Автопилотът на "Тесла" получи ниски оценки за ангажираност на шофьора

Автопилотът на "Тесла" получи ниски оценки за ангажираност на шофьора

Автопилотът на "Тесла" получи ниски оценки за ангажираност на шофьора
Reuters
Автопилотът на "Тесла" се класира на шесто място от 10 системи за подпомагане на водача, оценени в европейска класация на безопасността, получавайки ниска оценка за способността си да поддържа водачите ангажирани с това, което се случва по пътя, предаде "Ройтерс".
Автопилотът на Model 3 получи едва 36 точки, когато се оценява способността му да поддържа фокуса на водача върху пътя. Но системата спечели най-високите оценки за ефективност и способност да реагира при извънредни ситуации, като получи обща оценка 131.
За разлика от това системата на "Мерцедес", която имаше най-висок общ резултат от 174 и получи най-високата оценка "много добра", получи 85 точки за ангажираност на водача. Повечето други превозни средства имат оценка 70 или по-висока за ангажиране на водача.
Европейската програма за оценка на нови автомобили (NCAP), която работи с британската застрахователна група Thatcham Research, нарече изследването си първата класация за потребителите, специално фокусирано върху системите за подпомагане на водача - технология, която автоматизира някои задачи, включително ускорение, спиране и поддръжка на кормилното управление.
Изследователите в областта на безопасността и застраховането често предупреждават за рисковете потребителите да надценят възможностите на системите, погрешно схващане, увеличено от някои производители на автомобили, които наричат своите продукти Autopilot, ProPilot или CoPilot.
Автопилотът на "Тесла" е критикуван от Националния съвет за безопасност на транспорта в САЩ, защото позволява на шофьорите да насочат вниманието си извън пътя - американските регулатори са разследвали 15 катастрофи от 2016 г. насам, включващи превозни средства на "Тесла", оборудвани с автопилот.
"За съжаление има шофьори, които вярват, че могат да закупят самоуправляваща се кола днес. Това е опасно погрешно схващане, което дава твърде много контрол на автономните системи на превозните средства, които не са готови да се справят с всички ситуации", каза Матю Ейвъри, член на борда на Euro NCAP и директор на научните изследвания в Thatcham Research.
Твърденията на "Тесла" за функцията на автомобилите на компанията за подпомагане на водача, наречена "автопилот", са подвеждащи, постанови германски съд това лято.
В допълнение към "Мерцедес", БМВ и "Ауди" получиха най-високата оценка, докато системите на "Рено" и "Пежо" бяха оценени най-ниско като "стартиращи".