Разпродажби или складиране: магазините се борят с планини непродадени дрехи

Магазините за дрехи най-накрая отварят по целия свят, но сега търговците са изправени пред нов проблем. През месеците на пандемията от COVID-19 в складовете, центровете за дистрибуция и дори в транспортни контейнери се е натрупала истинска планина от артикули.
Веригите имат няколко варианта - да складират дрехите или да направят големи разпродажби, да ги прехвърлят на други търговци, като TJ Maxx например, които продават маркови стоки с големи отстъпки, или да използват сайтовете за препродажба онлайн.
Нито един вариант не е идеален и единственото, което компаниите могат да направят, е да ограничат загубите, разказва "Ройтерс".
От компанията за недвижими имоти Knight Frank са заявили пред агенцията, че са получили запитвания за общо 557 500 квадратни метра краткосрочна складова площ, откакто епидемията се разрази във Великобритания през март.
Складирането е реалистичен вариант само за "основни" артикули, които не са обвързани с една конкретна година и биха могли да бъдат продадени на по-късна дата, ако потребителското търсене се покачи - дрехи като бельо, тениски и класически стилове кецове. Вериги за облекла като британската Next и германската марка за спортни дрехи Adidas заявиха, че са прибрали непродадените подобни стоки с цел да ги предложат на купувачите през следващата година.
Но складирането на купчините инвентар е рисковано.
Това не е като виното, което се подобрява с възрастта. С времето тази стока се влошава.
В САЩ продажбите на дрехи намаляха с 89% през април спрямо същия месец през 2019 г., докато във Великобритания спадът бе с 50% в сравнение с март тази година.
Търговците на дребно се надяват, че облекчаването на мерките срещу пандемията ще накара купувачите да се върнат в магазините след месеците, прекарани затворени вкъщи. Но няма гаранция, че продажбите ще се възстановят скоро.
Минимални печалби
Много магазини вероятно ще предприемат комбинация от разпродажби на място и прехвърляне на стока на магазините с намаления. Конкретните стъпки ще зависят от апетита на потребителите, от това колко стока трябва да бъде продадена и колко бързо трябва да се освободи място за нови колекции.
Разпродажбите на място обикновено са по-добрата опция, тъй като прехвърлянето на артикули към магазините с намаления ще донесе минимални печалби.
- Групата за търговия на дребно с намалени цени TJX, която този месец започва да отваря магазините си TJ Maxx и Marshalls, заяви, че през май е имало "невероятна наличност" от артикули на склад на пазара. Базираната във Великобритания Parker Lane Group, която помага на компаниите да управляват излишното количество стока, е обработила поне два пъти обичайния си обем от 1.5 милиона артикула облекло на месец, заяви пред "Ройтерс" основателят Рафи Касарджиян.
- "Някои от нашите клиенти чакат отварянето на магазините, за да преценят пазара, преди да поемат ангажимент за това колко стока искат да отпишат", каза той.
"Най-безумните разпродажби"
Потенциално по-доходоносно би било стоката да се предложи онлайн чрез сайтовете за препродажба, които взимат комисиона, въпреки че тази опция е отворена до голяма степен само за марките от висок клас.
Базираният в Калифорния пазар за препродажби на луксозни артикули Tradesy отвори ново подразделение през април, за да се справи със скока на стоки, от които търговците искат да се отърват, след като големите магазини анулираха поръчките на едро, заяви изпълнителният директор Трейси ди Нунцио.
"Много от тези марки ще излязат на онлайн пазара през следващите няколко месеца", каза тя, като добави, че някои от тях може да създадат своя собствена страница на Tradesy, докато други ще се продават по-дискретно.
Проучване на Coresight Research, публикувано на 20 май, показа, че облеклото е номер едно за намаляване на разходите сред американските потребители. Магазините за дрехи се очаква да отворят на 8 юни в Ню Йорк и на 15 юни във Великобритания.
Някои клиенти очакват бърза печалба, използвайки уебсайтовете за препродажба.
"Предстои да видим най-безумните разпродажби", каза Мелиса Макавой, основател на компанията за събития Luxury Experience & Co в Калифорния. 43-годишната дама заяви, че планира да закупи стоки с отстъпка, след което да я препродаде на по-висока цена онлайн. "Ще купя един тон неща и или ще ги нося веднъж, или веднага ще ги продам", каза тя.