За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
karabastun
Рейтинг: 1178 ЛюбопитноМоже да пишат ''КРЪЧМА'', ако ги дразни "механа", "шиша бар" и "магазин за тютюн" и повече да не се изписват върху табелите на обектите.
[email protected]Николай Бучков
Рейтинг: 8 ЛюбопитноПиячката е арак и върви с хъшове......
venciч
Рейтинг: 414 ЛюбопитноЕти си носи ракията и сланинката от Гяурско. По- вкусно нямало, казва...
I use 🇵🇸 🇹🇷 to wipe my assКрадливото ромче
Рейтинг: 8 НеутралноСкоро мустакатия султан и люскането на ракия ши забрани. Нали пророка забранява пиенето на ракия. Горките комшии.
Комунистите са виновни! ⚪🔵🔴ygo11542256
Рейтинг: 16 НеутралноКакъв престъпник е този Ердоган - иска да ограничи консумацията на алкохол сред народа си. Според либералите и светски настроените, алкохолизмът е нещо страхотно.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
Костадин Иванов
Рейтинг: 3545 НеутралноДо коментар [#3] от "venci4":
ЕретикВластта да не се притеснява много, класикът си го е казал във "В механата":
Пием, пеем буйни песни
и зъбим се на тирана;
механите са нам тесни -
крещим: "Хайде на Балкана!"
Крещим, но щом изтрезнеем,
забравяме думи, клетви,
и немеем и се смеем
пред народни свети жертви
danielv
Рейтинг: 919 НеутралноТия па!
Крадливото ромче
Рейтинг: 8 НеутралноАми прав е би Ботев. То у Бугарско е така от много време. Още от времето на едно присъствие! Комунистите са виновни! ⚪🔵🔴
SS
Рейтинг: 1379 НеутралноДа забраняват !
Тогава още повече ще се тровят с нелегален алкохол ...
lz73
Рейтинг: 2000 НеутралноДо коментар [#4] от "Крадливото ромче":
Не знам от къде идва тая дивотия, но няма как пророка да забрани нещо, дето не е било измислено по негово време. Всъщност дестилацията на вино е изнамерена именно от негови последователи, но доста по-късно...
lz73
Рейтинг: 2000 НеутралноДо коментар [#6] от "ygo11542256":
Нещо май имаш проблем с либералите. Не знам за алкохолизма, но алкохола в приятна компания и умерени количества е нещо страхотно! Питай д-р Радева:
– Коя сте вие, д-р Радева?
– Помогнала съм на стотици милиони хора по света. На всички тях аз препоръчвам да не пият вода. В нея има микроби. Пийте само спиртни напитки, за да сте здрави и бодри. Алкохолът помага да се премахнат стресът, напрежението, сутиенът, бикините и редица други проблеми.
Казват, че алкохола бил вреден, много хора били умрели от него.
А вие давате ли си сметка колко хора са се родили заради него! Разправят, че алкохолът убивал нервните клетки. Ами значи след него остават само спокойните клетки. И запомнете от мене – няма здрави хора, има непрегледани.
– Все пак не трябва ли алкохолът да се консумира в малки количества?
– Алкохолът в малки количества предизвиква единствено купуване на алкохол в големи количества.
– Вие самата пиете ли някога вода?
– Само ако е замръзнала и около нея има уиски.
– А примерът за подрастващите?
– Смятам, че след като в часовете по физическо ще се изучават ръченица и сиртаки е абсолютно задължително в часовете по химия да се преподава варене на ракия.
– А има ли връзка между ракията и физкултурата?
– Ако някой ден България стане домакин на олимпиада, огънят ще бъде запален под казан с ракия.
– Какво ще кажете за приближаващия двоен празник – на любовта и на пиенето?
– Любовта върти света, но уискито го прави два пъти по-бързо.
– Трезвена била ли сте?
– Да от около 40 дни… не поред… общо.
– Трябва ли да се пие винаги с повод?
– Ако няма повод да се пие, това не е повод да не се пие.
– Имате ли някакви здравословни проблеми?
– Лек проблем със слуха. Нормалните хора чуват „след малко“, а аз чувам „с лед, малко“…
pisna_mi_ot_vas
Рейтинг: 489 НеутралноТака, така, скоро султанът ще направи 10 лири за долар...
lz73
Рейтинг: 2000 Неутрално– Малко?
– Всяко голямо пътуване започва с „едно малко“.
– Пиенето задължително ли е, за да се весели човек?
– Най-мразя някой да ми каже „Аз мога да се веселя, без да пия“. То и аз мога да пия, без да се веселя, но никога не го изтъквам.
– Вие сте член на дружеството за защита на животните. Как вашата теория допринася за тази кауза?
ygo11542256
Рейтинг: 16 НеутралноМеханите са неразделна част от истанбулския пейзаж - подобно на Босфора, "Света София" и кулата Галата. Без тях животът в популярните квартали Бейоглу, Кадъкьой и Бешикташ не би бил същият
е то това не изненадващо, все пак точно тези квартали - Кадъкьой, Бешикташ, Бейоглу, са бастионите на секуларизма в Истанбул. Голяма част от жителите на тези квартали са алкохолици. Така че, нормално да са недоволни от Ердоган. Но все пак не трябва да забравяме, че те не са представителна извадка за цяла Турция.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
lz73
Рейтинг: 2000 НеутралноДо коментар [#15] от "ygo11542256":
Ммм, т.е. голяма част от подкрепящите секуларизма са алкохолици?
До такова заключение може да стигне човек само след доста концентрат....
lz73
Рейтинг: 2000 НеутралноДо коментар [#16] от "ygo11542256":
И тва е така, защото...?
Deaddark
Рейтинг: 1390 ВеселоДо коментар [#9] от "Крадливото ромче":
Още от предателството към Тангра и и6рикчийството към Византия и към юдеистичната религия. Още от 855-та.
Костадин Иванов
Рейтинг: 3545 НеутралноДо коментар [#15] от "ygo11542256":
Еретик"е то това не изненадващо, все пак точно тези квартали - Кадъкьой, Бешикташ, Бейоглу, са бастионите на секуларизма в Истанбул. Голяма част от жителите на тези квартали са алкохолици. Така че, нормално да са недоволни от Ердоган. Но все пак не трябва да забравяме, че те не са представителна извадка за цяла Турция."
===========
Иха! Секуларизъм стана почти равен на алакохолизъм. Нещо не съм съвсем съгласен.
ygo11542256
Рейтинг: 16 НеутралноДо коментар [#21] от "Костадин Иванов":
Ами обикновено секуларистите в Турция са алкохолици, така че не виждам какво се чудите. То и сред "ислямистите" сигурно има малък брой алкохолици, но секуларистите се гордеят с алкохолизма си и го възприемат като израз на това колко били модерни, умни, прогресивни, широко скроени, демократични и т.н.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
kvasimodo
Рейтинг: 185 НеутралноУправниците на комшиите този път се поизхвърлят.
"Което беше порок стана обичай" - Сенекаanty
Рейтинг: 944 НеутралноПо почина на СССР алкохол да се продава само във виноводочной магазин от дебел бетон и с дебели бронирани врани без прозорци с работно време от 18ч до 19ч.
То тъпотията на такива като султана в Турция,императора в Русия,оня в Беларус,в Северна Корея е безгранична.
Не че нашата тиква от Банкя е по различна от тъпаните.
lz73
Рейтинг: 2000 НеутралноДо коментар [#23] от "ygo11542256":
Ако наричаш алкохолик човек, който пие по 50 грама ракия вечер и след това обръща и две-три чаши хубаво вино или две бири, то тогава си прав! Само дето трябва да обявиш за алкохолици 3/4 от населението на Европа. Предимно южната част...
koko65bg
Рейтинг: 845 НеутралноДо коментар [#4] от "Крадливото ромче":
До коментар [#11] от "lz73":
Не е забранена ракията. Просто добрият мюсюлманин трябва да се моли 5 пъти дневно. А не може да се моли пиян или пък надрусан. По тази причина в арабските страни е на практика въведен ,,сух режим".
freedom for ua
Рейтинг: 993 НеутралноСветски настроените били алкохолици, чета тук. А ислямистите какви са? Все още има убийства на честта в Турция. За ислямистите жената просто не е човек. Все повече в български сайтове чета на турски мнения на момичета туркини от България, които не искат да отиват в Турция, защото ги е страх. И са прави. В България жената е човек.
Плюсовете и минусите в сайта вече не са белег за нищо. Те се слагат от модератор и са белег само за това кои коментари се харесват на модератора и кои не. На тролове не отговарям.И светските турци в Турция не искат да имат по 4 жени, за разлика от ислямистите. В същото време ислямистите в Турция смятат, че едно дете когато навърши 12 г. е полово зряла жена.
Въобще ужасите на исляма са толкова много, че е напълно нормално човек да не желае да е ислямист. И много хора в Турция и в България (сред турците) не желаят да са ислямисти.
opoziciq
Рейтинг: 510 НеутралноЩо за глупости са това!
lz73
Рейтинг: 2000 НеутралноДо коментар [#28] от "koko65bg":
Предполагам, че Омар Хаям е бил много лош мюсюлманин...за някой по скорошни такива, като Ататюрк или бившия крал на Мароко няма да споменавам...
lz73
Рейтинг: 2000 ВеселоДо коментар [#30] от "opoziciq":
Абсолютни!
Артър Дент
Рейтинг: 707 НеутралноДо коментар [#27] от "lz73":
Даже класически битов алкохолик.
Judjuk
Рейтинг: 2384 НеутралноТия са луди!
JudjukАз за ракийката челяк убивам, там що се охлянкват. Да се вдигнат и да си защитят питието.
freedom for ua
Рейтинг: 993 НеутралноДо коментар [#31] от "lz73":
Плюсовете и минусите в сайта вече не са белег за нищо. Те се слагат от модератор и са белег само за това кои коментари се харесват на модератора и кои не. На тролове не отговарям.Изискванията за мохамеданска молитва са толкова много, че според мен е невъзможно човек да се моли. Ако погледнеш жена и пак трябва да се миеш след това например. Но за мислите нищо не казва мохамеданството.
В православното християнство християнинът се стреми да не греши дори и на ум.
freedom for ua
Рейтинг: 993 НеутралноТо с цените на бирата и ракията в Турция вече хората се чудят дали да не откажат алкохола. Разбира се за изселниците от България е лесно, алкохолът в България е евтин. А и някои знаят как се вари ракия. В турските села в България има големи майстори на ракията и на виното.
Плюсовете и минусите в сайта вече не са белег за нищо. Те се слагат от модератор и са белег само за това кои коментари се харесват на модератора и кои не. На тролове не отговарям.Мусаши
Рейтинг: 8 НеутралноА думата"манаф"ще забраняват ли?
Красимир Андонов
Рейтинг: 1331 НеутралноМехана, кръчма, пивница, дюкян, гостилница и т.н. Тези думи са ми драги, мили. Модернизмите ме дразнят, пък ги и пишат на чужбиница. Дори и рашъните почнаха да се огъват.
Лудостта е привилегия. Глупостта е бреме.Indiana Jones
Рейтинг: 10 Весело🤣🤣 😂😂 🤣🤣🤣🤣
Хапчетата, пич, хапчетатаааа.
🤣🤣🤣🤣🤣 Think different!
blondofil
Рейтинг: 1407 Весело" стриктните хигиенни изисквания, които създават сериозни финансови предизвикателства "
Да свършва тая чума, че да могат да се върнат към обичайната нехигиеничност.
blondofil
Рейтинг: 1407 НеутралноДо коментар [#37] от "Мусаши":
Сакън, за какво приехме ИК.
Go Go
Рейтинг: 8 ВеселоМомчета, не разбрахте ли, че всяка власт понякога изкуква? А дестилацията е измъдрена доста след написването на корана, така че правоверните мюсюлмани могат да забранят само баба си.
73! Go Golimbize
Рейтинг: 428 НеутралноДо коментар [#37] от "Мусаши":
Кво им е на зарзавтчийте? Щот това означава
freedom for ua
Рейтинг: 993 НеутралноДо коментар [#40] от "blondofil":
Плюсовете и минусите в сайта вече не са белег за нищо. Те се слагат от модератор и са белег само за това кои коментари се харесват на модератора и кои не. На тролове не отговарям.Като погледне човек обществените тоалетни в Турция и в България и... В Турция са чисти.
Alan Blackmore
Рейтинг: 512 НеутралноДо коментар [#1] от "karabastun":
Dedo X-maas e paederas.Сигурно ги дразни, щото думата е персийска и означава буквално "дом на виното". Те виното и в Персия го забраниха, а турците се оправдават, че в Корана не било споменато нищо за пиенето на бира и ракия, та си смучат, което - убеден съм - е повече от богоугодно, за резил на Ердоган и компанията с чалмите оттам източната граница.
Няма да е зле да забранят и шишкебапа (арабска дума), кюфтетата (пак арабска дума), каймата ( арабска дума) и т.н. и накрая в турските ресторанти ще се предлага само айрян и имамбаялдъ, щото всичко останало е я персийско, я арабско.
Ей, не го изчистиха тоя език от чуждици!
blondofil
Рейтинг: 1407 НеутралноДо коментар [#44] от "anonim440":
Ъхъ спомням си как изглеждат в крайпътните паркинги.
blondofil
Рейтинг: 1407 НеутралноДо коментар [#46] от "blondofil":
Айшетата с мокри шалвари от съприкосновението им с мокрия под са оставили неизличими спомени у мен.
Красимир Андонов
Рейтинг: 1331 НеутралноЕрдо, комшо!
Лудостта е привилегия. Глупостта е бреме.Алкохола не сваля правителства.
Но забраната му да. И революции и мафии. Малко ли са ти проблемите?
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Deaddark
Рейтинг: 1390 ВеселоДо коментар [#39] от "Indiana Jones":
Съжалявам, не пия - нямам да Ви услужа, попитайте някой който пие.
Когато фактите говорят и Боговете мълчат - но все пак има и /цензура/, които рипат срещу фактите. Да питам клането в Плиска по какво се различава от Батак, Византийското робство от Османското и византийския кръвен данък от девширме-то - който не знае общото между трите юдеистични религии, ще бъде роб и на четвъртата - напълно заслужено.
Естествено, ако питаш неоосманците и техните и6рикчии - под османско иго е било Рай, а Ботев, Левски и останалите терористи са го развалили. Същото е като питаш неовизантийците и техните и6рикчии - под Византийско иго е било рай и нЕкви неблагодарници Петър и Асен развалили рахатЯ.
Даринка
Рейтинг: 652 НеутралноДо коментар [#37] от "Мусаши":
Манаф на турски значи зарзаватчия - човек който продава зеленчуци а унуй другото дето си го мислиш изглежда много ти се иска манафа краставица да ти подаде. Jossi
chepokalipsis
Рейтинг: 225 НеутралноДо коментар [#4] от "Крадливото ромче":
между другото, доста турци, когато се пенсионират и са с двойно гражданство идват у нас
mandzo
Рейтинг: 464 НеутралноСтранно, никой не забелязва че това е статия на Дойче веле, известни приятели на Ердоган. Не пишат нищо за фондацията Конрад Аденауер обаче?
ygo11542256
Рейтинг: 16 НеутралноДо коментар [#29] от "anonim440":
Ама не се ли сещате че звучите точно като някой комунист! Борец за прогрес, равенство и социална страведливост! Във християнството също жената трябва да слуша мъжа си. Мъжете и жените имат различни роли в обществото. Равенството между половете е именно комунистическо-левичарска идеология.
ygo11542256
Рейтинг: 16 НеутралноДо коментар [#29] от "anonim440":
Ама не се ли сещате че звучите точно като някой комунист! Борец за прогрес, равенство и социална страведливост! Във християнството също жената трябва да слуша мъжа си. Мъжете и жените имат различни роли в обществото. Равенството между половете е именно комунистическо-левичарска идеология.
freedom for ua
Рейтинг: 993 НеутралноДо коментар [#55] от "ygo11542256":
Плюсовете и минусите в сайта вече не са белег за нищо. Те се слагат от модератор и са белег само за това кои коментари се харесват на модератора и кои не. На тролове не отговарям.Няма как да звуча като комунист, при положение, че съм православен християнин.
Вие копирате християнството в много отношения, и точно на това се дължи и прогреса ви, и стандартът ви на живот.
Мусаши
Рейтинг: 8 Неутрално[quote#51:"Даринка"][/quote]
Не бе Даринке.Не си падам по краставици,ама ти скоро краставица не си виждала,затова си толкова змобна.
half truth
Рейтинг: 1027 Неутралноhttps://images.app.goo.gl/PHjEL11y5GXhTAK26
Номера е да не се пие публично. На закрити врати може.
eti mehter
Рейтинг: 2785 ЛюбопитноМехана е турцизъм..... Идва от meyhane...mey+hane.....и означава буквално....дом за вино....
BukalemunДотук е нормално.....но проблема идва при социално обществената му употреба....
И изведнъж....една безобидна дума се превръща в гарантиран повод за кавга.
Например.. Sen meyhane çocuğu mu sun...? (в механата ли те родиха)...
Така че....
eti mehter
Рейтинг: 2785 НеутралноДо коментар [#58] от "half truth":
BukalemunНа закрити врати може.
======
Именно....
А преди беше ужас......
Децата отиваха на училище пиени....
eti mehter
Рейтинг: 2785 ЛюбопитноДо коментар [#56] от "anonim440":
BukalemunЗвучиш и то покъртително....
Закърмен си с онзи православен комунизъм който московските попове мисионери са разпространявали на Балканите през целия 19 век.....
От там идва и прословутото усещане между балканските народи и държави....всеки да мрази всеки.....
Същия усет го има и в 29 я ти коментар....
Биеш чуждото и различното за да се докажеш като православен християнин.
А това вече не е религия....
bat_plamen
Рейтинг: 3836 Любопитно"...........а алкохола постоянно се повишаваха и това удари болезнено по джоба на гостите на механите: през 2010 една бутилка ракъ в турска механа е струвала 4,20 евро, а заради "алкохолния данък" днес вече 20,50 евро................'"
Меко казано стресираща инфлация!То даже човек и в къщи да си пийва му излиза скъпо!
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Ети ердоганчова възродена и побългарена комсомолка и ислямска банкрутирала бурка
Рейтинг: 3210 НеутралноДа ти пратя ли уиски-джонка бе ислямис..т???Ердоганчо още повече ви слага чатала на вярата....Пълна анарьия и банкрут е в момента при този провален режим...Маафиотско-ислямска банда....Хихи... Ети е побългарена бурка
eti mehter
Рейтинг: 2785 Неутрално. "Абсурдно е да се вярва, че липсата на табелка пред заведението ще накара зависимите да спрат да пият", смята психологът Барис Гюркас. "
Bukalemun=======
Уважения...!
Но нека въпросния психолог да просвещава своя си социално обществен периметър.....
Психоаналитичния ореол на термина механа, има съвсем други измерения в Анадола.....
Не е по силите му да осъзнае разминаването....
half truth
Рейтинг: 1027 НеутралноДо коментар [#60] от "eti mehter":
Не е турчин този, който не разбира от Мезе+Ракъ+ Фасъл(механеджийска музика).
И не вземам за снаха момиче, което не може да приготви 10 вида мезе за 2 часа 😜
https://images.app.goo.gl/yvcQdebNofTa7ZMs7
Незнайко
Рейтинг: 2963 ЛюбопитноНе знаех, че "МЕХАНА" било турска дума...
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. БотевСлавейко
Рейтинг: 8 НеутралноМехана от персийското мейхане - от мей - вино, и хане - къща. Тоест, винокъща, или просто кръчма. Виното е забранено в ислямска република Иран, но е основен елемент в персийската култура и поезия въпреки исляма. Справка - Хаям, Руми, Хафез, Саади ...
Особено любим е Хаям, когото не знам кой е нарекъл мюсюлманин:
Залъгват ни: ще има в рая небесно хубави жени.
И много вино ще се лее насред вечерни механи.
Жени и вино! Но защо ли туй неизмеримо благо –
кой, че и защо... нам земята тъй жестоко забрани!? - (алкохолът в исляма е забранен)
От виното да се откажа, боже мой,
та туй е все едно да се предам без бой.
Как мога да се кланям на исляма –
щом най-прекрасното ми забранява той?
Макар че Бог да пием забрани,
не се минава ден без вино и жени;
излей върху пръстта една червена капка,
а чашата след туй горещо целуни!
Така той громи исляма доктринално във всяко четиристишие.
eti mehter
Рейтинг: 2785 ВеселоДо коментар [#66] от "half truth":
BukalemunMeyhane....
Kerhane...
Kütüphane...
Yazhane....
Gülhane....
Kumarhane...
Открийте двете разлики.... :)
Ети ердоганчова възродена и побългарена комсомолка и ислямска банкрутирала бурка
Рейтинг: 3210 НеутралноМиленчо,не давай акъл на образованите хора..В Турция за това сте на това дереджде,защото нямате никакво покритие и слагате на гол тумбак пищови...Цял свят ви се смее,че имате един некадърен на власт,който не знае къде се намира.... Ети е побългарена бурка
eti mehter
Рейтинг: 2785 ВеселоДо коментар [#70] от "dfjftriktrcdt":
BukalemunКакво става с Тръмп, бе гъдьо....?
Липсва ми тоя човек, еееей.....
Добре се веселяхме покрай него.... :).....
Славейко
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#71] от "eti mehter":
Ей го, човека не е спрял да се забавлява. Хем и Турция е замесена.
https://www.youtube.com/watch?v=od-gttJoa0o
Незнайко
Рейтинг: 2963 ВеселоДо коментар [#68] от "Славейко":
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. БотевЗначи не е турска дума. Поредното потурчено нещо, с което се гиздят край Босфора като турски уникат. Като започнем с тунингованата Света София и завършим с механата...
eti mehter
Рейтинг: 2785 НеутралноДо коментар [#73] от "Незнайко в Слънчевия град":
BukalemunНо е турцизъм...
Славейко
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#73] от "Незнайко в Слънчевия град":
В български е турска дума. То турски едно не знам колко процента е персийски. Ма много, но съществителни основно. И такива думи като чунким, белким и санким, които не знам как точно се определят. Частици и съюзи, сетих се.
Славейко
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#70] от "dfjftriktrcdt":
То щот България ги слагаме на гол ... гъз може би, знам ли.
eti mehter
Рейтинг: 2785 НеутралноДо коментар [#75] от "Славейко":
BukalemunЧунки(м)....понеже
Белки(м)...може би
Санки(м)....сякаш
half truth
Рейтинг: 1027 НеутралноДо коментар [#73] от "Незнайко в Слънчевия град":
Според в-к Сабах думата има персийски произход.
Славейко
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#77] от "eti mehter":
Да.
half truth
Рейтинг: 1027 НеутралноЧунки(м)
До коментар [#77] от "eti mehter":
Това е на диалекта на българските турци. Съвременната дума е чункю
Славейко
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#78] от "half truth":
До коментар [#77] от "eti mehter":
https://www.youtube.com/watch?v=UU_Sxt56xxc
По стихове на Мевляна Руми. Виното добре ... той суфи, ясно. Ама жена, пие вино, танцува, няма уста, със завързани очи, държи куче, пуши ... Питах иранци, викам каква е връзката на текста с клипа? Един едно каже, друг друго.
Заключението е - велики са. Но се покриват, не се откриват лесно. Като питаш нещо, отклоняват въпроса. Не знам защо
eti mehter
Рейтинг: 2785 ВеселоДо коментар [#80] от "half truth":
BukalemunЕ...ти пък.....!
Хептен на граматика го удари....
То и "аланкоолу" .....се употребява в Бг езика....но колko го знаят, че всъщност е.... Allahın kulu....
Или пък измекяр е всъщност hizmetkar...
half truth
Рейтинг: 1027 НеутралноДо коментар [#81] от "Славейко":
Хубава песен и изпълнение, ама текста не го разбирам.
eti mehter
Рейтинг: 2785 НеутралноДо коментар [#81] от "Славейко":
Bukalemun. Като питаш нещо, отклоняват въпроса. Не знам защо.
======
Не веднъж съм го казвал..... Алевитския ислям не е Ислям.....
Оригиналния Ислям е сунитския (хаша)....
Затова тая тема за тях е табу.....
freedom for ua
Рейтинг: 993 НеутралноДо коментар [#61] от "eti mehter":
Плюсовете и минусите в сайта вече не са белег за нищо. Те се слагат от модератор и са белег само за това кои коментари се харесват на модератора и кои не. На тролове не отговарям.Вие въобще не знаете какво значи православие.
half truth
Рейтинг: 1027 ВеселоДо коментар [#82] от "eti mehter":
Дори не бих направила връзката с оригинала ако някой на улицата ми кажеше някоя от тия две фрази по такъв начин.
Славейко
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#83] от "half truth":
Текста го беше превел някой на английски в коментарите, но и аз не разбирам връзката. Нещо жената не е доволна, че трябва да спазва всичките ограничения, виното е любовта на Бога (затова ми харесва Руми, че той направо християнин хаха)
Този ми е по-ясен. Но не бях чувал рок ръченица, и това чух :)
https://www.youtube.com/watch?v=a64OFz4PkkA
Съжалявам, клипа не е от началото, оригинала е блокиран в България поради авторски права.
half truth
Рейтинг: 1027 Неутралноне се откриват лесно.
До коментар [#81] от "Славейко":
На религиозни теми не е прието да се изразява лично становище.
eti mehter
Рейтинг: 2785 НеутралноДо коментар [#86] от "half truth":
BukalemunИменно затова ги наричат турцизми.....
Но за разлика от теб.....аз имам 'болестта' да търся кое от какво произлиза.
Славейко
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#88] от "half truth":
Може би.
freedom for ua
Рейтинг: 993 НеутралноДо коментар [#81] от "Славейко":
Плюсовете и минусите в сайта вече не са белег за нищо. Те се слагат от модератор и са белег само за това кои коментари се харесват на модератора и кои не. На тролове не отговарям.Те и сунитите като ги питаш нещо дето не им уйдисва и бягат от отговор.
Славейко
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#84] от "eti mehter":
Мерси за мнението.
Славейко
Рейтинг: 8 ВеселоДо коментар [#82] от "eti mehter":
А ти знаеш ли, че името на град Коня идва от Иконион, град на иконите :)
half truth
Рейтинг: 1027 НеутралноДо коментар [#91] от "anonim440":
По принцип си имат готови отговори на всички въпроси, които се предават от поколение на поколение. Ако много странно нещо попитате и не знае, ще попита ходжата. Ама религиоз не се откриват лесно. ните хора никога не изразяват лично мнение.
freedom for ua
Рейтинг: 993 НеутралноДо коментар [#68] от "Славейко":
Плюсовете и минусите в сайта вече не са белег за нищо. Те се слагат от модератор и са белег само за това кои коментари се харесват на модератора и кои не. На тролове не отговарям.Същото важи и за "бащата на турският език" Юнус Емре.
Най-известното му стихотворение е "божество". Ще е мой превода по смисъл, защото на български не знам някой въобще да го превежда. Ето едно четиристишие.
Cennet cennet dedikleri
Birkaç köşkle birkaç huri
İsteyene Ver anları
Bana seni gerek seni
Това, което наричат рай
Е няколко вили и няколко жени
На който иска ги дай
На мен ти ми трябваш, ти
Т. е. отхвърля из основи исляма.
eti mehter
Рейтинг: 2785 ЛюбопитноДо коментар [#88] от "half truth":
BukalemunНапълно подкрепям.... 👈.....
Така е и според повелите на Исляма......
Персите се възползват от това....и в много отношения изопачават оригинала на една Религия....
Персийския 'ислям' е изключително зороастрийски....
half truth
Рейтинг: 1027 НеутралноПардод, залепих цитата от вашия коментар на грешно място.
“не се откриват лесно.“
———-
По принцип си имат готови отговори на всички въпроси, които се предават от поколение на поколение. Ако много странно нещо попитате и не знае отговора, ще попита ходжата. Ама религиозните хора никога не изразяват лично мнение.
Славейко
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#91] от "anonim440":
Мюфтията на Саудитска Арабия покрай някакъв скандал с ирански поклонници беше нарекъл иранците зороастрийци. Да ама ги пускат в Мека. Ако са зороастрийци, да не ги пускат.
Те под ислямското покривало, може би, имат съвсем различна същност. И могат да станат доста опасни, но не за нас, а за съседите на юг от тях.
Пример как звучи персийски без арабски думи. Малко като военен марш (анимационно филмче от 70те години по националния епос Шахнаме):
https://www.youtube.com/watch?v=L5xXjsIhoMM
Забележка: символиката е зороастрийска, та дрънка. Това и ислямистите не могат да го изтрият.
freedom for ua
Рейтинг: 993 НеутралноГледал съм предавания по турската телевизия, къде се е анализирало творчеството на Юнус Емре (не е бил сунит) и не съм намирал някой даже да поставя въпроса за това как може той да отрича из основи исляма. Просто явно както винаги, ако една тема е неудобна за мохамеданите (независимо дали са сунити или алевити), тя не се засяга.
Плюсовете и минусите в сайта вече не са белег за нищо. Те се слагат от модератор и са белег само за това кои коментари се харесват на модератора и кои не. На тролове не отговарям.Славейко
Рейтинг: 8 ВеселоДо коментар [#95] от "anonim440":
Турци и иранци са като ъъъъ българи и румънци. Толкова са се измешали, че не можеш да отделиш едното от другото.