"Гугъл" обеща промени след глоба във Франция

Технологичният гигант "Гугъл" (Google ) обяви, че ще направи промени в рекламните си практики, за да гарантира, че не злоупотребява с доминиращото си положение. То този начин компанията за първи път се поддава на натиска на антимонополните регулатори в емблематично споразумение с френските власти, предаде "Ройтерс".
По-рано в понеделник френската служба за защита на конкуренцията съобщи, че ще глоби с 220 млн. евро за това, че е давала предимства на свои продукти, ощетявайки няколко медии, които подадоха жалба срещу "Гугъл".
Американският технологичен гигант за първи път се съгласява да направи промени в огромния си рекламен бизнес, който е източник на по-голямата част от приходите му.
Според антимонополния регулатор платформата на "Гугъл" за управление на реклами за големи издатели "Гугъл Ад мениджър" (Google Ad Manager) е давала предимство на собствената му площадка за онлайн реклами "Гугъл АдЕкс" (Google AdX), където издателите продават пространство на рекламодатели в реално време.
"Ад мениджър" е осигурявала на "АдЕкс" не само стратегически данни, но и преференциален достъп до запитвания, направени от рекламодатели чрез рекламните услуги на "Гугъл".
Като част от споразумението "Гугъл" поема ангажимент да подобри начина, по който услугите на "Ад мениджър" работят с конкурентни рекламни сървъри и платформи за продажба на рекламно пространство. Някои промени ще бъдат въведени до първото тримесечие на 2022 г. "Гугъл" също така ще улесни издателите да използват данните и инструментите му.