Кой плаща за домашния офис

В миналото домашните офиси стояха на заден план - зле оборудвани, тесни и малко прашни, влизащи в употреба от време на време.
През 2020 година много домашни офиси изглеждат като командни центрове в Северноамериканското военновъздушно-космическо командване - множество екрани, високи технологии и професионално изглеждащ фон, готов за срещите в "Зуум" (Zoom), отбелязва "Ройтерс".
Всичко това струва пари.
Хубавото е, че около две трети от компаниите компенсират разходите на служителите си за дистанционната работа според проучване на консултантската компания "Мърсър" (Mercer) - 55 процента покриват разходите за лаптопи, 33 на сто за мобилни телефони, 26 процента за принтери и 24 процента за ергономично оборудване.
Само 32 процента от компаниите казват, че не покриват тези разходи.
Преминаването към дистанционна работа означава, че много служители сега трябва да искат от фирмите си да покрият разходите, свързани със създаването на домашен офис, казва Катлийн Бърнс Кингсбърг, която е психолог и автор на книгата "Нарушаване на мълчанието около парите".
Намираме се в нова ситуация, компаниите, както и служителите, се учат в ход. Хората се питат какви разходи точно могат да им бъдат покривани, какви данъци да им бъдат приспаднати, как обосновано се повдига този въпрос пред шефовете.
Въпросът с покриването на разходите не е черно-бял, шефовете ви ще трябва да бъдат убедени. Мислете като финансов директор, съветва Кингсбърг. Обвържете искането си с нарастването на производителността и приходите, ако е възможно, отбелязва тя.
Не предлагайте само най-скъпото оборудване, а посочете няколко възможности за избор. Ако първоначално ви бъде отказано, попитайте какво да промените, за да получите одобрение, казва Кингсбърг. След това работете по новата молба и я представете след месец-два, допълва тя.
Работодателят няма да покрие всеки разход, така че не искайте всичко, съсредоточете се върху нещата, за които е най-вероятно да получите финансова компенсация.
Например, както става ясно от проучването на "Мърсър", само 4 процента от компаниите помагат за разходите по битовите сметки, така че с тях нямате особено големи шансове за компенсиране. Според ново проучване на WorldatWork 25 процента от фирмите покриват разходите за интернет на работещите си от вкъщи служители.
По въпроса с данъците за служителите на трудов договор най-добрият вариант е оборудването за домашния офис да бъде платено предварително от работодателя или след това разходите да им бъдат покрити. На тези служители не е позволено да си приспадат данъците за офисни покупки, платени с лични средства, казва Майкъл Хенеси от Харбър крест уелт адвайзърс (Harbor Crest Wealth Advisors).
Ако сте самоосигуряващ се и част от дома ви се ползва за бизнес, можете да се възползвате от намаляването на данъка за офис оборудване за дома, казва Хенеси.
Лаптопът и интернет връзката са най-очевидните нужди на един домашен офис. Но и други елементи са важни, като столът, на който прекарвате толкова много часове на ден, докато работите.
Около 27 процента от компаниите, минали в режим на работа от вкъщи, предлагат групова фирмена отстъпка за мебели, 21 процента ги предоставят директно, а 18 процента отпускат някаква сума според проучване на компанията за офис мебели Steelcase./ БТА