Вече можем да се смеем: рекламната индустрия се готви за възстановяване след COVID-19

Вече можем да се смеем: рекламната индустрия се готви за възстановяване след COVID-19

Вече можем да се смеем: рекламната индустрия се готви за възстановяване след COVID-19
Associated Press
Минорни акорди на пиано, кадри на празни улици и хора, гледащи от прозорците си. Рекламите, свързани с коронавируса, бяха толкова много и толкова еднообразни, че преди седмици една компилация в Youtube ги пародира със заглавието: "Всички реклами с COVID-19 са едни и същи".
Те трябваше да излъчват солидарност със страдащите, но рекламистите малко по малко се разведряват. Американската бира "Бъздуайзър" преработи известната си реклама от 1999, в която приятели гледат мач и пият бира, с хора, които гледат стари игри, защото сега спорт няма.
В друга водката Smirnoff се пошегува със самата себе си, след като инвестира в огромна маркетингова кампания с телевизионни звезди на летни партита. Тя съобщи на зрителите, че трябва да променят плановете си и ги призова да спазват мерките за дистанция.
САЩ се готвят да вдигнат ограниченията и да рестартират бизнеса, рекламодателите променят посланията си и ги правят по-забавни. Маркетинг отделите на банковия и технологичния сектор се готвят за евентуално възстановяване в края на третото тримесечие на годината, а след това вероятно ще последва и връщане на разходите за реклама, коментира пред "Ройтерс" Майкъл Рот, главен изпълнителен директор на рекламния холдинг "Интерпъблик груп ъф къмпанис". Но зависи и от сектора - тежко пострадалите авиолинии едва ли ще харчат много за реклама толкова рано. В същото време ресторантите - друг засегнат сектор - ще инвестират много, за да възвърнат клиентите си, смята стратегът на рекламната ангеиця TBWA Ема Монтгомъри.
А за да накарат хората да се върнат по заведенията и да правят покупки, ще е нужен нов стил. Зрителите са уморени от разчувстващи реклами, изразяващи благодарност към работниците на първата линия, смята Пол Маробела, главният изпълнителен директор на Havas Creative North America.
Един от добрите подходи е хуморът - като в тази реклама на слухови апарати Eargo.