Китайските фирми залагат на "растително месо" след короновируса

Китайските фирми залагат на "растително месо" след короновируса

Китайските фирми залагат на "растително месо" след короновируса
Reuters
Малка, но нарастваща група от китайски компании залага на светло бъдеще за "месни" продукти на растителна основа, тъй като потребителите се отнасят по-сериозно към здравето си след пандемията от COVID-19, съобщава "Ройтерс".
Въпреки че все още е нишов бизнес в сравнение с гигантската верига за доставки на месо в Китай, вегетарианските алтернативи на месото се налагат все повече след уплахата от новия коронавириус и африканската чума по свинете, твърдят анализатори и запознати с бранша.
Базираната в САЩ Beyond Meat Inc заяви миналата седмица, че е подписала сделка за откриване на производствено съоръжение близо до Шанхай и по-рано тази година стартира партньорство със "Старбъкс" за своите месни продукти на растителна основа, които да се продават от веригата в Китай.
Базираната в Пекин стартираща компания Zhenmeat, чиито продукти включват кюфтета на растителна основа, говеждо месо, пържола, свинско филе, раци и кнедли, е една от многото малки китайски компании, които излизат на пазара. Нейните продукти вече се предлагат пробно във вериги за хранене в Пекин като Hope Tree.
Китайските фирми залагат на "растително месо" след короновируса
Reuters
"Сега, след COVID-19, потребителите са по-загрижени за здравето си, а ресторантските марки реагират на това", заяви основателят и главен изпълнителен директор на Zhenmeat Винс Лу в интервю за "Ройтерс", като добави, че продажбите са "нараснали значително" от юни насам.
Месото на растителна основа обикновено е базирано на смес от грах и соев протеин.
"Всъщност можете да разберете, че това не е месо, но усещането в устата ви е много подобно на говеждото. И предполагам, че месото на растителна основа е малко по-здравословно от говеждото", споделя Одри Джианг, един от посетителите в пекински Hope Tree.
Директорът на China Market Research Group Бен Кавендър казва, че от вкуса на продуктите зависи бъдещето на пазара за месо на растителна основа.
Китайските фирми залагат на "растително месо" след короновируса
Reuters
"Когато интервюираме потребителите, по-голямата част казват, че са готови да опитат тези продукти веднъж", каза той. "Но големият въпрос е до каква степен им харесва? Виждат ли как могат да го впишат ежедневно в диетата си, независимо дали това е готвене у дома или в ресторанти? Но ако им хареса, ще продължат да го купуват."
Лу от Zhenmeat споделя, че има голяма конкуренция на пазара, но истинският конкурент е самата месна индустрия.
"Най-важното е, че истинските ни конкуренти не са онези световни гиганти, които вече са постигнали големи успехи, като Beyond Meat или Impossible Foods", каза той. "Нашият истински конкурент е целият животновъден сектор. Това е индустрията на животинските протеини."