Електронните медии в САЩ ще обявяват спонсорство от чужбина

Електронните медии в САЩ ще обявяват спонсорство от чужбина

Електронните медии в САЩ ще обявяват спонсорство от чужбина
Американската федерална комисия по комуникациите (FCC) съобщи, че единодушно е одобрила правила, изискващи публично оповестяване на телевизионно и радиосъдържание, спонсорирано или предоставено от чужди правителства.
По време на излъчването на програмата авторите ѝ ще трябва да информират, ако компания с чужда публична собственост е платила, пряко или косвено, за ефирен материал.
"Така се увеличава прозрачността, като се гарантира, че публиката е наясно, когато чуждестранно правителство или негови представители използват ефира, за да убедят американската общественост", се казва в изявление на медийния регулатор.
Джесика Роузънуорсъл, изпълняваща длъжността председател на агенцията, заяви, че през последните години информирането за програми, финансирани от чуждестранно правителство в САЩ, са се умножили.
"Знаем, че чуждестранните субекти купуват време за станции с национално покритие, включително програми, спонсорирани от китайското правителство, и програми, спонсорирани от руското правителство, точно тук, в столицата на нацията", каза тя в изявление.
Демократите в Конгреса на САЩ настояват медийната агенция да предприеме подобни действия от години, пише "Ройтерс".
Телевизионните оператори, които предоставят част от времето на външни продукции, трябва да попитат лизингополучателя дали той или неговите програми са финансирани с държавни средства на чужда държава. Ако това е така, те трябва да отбележат спонсорството по време на ефир и да го документират в публичното досие на станцията.
Ако отговорът е отрицателен, телевизионният оператор ще трябва самостоятелно да провери наемателя на ефирно време, като използва интернет страницата на медийния регулатор, където са регистрирани чуждестранните медии съгласно Закона за регистрация на чуждестранни агенти, добави Роузънуорсъл.
Националната асоциация на телевизионните оператори заяви, че подкрепя това действие на Федералната комисия по комуникациите за публично оповестяване на програми, финансирани от чуждестранно правителство. Но добавя в изявлението си, че новите правила на агенцията създават "утежнения за по-голямата част от телевизионните оператори, които не излъчват това съдържание".