Автопилотът на "Тесла" получи ниски оценки за ангажираност на шофьора

Автопилотът на "Тесла" се класира на шесто място от 10 системи за подпомагане на водача, оценени в европейска класация на безопасността, получавайки ниска оценка за способността си да поддържа водачите ангажирани с това, което се случва по пътя, предаде "Ройтерс".
Автопилотът на Model 3 получи едва 36 точки, когато се оценява способността му да поддържа фокуса на водача върху пътя. Но системата спечели най-високите оценки за ефективност и способност да реагира при извънредни ситуации, като получи обща оценка 131.
За разлика от това системата на "Мерцедес", която имаше най-висок общ резултат от 174 и получи най-високата оценка "много добра", получи 85 точки за ангажираност на водача. Повечето други превозни средства имат оценка 70 или по-висока за ангажиране на водача.
Европейската програма за оценка на нови автомобили (NCAP), която работи с британската застрахователна група Thatcham Research, нарече изследването си първата класация за потребителите, специално фокусирано върху системите за подпомагане на водача - технология, която автоматизира някои задачи, включително ускорение, спиране и поддръжка на кормилното управление.
Изследователите в областта на безопасността и застраховането често предупреждават за рисковете потребителите да надценят възможностите на системите, погрешно схващане, увеличено от някои производители на автомобили, които наричат своите продукти Autopilot, ProPilot или CoPilot.
Автопилотът на "Тесла" е критикуван от Националния съвет за безопасност на транспорта в САЩ, защото позволява на шофьорите да насочат вниманието си извън пътя - американските регулатори са разследвали 15 катастрофи от 2016 г. насам, включващи превозни средства на "Тесла", оборудвани с автопилот.
"За съжаление има шофьори, които вярват, че могат да закупят самоуправляваща се кола днес. Това е опасно погрешно схващане, което дава твърде много контрол на автономните системи на превозните средства, които не са готови да се справят с всички ситуации", каза Матю Ейвъри, член на борда на Euro NCAP и директор на научните изследвания в Thatcham Research.
Твърденията на "Тесла" за функцията на автомобилите на компанията за подпомагане на водача, наречена "автопилот", са подвеждащи, постанови германски съд това лято.
В допълнение към "Мерцедес", БМВ и "Ауди" получиха най-високата оценка, докато системите на "Рено" и "Пежо" бяха оценени най-ниско като "стартиращи".