За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
freedom for ua
Рейтинг: 1058 НеутралноТесла е една провалена компания, особено модел 3 направо е за боклука, но успехът се дължи на космическият успех на Мъск. Ако Мъск се провали в космоса и Тесла потъва.
Плюсовете и минусите в сайта вече не са белег за нищо. Те се слагат от модератор и са белег само за това кои коментари се харесват на модератора и кои не. На тролове не отговарям.Potrebitel
Рейтинг: 8 НеутралноТесла не е записала годишна печалба, защото счетоводно годината и приключва на 31 декември 2020 г. Компанията просто е регистрирала четири поредни тримесечия на печалба, които не формират годишен резултат.
За тези, които не знаят, Тесла не печели от автомобилите си, а само от регулаторни кредити и държавни субсидии. Специално последното тримесечие, цялата им печалба идва от продажбата на регулаторни кредити на ФИАТ за над 420 милиона долара. Без тях щяха да са на загуба от над 300 млн долара.
По-добрите от очакваното приходи за последното тримесечие са обясняват с:
- възстановяването в Китай, където Тесла е продала около 30 000 автомобили за тези три месеца. За сравнение Фолксваген Груп продават в Китай толкова коли за три дни.
- уволнението на 70% от служителите в Щатите за месец и след това връщането им на работа с 30% по-ниски заплати.
- регулаторните кредити и държавните субсидии, като почти няма важен пазар в света, където тя да не се възползва от тях.
Та, толкова за чудото Тесла. 90% маркетинг и счетоводна еквилибристика и 10% състоятелност.
Има още мнооооооого път да извърви тази компания преди да се докаже.
Свинчуга
Рейтинг: 1177 НеутралноЧичето си иска дизеляка пък!
Обичам да грухтя и плюскам.Шоршо
Рейтинг: 20 НеутралноДо коментар [#3] от "Свинчуга":
Я ти се качи в твоята тесла и напиши на едно листче ника си, снимай го на таблото на теслата си и дай линк към снимката да се уверим, че правиш това, което проповядваш. Иначе за повечето хора не е до искане, а до можене. Те 99% от хората искат да имат и Ферарри ама няма как да стане, с Тесла положението е същото.
Ivan_
Рейтинг: 466 ВеселоДо коментар [#2] от "Potrebitel":
Модератора е неадекватен!Колега, не че нещо но счетоводната година в САЩ точно сега си приключва в краят на второто тримесечие...
Ivan_
Рейтинг: 466 НеутралноЕееее, най- накрая печалба... Молко мина 10 години...
Модератора е неадекватен!Ще пием май шампанско от дивидента...
Potrebitel
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#5] от "Ivan_":
Тесла вече обявиха годишния си отчет за 2019 през месец януари. Има го в нета.
asdas200
Рейтинг: 420 НеутралноМного ме радва как Мъск и неговите компании се превърнаха в трън в очите на реваншистите от Империята на Злото и техните платени мекерета у нас. Защото е нагледен пример, как една частна компания може да по-мощна и продуктивна от цяла огромна страна, с претенции за империя, очевидно неоснователни :) Мъск е всичко, което руснаците искат, но не могат са бъдат! Затова го ненавиждат.
Petleshev
Рейтинг: 3210 НеутралноДо коментар [#3] от "Свинчуга":
Пътят на праведния е заобиколен от всички страни с несправедливостта от егоизма и тиранията на злите хора. Блажен е онзи, който в името на милосърдието и добрата воля, води слабия през долината на мрака ...Ами да, нормално е да е така. Голяма част от чичаците живеят по панелки и места с лоша инфраструктура. Освен това имат и ниски доходи. Какво друго да искат, освен стар ФВ Пасат дизел? И аз много се заглеждам по Тойота Приус плъгин, ама отива към 40 хиляди евро. И като се замисля, че с толкова мога да си спретна много прилична къщичка на груб строеж и ми минава мерака. Затова ще си карам Опел-а и ще гледам да мечтая по-малко. ;)
Potrebitel
Рейтинг: 8 ВеселоДо коментар [#6] от "Ivan_":
С 860 милиона загуба за 2019 година най-много да пиеш една студена вода.
vhv
Рейтинг: 180 Неутрално"Прогресивните сили", 100 години погребваха капитализма, но рухнаха техните кочини.
От 10 години прогласяват фалита на Тесла, да видим, колко от пушеляците ще хлопнат кепенци...
Ivan_
Рейтинг: 466 ВеселоДо коментар [#7] от "Potrebitel":
Модератора е неадекватен!Добре, щом така твърдиш, само да знаеш, че фискалната и календарната година в САЩ се разминават. Фискалната свършва в края на Септември, но както и да е...
Ivan_
Рейтинг: 466 ВеселоДо коментар [#10] от "Potrebitel":
Модератора е неадекватен!А, печалба от над сто милиона има, ще пием шампанско, Реалиста ще ппчерпи от дивидента...
vesolr
Рейтинг: 975 ЛюбопитноДо коментар [#5] от "Ivan_":
От клеветника https://goo.gl/QdmktQНе че нещо, ама Тесла и доста други са на 31 декември, но има и такива през 3тото 3месечие и т.н.
Нямам представа какво имаш предвид под “счетоводна година в САЩ”, няма универсална дата за приключване на счетоводната година за американските компании.
vesolr
Рейтинг: 975 ВеселоДо коментар [#6] от "Ivan_":
От клеветника https://goo.gl/QdmktQШампанско пихме от неколкократното увеличение на акциите, който иска да си чака мизерния дивидент от ГМ или други “стабилни” компании.
karatista
Рейтинг: 239 НеутралноДо коментар [#2] от "Potrebitel":
We Do This NOT Because It Is Easy, But Because We Thought It Would Be Easy!да регистрираш печалба, докато строиш 3 нови фабрики не е шега работа. иначе за емисиите - ами всеки може да го направи, те не са задължително само за тесла. форд, морд и другите ако искат и могат да се възползват и те, какво пречи?
Ivan_
Рейтинг: 466 ВеселоДо коментар [#14] от "vesolr":
Модератора е неадекватен!Шшшшт, ще изплашиш рибата...
Potrebitel
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#12] от "Ivan_":
Аз не твърдя - аз съм прав и имам доказателства. Тесла имат публикуван финансов отчет от януари месец за цялата 2019. Какво ме интересува фискалната година. Всяка компания в Щатите си има дата, на която си обявява годишния резултат за предходните 12 месеца.
За Тесла финансовата година е от началото на календарната година до нейния край.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
vesolr
Рейтинг: 975 ВеселоДо коментар [#12] от "Ivan_":
От клеветника https://goo.gl/QdmktQЕй, ама и със самочувстие продължаваш да настояваш. При Тесла няма разминаване. При редица други компании - също. При някои компании има, както и при федералното правителство - 30 септември. Но има и компании в средата на годината, в края на юни.
Ivan_
Рейтинг: 466 ВеселоДо коментар [#14] от "vesolr":
Модератора е неадекватен!Не е ли любопитно, че за такава компания , иновативна дет се вика и високотехнологична положителен финансов резултат идва след преместване на сглбяването на физкческкят продукт в Китай, ,ащото трудът по евтин...
Ivan_
Рейтинг: 466 ВеселоДо коментар [#15] от "vesolr":
Модератора е неадекватен!А пари за шампанското откъде?
Чувал съм дивидента ти го пускат в сметката, а увеличението му се любуваш виртуално на екран...
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
Ivan_
Рейтинг: 466 ВеселоДо коментар [#18] от "Potrebitel":
Модератора е неадекватен!Добре колега...
Ivan_
Рейтинг: 466 ВеселоДо коментар [#21] от "vesolr":
Модератора е неадекватен!С теб не е интересно, при теб има осмисляне логика, чакай да дойде Реалиста с него става бъзик.
С теб ако искаш може и сериозно да си пишем.
otrqdnik
Рейтинг: 294 НеутралноТова е доказателство, че е била на командно дишане 10г и помпане от САЩ и Саудитска Арабия. Но технологии и производство от подобен мащаб се развива или за 30г или с много стимуланти. Разбира се САЩ няма как да оставят големите производители да ги изпреварят в тенологията и да превземат пазара, затова решиха да направят концентриран превантивен удар. Това криеше много рискове, но според мен Мъск се справи много добре. Но така или иначе големите компании ще изядат Тесла, те имат установени развойни центрове и знаят как да направят конструкцията на екипите си, докато такъв малък период на съществуване, няма как да ти осигури уникални специалисти, които да развиват бранда.
Примерно Апъл за 30г съществуване не успяха да заместят Джобс като генератор на идеи. Трябва време за да се отсява най-доброто от поколенията.
Мъск направи точно обратното, събра екип и много мениджъри го напуснаха първите 5-6г. Кадруването е маратон, а не спринт. Печалбата не е важна, тя идва с времето, важното е да се напасне екип и да има постоянно търсене на кадри.
Бъфет не залага на Мъск заради хазартният му начин на живот. За един бизнес най-важното е мениджърите да са здраво стъпили на земята със стабилни семейства и предвидимо поведение. Хазарта и хазартните решения все някога се дънят дори и да имат временен успех. Бъфет се запознава със биографията на мениджърите преди да инвестира в дадена компания, иска да знае дали са склонни към рискове или бачкат здраво и пъплят неуморно към върха!
Според мен Мъск е прекалено хазартен за да развива голям бизнес, издънките му се покриваха от НАСА и САЩ, защото ако спрат да го финансират ще загубят огромните си вложения до сега. Бордът на директорите е другата спирачка, която му сложиха за да не направи голямата издънка. Хазартния тип мислене е добър за стартъп, но не и за компания с хиляди служители, каквато стана Тесла. За да се вместиш в маржа между печалбата и загубата едни 10-20% няма как да вземаш прекалено дръзки и смели решения, всичко трябва да е добре премислено. Не може да си позволиш да вземаш решение, кото да ти направи печалбата 50% или да те доведе до фалит, за едни мизерни 30% повече за година, да рискуваш бранд и имущество за стотици милиарди е повече от глупаво.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
otrqdnik
Рейтинг: 294 НеутралноИма нещо друго много показателно - борда на директорите му плаща в акции - тоест прехвърлят му цялата отговорност. Ако се издъни, само той ще е на загуба.
Това би трябвало да е стимулиращо за него, но е дълбоко погрешно поведение, така всеки измива отговорността от себеси и всички я прехвърлят на един човек. Това пази фирмата от личностни дразги, но изключва собствениците от ангажираност и допълнителни идеи в интерес на компанията - това е методът по който работи финансовият капитал - влагат се пари на много места и където се получи голямата печалба, тя покрива загубите от другите вложения.
Освен това ако натоварваш един човек с прекалено много очаквания, той рано или късно се пречупва, това стана с Яху, това става и с всяко магаре, на което му трупаш тухли докато то пъпли.
Мъск има много енергия, но когато го учиш да взема решенията сам, той почва да не се доверява на никой и разбира се не учи никой, не работи в екип, затова предаването на щафетата ще е много драматично. Много фирми спират да съществуват когато няма екип а само един остарял гневен собственик, който не е намерил приемник.
*****
НеутралноРуснаците ненавиждат Мъск заради електромобилите!
Да припомним - върхушката в Кремъл, кой знае защо реши да наложи на населението си насилствено, по путински, електромобили и да им забрани бензин и дизел ..
--------------
«Очередная глупость»: в России намерены запретить бензин и дизель
МОСКВА — REGNUM Глава правительства .. дал поручение вице-премьеру Аркадию Дворковичу проработать предложения по мерам господдержки развития электрического транспорта .. Правительству предложено ввести программу сокращения объемов выбросов загрязняющих веществ от автомобильного транспорта и ввести ограничения использования автомобилей с двигателями внутреннего сгорания, в том числе в городах-миллионниках и курортных зонах.
----------------------
Путиновата клика, вече се опита да излъже трудовите маси с електромобили ..
В 2014 те направиха вносното мито за коли и компоненти , от 14% на 0% ..
И за "Тесла" и за "Мицубиши" и за "Нисан" - 0% и толкоз ..
"История изменения пошлины на ввоз электромобилей началась в 2014 году, когда она ещё составляла 17%. Правительство приняло решение снизить размер платежей и установило для легковых транспортных средств пошлину в 0%. "
Да, но сметката на кремълските олигарси-отровители не излезе..
Изстрадалият руски народ погледна, почеса се , видя че колите реално в руските условия имат пробег по 80-100 км и човек не би могъл да ги държи в комплекса, на улицата, пред блока и да ги зарежда с кабел през терасата цяла нощ и не рачиха да купуват електрокари ..
Русия - електрокарният Мордор !
Между обикновените хора в Русия и управляващата олигархична Путинова клика има пропаст!
Ето защо, всякаква поддръжка на Москва за "Тесла" и заплахи за забрана на ДВГ с бензин и дизел, се посреща с омраза!
Част от омразата към Путин, се прехвърля и на харесваният от Кремъл Илон Мъск ..
Това е обяснението!
*****
Неутрално"Лада Калина" французите не я ли спряха още преди пет години?
В момента всички модели на АвтоВАЗ минаха на платформа "НисанВ" ..
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
vesolr
Рейтинг: 975 ВеселоДо коментар [#22] от "Ivan_":
От клеветника https://goo.gl/QdmktQСъс същия успех можеш да заключиш, че Тесла си подобрила резултатите щото започнали да сглобяват в скъпоплатена Германия след като заработи тамошната фабрика. Не знам какво целиш с подобни елементарни подмятания, предполагам си запознат с мащабите на китайския пазар и че всички големи производители се натискат за там, ама викаш “дискусия” да става...
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
vesolr
Рейтинг: 975 ЛюбопитноДо коментар [#23] от "Ivan_":
От клеветника https://goo.gl/QdmktQТи може би си доста по-консервативен и предпочиташ дивиденти, един вид по-сигурна печалба. Аз много рядко купувам компании заради дивиденти, изключение може би е тази година, когато поради падналите цени на доста компании доходността от дивидента стана двуцифрен %, което на фона на сегашните нулеви лихви в банките не е зле. Но най-много пари съм правил от компании не плащащи дивиденти или с много нисък %, просто дивидентът не е майката и бащата на една инвестиция.
От Тесла не чакам дивидент, а ръст в пазарната капитализация. И предполагам никой от акционерите не ги купува заради дивидента.
Тюфлекчия
Рейтинг: 466 ВеселоОтново си "компетентен" както винаги. Само да ти кажа, че в САЩ компаниите си избират кога да приключват годината. Американската компания в която работя аз приключва на 31 Октомври. Така че е напълно възможно Тесла да приключват на 31 Декември. Ей така си по всички теми. Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
asroma1927
Рейтинг: 418 НеутралноДо коментар [#1] от "anonim440":
И какво общо имат Tesla и SpaceX, освен, че Мъск е акционер в тях? Първата е публична компания, а втората е частна, която не се търгува на борсата. SpaceX не прави финансови трансфери към Tesla, нито пък да се случва обратното. Освен това, SpaceX е много по-малка компания от Tesla.
Ivan_
Рейтинг: 466 НеутралноДо коментар [#35] от "vesolr":
Модератора е неадекватен!Аз нищо не твърдя. Тесла това е написала в отчета си, резултата се дължи и на ниски разходи в Китай и намалени плащания за труд.
Пак ти пиша мога сериозно мога и с майтапи...
Pontif
Рейтинг: 2431 НеутралноВ Дневник е безполезно да се четат статии а Тесла. Все същите хитреци, хвърлят същите голи кукички за да се заядат с някой и все едни и същи клишета се пишат. Доста тъпо е!
Sic semper evello mortem tyrannis - California Über AllesIvan_
Рейтинг: 466 НеутралноДо коментар [#37] от "vesolr":
Модератора е неадекватен!Нищо лошо няма в това. Но това не е инвестиция в бизнес, а във вид финансов инструмент. Схответно е смешно когато се заобяснявате какъв бизнес била Тесла.
.
blagoj
Рейтинг: 842 НеутралноТесла е изключителна компания, такова нещо никога досега не се е случвало в този бранш. Имам предвид нейната капитализация при условие че произвежда само няколко модела коли и чак сега има що-годе устойчива печалба. Очевидно Мъск има дарба да предвижда бъдещето и инвестиращите му вярват.
Ivan_
Рейтинг: 466 НеутралноДо коментар [#38] от "Тюфлекчия":
Модератора е неадекватен!А, компетентният Тюфлекчия, вчера защо така забрави да отговориш под статията за Тръмп и моят въпрос.
Викаш много си компетентен като се бъзикаме, но могато сме сериозни и забравяш да участваш в дискусията.
Хайдд давай да видим колко си компетентен, коментирай по същество каксото си избереш за тесла аз съм насреща ще ти отговарям да видим кой кой е всъщност.
Само да не вземеш сега да спреш лато вчера да пишеш
.
Ivan_
Рейтинг: 466 НеутралноДо коментар [#42] от "Pontif New Dnevnik SUCK":
Модератора е неадекватен!Виж за това си прав.
Ето имаме възможност за разнообразие да направим сериозна дискусия.
Гледам и Тюфлека реши да демонстрира компетентност...
Ivan_
Рейтинг: 466 НеутралноДо коментар [#44] от "blagoj":
Модератора е неадекватен!Наистина е уникална по този показател. Това оначе положително ли е? Колко са примерите, че подобни компании са довели до положителен завършек?
bobyb
Рейтинг: 199 НеутралноЯвно не разбираш нищо от бизнесмодела на Тесла. В Китай дори не е работила още фабриката миналата година. И всичко произведено там е само за китайския пазар, който все още е малка част от целия оборот.
*****
НеутралноДа не забравяме и емисията СО2 ..
Грета Тунберг ни учи, постоянно да мислим за въглеродния отпечатък!
При "Пасат Дизел" е от 10% - До 30% по-малка отколкото алтернативно задвижване ..
Мнозина, избирайки дизел активно участват в опазването на Земята и борбата с климатичните промени ..
*****
НеутралноМъск има екстрасензорни способности и вижда , до 4 часа в бъдещето..
За това и Путин , така му вярва и е заложил на електромобилите в Русия ..
Руснаците пък, мразят Путин и покрай него са на път да намразят и Мъск .
Дето се вика "покрай наш Илия, мразя и Свети Илия"
Такива работи ...
*****
НеутралноКитайският пазар е най-големият в света!
Китайската Комунистическа Партия не дава на хората друга възможност, да се придвижват свободно, освен електромобил ..
По този път - на насилие - е тръгнал и Путин.
Русия - електрокарният Мордор!
*****
НеутралноЩо ми наслагахте минуси?
Какво искате да кажете - Путин няма опозиция?
Няма хора в големите руски градове - дето не го траят?
Ми има хора, дето мразят Путин .. колкото и минуси да ми наслагате -това е христоматийна истина ..
Ivan_
Рейтинг: 466 НеутралноДо коментар [#48] от "bobyb":
Модератора е неадекватен!Е, не зная какво си разбрал от написаното в моят коментар но ще ти го повторя.
Аз нищо не твърдя. Преразказвам написаното от компанията тесла във финансовият си отчет.
Та я кажи пак кой не разбирал бизнес моделът на тесла, момпанията тесла ли?
Това ще да е интересно за обсъждане...
vesolr
Рейтинг: 975 ВеселоДо коментар [#41] от "Ivan_":
От клеветника https://goo.gl/QdmktQКак беше лафът - успехът има много бащи...
Честно казано не разбрах смисъла на абсурдното твърдение, че в САЩ фискалната година приключвала сега, в края на второто тримесечие, а това с Китай е от рубриката “казвам очевидното”...
До коментар [#43] от "Ivan_":
Никой от нас не е твърдял нещо по-различно - естествено, че е инвестиция в акции на компания, която се търгува свободно на фондовата борса и е достъпна за дребни инвеститори като нас.
Ivan_
Рейтинг: 466 НеутралноДо коментар [#54] от "vesolr":
Модератора е неадекватен!Появиха се някакви нови непознати участници под темата. Нали си ме знаеш вече, пускаш малко "бомби" и наблюдаваш кой как реагира. Бърз начин да видиш с кой има смисъл да се коментира и кой минава към забавните преживявания.
За другото баш пък никой, Реалиста е най редовен в обясненията си за бизнес потенциала на бизнесът на Тесла. Няма реално потенциал за подобна капитализация. Тази капитализация не е оправдана дори и тесла реално да стане най големият производител по брой доставени автомобили независимо как точно ще се използват тези автомобили.
Ivan_
Рейтинг: 466 НеутралноДо коментар [#54] от "vesolr":
Модератора е неадекватен!Според мен 2023 ще е ключова за Тесла. Тя ще покаже има ли шанс Тесла да се развие реално като водещ производител на автомобили или ще се превърне в един от многото. Проблемът е, че вече е изконсумирала капитализацията си за водещ. Та дори и да успее да се превърне във водещ това няма да се отрази на акциите й.
Феновете и мантрите за вярата във бъдещето са до време, а за Тесла това време минава всеки ден...
*****
НеутралноНе става въпрос за вяра, а за точен анализ ..
Бъдещето, без съмнение е на електромобилите - нещо, което многократно съм споменавал и съм се аргументирал ..
blagoj
Рейтинг: 842 НеутралноДо коментар [#47] от "Ivan_":
Мисля че е положително. Тенденциите изглежда са в полза на компанията - цените на батериите се понижават. При това сега петрола е евтин, но въпреки това не се отразява негативно на компанията. Предполагам че в момента Тесла е надценена, но не много.
Тюфлекчия
Рейтинг: 466 ВеселоНищо не съм "забравил" - аз имам живот и не вися по цял ден във форума да чакам някой да ме пита нещо, че да отговоря. Не знам за какво говориш, но вероятно е била някоя от поредните ти глупости. Аз за Тесла нямам какво да кажа, защото слабо ме вълнува. Просто видях, че отново ръсиш мозък без да си наясно какво говориш, но пък за сметка на това с огромно самочувствие. Айде залягай над книжките и като понаучиш нещо ела да изискваш отговори от мен. Важи за абсолютно всички теми. Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
Ехото на Гласът
Рейтинг: 626 НеутралноВ статията липсва _най-важната_ подробност. Печалбата на Тесла _не се дължи на приходи от продаване на коли_ а от продажба на "екологични кредити" на други компании произвеждащи коли, които не могат да изпълнят квотите си за произведени/продадени "екологични" коли.
Както е посочено в статията, чистата печалба за тримесечието е $104 милиона. От продажба на въпросните екокредити на други компании за тримесечието са получили $428 милиона. Без тези приходи Тесла щеше да бъде на $324 милиона загуба. Факт!
https://www.cnbc.com/2020/07/23/teslas-sale-of-environmental-credits-help-drive-to-profitability.html
vesolr
Рейтинг: 975 ЛюбопитноДо коментар [#56] от "Ivan_":
От клеветника https://goo.gl/QdmktQДа видим - 2023, 2025 ли, ей-сега ще се изтърколят.
Относно бизнес потенциала на Тесла, мнения разни - от суперскептици като теб, до супероптимисти като реалист или още повече от него. За мен е интересно дали ще ги включат в С&П500 и ще минат ли следващата бариера от 2000 за акция.
Покрай Тесла и много други сравнително неизвестни компании рязко увеличиха стойността си за последните месец-два. Някои от тях даже нямат производство, а са по-скоро бизнес план, ама ей ги с милиардни капитализации. Някой ще спечели, други ще загубят.
Ivan_
Рейтинг: 466 НеутралноДо коментар [#58] от "blagoj":
Модератора е неадекватен!Всяка възможност е и заплаха и обратното. Цената за пробег се понижава всяка година но това важи за вскчки включително и за конкурентите на тесла. До момента тесла имаше предимство защото нейните батерии и позволяваха да е пред конкуренцията. Сега цената на батериите на другите позволяват задоволитен пробег, да под този на тесла но достатъчен за клиента. Раблтата по батериите е сериозна защото този пазар има много голям потенциал. Съответно има много инвестиции и разработки. Има няколко доста надежни разработки които биха позволили даже ел. Самолети което е заплаха пък за тесла, понеже някой дръг може да получи тяхното настоящо предимство и да предложи по добър пробег и зареждане.
Независимо от горното аз имах съвсем различно нещо предвид. Има ли в корпоративната история компания която да е реализирала подобни ръстове на акциите и да е завършила добре. Може би Амазон но и тя е млада компания, а и профилът е различен от тесла. Енрон пък въобще не завърши положително, а има прилими с развитието на тесла...
Времето ще покаже.
Ivan_
Рейтинг: 466 НеутралноДо коментар [#59] от "Тюфлекчия":
Модератора е неадекватен!А, това е лесно. Просто потвърди наистина ли обясни, че Тръмп с президентски указ щял да регулифа фармацевтичният бранш в САЩ с цел ценово регулиране и недопускане/разбиване на картел...
Избяга вчера от отговор, сега гледам даже си забравил, давай нали си компетентен потвърди си компетентното обяснение от вчера, че е мноооого компетентно...
*****
НеутралноКолкото и да слагате минуси - истината е тази!
Ivan_
Рейтинг: 466 НеутралноДо коментар [#61] от "vesolr":
Модератора е неадекватен!Точно, напомпва се следващата "промишленост". Интересното е, че извън САЩ няма такива изкривявания. Мерцедес има реалнинел камиони, готови работещи с круиз контрол неотстъпващ на нищо от тези в автомобилите, но това не се птразява на акциите, докато нова компания която сега излиза на борсата прави по силно представяне отколкото това на тесла при нейното излизане на борсата. Сега освен бизнес конкуренцията тесла ще се изправи и пред комкуренцията на очакванията на финансовите инвеститори. Тесла е вече на стойност, сега ръстта на акциите й няма как да бъде като на ново листвана компания, тази компания ще расте с по-високинтемпове отколкото тесла, дали това няма да доведе до напрежение у Мъск. Вече има пълна конкуренция и като финамсов инструмент при камионите...
Въвниндекса най вероятно ще ги включат, избори предстоят в САЩ това не са маловажни неща, не се заблуждавай, че няма политика задмтесла и представянето й. Не случайномдадох на другият колега Енрон за пример. , когато станеш голям очакванията са повече и повече т гледат....
*****
НеутралноТотално са зле въобще електромобилите, сравнени с най-обикновен автомобил , примерно индийския боклук "Тата Нано" с два цилиндъра моторче ..
https://www.youtube.com/watch?v=kMlC4aaBeT4
Или "Поларис Мултикс" с едно цилиндърче дизел - също индийска майстория ..
Зареждаш "Мултикса" за 2 минути и караш цял ден ..
После - зареждаш , ако трябва, още ..
https://www.youtube.com/watch?v=NhgpttMFnEA
https://www.youtube.com/watch?v=u4yBo8b71U8
Причината е фундаментална физическа - енергийната плътност!
Колкото и да са усъвършенствани литиево-йонните технологии, в един килограм батерия има 37 пъти по-малко енергия в килоджаули, отколкото в литър дизелово гориво.
Ето - тука обяснено ..
https://www.youtube.com/watch?v=Hatav_Rdnno
Причината бъдещето да е на електромобилите, въобще не е в някакви техни въображаеми предимства , пред ДВГ ..
Че да имаш индийският боклук "Нано" ти е много по-удобно, отколкото да притежаваш електромобил ..
Destino
Рейтинг: 96 НеутралноПич, хората купуват акции на Тесла, защото ги кефи самата идея, да се произвеждат ел коли. Второ, много ги авангардният Мъск (мен също).
Трето, Тесла е бъдеще, хората купуват бъдеще.
Четвърто, Тесла имат много натрупан опит както за хардуера, така и за софтуера на ел колата. А това струва пари. И така нататък...
Що се касае камионите на Мерцедес, те ще глътнат яко вода, в момента в който Тесла пуснат автономните си камиони. В щатите има 3,5 милиона трък драйвери, които с удоволствие ще бъдат заменени с автономни камиони. В Европа не, в България не, но в щатите да.
За твое щастие, имаш възможността да шортнеш акциите на Тесла, не разбирам, защо не се възползваш, и не спечелиш някой друг милион. Лесно е.
Ivan_
Рейтинг: 466 НеутралноДо коментар [#67] от "Destino":
Модератора е неадекватен!Всъщност си ппчти изцяло прав. Точно преобладаващата част от акционерите в тесла са такива по причини различни от имономическата логика. В това лошо няма всеми е свободен да прави лалвото си иска с парите си.
Мерцедес не се е гутнал до сега още повече камионите му, пък за автономното шофира е тпва което прави автопилота на Тесла с лек автомобил два тона го прави ел камионът на мерцедес с круиз монтрол, пък лямиона и композицията гони 40 тона.
Благодаря ти за идеята къде да влагам парите си, но явно не си разбрал аз съм прост селянин пари нямам и нищо не разбирам та даже и идета ти остава обхркваща за мен...
*****
Неутрално[quote#67:"Destino"] Що се касае камионите на Мерцедес, те ще глътнат яко вода, в момента в който Тесла пуснат автономните си камиони. В щатите има 3,5 милиона трък драйвери, които с удоволствие ще бъдат заменени с автономни камиони. В Европа не, в България не, но в щатите да. [ /quote]
Че те и на "Даймлер" камионите могат да са автономни ..
"Уестърн Старс" от кога показаха експериментален прототип ..
Също и "Каскадиа"..
https://daimler-trucksnorthamerica.com/brands/freightliner-trucks/
"Даймлер" имат свойството да са нй-голям производител в САЩ с 35 000 служители в момента и имат сервизи, дилъри, фирми за окомплектовка , ремаркета и т.н.
Много ми е интересно "Тесла" , как ще им стъпи - на фирма с 35 000 човека???
"Даймлер" с два бренда е над половината продажби в САЩ..
-----------------
Through November, in 2019 Freightliner had sold 93,310 units in the U.S., a market share of 36.8%, according to data provided by Wards Intelligence.
---------
And, that’s more than double the closest competitor Kenworth, which had sold 38,277 units through November for a 15.1% market share.
-----------------
Общо за 2019 имат продадени повече камиони, отколкото "Тесла" има продадени коли ..
Realist
Рейтинг: 3156 ВеселоКаква стана тя, тагаришчи и тагарашутки? Форумните шортъри и завърпилиъте икономика и политпросвета в средното милиционерско глътнаха водица!
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.charlesdegaulle
Рейтинг: 352 НеутралноТесла тепърва ще расте. Засега, основната печалба идва от слънчевите батерии. Не от колите! И в САЩ има много, при това доста влиятелни врагове. Като се започне от автомобилната конкуренция, ел. доставчиците, застрахователите и дилърите на коли. Всички те са в паника, измъква им печалбата под носа... За един мастодонт е доста трудно да трансформира производството си. Разбираемо е. Но бъдещето е ясно, алтернатива няма. А изостават ужасно. Основният бизнес на Тесла с ел. панелите е в Калифорния, Невада, Аризона и Ново Мексико. Където слънчевите дни са около 84%! А там фирмите за ел. разпределение са собственост на големият мошеник Уорън Бъфет. Всички те са листвани на финансовият пазар и инвеститорите им искат печалба. Бъфет увеличава цената на тока средно с 8% годишно. Без видима причина. Са не говорим затова, че технологията им е от 1952-ра година!! Неефективна мрежа, неуправляема. Лятото, когато климатиците бумтят, цената на тока е двойна!! И понеже са единственият доставчик, обикновения човек избор няма... Ако си сложи панели на покрива, съсипва цялата система! Недай Боже да има и буферни акумулатори. Тесла вече има читав софтуер, дето се свързва с чипа в колата ти. И следи как караш. С GPS, т.е. следи те и как спазваш правилника... Така те застрахова справедливо. Всички застрахователи имат нещо подобно (много по-неинтелигентно!), но им служи само да увеличат застраховката. Докато Тесла я намалява на съвестният шофьор!! Има вече случей с около 40%!!! Става дума все още за колите на Тесла де. За дистрибуторите на коли, да не говорим! В Аризона накараха Тесла да открие дистрибутивен център?!? Не може то така да доставя колите си директно на клиента...
Та не е за учудване, че Тесла изнася производството си извън САЩ. В Китай, ЕС и Австралия. Не е верно това, че в Китай труда бил по-евтин. Роботизираният завод оставя само около 8% човешка намеса. Което не се отразява на цената на колата. Независимо колко е скъп или евтин труда. Цената на материалите е от значение.
Истинската революция обаче тепърва предстои! С автономната Тесла. Колата те вози сама до службата и след това вместо да стои на паркинга, ти носи печалба като такси. После те прибира. При това всички тези Тесли са в мрежа и регулират трафика. Досега никой по света не е постигал подобно нещо!!
*****
НеутралноКой пък сложи минуси ?
Смятаййе американския пазар , какъв е , и какъв е делът на "Даймлер"..
-------------
Freightliner .. a market share of 36.8%
Kenworth .. a 15.1% market share.
Western Star .. a market share of less than 3%.
----------------------
Що не събирате, не е ли бая над 50% ??
Realist
Рейтинг: 3156 ВеселоДосега бяха колите . Историята оттук нататък е записана на страница 7 от финансовият отчет. И тя касае една една друга огромна, тромава и слабопроменяща се индустрия, енергийните ютилита. Тесла е на печалба в индустриалните батерии и панелите. Съвсем билзко е времето на дистрибутираната енергия, в което веки дом ще е не само консуматор, но и генератор на енергия. Тесла има софтуер за дистрибутирана енергия, който предлага и продава. Софтуер като автопилота им.
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.*****
НеутралноРусоробите беснеете, а?
Мурзильок , наш малък ..
Кефиш отвсякъде!
*****
НеутралноМурзилкажът побесня!
"Прав беше другарят Путин, да харесва "Тесла" и да дава дотации на електромобилите " ..
Верно ли?
Идете да му целувате портрета!
Destino
Рейтинг: 96 ВеселоДа, Тесла е секта, Мъск е месия. Аз съм член на тази секта )))
Не мисля, че акциите са силно преоценени. Явно има глад, както и пари, за такива компании. За мен по-главният въпрос е, къде е конкуренцията?
Realist
Рейтинг: 3156 ВеселоДо коментар [#60] от "Ехото на Гласът":
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро."В статията липсва _най-важната_ подробност. Печалбата на Тесла _не се дължи на приходи от продаване на коли_ а от продажба на "екологични кредити" на други компании произвеждащи коли, които не могат да изпълнят квотите си за произведени/продадени "екологични" коли."
Можеха да направят и по- голяма печалба, но Мъск съвсем ясно на брифинга заяви, че печалбата оттук нататък ще е 1%, защото всичко спечелено ще се дава за растеж. Тесла с Гига 1, Гига 2, Гига 3, Гига 4, Гига 5 и завода в Калифорния има капацитет за 4 милиона автомобила.
Към края на годината сигурно ще знаем за още 2 гигафабрики.
Не ми се мисли какво им се пише на старите и труднопроменящи се традиционни производители.
А колкото до еко кредитите, накарайте Фиат- Крайслер да не ги купува и да произвежда по- екологични автомобили. Кредитите са от продажбите на Джип е Европа и продажбите на Додж в Америка!
Ivan_
Рейтинг: 466 НеутралноДо коментар [#70] от "Realist":
Модератора е неадекватен!Ей Реалисга, жив ли ?
Хайде къде се губиш, да видим сега ще ставаме ли съдружници на Мъск с автономните таксита или?
Realist
Рейтинг: 3156 ВеселоМежду другото, заради включването в S&P 5000 има недосттиг на около 25 милиона акции на Тесла и фодовете в момента гонят Мъск за нова емисия. Емисия между $5 и $10 милиарда. Тези пари ще сбъднат и най- лудите мечти на Елон Мъск.
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.Му-ха-ха-ха!
Ivan_
Рейтинг: 466 НеутралноДо коментар [#71] от "charlesdegaulle":
Модератора е неадекватен!А , извинявам се, ти явно вече си съдружник с Мъск при автономните таксита, комко сте пуснали вече в движение.
Сега малък въпрос или два или три...
Ами ако след пет годи и вече не ходим на работа, къде ще ни оставят теслите? Или пък ако онзи серсемин с многото пари дето се пишеше приятел на Мъск му измъкне бизнеса? Чудя се коя е по технологичната компания Тесла или Амазон... Или пък ако въобще няма коли след някоя зруга година, че май има пробив във батериите, кокто да позволи ел самолети те автопилоти вече си имат...
Realist
Рейтинг: 3156 ВеселоИ това ще стане, колкото и на някои хора да не им се вярва, колкото и да са задръстстени провинциалисти.
Заставай като дядо Йоцо да гледаш железницата!
Между другото, малък хинт от пресконференцията след отчета:
1. FSD ще е готово към края на годината или началото на следващата.
2. Автономните таксита 2022-2023-та, когато Тесла ще има 3-4 милиона автомобила на пътя. С натискането на бутон, и ето ти дистрибутирана компания от рода на Убър. Тесла управлява софтуера без да е дала и $1 за флотилията автомобили.
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
greeneyes
Рейтинг: 3183 НеутралноКонкуренция ще има. Така е в Америка, така е било и така ще бъде. Голямото предимство на Тесла, че те бяха първите, те доказаха, че ЕВ са бъдещето. А това е наистина предимство, защото доказаха и на практика, че идеята работи и носи пари. Но конкуренция ще има. Веднага давам за пример бъдещите "тесли". Никола Моторс, Тортоаз, че даже и китайската НИО.
И за протокола, аз не само съм фен на Тесла, аз съм един от първите в Америка, които "прежалиха" 70 хил долара, за да си купят тази невероятна кола още през 2013 година. И досега не съжалявам, не само заради прекрасната кола, която карам вече 7 години, не само за спестените хиляди долари, не само за идеята, че вярвам, че това е бъдещето, но най-вече заради флагмана и марката. Да кажеш, че притежаваш Тесла е нещо много повече от "фукня", това е знак, че ти си познал.
И отново за протокола, не притежавам акции на Тесла и не ме интересуват капитализации, цени на акцията и пр. Притежавам продукта.
Ivan_
Рейтинг: 466 ВеселоДо коментар [#73] от "Realist":
Модератора е неадекватен!А, ти не беше ли живял в калифорния? Те и Енрон здраво бачкаха в енергийния бизнес, пък и акциите им как дърпаха...
ПП В управлението на енергийни мрежи Тесла даже не е на картата, но ти не го разбираш това... Понтова направление има истинска американска компания която е наистина високотехнологична АйБиЕм се нарича и е едни десетилетия пред Тесла, ако въобще са в една писта всъщност и тя е американският конкурент на европейските компании в този сегмент...
Ivan_
Рейтинг: 466 ВеселоДо коментар [#73] от "Realist":
Модератора е неадекватен!Между другото ютилити индустрията е точно обратното на това което пишеш...
vesolr
Рейтинг: 975 ВеселоДо коментар [#83] от "Ivan_":
От клеветника https://goo.gl/QdmktQТесла сравняваш с Енрон? Нерде Ямбул, нерде Стамбул...
А мнителността ти, че включването на Тесла в С&П може да е заради политика/избори е търсене на теле под вола. Тесла е нищожен % от индекса, просто са покрили критериите, а това че предстоят избори е съвпадение.
Ivan_
Рейтинг: 466 ВеселоДо коментар [#76] от "Destino":
Модератора е неадекватен!Изчакай малко за конкуренцията. Зависи за коя конкуфенция питаш всъщност. Тази сектанската май ще се прехвърли при Никола тяхното ИПО се оказа по интересно от това на тесла...
Традиционите автомобилни компании тепърва започват да навлизат в сегмента време им е вече, но пък ще го направят с цялата си мощ и история и мрежа.
За автопилота питай Безос че даде над милярд за придобиване на подобна компания а за батериите има заявки за патенти за интересни неща...
Та досега сектата бяхте добре солово изпълнение няма конкуренция и да ударите някой фалшив тон голяма работа...
Да видим следващите години...
Рено не може да свари да изпълнява поръчки за зое в европа, как е тесла в това отношение, навлезе ли в корпоративният сегмент, рено наскоро доставин 1000 зое в британия на една компания за споделени пътувания, тесла как е?
Камион нещо можем ли да си поръчаме електрическо какъв то и да е че поне половин дузина компании вече продават цяла гама по тонаж, или пикап електрически тесла мобе ли да покарам, че май си стои като при руснаците в два прототипа докатомщ другите доставят...
Та как е конкуренцията?
Ivan_
Рейтинг: 466 ВеселоДо коментар [#77] от "Realist":
Модератора е неадекватен!Е как каво им се пише? Не знаеш ли БМВ и Мерцедес загварят заводи... Не си ли чул тесла ги фалирала...
Ivan_
Рейтинг: 466 ВеселоДо коментар [#79] от "Realist":
Модератора е неадекватен!Реалиста колко си годишен?
Това в краят на коментара какво означава всъщност?
charlesdegaulle
Рейтинг: 352 ВеселоДо коментар [#80] от "Ivan_":
Иване, не се обиждай, но бих искал да ти кажа - вятър те вее на бяла кобила...
Ivan_
Рейтинг: 466 ВеселоДо коментар [#81] от "Realist":
Модератора е неадекватен!Защо да дава и един долар като е пълно по света с разни реалисти които да купят автомобилите и да оставят Мъск да напред ечели от тях. То той човека не е глупав, прави здраво кинти в това две мнения няма...
Пак да попитам, че съм объркан кой е по по най Мъск или Безос, коя е по технологичната компания Тесла ило Амазон... Така зе да знам кой ще направи по добър автопилот?
Ivan_
Рейтинг: 466 НеутралноДо коментар [#85] от "vesolr":
Модератора е неадекватен!Не съм мнителен, а ти не разбираш очевадно какво обяснвям. Обяснявам, че в изборна година всеки успех е от значение и съотвенто товя се знае и има значение. Леко накланяне на везните, леко затваряне на очите... Оказват влияние...
Ivan_
Рейтинг: 466 ВеселоДо коментар [#85] от "vesolr":
Модератора е неадекватен!Защо да не я сравнявам с Енрон? Те не помпаха ли капитализация от управление на енергия?
Аргументирай се защо да не я сравнявам с Енрон, къде е грешката в логиката?
Ivan_
Рейтинг: 466 ВеселоДо коментар [#89] от "charlesdegaulle":
Модератора е неадекватен!Защо да се обиждам, да не е лъжа...
Няма да се впрягаш намеси се в една дълга закачка за тази тема с Реалиста основно, той горкия не е много наясно с нещата но пише шо пише...
Гледам и ти си се подлъгал по обещания, поне е ясно, че е масова ситуацията, лошо няма ако направиш пари добре със здраве да си ги харчиш...
За това иде реч, юъск прави здрави като нти, останалото за изключителността е средство за предните, да е не е толкова вярно всъщност...
Ivan_
Рейтинг: 466 НеутралноОх, май прекалено много информация дадох за кратко време сега сигурно на сектата както я нарече единия колега ще им трябва време да проверят всичко, нали са запознати и в час със ставащото омоло тесла и ел автомобилите...
Модератора е неадекватен!Всичко което пиша колеги е вярно ако не го знаете ето го в сбит преразкяз в моите коментари, че и пще много има...
Realist
Рейтинг: 3156 ВеселоНали се оплакваше, Мурзи, как Путин ви бие с дръжката на теслА-та по дебелите сибиряшки глави, явно имаше смисъл. Увря и най- миризливата сибиряшка ушанка във форума!
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
*****
Неутрално[quote#81:"Realist"][/quote]
Че и сега има автономни таксита ..
пощкуря, помня те , дето нарекох "Яндекс" - "мижав бренд" ..
https://www.youtube.com/watch?v=gfWjsKsEry0
Ми гола вода са си "Яндекс" ..
Realist
Рейтинг: 3156 ВеселоМежду другото, това е новина от миналата сряда. Тогава, тесла изкара доклада за тримесечието.
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.Ivan_
Рейтинг: 466 НеутралноСлаба ракия се оказа днес сектата...
Модератора е неадекватен!Жалко, бях готов да коментираме...
Колеги, направе един SWOTанализ на автомобилният бизнес на Тесла, като наблегнете пред коректното ондентифициране на заплахите. Ано го направите ще видите от куде и какви проблеми може да попречат на Тесла в развитието й...
Realist
Рейтинг: 3156 НеутралноНа пресконференцията след това, Мъск обяви, че е започнал строежа на Тера- Тексас, която ще произвежда, Модел 3 и Модел Y за източното крайбрежие, и Кибертръка и Семи за целист свят.
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.Фабриката във Фриймънт, Калифорния ще произвежда Модел 3 и Модел Y за западното крайбрежие, S, X и роадстера за целият свят.
В Китай започва производството и на Модел Y. А Гига Берлин ще е онлайн към края на годината.
Къмкрая на годината, Мъск ще обяви още две Гигафабрики, едната вероятно ще е в Япония.
Realist
Рейтинг: 3156 ВеселоДо коментар [#85] от "vesolr":
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро."Тесла сравняваш с Енрон? Нерде Ямбул, нерде Стамбул..."
Старшината толкова си може, иначе се е приготвил да ни налее ум и разум както винаги. Всички са глупави, а той самият, спИциалист по всичкология!