Талибаните овладяха ключов граничен пункт с Пакистан, Русия поиска преходно правителство

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (73)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Контрол на съзнанието
    Контрол на съзнанието
    Рейтинг: 8 Любопитно

    Талибаните са колосални пичове!👍
    Ака пазят маковите полета ,никой нема ги закача!😎

    Много съм прост
  2. 2 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 2876 Неутрално

    " Пунктът "Ташман" южно от втория по големина афганистански град Кандахар е вторият най-натоварен в страната, като по него според правителството в Кабул минават 900 камиона дневно. През него минаваше и голяма част от логистичната подкрепа за изтеглящите се в момента международни сили, на САЩ и други държави от НАТо, през последните 20 години. Сега, за да получат контрол на градове в района, талибаните използват същата тактика като в средата на 90-те - да ги обсъждат и да опитват да убедят цивилните и местните лидери да се предадат."

    Лошите американци - империалисти вече ги няма в Афганистан и резултатите са повече от осезаеми ! Кой сега ще възпира талибаните ? Къде са тия, които толкова настояваха, че могат да се справят и сами с тях ?

  3. 3 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 833 Неутрално


    Североизточните като какви точно искат нещо си
    Наследниците на златната орда просто са еталон за арогантност и наглост!!!
    Нали веднъж вече го ядоха там- да не би апетита им да е повече от разума

  4. 4 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2065 Весело

    В Русия ли ще има преходно правителство?

    "Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван Вазов
  5. 5 Профил на 3biri
    3biri
    Рейтинг: 226 Весело

    " Пунктът "Ташман" южно от втория по големина афганистански град Кандахар е вторият най-натоварен в страната, като по него според правителството в Кабул минават 900 камиона дневно. През него минаваше и голяма част от логистичната подкрепа за изтеглящите се в момента международни сили, на САЩ и други държави от НАТо, през последните 20 години. Сега, за да получат контрол на градове в района, талибаните използват същата тактика като в средата на 90-те - да ги обсъждат и да опитват да убедят цивилните и местните лидери да се предадат." Лошите американци - империалисти вече ги няма в Афганистан и резултатите са повече от осезаеми ! Кой сега ще възпира талибаните ? Къде са тия, които толкова настояваха, че могат да се справят и сами с тях ?
    —цитат от коментар 2 на samoedin


    Ама те талибаните лоши ли са?! Нали Рамбо лично отиде да им помага!?

  6. 6 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    "Новината", както е обичайно за Дневник, е на два дена. Нейсе ...

    А нУмерът на талибаните не е нито нов, нито изненадващ.
    Така рЕзнаха връзката към Иран, сега я режат към Пакистан. И ... прибират парсата.
    А правителството на Гани ... не прибира парса!
    Което навсякъде по света води до един неизбежен и добре познат край.

    А градовете ... талибаните се правят на умрели лисици какви били добрички.
    Ми те де факто държат градовете под обсада. Т.е. търговия, снабдяване - за всичко "градските" зависят от тях. И ще клекнат ...

  7. 7 Профил на Ivan Ivanov
    Ivan Ivanov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    *Vietnam flashbakcks*

  8. 8 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 1316 Весело

    В Русия ли ще има преходно правителство?
    —цитат от коментар 4 на mitko11


    Керенски го споменаваха у нас ...

  9. 9 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 396 Весело

    Да очакваме ли чартърна линия Кабул-Минск, за афгански туристи посещаващи красив Беларус?

  10. 10 Профил на Ivan Ivanov
    Ivan Ivanov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Същото беше и с Виетконг 1975та.. ядоха бой сащисаните 20 години, потрошиха едни трилиони по баирите, а Китай ги потроши за икономиката си и ги издуха.. ;) :)

  11. 11 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 1930 Неутрално

    Чудех се защо не намирам в новините от днес поне кратко съобщения за Националния празник на Франция-Денят, на който е разрушена Бастилията. Все пак сме ..франкофонска страна, нали?:)
    Ето една снимка от Парада на Елисейските полета:
    https://bit.ly/2UN7nkB

    "The glory of God is intelligence"
  12. 12 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3758 Неутрално

    "Outpost", за тези които не са го гледали. Покрай престоя си, американците филмираха няколко наистина невероятни истории.

    "Достъпът до истинска информация вече няма значение, лице което е деморализирано не е способно да оцени истинската информация, за него фактите не означават нищо! Даже да бъде затрупано с информация, с автентични доказателства, с документи, със снимки, ако го заведете насила в СССР и му покажете концентрационен лагер, той ще откаже да повярва на всичко това. Когато военният ботуш го стъпче, едва тогава ще разбере, но не и преди това, това представлява деморализацията!" Юрий Безменов, специалист по съветска пропаганда, дезинформация и подривни дейности, сътрудник на КГБ
  13. 13 Профил на Аскет
    Аскет
    Рейтинг: 379 Неутрално

    Човек ще помисли, че има някакъв зъл умисъл в това жълтопаветно демократизиране...

    Като се погледне как протичат демократичните процеси в Афганистан, Либия и Ирак - долу-горе демократичен камък върху демократичен камък не остана.

    Сякаш в Сирия намесата на Жужо не даде възможност на жълтопаветните людоеди да превърнат Сирия в демократична пустиня (кх-кх!)...

  14. 14 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 928 Неутрално

    Спомняте ли си ИДИЛ? Ето, това вече е ИДИЛ №2. Каквото се случи в Ирак, ще се случи и в Афганистан. През последните 20 години забравихме вече в какъв ужас живееха местните преди началото на американската акция. Имаше куриози като забрана на музиката и дори сватби в пълна тишина без никаква музика. За ограниченията на правата на жените дори не говорим - това е първа точка от талибанската програма. Очаквам в следващите месеци да има масови изнасилвания, поробвания на жени и дори убийства на "неблагоприлични жени" от талибанските орди.

    Ако някой афганец не иска да се върне 8 века назад, да хваща жената, дъщерята и да потегля към границата.

    Афганистан ще падне напълно под талибански контрол до края на август. Или пък им давам твърде много време?

    СССР - родина на всички безотечественици! При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното! Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две! Всички комунисти - под земята! 25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР! Който не познава Сибир, той не познава СССР! Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт! До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!
  15. 15 Профил на bobbyperu
    bobbyperu
    Рейтинг: 766 Неутрално

    До коментар [#1] от "Контрол на съзнанието":

    Ами талибаните от край време си търгуват с опиум......идеали,идеали ама трябва и да се Яде!

  16. 16 Профил на further
    further
    Рейтинг: 566 Неутрално

    14 говори глупости, както обикновено. Немало музика на турските сватби, и прочия. Чшшш, остави хората да праят каквот' си искат в собствената си държава. А иначе по материала: Афганистан си го менкат Великите Сили на секи 20-25 години. Преди, при британците, беше малко по-различно, но сега явно са се разбрали на такъв цикъл. Обяснявам: руснаците си го държат и си цункат опиума. Зимат си там колкото им трябва за определен период от време и си дигат крушите. После идват американците. И те така. После пак руснаците. Т'ва е. Явно Великите Сили са си напраили изчисленията и са решили, че загубата в жива сила и техника се компенсират с ... ъмммммммм ... нещо друго.

  17. 17 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1206 Неутрално

    Североизточните като какви точно искат нещо сиНаследниците на златната орда просто са еталон за арогантност и наглост!!!Нали веднъж вече го ядоха там- да не би апетита им да е повече от разума
    —цитат от коментар 3 на selqnin


    Като съюзник на граничещи с талибаните държави Русия иска да си подсигури мир в централна Азия. :-) Русия не е имала конфликт с талибаните, а с муджнедините, които после бяха изтласкани от талибаните. Сега след като талибаните са победители във войната срещу САЩ, Русия не иска конфликт с най-интелигентната армия на планетата. Има опити Турция да замести САЩ в северните територии на Афганистан. Комунистически Китай също има интереси там - апетитите към Афганистан и централна Азия са много - Иран и Пакистан също не са за подценяване като пряко граничещи. Битката със САЩ приключи, но войната едва ли ще свърши.

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  18. 18 Профил на further
    further
    Рейтинг: 566 Неутрално

    А бе, 14, тия талибани да не са от Марс паднали? Те не са ли от Афганистан? По ония краища политиката винаги се е праила с оръжие в ръка. На тях т'ва са им изборите, т'ва са им гласоподавателите, машините за гласуване, преброителите, комисиите, и социологическите агенции: пушкалата и сатърите. За нежни евроатлантически душици сигурно звучи мнооооооо разиско, грубо, нецивилизовано, ма т'ва е положението. Свиквай.

  19. 19 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 313 Любопитно

    Руските "миротворци" защо са се притеснили?Нали плащаха на същите тия талибани ,в брой ....за убит американски рейнджър?И "милите " талибани дойдоха в Маскве ...на крак!!!Сега тав.Путев да им окаже "нужната подкрепа" и да си имаме втора Сирия!!!!!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  20. 20 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1206 Неутрално

    Ама те талибаните лоши ли са?!
    —цитат от коментар 5 на 3biri


    Талибаните бяха лошите за САЩ, но не са най-лошите в Афганистан - териториите извън властта на талибаните на север се заемат от ИДИЛ и Алкайда.

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  21. 21 Профил на mso011053684
    mso011053684
    Рейтинг: 8 Любопитно

    До коментар [#12] от "hamiltonf":

    Ако не бъркам филма единствената невероятна история. В него е некадърно стта на американците на всяко възможно ниво....

  22. 22 Профил на further
    further
    Рейтинг: 566 Неутрално

    Колко неадекватни коментарии, малииии! В тая работа няма лоши и добри, има файда/кеш/пауър/далавера и много, ама мноооооого блак опс от сички страни!

  23. 23 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 820 Неутрално

    "политбюро на талибаните"
    Безценно! :)))))))))))))))

  24. 24 Профил на mso011053684
    mso011053684
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#19] от "Willy Messerschmitt":

    Друго си е американците...плащаха за същото в пъти повече но вярно не в брой, през посредник...

    Друго си е да имаш посредник, той окалян, ти целият в демократично бяло....

  25. 25 Профил на further
    further
    Рейтинг: 566 Неутрално

    13, хем си прав, хем не си. Прав си за демократичните камъни, но не си прав за демократичните макови полета -- те цъфтят и връзват!

  26. 26 Профил на Tzar Vova Josei-ki
    Tzar Vova Josei-ki
    Рейтинг: 8 Любопитно

    Хи-хи!
    Талибаните са ЗАБРАНЕНА В РУСИЯ Политическа Формация, но преди дни тяхна Делегация беше приета на най-високо ниво в Масква!
    Защо така, бе Майти Рашънс? Къде пак ви стиска сапогата?

  27. 27 Профил на Nedyalko Lazarov
    Nedyalko Lazarov
    Рейтинг: 1066 Неутрално

    [quote#5:"3biri"][/quote]
    Винаги съм допускал, че ролята на Рамбо за изгонването на руснаците от Афганистан е преувеличена.

  28. 28 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 928 Неутрално

    До коментар [#16] от "further":

    Колега, глупости говориш ТИ. Точно тази забрана за музиката беше новина прези много години, но твоята краткотрайна памет изобщо не я помни - минали са вече 20 години, а ти преди 20 години не помниш в кой град си живял сигурно... И нещо повече - преди 3-4 години един афганистанец в София лично ми потвърди за този факт. Тогава центърът на София и особено Лъвов мост беше пълен с нелегални имигранти. Имах възможността лично да контактувам с афганци. Човекът много ясно ми описа ситуацията по времето на талибаните, защото беше живял там - забраната на музиката е АБСОЛЮТЕН ФАКТ, ПОТВЪРДЕН от очевидец.

    А ти, всезнайко, как ще се аргументираш?

    СССР - родина на всички безотечественици! При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното! Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две! Всички комунисти - под земята! 25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР! Който не познава Сибир, той не познава СССР! Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт! До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!
  29. 29 Профил на Tzar Vova Josei-ki
    Tzar Vova Josei-ki
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#19] от "Willy Messerschmitt":

    Смях!

    https://www.bbc.com/russian/news-56431802

  30. 30 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 628 Неутрално

    талибаните се очертават като официално нови наши приятели
    или нови наши официални приятели?
    нови официално наши?
    обърках се в тънкостите на съвременната стилистика

    все още съм блокирал от "антиполитическа управляваща платформа"
    и май ще пия некви хапчета заради тва

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  31. 31 Профил на Nedyalko Lazarov
    Nedyalko Lazarov
    Рейтинг: 1066 Неутрално

    Руските "миротворци" защо са се притеснили?Нали плащаха на същите тия талибани ,в брой ....за убит американски рейнджър?И "милите " талибани дойдоха в Маскве ...на крак!!!Сега тав.Путев да им окаже "нужната подкрепа" и да си имаме втора Сирия!!!!!
    —цитат от коментар 19 на Willy Messerschmitt


    Руснаците не са много умни, всички го знаем. Да плащаш на талибане да убива американци е все едно да плащаш на българин да пие ракия със салата. Можете да пробвате.

  32. 32 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 628 Неутрално

    До коментар [#11] от "тулса":

    браво!

    аз се "сетих" само защото на календара на компа съм си го отбелязал преди половин година

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  33. 33 Профил на Аскет
    Аскет
    Рейтинг: 379 Неутрално

    Хи-хи!Талибаните са ЗАБРАНЕНА В РУСИЯ Политическа Формация, но преди дни тяхна Делегация беше приета на най-високо ниво в Масква!Защо така, бе Майти Рашънс? Къде пак ви стиска сапогата?
    —цитат от коментар 26 на Tzar Vova Josei-ki


    Руснаците гледат от САЩ - нали САЩ те преговаряха на най-високо ниво с талибаните, и Русия, за да не остане по-назад, и те се направиха на демократи и миротворци.

    Прилагам следното доказателство от ИЗВОРА!

    Agreement for Bringing Peace to Afghanistan
    between the Islamic Emirate of Afghanistan which is not recognized by the United States
    as a state and is known as the Taliban and the United States of America
    February 29, 2020
    which corresponds to Rajab 5, 1441 on the Hijri Lunar calendar
    and Hoot 10, 1398 on the Hijri Solar calendar
    https://www.state.gov/wp-content/uploads/2020/02/Agreement-For-Bringing-Peace-to-Afghanistan-02.29.20.pdf

  34. 34 Профил на Dr_Doolittle
    Dr_Doolittle
    Рейтинг: 1096 Неутрално

    Чалмите никакъв граничен пункт с Пакистан не са овладели. Тези изминали години Пакистан винаги е играл мръснишката подмолна роля да ги снабдява с тонове оръжие въпреки .че се пише съюзник на САЩ. Няма как чалмите да воюват без ежедневните доставки на оръжия и боеприпаси през ТЕХНИТЕ гранични пунктове с Пакистан. Винаги са били техни и преди. Но пакитата пше си палтят за предателството в момента в който всичко това 'прелее' и към тяхната кочинка и им запали чергата

    http://www.flickr.com/photos/39768558@N04/3712408729/
  35. 35 Профил на mso011053684
    mso011053684
    Рейтинг: 8 Весело

    До коментар [#33] от "Аскет":

    Забавното от тези преговори беше обещанието на талибаните да не нападат САЩ...

  36. 36 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 628 Неутрално

    14 говори глупости, както обикновено. Немало музика на турските сватби, и прочия.
    —цитат от коментар 16 на further

    никой не говори за ТУРСКИ сватби

    обсъжда се Афганистан, обсъждат се нравите на талибаните

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  37. 37 Профил на further
    further
    Рейтинг: 566 Неутрално

    28, разбрах че не можете да интерпретирате елементарен текст. Обяснявам:

    В началото на пост 16 написах "14 говори глупости, както обикновено. Немало музика на турските сватби, и прочия. Чшшш, остави хората да праят каквот' си искат в собствената си държава."

    Как така от горенаписаното заключихте, че моето твърдение оспорва "факта" за отсъствието на музика на турските сватби (и аре ся да не придиряме що казвам точно турските). Никъде не съм оспорил този факт. Оспорих Вашата и моята, както и нашата обща липса на право да приписваме вина на някого за това какво прави -- каквото и да прави -- в собствената си държава. Мчи Вие по тая логика бихте оправдали интервентите по времето на Френската Революция, които нахлуха във Франция под предлога, че варварите унищожават собствения си народ, което разбира се беше фактологично абсолютно вярно. В личен план: съжалявам за Вашите явни аналитични некомпетенции. Иначе успех!

  38. 38 Профил на further
    further
    Рейтинг: 566 Неутрално

    36, аре малко по-сериозно. Сички знаем защо съм употребил точно тая лексема.

  39. 39 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 396 Неутрално

    До коментар [#14] от "Lou":

    Талибаните няма как да станат ИДИЛ 2, отчасти защото съществуват доста по-отдавна от ИДИЛ, отчасти защото философиите им са доста различни. Те генерално не мелят изобщо едни с други. Талибаните не се интересуват особено от света извън Афганистан и Пакистан и не водят "глобален джихад". И за да не бъда разбран погрешно - и те са изроди, но по свой си начин.

  40. 40 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 928 Неутрално

    До коментар [#19] от "Willy Messerschmitt":

    Политиката на Путин е ясна. Той е сключил сделка.

    Всички знаем, че Русия дефакто контролира повечето бивши съветски републики в региона с помощта на местните сатрапи. Само Афганистан създава проблеми. Затова Путин покани талибаните в Москва, за да се договори с тях - те се ограничават да воюват само в Афтанистан и не посягат на важните съседни проруски държави. Не изнасят талибанизъм и ислямизъм във въпросните държави с руски интереси. Не закачат газовите и петролните полета. Русия няма да им се меси във вътрешната афганска политика и няма да воюва с тях.

    Естествено, никой не е обявил публично такова споразумение и никой няма да го направи. Защото то е 1:1 с пакта "Молотов-Рибентроп" и с вътрешната намеса на Сталин в Полша, Балтика и Финландия. Русия няма интерес от афганските чукари, затова и не смята местните за ценни, че да се бори за тях. Русия подарява Афганистан на талибаните и си гарантира мир с тях и сигурност на границите с проруските републики в региона.

    Но от друга страна Русия печели и друго - слага още една пречка пред САЩ в региона след КНДР, Китай, Иран и Сирия. Така се създава един дълъг пояс от Пхенян до Дамаск, в който американците са нежелани. Този пояс пази южните граници на Русия от американците. Освен това се елиминира опасността от износ на демократични промени в проруските сатрапии, каквато опасност имаше, ако демократичен Афганистан беше оцелял.

    Като извод мога да кажа, че в момента Русия прави същото, което САЩ направиха през 80-те години. Русия помага на талибаните в борбата им срещу западната демокрация, както американците помогнаха на афганците да уморят и отблъснат съветската армия преди 40 години.

    СССР - родина на всички безотечественици! При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното! Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две! Всички комунисти - под земята! 25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР! Който не познава Сибир, той не познава СССР! Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт! До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!
  41. 41 Профил на pontius_glarus СУПЕР
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3703 Неутрално

    Талибаните бяха лошите за САЩ, но не са най-лошите в Афганистан - териториите извън властта на талибаните на север се заемат от ИДИЛ и Алкайда.
    —цитат от коментар 20 на dark'star

    Ами ето, САЩ си заминават, и ги оставят да правят каквото си искат, напр. талибански социализъм. Насила хубост не става, това е.

  42. 42 Профил на Dr_Doolittle
    Dr_Doolittle
    Рейтинг: 1096 Неутрално

    Този филмов критик пишещ за Рамбо-то е невеж в международното дело да сравнява муджехидини с талибани. Изключително неграмотно и показва непознаване на афганистанските реалности и съвсем различните политически движения през последните 40 години там. Основателят на талибаните 1994 г мулла Мохамед Омар е бил в състава на муджехидини през 1978г , но това е единствено общото. Талибаните са съсвсем друго политическо екстремистко направление избивало и муджехидини за това ,че не са достатъчно правоверни и фанатизирани да ги следват.

    http://www.flickr.com/photos/39768558@N04/3712408729/
  43. 43 Профил на Баядерка
    Баядерка
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Последния път когато талибаните управляваха спряха производството на мак и милиони хероинови наркомани по света агонизираха. Добре, че беше бързата намеса на демократизаторите.

  44. 44 Профил на misinformed_808
    misinformed_808
    Рейтинг: 8 Весело

    До коментар [#33] от "Аскет":Забавното от тези преговори беше обещанието на талибаните да не нападат САЩ...
    —цитат от коментар 35 на mso011053684


    И нападнаха ли САЩ, бе комик? Нещо не си спомням за американски жертви при изтеглянето. Виж Съветското изтегляне със сигурност не е било толкова гладко...

  45. 45 Профил на Аскет
    Аскет
    Рейтинг: 379 Неутрално

    Да се надяваме, че там няма да възникне поредната патаклама, която да докара още някой милион бежанци в Европа.

  46. 46 Профил на mso011053684
    mso011053684
    Рейтинг: 8 Любопитно

    До коментар [#44] от "misinformed_808":

    ?!?

  47. 47 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 928 Неутрално

    До коментар [#39] от "kapitan_laino":

    Талибаните ще приемат същата политика на ИДИЛ от времето на окупацията на северен Ирак. Тя е същата политика, която властваше в Афганистан преди 2001 г.

    Състои се в тежка ислямизация на обществото и държавата. Налагане на абсурдни ограничения като това за музиката. Ограничаване правата на жените да учат, да се развиват. Дори им се налагат забрани като тези в Саудитска Арабия - всички с фереджета и облечени като пингвини, не могат за излизат без мъжете си... И, естествено, смъртна присъда за всяко нарушение на правилата - най-малкото погазване на Шариата или Ислямските свещени книги. Ако в Афганистан има хора от различни религии - християни, будисти или други, жална им майка. Ща бъдат преследвани, избивани и изнасилвани, както това се случи в Ирак.

    Да припомня какво се случи в Ирак след възхода на ИДИЛ - същите тези исламски абсурди, каквито съм описал по-горе. Християнските общности в регона бяха изселени или избити, а жените - отвлечени в робство и сексуално изтезавани. Същото важеше и за исламските малцинства, които не се вписваха в политиката на ИДИЛ. Всички светски сгради бяха затворени, а цивилни бяха използвани като щитове срещу прииждащите проамерикански армии.

    Покъртителен е фактът, че Мосул, най-тежко пострадалият град от ИДИЛ, преди инвазията имаше население по-голямо от това в София, а след края на терористите беше останал едва с 500 хил. души. Само за 3-4 години време. Мосул вече е свободен, а сега е време за Епизод 2 - Талибаните връщат Ислямизма в Афганистан.

    СССР - родина на всички безотечественици! При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното! Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две! Всички комунисти - под земята! 25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР! Който не познава Сибир, той не познава СССР! Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт! До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!
  48. 48 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 2664 Неутрално

    Естествения ход на процесите в Афганистан....започна.....
    На САЩ им бяха нужни 20 години да го разберат по трудния начин...

    Bukalemun
  49. 49 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 628 Неутрално

    До коментар [#38] от "further":

    аз не знам

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  50. 50 Профил на everlast666
    everlast666
    Рейтинг: 1022 Неутрално

    Много добре са се оборудвали с тези американски хъмви-та талибаните.

    Такива машини и ние нямаме в нашата НАТО-вска армия ...

  51. 51 Профил на further
    further
    Рейтинг: 566 Неутрално

    50, на картинка изглеждат много по-добре, отколкото са в действителност. Неудобни, пушат ужасно, возят още по-зле.

  52. 52 Профил на venelingeologia
    venelingeologia
    Рейтинг: 900 Неутрално

    Таман миналата година правителството на Афганистан разреши на американски фирми да копаят метали... Язък за 20 години зор.

  53. 53 Профил на fdx29648520
    fdx29648520
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Съществуването на Афганистан и Пакистан е огромна грешка. Требваше да бъдат разделени на етнически принцип и на най-дивото племе пуштуните да се обособи една отделна държава, ограничаваща се до етническата им територия, където да се разпореждат както желаят.

  54. 54 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 3222 Весело

    Да се готвят екс рассийските републики в района
    Скоро Рассия ще граничи с дружките си от Талибан!

    klimentm
  55. 55 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 1930 Неутрално

    До коментар [#40] от "Lou": Русия помага на талибаните в борбата им срещу западната демокрация..
    >>> И как им помага, че не ми стана съвсем ясно? Разбрах, че помага главно на своите съюзници от региона и в крайна сметка и на себе си. Риъл политик...нали така му казваха на пакта Рибентроп-Молотов?:)

    "The glory of God is intelligence"
  56. 56 Профил на Баядерка
    Баядерка
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Съществуването на Афганистан и Пакистан е огромна грешка. Требваше да бъдат разделени на етнически принцип и на най-дивото племе пуштуните да се обособи една отделна държава, ограничаваща се до етническата им територия, където да се разпореждат както желаят.
    —цитат от коментар 53 на fdx29648520


    Ало геополитика, Пакистан е разделен с Индия и са един народ. По същия изкуствен начин както Корея, България, Германия и тн ... по един римски принцип за владеене.

  57. 57 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 908 Неутрално

    Когато властта не е получена посредством избори, а е взета с оръжие - няма как да се говори за легитимно правителство.

  58. 58
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  59. 59 Профил на Аскет
    Аскет
    Рейтинг: 379 Неутрално

    Когато властта не е получена посредством избори, а е взета с оръжие - няма как да се говори за легитимно правителство.
    —цитат от коментар 57 на atmanpg


    Покрай Сирия всички ние се сдобихме с нов жълтопаветен термин - ВЪОРЪЖЕНАТА опозиция, както величаеха людоедите, които мяха обявени за носители на всички ценности.

  60. 60 Профил на proventuss
    proventuss
    Рейтинг: 184 Неутрално

    Талибаните завладяха България, те за един граничен пункт се притеснили.

    ДА РАЗЛАЕМ ПУДЕЛИТЕ !
  61. 61 Профил на Pontif
    Pontif
    Рейтинг: 2186 Неутрално

    До коментар [#33] от "Аскет":Забавното от тези преговори беше обещанието на талибаните да не нападат САЩ...
    —цитат от коментар 35 на mso011053684


    Аз не виждам нищо странно в това. Докато Талебаните си талебанстваха в държавата, никой не ги закачаше. Нали? Нещата се влошиха когато решиха да се водят по акъла на Бин Ладен и нападнаха Америка. След това ако си спомням добре за 20 дена си загубиха държавата. Между другото те са големи бабаити, но нека не забравяме че до падането на Кабул и паническото им бягство към Пакистан, на земята имаше само 120 Американеца. Сто и двадесет! 80 Американци и 40 Британци за да сме по-точни и благодарни на Британските братя, които помогнаха. Чак след като падна Кабул, започнаха да вкарват редовни Американски войски. Има книги написани за това. Това е отработено добре и ако се наложи може да се повтори пак. Та аз все си мисля че Талебаните, което означава Учениците, са си научили урока. Ако не се занимават със САЩ и САЩ няма да се занимава с тях.
    Хайде сега да помислим с какво ще се занимават след като вземат властта. ОК, ще забранят пак музиката, жените, филмите .. това е лесно. После? Ще се возят няколко години на Хъмвитата на Американците а после. Откъде лекари, лекарства, части, коли, оръжие материали? За всичко трябват пари. Пакистан няма. Русия тоже. А знаеш ли кой е най-големия потребител на хероин от маковете? Русиюшка. И като си познаваме "братята" руснаци и чеченци, какво мислиш че ще стане? Аз викам да е жива Афгано-Съветската или Руската дружба. Направени са един за друг. Междувременно в Америка никой няма да се сеща за тях. Никой няма да харчи пари за тях. Всичко си идва на мястото. Още Обама трябваше да ги изтегли. Оранжевия също но той пък от глупости не се сети. Браво на Байдън че го направи. Като го питаха какво ще стане като Талебани вземат властта, той отговори - Колко години още трябва да седим там че Талебаните да не взимат властта? И какво помага това на САЩ? Явно нищо. Очаквам скоро в Америка да не се и споменава за Афганистан но очавам и също че в Русия това ще стане сериозна тема за обсъждане. Още един горещ картоф в гащите на Путкин. Талебаните нито ще смеят, нито могат да дойдат в САЩ. Виж в Масква ще се чустват като у дома си, че е и лесно да стигнат до там. А ако имат трудности, братята Чеченци ще им помогнат. Хи, хи, хи - умен, многоходовик Путкин.

    Sic semper evello mortem tyrannis - California Über Alles
  62. 62 Профил на xub351066054
    xub351066054
    Рейтинг: 8 Любопитно

    До коментар [#14] от "Lou":

    Егати "умното" решение....Ти си гей, нали...?

  63. 63 Профил на Баядерка
    Баядерка
    Рейтинг: 0 Неутрално

    До коментар [#58] от "fdx29648520":

    2 с два минуса сядай

    за домашно да кажеш колко езика и националности има в индия.

  64. 64 Профил на schwimmwagen
    schwimmwagen
    Рейтинг: 897 Неутрално

    До коментар [#1] от "Контрол на съзнанието":

    Не ги пазят .Режат ръцете на плантаторите. Те за това са толкова лоши по новините :)

    "...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."
  65. 65
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  66. 66 Профил на Баядерка
    Баядерка
    Рейтинг: 0 Неутрално

    бла бла свободни разсъждения без логическа връзка бла бла.
    —цитат от коментар 65 на fdx29648520


  67. 67
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  68. 68 Профил на johnniewalker
    johnniewalker
    Рейтинг: 696 Неутрално

    САЩ сериозно подкопават вярата в тях на външният свят. Не може току-така да зарязваш тези, които ти помагаха (срещу собствените си събратя при това). Този номер го направиха във Виетнам, после частично в Ирак след първата инвазия (кюрдите и шиитите), после в Сирия (кюрдите), сега в Афганистан. Ще имат проблем да си намерят съюзници след като всеки е наясно, че утре може да бъде предаден и изоставен.

    Руснаците започнаха да ги уважават след като стояха до Асад и в най-лошите и безнадеждни времена.

    Papa was king of the bongo...
  69. 69 Профил на HD
    HD
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Американците се изтеглиха от Афганистан. Руснаците явно са загрижени. Мислете!

  70. 70 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 1935 Неутрално

    До коментар [#54] от "klimentm":

    Да се готвят екс рассийските републики в района
    Скоро Рассия ще граничи с дружките си от Талибан!
    ▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️

    Кои републики? За втора седмица в Москва непрекъснато се водят битки между таджики/ узбеки и граждани на други републики. Граждане на Средна Азия, вече започнали да разделят Москва на сфери на влияние. Когато ще преключат с Москва, провинцията ще се предаде сама:)
    Това никога не се е случвало преди Путен.
    Велик геополитик.

    "Чуждестранен агент"
  71. 71 Профил на mso011053684
    mso011053684
    Рейтинг: 8 Весело

    До коментар [#61] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    Това, че не виждаш нищо странно си е твое виждане, лошо няма.
    Сега не зная какво си спомняш добре, но гледам към настоящият момент гези талибани са си ОК, имат си държава не зная колко панически са бягали преди 20 години, но към момента са си там където са били и преди 20 години с разликата , че преговаряхте с тях и май това което искахте беше да не ви нападат и те ви обещаха да не ви нападат, както се казва целта ви е постигната, май...

    Извинявай но се смея здраво докато пиша, защото си е доста смешно, след всичките тези трилиони пари, двайсет години военно присъствие сте пак в изходното положение но ти все пак успя да изпишеш една кофа мастило как сте им набили кофите...

    След това в стар твой стил реши да намесиш Русия, явно не ти дава спокойствие тази държава, лошо няма...

    Пък какво щели да правят талибаните не ги мисли толкова...

    ПП Ти май си нямаш никаква представа защо влязохте реално в Афганистан и защо толкова години киснахте там...

  72. 72 Профил на half truth СУПЕР
    half truth
    Рейтинг: 985 Неутрално

    С изтеглянето си САЩ развали рахата на Русия и Китай. Путин вече открито заподскача. Си се въздържа, ама и на котайските фирми в Афганистан им пари под краката.

  73. 73 Профил на svetlio26
    svetlio26
    Рейтинг: 511 Неутрално

    До коментар [#61] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    Citation: “Има книги написани за това. Това е отработено добре и ако се наложи може да се повтори пак”

    Колега Понтиф,

    От написаните книги дали ще може Hollywood да направи касов филм? Дали Panfilov’s Men ще му бъде сериозна competition? Между другото Вие как мислите дали новата US продукция ще има шанс да вземе някоя статуетка от Academy Awards както и стотина милиона $ of Box Office???

    Поздрав





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #