Китай спря от продажба еквивалент на Uber след дебют за $74 млрд. в Ню Йорк

Мобилното приложение за споделени пътувания "Диди" (Didi) - китайският вариант на "Юбер" - вероятно ще се сблъска с проблеми с приходите, след като бе свалено от китайските магазини за приложения дни след борсовия си дебют в Ню Йорк. Затова ще се положат всички необходими усилия, за да се отстранят проблемите, съобщи компанията.
Вчера Китай нареди "Диди" да бъде спряно от продажба, след като установил, че компанията е събирала незаконно лични данни на потребители. В съобщението на интернет регулатора се посочва, че са поискани от "Диди" промени за съобразяване с националните правила за защита на личните данни. В петък управлението обяви, че разследва как компанията защитава "националната сигурност и обществения интерес".
Според анализатори компанията, която предлага услуги за споделени пътувания в Китай и повече от 15 други държави, събира голямо количество данни от мобилни телефони в реално време. Основана през 2012 г., Диди вече е ставала обект на регулаторни разследвания от страна на китайските власти във връзка с безопасността и оперативния си лиценз.
Нова атака срещу китайските гиганти
Промяната не засяга съществуващите потребители. Поне в Китай, където компанията отговаря средно 20 млн. курса, обаче тя ограничава растежа на "Диди". Технологичната компания използва азиатския гигант като първа и основна база на бизнеса си и се очертаваше като възможен конкурент на "Юбер" в някои държави.
Миналата седмица в края на работния ден за борсата в Ню Йорк пазарната оценка на "Диди" възлизаше на 74.5 млрд. долара. Първичното публично предлагане преди това бе най-успешното листване в САЩ след дебюта на "Али Баба" в Ню Йорк през 2014 г.
Основаната през 2012 г. "Диди" изглеждаше като изключително амбициозна компания с глобална визия, намираща постепенно мястото си до китайските технологични гиганти - "Алибаба", "Байду" и "Тенсент". Пекин обаче изпраща от месеци сигнали, че се опитва да обуздае технологичния сектор. Наскоро друга компания, направила дебюта си в Ню Йорк - Full Truck Alliance - също влезе в плановете за разследвания на регулаторите в страната. Най-известният пример бе "Алибаба", чието дългоочаквано листване в Шанхай бе осуетено. Последваха действия и срещу финансовия бизнес на основателя Джак Ма, който за известно време изчезна от светлината на прожекторите.