За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
Боби Колев
Рейтинг: 1110 НеутралноОпитват се да станат Андроид на електрическите автомобили.
http://www.bbc.com/news/magazine-37612083Според мен много добре са се ориентирали и момента също е подходящ.
Никога не се знае кой ще стане първо конче, но за тези ще чуваме още в следвашите години,
Николай Колев
Рейтинг: 2939 НеутралноГолемият проблем на електричарките е автономността на колата. Все още батериите не могат да постигнат енергийната плътност на фосилните горива. И това спира налагането им. Ако се постигне пробив, тогава.
#ТУК НЕ Е МОСКВА! 🇺🇦* ПКП-Прекрасна Кърджалийска Принцеса. Политкоректна формулировка на думи на министър председателя за председателя на Народното събрание🇺🇦cinik
Рейтинг: 2772 НеутралноНесериозно
Moника Маковей: „Ако изчистите съдебната система, тя ще изчисти всичко останало“*** Ахмед Доган: „Който има контрол над съдебната власт, той контролира държавата“*** Буци до Ди Джей Ванко 2: „Бяхме подложени под натиск да приемем румънския модел, който счупи Румъния. Благодарение на ГЕРБ със своите десни, консервативни и християнски принципи се спаси държавата“Ivan е
Рейтинг: 27 ВеселоАвтономният пробег вече не е чак толкова голям проблем. Почти никой не кара повече от 500 километра без почивка.
Двата основни проблема са липсата на зарядни станции и по-високата покупна цена на електромобилите. И двата проблема са икономически, а не технически.
Ivan е
Рейтинг: 27 ВеселоАвтономният пробег вече не е чак толкова голям проблем. Почти никой не кара повече от 500 километра без почивка.
Двата основни проблема са липсата на зарядни станции и по-високата покупна цена на електромобилите. И двата проблема са икономически, а не технически.
onzitam
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#2] от "Николай Колев":
Според мен проблем е цената - все още. Иначе, отдавна вече има разработки за пробег от порядъка на 400--500 км. с едно зареждане, както и зареждане на батерията до 80% за около половин час.
valtoro
Рейтинг: 565 НеутралноПо скоро прилича на електрокар !!!
1mp
Рейтинг: 392 НеутралноДо коментар [#7] от "valtoro":
То е електрокар!
1mp
Рейтинг: 392 НеутралноНе е съвсем ясно, как ще се закрепи каросерията към шасито. Но вероятно е измислено.
iak
Рейтинг: 582 НеутралноТова е някаква глупост. Всеки производител си моделира "скейтбордите" така че да му пасва на собствената концепция, в зависимост от вида на батерията и габаритите на колата. Тесла от 3 години продава такива "скейтборди", а съм 100% сигурен, че техните са с показатели в пъти по добре от израелските.
И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.iak
Рейтинг: 582 НеутралноНе се разбира каква е иновацията или превода е лош. Абсолютно всеки може да си купи батерия, да и сложи два мотора и 4 гуми.
И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.Ivan е
Рейтинг: 27 НеутралноДо коментар [#6] от "onzitam":
Предвид спецификата на зареждане, първите 50% се зареждат най-бързо, което става за десетина минути. Тоест, зареждаш 200 км за десетина минути.
Ако бързите зарядни станции са през десетина километра както са сега бензиностанциите, не вярвам някой да има проблеми с малкия пробег от 500 км. Доказателство са множеството газови уредби с бутилки на мястото на резервната гума, които имат пробег стотина километра и по-малко. На практика почти няма газова бутилка която да осигурява пробег 500 км, но никой не се оплаква.
tko42434569
Рейтинг: 40 НеутралноТолкова много думи за да се обяви разработката на нов вид електрическо "безпилотно" самоходно оръжие на сухопътните сили. :)))
bogner
Рейтинг: 8 Неутралнотова наистина е гениално!
Ivan е
Рейтинг: 27 НеутралноДо коментар [#11] от "iak":
Иновацията е, че това е целият задвижващ тракт на автомобила включително спирачките. Остава единствено да моделираш интериора и екстериора по свой избор без да мислиш за останалото.
Доколкото разбрах дори размерите се определят от клиента.
_imi_
Рейтинг: 118 НеутралноСамо, че ще му излезе 3 пъти по скъпо от произвежданите масово от роботизирани линии.
m17
Рейтинг: 774 НеутралноДо коментар [#6] от "onzitam":
Това със зареждане на 80% от 500км пробег за половин час е фантастично та чак абсурдно. Ако приемем че батерията е 100квч то 80% за 30мин са точно 80кв инсталирана мощност. При една малка електростанция с 10 места това са 800кв което е един доста масивен консуматор. Отделно е самия процес на зареждане - дори при 400В, 80кв са си 200А - представяте ли си какъв е кабела, за сравнение дебелия кабел за бойлера ви вкъщи е за 30А.
gmalinov
Рейтинг: 734 ВеселоКолкото повече разработки, толкова по-голяма е вероятността да се пръкне нещо наистина много практично. А идеята на израелците си я бива, все пак универсалността дава големи възможности и предимства на производителя да прави всякакви комбинации според поръчките на клиентите. То и моето колело преди години го електрифицирах на майтап, ама вече 40к км го юркам с някакви нонейм китайски контролери за без пари, а всичките ми колеги се смееха, че ТОВА нямало да се получи. Е, не само, че се получи, ами не го заменям за никакво градско превозно средство, а съм сигурен, че така ще стане и с масовата градска електрическа кола - ще се появи някакъв автомобилен"майтап" отнякъде и след 5 годинки стой та гледай кой се е оказал масов...
GMIvan е
Рейтинг: 27 НеутралноДо коментар [#17] от "m17":
Новите зарядни станции на tesla supercharger зареждат с 250 kW мощност, а кабелите им са с течно охлаждане и не са толкова дебели, колкото на старите зарядни станции, които работят с мощност 150 kW.
Зареждането става от буферни батерии, които са заредени предварително с доста по-малка мощност, като в много от случаите част от зареждането става от фотоволтаиците, които покриват паркингът на зарядната станция.
fpyyh
Рейтинг: 118 НеутралноНе знам дали предлагат и знанията как да настроиш поточните линии, откъде и какви компоненти да купуваш и подобни неща. На Тесла най-голямата им мъка беше настройването на заводите, така че да произвеждат евтино и с достатъчно високо качество автомобили, иначе моделите си ги измислят без проблеми и си правят прототипи.
за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушитеЦайко
Рейтинг: 948 НеутралноМоже да е от снимките, но ми се струва, че това нещо не може да завива, освен ако не завива като бобкат.
dnevnikar
Рейтинг: 3692 НеутралноВИИ Маркс имени В.И.Лелина
"Израелска компания показа платформа за какъвто си искаш електромобил"
Мечтата на Ленин за Електрификация.
Нафта, мазут, дизел, газ, антиел Тотоплофикация... утекоха в историята.
Е-платформа проектира и решение намира?
karatista
Рейтинг: 239 Неутралновсякакви образи почнаха да се бият с традиционните автокомпании и ще стане интересно. варварите тръгнаха към рим :)
We Do This NOT Because It Is Easy, But Because We Thought It Would Be Easy!m17
Рейтинг: 774 НеутралноДо коментар [#17] от "m17":
Уфф, 80% за половин час са 160кв което за 1.6Мв за една станция с 10 места. Това си е един малък град.
Виктор Флоров
Рейтинг: 1304 ВеселоКраш тестовете задължителни за автомобили да не говрим за камиончетата минаха ли успешно ? Тюф...?
Като гледа в Бг. където всеки си прави каквото иска и му минава номера ...какви дий..зайнерски изчадия се търкалят,тук ще се получи ..,хахах.
Както съм чувал ,че казва Стив Джобс ,клиента НЕзнае какво иска ,ние трябва да му го предложим.
То и телефончета щяхме д си сглабяме като лего но...май така и не почна а там пробива е доста по- лесно достижим от при тежката мобиност.
Padrino
Рейтинг: 561 Любопитно300/400 км пробег на едно зареждане вече не са проблем... Моето Рено Зои има пробег от 180 мили (300 км) и това е сега с по ниски температури (8/10С) Лятото се очакват без напъване 220/240 мили (близо 400 км)
ТНТ
Рейтинг: 284 ВеселоПреди години бай Ганьо на гарата във Виена гледа влака и локомотива и мърмори под нос:
- Тц, не , туй нещо нема да тръгне!
Да, ама влакът пуф-паф, пуф-паф, взел, че тръгнал.
Бай Ганьо пак под нос:
- Тц, не, туй нещо нема да спре!
Такива ми ти работи... Да спасим София от "Спаси София"!!!
Petleshev
Рейтинг: 3028 НеутралноДо коментар [#12] от "Ivan е":
Пътят на праведния е заобиколен от всички страни с несправедливостта от егоизма и тиранията на злите хора. Блажен е онзи, който в името на милосърдието и добрата воля, води слабия през долината на мрака ..."... Ако бързите зарядни станции са през десетина километра както са сега бензиностанциите..."!
Ако, ако, ако... Ама не са и скоро няма да бъдат. И има една основна причина: Казва се разполагаема мощност. Тоест някой трябва да я произведе тази ел.енергия и то в момента. Не след малко или преди малко. И като събереш тази разполагаема мощност за тези зарядни станции, които трябва да са през десетина километра се получават едни мегавати и гигавати, свят да ти се завие...!
Тоест, трябва да има някакъв технологичен пробив при батериите или кондензаторите, иначе няма да се получи. Кога ще стане този пробив, не се знае. Дано да е по-скоро.
Нормалните и масови бутилки за пропан-бутан са 30-40 литра на мястото на резервната гума. Тоест осигуряват спокойно 300 километра пробег. Има и 50-60 литрови и не са новост или рядкост. Има и бусове с фабрично поставени газови уредби, които минават по 700-800 километра без никакъв проблем. Наскоро се возих на един такъв. По нищо не можеш да разбереш, че е с газова уредба.
Padrino
Рейтинг: 561 ЛюбопитноДо коментар [#28] от "Petleshev":
Погледни тук развитието на зарядните във Великобритания:
Всеки ден се появяват нови и нови зарядни станции.
https://www.zap-map.com/statistics/
Цайко
Рейтинг: 948 Неутрално[quote#27:"ТНТ"][/quote]
Вие бяхте ли там? И как казвате, че е стигнал бай Ганьо до Виена?
Petleshev
Рейтинг: 3028 НеутралноДо коментар [#19] от "Ivan е":
Пътят на праведния е заобиколен от всички страни с несправедливостта от егоизма и тиранията на злите хора. Блажен е онзи, който в името на милосърдието и добрата воля, води слабия през долината на мрака ...Абе... Като сметнеш, че един декар фотоволтаици дават около 150 киловата при оптимални условия, сам може да си сметнеш, каква площ трбява да има този покрив. Следват кабели, акумулатори, сухранение, поддържане, загуби и така нататък. Та тия 250 киловатови зарядни станции са сериозна работа и с доста големи загуби. Пък какво се случва с батериите при такива натоварвания...? Не ми се смисли. Батериите си искат грижа и зареждане по определен начин. Бързите заряди с непълен капацитет скапват батерията, независимо от всички рекламни приказки.
karatista
Рейтинг: 239 НеутралноДо коментар [#28] от "Petleshev":
We Do This NOT Because It Is Easy, But Because We Thought It Would Be Easy!на газ си само наполовина по-чист от бензина. никой няма да се занимава. иначе за няколко трилиона евро би трябвало да се решат нещата лека полека
*****
НеутралноМи то хубаво, ама малко несериозно звучи да се връщаме към автомобили върху рама и да се откажем от самоносещите каросерии.
Най-сериозното предимство на самоносещите каросерии е оформянето на зони на безопасност, което при рамната конструкция е трудно постижимо.
За бутикови изпълнения няма проблем, ама за масово автомобилостроене не става.
ТНТ
Рейтинг: 284 ЛюбопитноДо коментар [#30] от "Цайко":
Да спасим София от "Спаси София"!!!А вие от вицове и от хумор изобщо, разбирате ли?
Petleshev
Рейтинг: 3028 НеутралноДо коментар [#26] от "padrino":
Пътят на праведния е заобиколен от всички страни с несправедливостта от егоизма и тиранията на злите хора. Блажен е онзи, който в името на милосърдието и добрата воля, води слабия през долината на мрака ...Да де... Това което сме коментирали много пъти. Електрическите коли са за средни и къси разстояния. Ако имам парите и разхода няма да ми е в тежест, бих скочил в тигана. Но за съжаление към момента цената от 60 хиляди лева за малоразмерна кола ми се виждат почти безсмислени. Иначе имам гараж и няма да ми е проблем да си я зареждам. До няколко години мисля и малка къща да си направя, че съм купил мястото. Основните километри които въртя са градско и извънградско в рамките на 120-150 километра. Меракът ми е за плъгин на Тойота Приус, ама и той гони 80 хиляди лева...
Затова към момента най-ме устройва Опел-чето със среден разход от около 7 на 100 бензин. И си е съвсем прилична колата. Събира ни всичките заедно с багажа, че и остава място.
Никой не бяга от по-новото и по-хубавото. Въпрос на доходи. Просто при електрическите коли в момента си плащаш предварително километрите. ;)
krasenoFski
Рейтинг: 196 НеутралноВероятно за да покажат подобни платформи, имат идея и за по-натам.
Манчо
Рейтинг: 8 ВеселоСега разработват специални лепила, скоро ще са на пазара и те! Мараба, С-ДС доносници!
пРезидента!
Рейтинг: 2796 НеутралноТая плоска констукция след едно минаване по родните български павета ще стане на клечки за зъби. За родните асфалтови дупки изобщо да не говорим.
пРезидента!
Рейтинг: 2796 НеутралноФотоволтаици с такава площ я ти стигнат да си заредиш лаптопа, я не ...
beH3uH .
Рейтинг: 8 НеутралноА нашите разработки къде са ?
Строим с държавни пари петролни станции.. Евала б-х.
Petleshev
Рейтинг: 3028 НеутралноДо коментар [#33] от "Ipolit":
Пътят на праведния е заобиколен от всички страни с несправедливостта от егоизма и тиранията на злите хора. Блажен е онзи, който в името на милосърдието и добрата воля, води слабия през долината на мрака ...Самоносещата конструкция има по-добър комфорт на возене. Рамата е за по-големи натоварвания и стабилност. А батериите са тежки и това е факт. Батерията на Тесла от 85 киловата, тежи 540 килограма. Освен това не търпи усукване и огъване. Затова при електричките се ползват шасита или поне при по-големите модели.
пРезидента!
Рейтинг: 2796 НеутралноПлоската констукция не държи на усукване. Виж им само окачването. Тези платформи горе са за добре поддържани и равни шосета или за индустриални площи. За друго не стават.
Сър Джон
Рейтинг: 91 НеутралноНе знам дали знаете, но Тел Авив е първо място в света по брой стартъп-ина глава от населението на града.
"Хубава работа, ама либерална" - организацията на "Да, България" в СтолипиновоВсички като чуят за ИТ, нови технологии, старъп компании си мислят само за Силициевата долина, но има няколко места в света, където нивото не е по-ниско.
Rosen Dimitrov
Рейтинг: 672 Неутралноhttps://tvn.bg/proizvedeni-v-ruse-elektromobili-na-naj-prestizhniya-avtosalon/
Това е по-интересен бизнес модел...
ilinko
Рейтинг: 825 НеутралноДо коментар [#26] от "padrino":
Аха, чакай от Рено Зои 400 км без напъване. На този автомобил реалната автомонимия е 350 км и то в градско с внимателно каране. Като сложим това, че никога не изцеждаш батерията до 0%, става още по-малко. Това, че го обявяват да караш по 400 км е само на книжка.
Все пак 300 км не е зле по принцип. Ако работиш на 15-20 км, това ти прави цяла седмица без зареждане. Ако тръгнеш по магистрала също е ОК, спокойно можеш да покараш 200-220 км за 2 часа и да спреш да заредиш. Само, че трябва да караш малко по-бавно, не със 130 и като спреш да почакаш повечко да се зареди. Зои-то е ограничено на 46 квтч зареждане, така че ако искаш да напълниш батерията на 80%, ще трябва около час. Излиза, че да минеш 300 км ще трябват 4 часа.
Ivan е
Рейтинг: 27 НеутралноДо коментар [#31] от "Petleshev":
Не знам защо 150 киловата от декар ти се струват малко. По принцип това са около 30 паркоместа. Това означава по 5 киловата на автомобил, ако са заети всички 30 паркоместа. На един служебен паркинг, само за два часа слънце от 8-часовия работен ден, всеки от електромобилите ще е зареден с по 8kWh, които са предостатъчни за 50 километра дневно. Това са 18 хиляди километра годишно за автомобил. Това са 750 км пробег/час слънцегреене.
Останалите часове слънцегреене остават излишни и се връщат в мрежата или зареждат батериите на бързите зарядни. Както виждаш, ако всяко паркомясто се покрие с фотоволтаици, ще има излишък от енергия, а не недостиг. Само jumbo plaza има 1000 паркоместа, които са 25 000км пробег/час
Това са 120 автомобила за час с по 200 километра пробег.
На всеки 30 секунди може да излиза зареден автомобил. Знаеш ли за бензиностанция, която има такъв капацитет?
MyTwoCents
Рейтинг: 204 НеутралноКоето ми напомня за един от епизодите на Black Mirror @)----,--'--
Petleshev
Рейтинг: 3028 НеутралноДо коментар [#17] от "m17":
Пътят на праведния е заобиколен от всички страни с несправедливостта от егоизма и тиранията на злите хора. Блажен е онзи, който в името на милосърдието и добрата воля, води слабия през долината на мрака ...Аха... И аз все за това се замислям. Като се заговори тук за електрически коли, зареждане на батерии и зарядни станции, това киловати и мегавати ги нямат за нищо някои хора. Все едно си опъваш кабела на печката и го включваш в контакта и всичко е наред. А зарядна станция с десетина бързи зарядни си иска мощност, като за един квартал...
пРезидента!
Рейтинг: 2796 НеутралноНа квм имаш максимална мощност 150 вата. Трябват ти 10 квм за 1,5 киловата. 1 паркомясто е по-малко от 20 квм. Цялото ти дава към 2,5 киловата пикова мощност. Пикова означава, че средната ще е доста по-малко и то в слънчев ден. Дори да приемем, че работи през цялото време на пикова мощност, колко време ще трябва да заредиш 100 киловата батерия? 40 часа? Т.е. 5 дни по 8 часа слънце ... толкова за фотоволтаиците и за 30-те секунди :-)
nigel
Рейтинг: 931 НеутралноМощностите и сечението на кабела не са особен проблем. Проблемът засега е външното захранване. Никоя съществуваща бензиностанция няма нужда от такива мощности, и няма нужната външна инфраструктура. Прокарването на нови захранващи линии или усилване на съществуващите не е някакъв технологичен проблем, но няма как да стане веднага преди да се окаже икономически обосновано. Така е било преди 100 години и с бензиностанциите, така беше преди 30 и с газ-станциите.
Ivan е
Рейтинг: 27 НеутралноДо коментар [#48] от "Petleshev":
Прочети коментар 46. По-скоро е обратното. Зарядната станция може да захранва квартала, когато пече слънце.
Освен това, за зареждането на 2 милиона електромобила потребяваната енергия на България ще се увеличи само с 10%. Много по-малко, отколкото беше износът ни, когато предлагахме евтина енергия. Сега за срам и резил, бавно но сигурно се превръщане от износители във вносители на ток, защото вече е по-евтино да си внасяме ток от възобновяеми източници, отколкото да си го произвеждаме сами от въглищните централи.
Фотоволтаиците могат да решат този проблем, ако държавата подкрепя фотоволтаичните инсталации на частни лица и малки предприятия, а не им пречи с всякакви бюрократични спънки. Дори без субсидии сметката вече излиза, защото цените на оборудването паднаха драстично.
iavorski
Рейтинг: 229 НеутралноДо коментар [#12] от "Ivan е":
Бутилка на мястото на резервна гума събира газ за поне 400 км. За другото - у нас станциите са рядкост. Вижте в Западна Европа докъде докараха нещата като плътност. Има магистрали на които зарядните точки са на не повече от 50 км една от друга.
nigel
Рейтинг: 931 НеутралноПо мои груби сметки за България ще са необходими около 1000 MW при условие всички леки автомобили да станат електрически. Не е невъзможна мощност, особено когато се използват суперкондензатори в бързите зарядни станции.
пРезидента!
Рейтинг: 2796 НеутралноГлупости, нещо не си в час ... :-) горе ти направих проста сметка .. пиковата мощност от 10 квм е 1,5 киловата, при летен слънчев ден и то не повече от 4-5 часа от деня.
пРезидента!
Рейтинг: 2796 НеутралноДо коментар [#51] от "Ivan е":
Въпреки кривите ти сметки, аз съм твърдо за фотоволтаици по всички покриви! Инвестицията ще се изплаща едни 10 години, но това е бъдещето, няма спор! На бъдещите жилища и техника ще им е нужна по-малко енергия, а и по ред други причини, самозадоволяването с енергия е силно препоръчително.
Ivan е
Рейтинг: 27 НеутралноДо коментар [#49] от "Гражданин":
Един паркинг, освен паркоместа включва и платна за придвижване на автомобилите. На 1000 квадратни метра не можеш да направиш 50 паркоместа, както твърдиш, освен ако не паркираш автомобилите за складиране и не трябва да излизат от там. Освен това, ако ще покриваш целия паркинг, панелите се инсталират под наклон зигзагообразно с изложение изток-запад, за да дават приблизително еднаква мощност от Изгрев до залез.
Така на 1000 квадрата паркинг се монтират повече от 1000 квадрата фотоволтаици, точно както 100 квадрата къща има над 130 квадрата покрив, дори без да броим сачаците които стърчат навън.
Дори без да отчитаме тази особеност, 330 ватов фотоволтаик има размери 1960х992х40мм значи един киловат ПИК заема около 6 квадрата. 1000 квадрата фотоволтаици имат мощност 166 киловатпик.
Ако смятаме както смята ти, на електромобил се падат по 5,5kWp мощност или 11 киловатчаса за два часа, които аз благосклонно намалих на 8 киловатчаса, ако си спомняш, за да включа всички загуби.
Jumbo plaza има 1000 паркоместа, които са 33 декара, без да броим сградите, и обходните пътища върху които също могат да се инсталират фотоволтаици. Отиваме на 5,5 мегаватпик мощност. Сам сметни по колко автомобила на час могат да се заредят с мощност 250 киловата.
Ivan е
Рейтинг: 27 НеутралноДо коментар [#53] от "nigel":
Там ти е грешката. Бъркаш енергия с мощност. Дори тогава пак имаш грешка.
Един електромобил се нуждае от 2,4 мегаватчаса, за да измине 12 хиляди километра годишно, колкото е средният пробег за Европа. Някои автомобили из минават по повече, но някои по по-малко.
Това са 4,8 тераватчаса енергия, които са по 13 150 мегаватчаса на денонощие. Ако ги разделим на 24 часа, се получава 548 мегавата мощност, но надали зареждането ще е разпределено равномерно денонощието че дори и в дните от седмицата.
По-скоро ще се зареждат когато енергията е най-евтина. В бъдеще това ще е времето, когато пече слънце. Това нашето бъдеще е вече настояще в Германия, където при свръхпредлагане, когато пече слънце и духа вятър цените на тока са отрицателни и на практика ти плащат за да си заредиш електромобила.
*****
НеутралноТо е измислено ..
Германци измислиха система без кабели, без да се копаят улици, тротоари и после наново да се асфалтират ..
Дизел на метанол!
Има си генераторче и като дойде кола - се включва и почва да я зарежда!
Като няма кола - си стои ..
Petleshev
Рейтинг: 3028 НеутралноДо коментар [#56] от "Ivan е":
Пътят на праведния е заобиколен от всички страни с несправедливостта от егоизма и тиранията на злите хора. Блажен е онзи, който в името на милосърдието и добрата воля, води слабия през долината на мрака ..."... Сам сметни по колко автомобила на час могат да се заредят с мощност 250 киловата...".
Колко? Десетина коли ще ги зареждаш по 3-4 часа и то, ако не са с от по-големите батерии. А за бързите зарядни които са над 100 киловата, сам смятай какви мощности трябват. И ако тия мощности са от фотоволтаици - олеле майко! Не казвам, че не възможно. Просто става много сложно и скъпо, защото иска големи площи, кабели, акумулатори и прочие. Скъпичко си е...!
Petleshev
Рейтинг: 3028 НеутралноДо коментар [#55] от "Гражданин":
Пътят на праведния е заобиколен от всички страни с несправедливостта от егоизма и тиранията на злите хора. Блажен е онзи, който в името на милосърдието и добрата воля, води слабия през долината на мрака ...Ти може и да си твърдо за фотоволтаици по покривите, ама ЕРП-тата въобще не са! На теория за мощности до 30 киловата процедурата е много облекчена. Ама я се опитай на практика да го направиш... Свят ще ти се завие от спънки и бюрокрация, която е така направена, че да обслужва интереса на ЕРП-тата и едрите играчи в енергетиката.
Преди време с няколко колеги се опитахме да започнем такава процедура, за да поставим солари на покрива на държавна сграда. Познай какво се случи...?!
Petleshev
Рейтинг: 3028 НеутралноДо коментар [#58] от "simChо":
Пътят на праведния е заобиколен от всички страни с несправедливостта от егоизма и тиранията на злите хора. Блажен е онзи, който в името на милосърдието и добрата воля, води слабия през долината на мрака ...Само не схванах, защо тоя метанол да не си го наливам директно в резервоара, ами ще правяим ток от него с генератор, че да зареждаме батерии?!
*****
НеутралноМи те ги показаха, още май месец , а преди това и още в 2019 ..
https://www.youtube.com/watch?v=RnbSnVPFSNg
А новото при израелците е Corner Module..
Те го те :
https://www.youtube.com/watch?v=TDuEQpvhn1w&feature=emb_logo
https://www.youtube.com/watch?v=7b_xO-EnjkI
А ето ги модулите, още преди повече от година ..
https://www.youtube.com/watch?v=Kx2bmDb56j0
За сега имат подписан договор, за предварителни намерения с "Махиндра" и това е всичко ...
А части, та да сглобяват от тях модулите щели били да се взимат от Mitsubishi Corporation, American Axle и Musashi .
Ама от година - единственото раздвижване са ентусиястите по форуми и този интерес на "Махиндра"..
Дано успеят , момчетата .. дано тежките времена отминат ..
Ivan е
Рейтинг: 27 НеутралноДо коментар [#54] от "Гражданин":
Първо не можеш да събереш един автомобил на 10 квадрата, освен ако не караш мини или смарт. Стандартно паркомясто е поне 15 квадрата без мястото за излизане, което събира точно 10 стандартни панела по 280 вата . Това са 2,8 kWp, от които се очаква за нашата географска ширина да произведат 3 640 киловатчаса енергия годишно.
Тесла модел 3 изминава над 500 км с зареждане на 80kWh батерия. Можеш да я заредиш 45 пъти, но нека ги сложим 40 заради загубите в зарядното. Това са 20 хиляди километра годишен пробег от всяко паркоместа, при средно годишен пробег 12 хиляди километра.
Както и да го погледнеш, едно паркоместо може да произвежда повече енергия отколкото потребява.
Трябва да обърнем внимание, търсенето и предлагането на енергия от фотоволтаичния навес няма да съвпадат с нуждите на автомобила и през лятото повече от енергията ще бъде отдавана в квартала, а през зимата, автомобилът ще има нужда от повече ток, отколкото може да произведе а.
*****
НеутралноНе може!
Зелената сделка!
Електромобили!
Те я новината, тука я намерих в едно специализирано издание, че ще мислиш че лъжа .. :
------------------
Берлинский стартап ME Energy разработал станцию быстрой зарядки, на которой электричество вырабатывается прямо на месте с помощью двигателя внутреннего сгорания, работающего на биометаноле ...
Станция быстрой зарядки на метаноле на 150 000 евро дешевле, чем обычная электрозарядная станция. С 1500-литровым баком для метанола и предусмотренной мощностью зарядки 150 кВт автономная зарядная станция обойдется не более чем в 80 000 евро.
К концу 2020 года ME Energy грозится подготовить свою станцию быстрой зарядки к серийному производству. Вроде бы все замечательно, провода тянуть не надо, выходит колоссальная экономия денег.."
---------------------
То иначе и природен газ може да си гориш, директно в двигателя, вместо в ТЕЦ, па от там по кабели да прехвърляш, да зареждаш батерийки , през зарядни станции и т.н.
Ама не може - Екология, бако!
https://www.youtube.com/watch?v=1YPAU0CH-jg&t=17s
Заветите на Грета Тунберг!
Тънка работа е ..
Shiznitz
Рейтинг: 277 НеутралноДо коментар [#12] от "Ivan е":
"Доказателство са множеството газови уредби с бутилки на мястото на резервната гума, които имат пробег стотина километра и по-малко. "
Малко подвеждащ е коментарът ти. Имал съм газова бутилка на мястото на резервната и беше 36 литрова, с полезен обем към 30л. Това ми стигаше за поне 400км с тогавашната бангия.
iak
Рейтинг: 582 Неутрално[quote#16:"_imi_"][/quote]
И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.Ахам значи на Тесла и излиза по скъпо да си ги произведе сама отколкото да ги купи от израелците? Същото е и с другите големи производители.
пРезидента!
Рейтинг: 2796 НеутралноЕ малко се пресилваш, това се опитвам да ти обясня. Смяташ с оптимални стойностти, които в реалността няма как да се постигнат. Удобно пропускаш загуби при конвертиране, пренос, зареждане и разреждане, разходи за куп неща. Соларната енергия все още се изплаща трудно и все още е повече зелена идея, отколкото икономически обоснована, затова я дотират. Ползите идват по-скоро от по-екологичния начин на живот, съответно по-малко разходи за здраве и т.н. ... ядрената енергия все още е по-изгодна. Има вече по-модерни и по-компактни/малки ядрени реактори, които са много по-безопасни от руските самовари. Ама на, купихме едни руски тарамбуки и искат да ги монтират сега ...
*****
НеутралноМи леките коли са около 5%-6% от консумацията на горивата, така че какво точно ще се промени глобално, дори и 100% да станат електро - неясно ..
Според мене - точно пък нищо ..
А трактори, комбайни, багери, булдозери, кораби, самолети .. са доста далече от минаването на батерийки ..
Ми един кораб, от серията "Емма Маерск" има разход 14 000 литра на час, и не спира в продължение на месец ..
Това как би могло да е на литиево-йонна батерийка и кога ли ще стане?
Ivan е
Рейтинг: 27 НеутралноДо коментар [#67] от "Гражданин":
Kоя от двете цифри не е вярна? На 15 квадрата няма да се съберат 10 панела по 280W или 1kWp в България не произвежда РЕАЛНИ 1300kWh годишно на изхода на инвертора? В някои години се е стигало и над 1400kWh в Южна България.
Дали загубите по ниско напрежение без премимаване през трансформатори на 20 метра от фотоволтаика до жилищния блок ще са повече отколкото от АЕЦ Козлодуй до същия този блок?
Това са лесно достъпни факти, които може да провериш или направо да ми кажеш твоите сметки. Колко киловатчаса могат да произведат 10 панела по 280wp?
Ivan е
Рейтинг: 27 НеутралноДо коментар [#65] от "Shiznitz":
Вероятно си прав. Направил съм си грешни изводи от газовата уредба на баща ми, който имаше suzuki vitara с бутилка в багажника, която едвам му стигаше за 200 км извънградско. Мислех си че бутилките на мястото на гумата са още по-малки, защото съм останал с впечатление, че те имат най-малък пробег.
Изводът обаче остава същия. Когато през 10 километра имаш зарядна станция, пробегът с едно зареждане е най-малкият ти проблем, ако всичко останало ти е в полза.
Ivan е
Рейтинг: 27 НеутралноДо коментар [#68] от "simChо":
Корабите ще минат на водород или в най-лошия случай на газ.
*****
НеутралноВодородът не може да движи двигател. Водородът прави ток, който движи електромотор. Само че за получаването на водород е необходим ток. Като цяло водородът е вид акумулатор, който не остарява и не деградира.
Смисълът е излишни мощности да правят водород и при нужда този водород да се гори за получаване на ток.
За колите може да има смисъл за бързо зареждане, щото ако има механизъм за директно вкарване на водородна клетка, електрическите коли ще се зареждат за 30 секунди.
пРезидента!
Рейтинг: 2796 НеутралноДо коментар [#69] от "Ivan е":
Вече ти обясних. Смяташ с пикови и оптимални стойностти. Не отчиташ куп неща, като загуби, техпроблеми, офлайн, цена, регулации, допълнително оборудване и т.н.. Соларната енергия все още е проблемна, защото все още е скъпа и няма буфери за ел енергия. Като си такъв жилав оптимист, що не вземеш да си сложиш едни 10 панела на покрива и да ги вържеш към енергото? Оше с подаване на молба за включване ще усетиш за какво дръво иде реч. Мечтаеш си малко теоритично, не си пробвал и не познаваш реалносттите. Тези соларни паркове, които имаме, те са строени с европейски пари и не са на случайни хора.
Николай Колев
Рейтинг: 2939 НеутралноДо коментар [#6] от "onzitam":
#ТУК НЕ Е МОСКВА! 🇺🇦* ПКП-Прекрасна Кърджалийска Принцеса. Политкоректна формулировка на думи на министър председателя за председателя на Народното събрание🇺🇦Енергийната плътност е нещо различно. Това е количеството извлечена енергия от единица обем. Пробегът и времето за зареждане не влияят на цената на изделието.
От килограм въглища, метан, пропан-бутан и негфт се извлича десетки пъти повече енергия от кг. батерия.
Petleshev
Рейтинг: 3028 НеутралноДо коментар [#63] от "Ivan е":
Пътят на праведния е заобиколен от всички страни с несправедливостта от егоизма и тиранията на злите хора. Блажен е онзи, който в името на милосърдието и добрата воля, води слабия през долината на мрака ...Сметките ти обаче са само на хартия. На практика нещата се случват по друг начин. Тоест енергията от соларите трябва да я складираш някъде, а като сложиш разхода за други батерии, инвертори, трансформатори и разни други електроники и техники заедно с поддържането и сметките отиват в канала и възвращаемостта на инвестицията клони към нулата.
Иначе е безспорно, че не оползотворяваме хиляди декари площи покриви, ами сменяме статута на земеделска земя.
m17
Рейтинг: 774 НеутралноДо коментар [#50] от "nigel":
Не казвам че е невъзможно но си е сериозен проблем. Очевидно не оценявате че течните горива имат огромна енергийна плътност. Докато прекарване на такива количества електричество не е баш тривиално. Да, като се вложат много,много пари ще стане.
m17
Рейтинг: 774 НеутралноДо коментар [#72] от "Ipolit":
Само че водорода никога няма да стане мейнстрим гориво защото има много недостатъци. Основните от които са че е изключително запалим и взривоопасен. И второто че понеже е с ниска молекулна маса буквално изтича през стените на съдовете в които е поставен. Не може да се съхранява и транспортира без големи загуби.
m17
Рейтинг: 774 НеутралноДо коментар [#68] от "simChо":
Напротив, леките автомобили и камиони правят 80% от потреблението на течни горива. Разбира се че няма да се мине веднага и може би скоро няма да видим багер на батерии.
пРезидента!
Рейтинг: 2796 НеутралноДо коментар [#75] от "Petleshev":
+++++
Точно! Че е екологично, няма спор. Но цената на соларния ток за момента не е икономически обоснована.
Ако беше .. що покриви има за препокриване :)
m17
Рейтинг: 774 НеутралноДо коментар [#58] от "simChо":
Айде съвсем фантастично стана. Дистанцото зареждане на принципа на индукцията е измислено сигурно преди 200 години но има голям проблем спрямо жичното - капацитета е много, много по-малък. Т.е дори ако целия под на автомобила е антена ще ви трябват дни и седмици да заредите смислено количество енергия.
m17
Рейтинг: 774 НеутралноДо коментар [#79] от "Гражданин":
Не е баш така вече. Последните години фотосоларите поевтиняха дотолкова че в местата със много слънчево греене като Испания вече се строят соларни паркове на пазарен принцип - без субсидии и преференции. Да, още не е масово но предвид че цената на енергията от въглища и атомни централи нараства заради екология и безопасност, може да се окаже че съвсем скоро всички покриви масово ще бъдат облицовани.
Padrino
Рейтинг: 561 НеутралноДо коментар [#35] от "Petleshev":
Разбирам те напълно. От това което си споделял е видно, че в Бг засега ел колите са в графата "лукс". Както и преди сме споделяли, всичко започва с инфраструктурата. Тук при мен я има, при теб все още не.
Само за Септември има над 350 нови зарядни станции и всичките те вече са минимум 22 киловата. От ден на ден става все по-лесно и бързо да "заредиш"
Ivan е
Рейтинг: 27 НеутралноДо коментар [#73] от "Гражданин":
Въпросът ми беше кратък и ясен. Колко киловатчаса е реалното производство от 1kWp фотоволтаична централа на изхода на инвертора?
Имам фотоволтаици на покрива. Не са 10 но имам. Засега не мога да докарам това производство, защото инвертора ми е свързан с лимитер, който ограничава производството до моментната консумация на дома ми.
Няма нужда да обяснявам, защо не връщам енергията нали? Все пак живеем в България. Даже не съм си правил труда да ходя до енергото, защото съм запознат с бюрократичния АД който ме очаква, дори да реша да подарявам излишната енергия.
Въпреки това успявам да докарам до около 1000 киловатчаса годишно от 1kWp . 1300 киловатчаса са напълно реални за България без никакви преувеличения.
Излишната енергия я складирам в ... бойлера.
nigel
Рейтинг: 931 НеутралноДо коментар [#57] от "Ivan е":
Не ги бъркам (иначе трябва да си хвърля дипломата ;-) ), смятал съм с годишен пробег 20 хил. км. Изненадан съм от числото 12 хил. - аз правя повече, а не карам колкото много от познатите ми, да не говорим за германците. Но щом има такава статистика може и така да е.
nigel
Рейтинг: 931 ВеселоНа платна е още по-екологично. Пък и нали ще отпаднат танкерите, контейнери могат да се возят и с по-малки гемийки.
nigel
Рейтинг: 931 ВеселоС енергийната плътност на течните горива не съм наясно, но с "прекарването на такива количества електричество" си вадя хляба. Там няма невероятни технологични предизвикателства, просто развитие на инфраструктурата. Което ще стане паралелно с нарастването на нуждите. Струва много пари, разбира се.
Ivan е
Рейтинг: 27 НеутралноДо коментар [#85] от "nigel":
Подиграваш се, но това за газта мисля че вече влезе в сила за пристанищата. Не помня от коя година, корабите ще могат да влизат в пристанищата само на газ, както сега влизат само на дизел и не могат на корабно гориво, с което се движат в открито море.
nigel
Рейтинг: 931 НеутралноПоздравления (наистина !) за инициативата лично да прилагате нещо за което толкова разпалено агитирате. Опасявам се обаче че за връщането на енергията пропускате някои подробности.
Представете си ситуация когато от "енергото" изключат вашия извод за някаква профилактика, присъединяване на друг потребител и какво ли още не. Готов ли сте да поемете отговорността да обезопасите извода от подаване на обратно захранване от ваша страна ? Не е нужно да имате дежурен оператор в къщи, но като минимум диспечерът трябва да поддържа постоянна връзка с вас и още десетки/стотици като вас за да съгласува оперативните мерки за осигуряване на безопасност. Готов ли сте да гарантирате надеждно обезопасяване от ваша страна, с поемане на съответната отговорност при техническа неизправност ?
Не става дума за кабинетна приумица на някакви омразни бюрократи. Правилниците за техническа безопасност по цял свят са доста подобни защото са написани след хиляди злополуки.
Доколкото знам от колеги вече има няколко случая на районни техници пострадали от подаване на обратно напрежение при работа по уж изключени и обезопасени кабели.
За Ваша информация - не работя в "енергото" и основно не работя за българския пазар, така че нямам никаква лична заинтересованост да защитавам някого.
nigel
Рейтинг: 931 ВеселоНе се подигравам, малко да разведрим обстановката. Има една стара приказка че сериозното лице не означава непременно умна глава :-)
Ivan е
Рейтинг: 27 НеутралноДо коментар [#86] от "nigel":
Със сигурност ще е необходима промяна на електропреносната система, но голяма част от проблемите може да бъде решена на софтуерно ниво чрез така наречения demand response. Сегашната парадигма е, че производството следва потреблението и централите работят с мощността, която е необходима на потребителите.
Обаче възобновяемите източници не мислят така и си работят когато им е кеф, без да се съобразяват с нуждите на потребителите. Тогава потребителите започват да се съобразяват с ВЕИ производството с помощта на моркова и тоягата. Когато пече слънцето тока е много евтин, когато не пече слънце и не духа вятър, тока ще стане адски скъп.
ако трябва да зареждаш електромобила си веднъж в седмицата, най-вероятно ще предпочетеш да го заредиш точно когато цената на тока е най-ниска или нулева, а когато вечерно време киловатчас струва 50 стотинки, надали и през ума ще ти мине да включиш автомобила на зарядно.
Това разбира се ще го прави софтуер, който ще следи цените и ще включва и изключва консуматори спрямо наличната мощност към момента. Надали на някой му пречи кога ще се зареди автомобила или ще му се загрее бойлера, ако в крайна сметка винаги електромобила е зареден, а бойлера загрят.
Ако в Калифорния имаха такава система, нямаше да имат режим на тока, защото климатиците нямаше да се включват чак когато собствениците се прибират, а слънцето вече е залязло, при положение че е могло да работят през деня, когато е имало излишна енергия.
пРезидента!
Рейтинг: 2796 НеутралноАми написах ти и горе, като решиш да върнеш енергия по жиците, ще се сетиш за какво дръво иде реч.
Предвид зимен период, лошо време и т.н. въобще не съм убеден, че вадиш 1000 киловатчаса годишно от 1kWp, но щом казваш ...
А и защо не вземеш да назовеш разходите по покупка, монтаж и поддръжка на инсталацията? И за колко време смяташ да я изплатиш със спестени 250 лева на година? И ок, може и да вкарваш енергията в бойлера, но за да я вкараш там, все пак трябва да е достатъчно студен, нали? На бойлера му трябват
Ivan е
Рейтинг: 27 НеутралноДо коментар [#88] от "nigel":
Инвертора не е толкова глупав. Всеки мрежов инвертор следи мрежовата честота и напрежение, иначе няма как да работи. При отпадане на мрежата, инвертора автоматично спира работа, защото няма с какво да сравнява. Това е очевиден недостатък, когато спре тока, защото колкото и слънце да пече аз пак нямам ток, но е направено от съображения за сигурност.
Другия вариант беше да си купя хибриден или островен тип инвертор, който да ползвам с батерии, но там инвестицията няма избиване, защото един цикъл от живота на батерията струва повече, отколкото да си купя тока от енергото.
Искрено се надявам най-накрая бюрократичните спънки да отпаднат, за да може добавянето на повече панели да стане рентабилно, дори да връщам енергията по пазарни цени на тока. Въобще не ми трябва да се занимавам със субсидирани цени.
Ivan е
Рейтинг: 27 НеутралноДо коментар [#91] от "Гражданин":
Системата ми струва около 2000 лв, но инвертора може да поеме още няколко панела, които засега не ми трябват. Панелите са четири броя по 270 вата. По показания на инвертора и контролния електромер след него, за година назад добивът е малко над 1000 киловатчаса, но все още нямам две навършени години за по точна статистика. Какво съм спестил не е много ясно, защото понякога включвам консуматори, които надвишават с малко производството на панелите, "за да не ходи зян" тяхното производство.
Основно изградих системата за да ми топли бойлера. Прецених че е по-добрия вариант отколкото класически колектори за топла вода. През лятото се справя перфектно със задачата и остава енергия и за климатика.
Класическа система щеше да ми струва пак толкова, а и повече като се има предвид нуждата от по-голям и скъп бойлер, който ще протече на петата година по новите стандарти за качество.
пРезидента!
Рейтинг: 2796 НеутралноДо коментар [#93] от "Ivan е":
Адмирации за ентусиазма! :-)
Да, за 10-15 години ще се изплати. Като това е и живота на кумулатора. Последния според мен е неизбежен, ако наистина искаш да оползотвориш добитата енергия.
По-подходящи консуматори за фотоволтаиците (със скромен акумулатор) са хладилник, осветление, телевизор, зарядни и разни други малки досадни консуматори, които трупат доста на сметката. Само хладилника ти точи поне 30 квчаса месечно.
Там, където ти е нужна топлина - бойлер, парно, по-добре със обикновен соларен панел.
Имам намерение и аз да правя, но все отлагам .. :-)
m17
Рейтинг: 774 НеутралноДо коментар [#93] от "Ivan е":
Това е много интересно, аз съм проучвал и сравнявал цената на слънчева система за топлене на вода при вариант фотосолар или класическа водна система. И фотосолара излизаше с пъти по-скъп и доста над тази цена която споменавате. И още един въпрос - как сте постигнали "съхранявам излишната енергия в бойлера" - как точно модулирате консумацията на бойлера ?. Или дори как го пускате само като има излишък на енергия ?
Ivan е
Рейтинг: 27 НеутралноДо коментар [#94] от "Гражданин":
Абсолютно всички консуматори се захранват от инвертора, който просто връща енергия в инсталацията на цялата къща.
Бойлера тества през 10 минути дали има има излишна енергия, като се изключва и проверява дали лимитера се включва. Ако е включен значи има излишна енергия и включва реотана на 500 вата мощност, ако лимитера изключи остава така, ако ли метъра е включен, включва реотаните на 1000 вата и тогава със сигурност лимитера изключва, защото дори в ярък слънчев ден по обед, рядко мощността надхвърля 950 вата, въпреки че теоретично трябва да е 1080 вата.
Автоматиката е малко елементарно, но за сметка на това работи безотказно.
Класическата система за загряване на вода щеше да ми топли само бойлера и за тази цена пак нямаше да е достатъчна през по-голямата част от зимата, а през лятото нямаше да мога да ползвам излишната енергия, която сега ползвам за климатика.
Ivan е
Рейтинг: 27 НеутралноДо коментар [#95] от "m17":
Кога сте правили това проучване? за последните няколко години цената на фотоволтаиците падна почти двойно. Има един интересен вариант, за който съм чел по форумите, но не посмях да пробвам. Свързват фотоволтаиците директно към бойлера без инвертор, което излиза много по-евтино. Проблемът е, че при прав ток при изключване на терморегулатора се получава волтова дъга, която буквално може да го запали.
Фотоволтаичните панели вече са на цени под лев за ват. Моите излязоха около 900 лв за 1080 вата, но сега има и по-евтини.
Има обаче една подробност. Всичко съм си правил сам и не съм плащал за труд. Това си е сериозно перо. Инвертора е от алиекспрес, но от Европейски склад, за да не плащам мито. В България същият беше с няколкостотин лв отгоре.
charlesdegaulle
Рейтинг: 340 НеутралноИдеята за модулиране е доста добра.
*****
НеутралноВ момента водород се добива от природен газ или въглища ..
Метанов цикъл
CH_4 + H_2O / CO + 3H2
Цена $2-$2,5 за килограм.
Биоводородът е на цена $5-$7 за килограм
Когато водородът се изгори в двигател се получава вода + азотни окиси, които като се смесят става азотна киселина ..
При дизел, има по-малко азотни окиси, на единица отдадена мощност, за това не е ясна целта ни да слагаме водород?
При използване на горивни клетки, цената на цялото удоволствие става 3 пъти повече..
А иначе за природен газ в дизелите на корабите е умно решение и е отдавна ..
Но дуал-фюел е по-скъпо, като първоначална инвестиция, а никой не дава дотация - дотацията е за електромобилите .. та дизелите си лашкат и всеки да се оправя!
Многократно съм давал следния пример от 2013 - MAN L35/44DF Dual Fuel Engine :
https://www.youtube.com/watch?v=Slo27qMxdPQ&t=26s
https://www.youtube.com/watch?v=LSobaJIyvQ0
https://www.youtube.com/watch?v=9ZQ5wo7ul8A
https://www.youtube.com/watch?v=FrwEpERNyEo&t=11s
В цилиндрите изгаря 60% газ и към 40% дизел .. дизелът е необходим, за запалване, тъй като природният газ при налягането в цилиндъра се пали при 800-900 градуса, за това първо започва да гори дизеловото гориво, а после и природният газ
КПД е до 56% ..
Ако вземем този газ, изгорим го в ТЕЦ, вземем енергията, прехвърляме я по кабели, вкарваме я в батерии, изкарваме я и задвижваме кола - КПД ни е под 20% ..
Но не се използва - Екология!
Като КПД на
*****
НеутралноНещата се решават ..
В ТЕЦовете се слагат неизкопаеми горива и биомаса, както и РДФ и се получава ВЕИ нисковъглеродна енергия ..
Ето как е в ЕС :
---------------
$31.07.2014 г. — In 2012, biomass and waste accounted for about two-thirds of all renewable energy consumption in the EU.$
-----
The "Renewable and waste sources" category includes Hydroelectric, Wind, Wave, Tidal, Solar photovoltaic, Geothermal aquifers, Landfill gas, Sewage gas, Biogas from autogeneration, Municipal solid waste (MSW), Poultry litter, Straw, Wood, Charcoal, Liquid bio-fuels, Bioethanol, Biodiesel and other Biomass.
---------------
Така ще е и у нас, съвсем скоро!
Ковачки вече тръгна по този път!