват и множество снимки на домашни любимци, учудени, че собствениците им прекарват толкова много време у дома.
Във "Фейсбук" популярни са домашните тренировки, които показват как да се поддържа форма, докато си затворен в една стая.
През последните години социалните мрежи бяха обект на множество критики - за разпространието на дезинформация, за създаването на ехо-стаи и радикализирането на мненията на потребителите си. Но докато Европа свиква с изолацията, сега те показват най-доброто у хората.