Объркани кабели причинаха катастрофа на европейската ракета Vega

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (45)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 1369 Весело

    Тайпи ги е връзвал. Как няма да тестваш кабелите!?

  2. 2 Профил на Литекс се преименува на ЦСКА минус  София
    Литекс се преименува на ЦСКА минус София
    Рейтинг: 536 Неутрално

    Made in Ukraine.

  3. 3 Профил на Dimiter Monev
    Dimiter Monev
    Рейтинг: 8 Разстроено

    С украински двигател така става.

  4. 4 Профил на stefan_b
    stefan_b
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Ракетата може и да гръмнала, но съм сигурен, че при направата и джендър-въпросите, малцинственото включване и екологичната устойчивост са били на ниво.

  5. 5 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 689 Неутрално

    Еми и там има дремльовци...

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  6. 6 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 1806 Весело

    "Това е човешка грешка, а не дизайнерска", каза главният технически директор"

    А защо дизайнът позволява да бъдат объркани кабелите.
    Причината е по-трагична. ЕС не разчита на частния бизнес както вече правят в САЩ.

    подпис
  7. 7 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 1369 Неутрално

    Колеги, в статията пише че са объркали кабелите, по които джипиеса дава команди към двигателя - обърнал дюзите наобратно. Тест на сухо щеше да я покаже тази грешка. Нещо намирисва при испанците.

  8. 8 Профил на Араламбене му е майката
    Араламбене му е майката
    Рейтинг: 8 Неутрално

    През 1971 година при излитане от летище София се разбива самолет с Паша Христова, Борис Гуджунов и други артисти. Причината - техниците объркали въжетата, които опъвали кормилото и вместо наляво, самолетът тръгнал надясно.
    За 50 години нищо не се е променило.

  9. 9 Профил на pavlinkoto
    pavlinkoto
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Малко обезотговорно е това.

  10. 10 Профил на redguy
    redguy
    Рейтинг: 1171 Неутрално

    Имаше един виц - в ада инженери са италианци, а германците са готвачи, в рая е обратното (или нещо подобно).

    Но жалко за проектите, изглеждат интересно.

  11. 11 Профил на lz73 СУПЕР
    lz73
    Рейтинг: 1975 Неутрално

    До коментар [#6] от "Иван K":


    "Това е човешка грешка, а не дизайнерска", каза главният технически директор"А защо дизайнът позволява да бъдат объркани кабелите.Причината е по-трагична. ЕС не разчита на частния бизнес както вече правят в САЩ.
    —цитат от коментар 6 на Иван K


    А защо този смята, че дизайнерите не са хора?

  12. 12 Профил на trial_jezz
    trial_jezz
    Рейтинг: 540 Неутрално

    Брееей, джендър-тролството - къде сте? Тишина нещо?
    Да беше руска тая паднала ракета, еххххха, каква плювня щеше да стане, ми то - евро-гейска...денги нето!

    “Those who love peace must learn to organize as effectively as those who love war.” ― Martin Luther King Jr. P.S. Търся си работа като "четирихилядник". Тъй и тъй ги възпалявам за удоволствие, поне някой лев да пада... За контакти: фактолог@протонмаил.цом 🤡 😂😂😂
  13. 13 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1117 Неутрално

    Ясно е трябва така да се направи,че и да се опитват да мушат наобратно да не влява.Винаги се мисли за идиотоустойчивост.И всичко се тества на сухо и тогава се пуска да лети.

  14. 14 Профил на Литекс се преименува на ЦСКА минус  София
    Литекс се преименува на ЦСКА минус София
    Рейтинг: 536 Неутрално

    RD-843 е добър двигател и надежден, макар и разработен преди 35 години.
    Проблемът е в подготовката на техническия персонал и инженери.
    Свързването на кабелите е грешка по обслужването и монтажа и не компрометира самия мотор, а екипа.

  15. 15 Профил на Лопе де Вега
    Лопе де Вега
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Не е дизайнерска, а КОНСТРУКТОРСКА грешка! И двете думи са чуждици, но се използват достатъчно отдавна в българския език, всяка със своето значение. Редно е да ги различавате, като грамотни хора.

    без подпис!
  16. 16 Профил на 4u4o
    4u4o
    Рейтинг: 748 Неутрално

    Баба Ценка, като е мела работилницата и е премела схемата с окабеляването. И бай Иван механикът е свързвал кабелите по спомен. Той иначе много разбира от окабеляване на Рено и Москвич, до сега не е правил грешки. А после пък хардуерните тестери са отсвирили тестовете на завиващата система, защото са празнували рождения ден на Киро Шперца от финансовия отдел. Шперца е важен човек, няма как да го уважат. Всички жени на ракетната площадка много го харесват. И баба Ценка го иска за зет. Та така.

  17. 17 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2186 Неутрално

    Ако са ги пришпорвали да работят обяснява защо са объркали кабелите.

  18. 18 Профил на Average Person
    Average Person
    Рейтинг: 2618 Неутрално

    До коментар [#4] от "stefan_b":

    дори да са пропуснаали, савецките ни мурзилки не пропускате да намесяте опорките за Гнилой Западе, под всяка тема.

    ☠ This is worse than Mordor. ☠ Much worse in a way. It comes home to you... and because it is home, and you remember it before it was all ruined.
  19. 19 Профил на Надежда
    Надежда
    Рейтинг: 1550 Неутрално

    двата спътника в полета тази седмица не са били.
    ---
    и колко са загубите?

  20. 20 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    Не е дизайнерска, а КОНСТРУКТОРСКА грешка! И двете думи са чуждици, но се използват достатъчно отдавна в българския език, всяка със своето значение. Редно е да ги различавате, като грамотни хора.
    —цитат от коментар 15 на Лопе де Вега


    Ако тия "обяснения" са верни - не е конструкторска, а огромна производствена издънка, защото не е извършено тестване на системата. Което е задължително.

    За мен е видно, че програмата яко е закъсала. И се режат безогледно разходи, хора и процедури, явно.
    Обърнете внимание, че и двата спътника не са били застраховани. Пак "тънкажи".

    И резултатите са налице ...

  21. 21 Профил на Ликующий
    Ликующий
    Рейтинг: 368 Неутрално

    Има тестови програми, които тестват връзките и оценяват резултатите.
    Преди излитането на всеки самолет пилотите тестват ръчно функционирането на закрилките и опашните плоскости. При изстебителите (понеже пилотите не ги виждат визуално) стоят отпред и отзад по един техник и със жестове информират пилота за резултата от ръчния тест. Един час полет на бомбардировач Б-2 на САЩ поглъща 120 часа време за техническа поддръжка. Т.е. поддръжката и тестването са важен фактор.

    Само простите хора си мислят, че има прости неща! Футболът е проста игра, но не е за прости хора ...
  22. 22 Профил на ilinko
    ilinko
    Рейтинг: 792 Весело

    До коментар [#13] от "dolna4erti4ka":

    Трябва да е много трудно да се пени човек толкова, че и да се самонавива, когато не го бръснат. Живот под постоянно напрежение. Мъка

  23. 23 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 841 Неутрално

    Язък! До сега единствено Ариана имах 100% успех.

  24. 24 Профил на evtimvz
    evtimvz
    Рейтинг: 694 Неутрално

    Глупости! Тези системи се тестват многократно и това не е сложно да се направи на земята.

  25. 25 Профил на rumen_s
    rumen_s
    Рейтинг: 694 Неутрално

    Няма да се оправим сами явно. Добре, че баба Меркелица ни вкара инженери на килограм. Ама понеже сме глупаво племе не се възползвахме. И от вкараните доктори не се възползвахме, а сега можеше да нямаме проблеми с персонала в болниците.

    Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
  26. 26 Профил на Литекс се преименува на ЦСКА минус  София
    Литекс се преименува на ЦСКА минус София
    Рейтинг: 536 Неутрално

    ПО "Южмаш" претърпя два фалита и бе два пъти реанимиран `чрез държавна помощ.
    В момемта произвежда трактори - два модела, тролейбус, ракетата "Зенит"(която вече няма да се ползва) и този двигател, чиито прототип задвижва прословутата "Сатана-1" - модел 1970г. , известна още и като ракета SS-18.
    Двигателят наистина го бива, но в такава среда е ясно, че не може да се поддържа на ниво. Това изисква не само производствено-технически условия, каквито липсват и инвестиции, но най-вече кадрови набор. А там всичко се разпада и разотива, работят "на парче" днеска за утре.

  27. 27 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2258 Неутрално

    Няма начин там да няма български специалисти от сорта на Ковачки и Овчаров!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  28. 28 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 1382 Неутрално

    "Това е човешка грешка, а не дизайнерска", каза главният технически директор"

    Това е дизайнерска грешка. :)

    В компютрите кабелите са така направени че не могат да се объркат.

    Направете ги и вие така, ако не искате някой който си бърка в носа и си чати по вайбъра докато връзва кабелите да ги обърка и следващия път. :)

  29. 29 Профил на Александр Г. Дугин (№55)
    Александр Г. Дугин (№55)
    Рейтинг: 114 Весело

    Ракетата може и да гръмнала, но съм сигурен, че при направата и джендър-въпросите, малцинственото включване и екологичната устойчивост са били на ниво.
    —цитат от коментар 4 на stefan_b


    Изпревари ме. Тъкмо щях да посъветвам същото, да се фокусират върху силната си страна - джендърната революция и голямото гей включване. ;)

    Кончита (с) Вурст - Президент на Европейския съюз. ;)
  30. 30 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1290 Неутрално

    Язък! До сега единствено Ариана имах 100% успех.
    —цитат от коментар 23 на ivanpopov


    " Разликата от триумфа до провала е един транзистор "
    ... в случая една връзка на кабел ... Така е винаги - свиквайте !
    Естествено тези които се държат като футболна агитка ще си плещят каквото са си решили, но никой никога в Космоса няма вечен успех ... успехи катастрофи се редуват - въпросът е да продължиш !

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  31. 31 Профил на ozd05563707
    ozd05563707
    Рейтинг: 154 Неутрално

    Обаче със сигурност е имало квоти за жендъри и жени в производството.

  32. 32 Профил на _plamen_
    _plamen_
    Рейтинг: 747 Неутрално

    Плодовете на Евросоца! Сигурен съм, че някъде някоя Еврономенклатура ще обяви и тази програма за пълен успех като "Галилео".

    СЛАВА НА УКРАЙНА! СЛАВА НА ГЕРОИТЕ!
  33. 33 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 243 Весело

    Специално за тъпите ЕС свързочници, трябва кабелите да се произвеждат с профилни букси, които да няма как да се присъединяват неправилно. Ми те сигурно са наемали за по-евтино необразовани местни, или дори емигранти, които училище не са виждали, освен отвън.

    мурзилка
  34. 34 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 61 Неутрално

    Щом дизайнерите не са виновни, то тогаз най-вероятно са виновни конструкторите?

    Panta rhei....
  35. 35 Профил на Жълти павета СУПЕР
    Жълти павета
    Рейтинг: 661 Неутрално

    The rocket has three solid-fuelled lower stages, or segments, that get the vehicle off Earth; and then one liquid-fuelled upper-stage that does the final job of dropping satellites off in their desired orbits.

    Ракетата има три долни степени, или сегменти, с твърдо гориво, които извеждат превозното средство от Земята; и след това една степен с течно гориво, която разпределя спътниците в желаните орбити.

    Ракетата има три долни етапа или сегменти с твърдо гориво, които извеждат превозното средство от Земята; и след това един горивен етап с течно гориво, който върши последната работа по изхвърлянето на спътниците в желаните от тях орбити.

    Състезанието Дневник-Гугъл за нескопосан превод все повече се печели от Дневник.
    За русите каки, станали по неволя журналистки, пиарки или нещо си там подобно, науката и техниката са неща за плебса, те са високо над тях.
    А е повече от желателно да цитират източника, от който са превели некадърно.

    Бих с радост възприел следната намеса на модератора.
    Уважаеми читатели, в интерес на вашето здраве, преводът е скрит за вас. Източникът е:
    https://www.bbc.com/news/science-environment-54979753
    Ако все пак държите да видите превода, кликнете тук:
    https://www.dnevnik.bg/sviat/2020/11/18/4140483_oburkani_kabeli_prichinaha_katastrofa_na_evropeiskata/

    Ваш Моди бди за вас !

    "Че съм умен - умен съм, но защо съм толкова красив?! Сигурно, защото съм скромен, а скромността краси човека." "Карлсон, който живее на покрива"
  36. 36 Профил на lpi31580057
    lpi31580057
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Мъск да купи ESA за $1.00 и да се свърши с мъката

  37. 37 Профил на Mockingbird
    Mockingbird
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Интересно защо например Венецуела не правят такива грешки?
    Само който не се опитва да прави нещо не прави грешки.
    Важното е да се продължава напред, независимо от неуспехите.

  38. 38 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 785 Неутрално

    "Това, разбира се, е проблем с производството и качеството. Това е човешка грешка, а не дизайнерска"

    Имах немски мотоциклет ДКВ, производство 1942 г.
    Нито едно болтче не може да се завие на друго място, камо ли да се обърне окабеляване.
    Нещо не са доизмислили и сега се оправдават.

  39. 39 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 226 Весело

    Хотели лучше, получилось как всегда.
    Руснаци, сър!

    Миний аав адуучин хүн
  40. 40 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 2737 Любопитно

    "Това, разбира се, е проблем с производството и качеството. Това е човешка грешка, а не дизайнерска",
    =========
    Ако е верно....
    Това е грешка която може да се предотврати от седмокласници.....
    Мирише повече на саботаж.....

    Bukalemun
  41. 41 Профил на 0tempora0mores
    0tempora0mores
    Рейтинг: 549 Весело

    До коментар [#40] от "eti mehter":

    пиян rusnaк с немърливоста си, може да сложи в джоба отрд обучени диверсанти

  42. 42 Профил на nhh18551388
    nhh18551388
    Рейтинг: 8 Весело

    На крива ракета космоса и е виновен! Смях!

  43. 43 Профил на Коруптен Евроатлант
    Коруптен Евроатлант
    Рейтинг: 39 Неутрално

    Брееей, джендър-тролството - къде сте? Тишина нещо?Да беше руска тая паднала ракета, еххххха, каква плювня щеше да стане, ми то - евро-гейска...денги нето!
    —цитат от коментар 12 на trial_jezz


    Верно, че е доста прано, няма разгорещени дискусии! Вие ако си мислите, че западняците са перфектни се лъжете дълбоко! И тук има некадърници, ама понеже са сакъ приятели със шефа той ги мъчи на различни постове!

    Така и с ракетата, кой знае какъв пиян испанец с свързвал кабелите!

    Аз съм евроатлантик
  44. 44 Профил на mandzo
    mandzo
    Рейтинг: 455 Весело

    Баситъпите дизайнери! Първото условие при проектиране е така да го направиш че и да искат да го обърнат, да не могат!

  45. 45 Профил на pgt521056951
    pgt521056951
    Рейтинг: 5 Неутрално

    Yazaki made wires bulgaria тоест направи в язък-и България кабели за спейс ракети ... Ха ха ха май бройко има яко келефир !





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #