Ограниченията от 30 км/ч настъпват в градовете на Европа през 2021 г.

Ограниченията от 30 км/ч настъпват в градовете на Европа през 2021 г.

Ограниченията от 30 км/ч настъпват в градовете на Европа през 2021 г.
Pixabay.com
Новата година донесе промяна в правилата за движение в Брюксел. От 1 януари колите почти навсякъде в белгийската столица трябва да спазват ограничение на скоростта от 30 километра в час.
Градските власти казват, че единната мярка във всички 19 района на Брюксел ще помогне за намаляване на произшествията и повишаване на пътната безопасност.
Само няколко основни пътни артерии ще бъдат освободени от ограничението.
Повечето жители на града смятат, че е по-добре автомобилите да се движат по-бавно, особено за безопасността на децата, съобщава "Евронюз".
"Това ще има ефект не само чрез намаляване на броя на произшествията - ние не сме имали сериозни произшествия тук от две години - но вече има и няколко тихи квартала", разказва Сесил Йодон, кмет на района Шаебек в града, която е въвела ограничението още пред 2018 г.
Полицейските проверки са влезли в сила в 19-те общини на града и предстои да бъдат поставени десетки нови камери.
Повечето нарушители ще получат глоба, но на тези, които многократно нарушават правилата, могат да им бъдат конфискувани автомобилите.
Ограниченията от 30 км/ч настъпват в градовете на Европа през 2021 г.
Pixabay.com
Париж възнамерява да разшири границите на ограничението от 30 км/ч, за да обхване целия град през 2021 г., и започна обществена дискусия по въпроса. В продължение на няколко години Париж има ограничения от 30 км/ч в някои зони, но сега това ще бъде стандартната скорост навсякъде с изключение на околовръстния път и пешеходните зони. През последните години Гренобъл, Лил и Нант са предприели подобни мерки, съобщиха от Европейския съвет за безопасност на транспорта.
В съседна Испания правителството заяви, че предприема следващите стъпки към законова промяна, която може да доведе до намаляване на скоростта на градските пътища до 30 км/ч или по-ниска в цялата страна от тази година. В Холандия също продължават дискусии за намаляване на ограниченията за градска скорост.
Град Билбао обяви, че ще бъде първият град с над 300 000 жители, който ще има ограничение от 30 км/ч в целия град до края на 2020 г. Почти 90% от улиците на града вече имаха такова ограничение, като разрешената скорост по останалите улици бе 50 км/ч.
Във всички случаи градските власти посочват множество ползи от промяната, включително повишена безопасност, намалено замърсяване и създаването на градски центрове, които са "по-приятелски настроени" към велосипедистите и пешеходците.