За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
MEMO
Рейтинг: 237 НеутралноСтрахотна инициатива! Високо скоростният железопътен транспорт трябва да замени полетите на къси и средни разстояния!
historama
Рейтинг: 695 НеутралноКъде сме ние с нашите кютюци, дето е.аха майката на жп пътническия транспорт?
chedeuvre
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#1] от "MEMO":
Съгласен, но ние с.....гайдите (българия) дето нямаме такава ЖП инфраструктура...какво ще правим...?)))
historama
Рейтинг: 695 Неутрално"..Главният изпълнителен директор на Ес Ен Се Еф Жан-Пиер Фаранду заяви, че е било необходимо да се вслушат в младите хора, които искат все по-малко да пътуват със самолет..."
Пътуването със самолет съвсем не е проста работа. Летищата обикновено са извън града, на 30-40 и повече км, което често отнема поне 40-50 мин. път, плюс обработка пътници и багаж, и ето това означава поне 2 часа подготовка преди отлитане. За разстояния до 1000 км самолетът не е чак толкова удачен транспорт.
historama
Рейтинг: 695 НеутралноС кютюк Борисов и чугуни патрЕоти още 10 години ще сме на същото ниво на жп инфраструктура.
MEMO
Рейтинг: 237 НеутралноДо коментар [#3] от "Chedeuvre":
Съгласен съм. И най-лошото е, че сега се изпълняват проекти за модернизиране на главни ЖП линий, но са далеч от стандартите на модерната ЖП инфраструктура.
Давам конкретен пример: живея в Австрия и тук високо скоростните влакове се движат 200-250км/ч. За сравнение проекта за рехабилитация на жп линия София-Пловдив е с проектна максимална скорост от 160км/ч... Знаем от къде идва финансирането! Пореден пропуснат шанс!!!
pet fire
Рейтинг: 3203 НеутралноДо коментар [#5] от "historama":
Много пари се дадоха за ЖП проекти и се "усвоиха" от точните хора. ЖП-то си остана на същото дередже
chedeuvre
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#6] от "MEMO":
Аз пък живея в Ещорил....Португалия....Португалия е друга топка, но далеч по-приятна от територията българия.....Бъди здрав, МЕМО.....!))))
mavro
Рейтинг: 237 НеутралноДо коментар [#8] от "Chedeuvre":
Моите уважения към избора ти къде да живееш,но моля да не наричаш държавата ни "територия".
blurred
Рейтинг: 122 НеутралноДо коментар [#6] от "MEMO":
И аз бях изумен, че през 2020 се "модернизира" жп линия с максимална проектна скорост 160 км. Направо е нелепо. В Германия доскоро се движеха едни трамвайчета, модел от 80-те, чиято максимална скорост беше 120!! Те си се движеха като нормална скорост със 80-90 км/ч.
От друга страна трябва да се отбележи, че и Deutsche Bahn намалиха максималната скорост на последния модел ICE-та. От 300+ го свалиха на 260, за мое съжаление. Готино беше да пътуваш с 300 и отгоре км през немската пампа. Обаче не било рентабилно. Прекалено на гъсто били гарите в Германия и тъй като влака не може да мине с 300 през гарата и да я отвее, постоянно трябвало да намаля и да ускорява. Единствените такива модели за над 300 май останаха на няколко кратки отсечки, построени специално за ICE. Франкфурт-Кьолн и част от Франкфурт Берлин. Дано да не ги спрат и тях, че високоскоростни в Германия щя останат само Тежеветата. Което си е Армутсцойгни :Д
HERMES
Рейтинг: 897 НеутралноСпокойно. БДЖ ще им покаже как се прави нощен влак, да стане дневен, другиден ;)
Polite_Beardaskal1
Рейтинг: 2584 НеутралноУважавам нощните влакове в Европа, като студент така пестях от хотелски разходи.
proventuss
Рейтинг: 209 НеутралноАко утре в 9,04 хвана влака от Париж до Виена, ще стигна в 20,30 и ще ми струва 250 евро.
ДА РАЗЛАЕМ ПУДЕЛИТЕ !11 часа и 26 минути с 3 прекачвания! За 1034 километра. Не, благодаря!
blurred
Рейтинг: 122 ЛюбопитноДо коментар [#9] от "mavro":
Абе има логика...
Територия пак е по-добре от другия вариант: КОЧИНА.
Ти държава къде виде??? Аз виждам само една мафиотска структура обслужваща частни мафиотски интереси. Държава липсва отдавна.
myspam
Рейтинг: 180 НеутралноВ България скоростните влакови трасета се "строят" от доверените мутри на Борисов - в буквалния смисъл. "Строят" е в кавички, защото прости люде не могат нищо да построят. "Строят" е за пред простолюдието - да хваща дикиш какви управленци има таз територия. Единственото което могат тези мутри и то не много добре е да крадат и да обслужват и слушат безпрекословно шефа си - баш мутрата на територията. Но тук е така прост народ избира мутри да го управлява, и после само се оплаква и си мечтае за западните влакове... Ами да мечтае и да проклина съдбата си.
https://www.mediapool.bg/kak-bodigardove-stanaha-stroiteli-i-specheliha-stotitsi-milioni-news311551.html
mavro
Рейтинг: 237 НеутралноДо коментар [#14] от "blurred":
Тук има много повече държава от много други места. Има много проблеми,много неща за подобряване, но ако избягаме от предизборно говорене ,България е едно спокойно и сравнително уредено място за живот.
Роси
Рейтинг: 5927 НеутралноНа млади години така пътувахме из Европа.
Michael JordanFriend4295
Рейтинг: 8 НеутралноКакво все лошо виждате от това,
Европа нормално си живее затова.
Ebeneezer Goode
Рейтинг: 774 Неутрално"а се вслушат в младите хора, които искат все по-малко да пътуват със самолет."
Schrödinger's cat walks into a bar. And doesn'tБез коментар. Сега чакаме и трудовите колективи да им напишат, че не искат за 2 часа със самолет, искат за 2 дена с влак. Тея ни вземат за мезе.
Dessenback
Рейтинг: 237 НеутралноДо коментар [#3] от "Chedeuvre":
Инфраструктура има, но трябва да се ремонтира. Като се добави и подвижен състав и готово. Безумно е при такава мрежа да се пътува с автобуси междуградско.
Madurko Tashunkov
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#8] от "Chedeuvre":
алфа пендулар става, но останалите като интерсидаде не са нещо прекрасно.
а влакчето от каиш до кашкаиш е окей.
максимална скорост 220 от авейро до порто.
Madurko Tashunkov
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#6] от "MEMO":
максималната скорост на рейлджта е около 230, развиват се по трасето линц и залцбург.
иначе около инсбрук заради терена скоростта е доста по-бавна.
Madurko Tashunkov
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#9] от "mavro":
това е един заблуден който си мисли че като е в ещорил е изкатерил к2. всеки постинг- аз съм в ещорил. сигурно е шеф на казиното там.
Madurko Tashunkov
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#10] от "blurred":
така е обаче последно пътувах с ДБ Кы олн Виена с ИЦЕ със смяна във Фракнфурт и имаше огромно закъснения, те ДБ с това и се славят, но иначе са топ, като РЕНФЕ и ТжВ.
blurred
Рейтинг: 122 ЛюбопитноТи сериозно ли???
Интересна шега. Обаче не ми е смешно. Мъчно ми е...
blurred
Рейтинг: 122 ЛюбопитноДо коментар [#24] от "jrr48695650":
Е те са през 1 макс. 2 часа, ако има закъснение, хапваш нещо на гарата и хващаш другия. За съжаление тия закъснения най-често са поради Перзоненунфал... Някви хора се хвърлят пред влаковете. Колко машинисти са с психически проблеми по тая причина. Добавено към другото.
Веднъж си изпуснах самолета от Франкфурт, защото на гарата в Есен се беше отворила една дупка и бяха спряли всички влакове, а ония наливаха ли наливаха бетон и не можеха да я запълнят :) Но това е рядкост.
Иначе в контраст с нашта ... територия се сещам за проекта на французите в Мароко. Българският Ганьовец, който се мисли за много велик и "тия черните" са некви нисши може да се прескочи от яд, ама КОГА ще ги стигнем мароканците питам аз?? В Мароко вече има над 300 км отсечка с TGV което лети с 350 км/ч и се строят в момента още.
Наистина е тъжно. За нас.
До коментар [#15] от "myspam":
++++++++++
Много добра статия!
Незнайко
Рейтинг: 3085 НеутралноДо коментар [#6] от "MEMO":
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. БотевСъс 160 в Бавария се движат едни червени мотриски между селцата. По трасето Мюнхен - Нюрнберг, влакът хвърчи с 300...
Jordan Dimitrov
Рейтинг: 352 НеутралноБьдещето принадлежи на железниците.
Madurko Tashunkov
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#27] от "Незнайко в Слънчевия град":
преди около 30 години ИЦЕ постави рекорд между Вюрцбург и Фулда, 406 кмх. 11 000 конски сили.
gost22
Рейтинг: 868 ЛюбопитноМНоооо разбирачи и сравнители. У немско как било, ама там са 80+млн човека, а у българско я имаме 6млн. я нямаме. Та казвате липсвали ни високоскоростни влакове, ама я първо кажете колко пътника ще превозват, от къде и до къде и на каква цена на билетите ще им излиза сметката на превозвачите? Да знам, "за всеки влак си има пъници", ама всички забравяте, че продадените билети трябва да покриват харчовете около влака. Щото пък в България си имаме социални влакове — 3-4вагона се лангъркат всеки ден по разписание за 20-30 пътника. Нещо подобно да сте виждали у немско. Така де, като ще сравняваме да сравняваме.
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2914 НеутралноДо коментар [#16] от "mavro":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Това сериозно ли? На колко години си? Семеен ли си? Деца???
Nedyalko Lazarov
Рейтинг: 1206 НеутралноКакто обикновено печелиш награда за най-смислен коментар. Поздравления, Роси!!!!
blurred
Рейтинг: 122 ЛюбопитноДо коментар [#30] от "gost22":
А в Мароко как е икономическата логика с Тежеветата??
И все пак говорим за визия и хоризонт от 10-15 години. Нали се развиваме?! Уж! То и в Германия бързите влакове са скъпи. Ако нямаш пари се дундуркаш на Регионалка. Но при положение, че ПОЧТИ всички пари за модернизацията на ЖП-пътя идват от ЕС, да не допуснеш, че в следващите 10-15 години ще имаш бързи влакове и да проектираш скорост на малко по-бърз трамваи от 160 км/ч си е чиста проба ТЕСНОГРЪДИЕ.
А иначе да стигаш до Бургас за час-час и 10 мин - мисля че лятото особено доста хора биха ползвали такава опция. Отиваш на парти на плажа, пиеш си спокойно и се забавляваш и на сутринта се прибираш в София.
gost22
Рейтинг: 868 НеутралноДо коментар [#33] от "blurred":
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...Ми виж дължината на държавата и я сравни с българското разстояние "София-Бургас/Варна"... Пък колкото е дълга, толкова е и крайбрежието с курортите, което значи туристи (евентуално) дето да пълнят влаковете... За немско ти посочих — 80милиона човека спрямо 6млн, пък като туриш и разликите в заплатата, и ти става ясно къде, колко платежоспособни пътници ще се качат на влака, и къде ще излезе сметката да имаш влакове-самолети.