"Амазон" купува първите си самолети и разширява въздушната си мрежа

Интернет гигантът "Амазон" закупи първия си самолетен парк с цел да разшири нарастващата си мрежа за въздушен товарен превоз.
Допълнителните 11 самолета "Боинг 767-300" ще "подкрепят нарастващата клиентска база на "Амазон", се казва в съобщение на компанията, която оперира свои полети от 2016 г., но до момента винаги е използвала самолети под наем.
Според експерти закупуването на собствени самолети ще позволи на "Амазон" да се превърне в надежден конкурент в логистичната индустрия.
"Важно е, че "Амазон" е закупила самолетите, а не ги наема - това трябва да доведе до по-ниски общи разходи, по-голям контрол върху скоростта, надеждността и качеството на услугата и да ускори целта да се циментира марката като истински играч в конкурентния свят на въздушните превози", каза пред Би Би Си Мишел Муни, репортер в Logistics Manager.

Шефът на "Амазон" Джеф Безос "използва логистиката като тайно оръжие", каза Гонсало де ла Мата от специализираната консултантска компания за "Амазон" Molzi.
От 2015 г. насам компанията изгражда своя собствена глобална логистична мрежа открай докрай със собствени микробуси, камиони и самолети.
Платформата вероятно ще бъде по-голям играч във веригата за доставки от FedEx или UPS само след няколко години, с потенциал да стартира като независим превозвач в САЩ, а след това може би и в световен мащаб. Предвид данните, които притежава, и натрупания опит, "Амазон" ще бъде изключително надежден конкурент на съществуващите логистични компании.
Цените на самолетите се сринаха през последната година, тъй като търсенето на пътувания заради пандемията.
"Амазон" обяви, че е закупила 11 употребявани пътнически самолета от затруднените авиокомпании Delta и WestJet.
Изследване на университета "ДеПол" миналата година изчисли, че самолетният парк на "Амазон" вероятно ще нарасне до 200 машини до 2028 г.
"Във време, в което много други авиокомпании изпитват трудности поради пандемията, стремежът на "Амазон" за по-бързи и по-евтини доставки се движи по амбициозен график", се казва в изследването, като уточнява, че мрежата на компанията е все още по-слабо развита от тази на FedEx и UPS.
През 2019 г. "Амазон" достави приблизително 2.3 млрд. пакета в Северна Америка, основно съставени от стоки, закупени на собствената й платформа. Това се сравнява с 3.1 млрд. и 4.7 млрд. общо доставени пакети, закупени чрез много различни уебсайтове, от съответно FedEx и UPS. |
Анализаторите от американската банка Morgan Stanley смятат, че "Амазон" ще изпревари UPS и FedEx в общия обем на пратките, доставени в САЩ, до 2022 г.