Най-накрая приключи строителството на моста, свързващ Хърватия с полуостров Пелешац

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (38)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на diegos
    diegos
    Рейтинг: 328 Неутрално

    Страшно заглавие... "най- накрая", все едно се строи 20 години, с обещанието да приключи за десет... а в статията ченем:

    "Китайската компания спечели поръчката за строителството през 2018 г. с цена от 2,081 милиарда хърватски куни /277 милиона евро/ и срок за изпълнение 36 месеца, а официалната работа по строителството започна на 31 юли 2018 г."

    Тия са били като швейцарски часовник, обаче Дневник вика- "най накрая"?!? :))))
    А у нас проектирането на Аспаруховия мост сигурно ще отнеме 15 години. Тези за половин милиард са построили мост с дължина 2.5 км и цялата му прилежаща инфраструктура... за 3 години. Черна гора да се учат, как се прави с китайци... не да реват.

  2. 2 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 267 Неутрално

    Ха ха, и тук "братята" китайци .....

  3. 3 Профил на jmf29537805
    jmf29537805
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Мдаа, ако решим да строим нещо мащабно у нас, трябва да викаме китайците.

  4. 4 Профил на bxr35608444
    bxr35608444
    Рейтинг: 73 Неутрално



    До коментар [#1] от "diegos":

    Какъв половин милиард . По - скоро за четвърт милиард .



  5. 5 Профил на jex20523962
    jex20523962
    Рейтинг: 165 Весело

    еее камък ми падна от сърцето. Най-накрая ще се наспя

  6. 6 Профил на bxr35608444
    bxr35608444
    Рейтинг: 73 Неутрално



    Забележете как строят китайците . В срок и в рамките на бюджета . Няма никакви анекси към договора . Няма никакви индексация на инфлацията подобни мръсни номера използвани от Европейски и Американски компании въпреки , че през последната година цената на някои строителни материали се увеличиха няколко пъти .

    Ествествено " Дневник " не е пропуснал ядно да добави в заглавието " най - накрая " въпреки , че строежа е завършил даже три дни преди предварително договорения срок .



  7. 7 Профил на МиГ-29
    МиГ-29
    Рейтинг: 47 Неутрално

    Уникално съоражение проектирано и построено от Китайски инженери.
    Кинезите нямат равни.

  8. 8 Профил на МиГ-29
    МиГ-29
    Рейтинг: 47 Неутрално

    Колко ни струваше Дунав Мост 2.
    Ако не се лъжа беше 200 милиона долара и то преди 20 години.
    Здраво са ни одрусали там.

  9. 9 Профил на мики маус СУПЕР
    мики маус
    Рейтинг: 2417 Неутрално

    Хм
    Китайците са построили над 2км мост в морето за 2 години и половина.
    Парите ги дава Хърватия - страна преживяла война преди двайсет години.

    В завладяната от стабилност България, в която е нямало война, строителството на 50км магистрала от София към Калотина започва през 2018-2019 и все още магистралата никаква я няма.

    За тунелите под Шипка и Петрохан няма нужда да отваряме дума.

  10. 10 Профил на Lazarus
    Lazarus
    Рейтинг: 302 Неутрално

    Поканете китайците да построят пътя през Кресненското дефиле и тунелът под Шипка. Ще ни излезнат два пъти по-евтини.

  11. 11 Профил на мики маус СУПЕР
    мики маус
    Рейтинг: 2417 Неутрално

    До коментар [#8] от "МиГ-29":

    Българските правителства обичат да харчат с размах. Примери много - от споменатия мост, през ф16, та до спрения чиновнически небостъргач в Техпарка.
    Схемата с Автомагистрали заслужава написване на книга.

  12. 12 Профил на Шаро
    Шаро
    Рейтинг: 8 Любопитно

    Най-накрая е, защото този мост стана исторически в Хърватия. Целият проект се движи на приливи и отливи от 90-те години. Като плановете се сменяха заедно с правителствата. "Първата копка" беше доста преди да влязат в ЕС, после го спряха заради кризата. После понеже ЕС им даде пари да го строят се направи конкурс и спечелиха китайците.

    И цялата тази алабалистика беше съпроводена с вътрешни и международни спорове. и съдебни дела, няколко пъти набъбване на първоначалния бюджет и т.н. Всичко напоително отразявано от медиите.

    Затова харватите си казват "най-сетне, свърши се".

  13. 13 Профил на bxr35608444
    bxr35608444
    Рейтинг: 73 Неутрално



    До коментар [#8] от "МиГ-29":


    Колко ни струваше Дунав Мост 2.Ако не се лъжа беше 200 милиона долара и то преди 20 години.Здраво са ни одрусали там.
    —цитат от коментар 8 на МиГ-29


    " Дунав Мост 2 " ни струваше 256 милиона Евро и е дълъг 1971 метра .
    Строен беше 6 ( шест ) години ( 2007 - 2013 ) от Испанска фирма , която си докара Испански работници и Испански строителни материали . Един Лев не остана в България от цялото строителство на моста .

    Забележете това става преди повече от десет години . Сами си Сметната колко е инфлацията официална и неофициална от тогава до сега .



  14. 14 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3781 Любопитно

    Такова инженерно чудо у нас жълтите ще го направят за двойно повече пари, а иначе още първите три-четири години ще стане за основен ремонт!Иначе честито на хърватите!

  15. 15 Профил на мики маус СУПЕР
    мики маус
    Рейтинг: 2417 Неутрално

    До коментар [#13] от "bxr35608444":

    Сигурен ли си, че строителните материали са от Испания?

  16. 16 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3781 Любопитно

    До коментар [#6] от "bxr35608444":

    ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    Миииииииии немат си хората "експерти"/ с жълта политическа украса/ , които да ги посъветват как може да се раздуе цената на обекта и как сроковете да бъдат отлагани с години!

  17. 17 Профил на мики маус СУПЕР
    мики маус
    Рейтинг: 2417 Неутрално

    Между другото при комшиите строят корейци - мостът Чанаккале 1915 над Дарданелите.

    Съоръжението е уникално и се строи с бясни темпове.
    Омразният на много от пишещите тук Ердоган явно е спастрил парици и за този проект.

  18. 18 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1290 Неутрално

    Ха ха, и тук "братята" китайци .....
    —цитат от коментар 2 на Alex Ivanov


    ами Първа сила на Планетата ... СвИКВАЙТЕ с "комунета" !

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  19. 19 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2186 Неутрално

    До коментар [#13] от "bxr35608444":

    Дунав мост-2 е изграден изцяло с пари от ЕС и причината за него беше войната в Югославия...

  20. 20 Профил на rw
    rw
    Рейтинг: 416 Неутрално

    Уникално съоражение проектирано и построено от Китайски инженери.Кинезите нямат равни.
    —цитат от коментар 7 на МиГ-29


    То е ясно, че поднебесните са най-велики след русийката, ама проектирането на моста е дело на словенския инженер Марян Пипенбахер, китайчетата са само изпълнители.

  21. 21 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1290 Неутрално

    До коментар [#13] от "bxr35608444":Дунав мост-2 е изграден изцяло с пари от ЕС и причината за него беше войната в Югославия...
    —цитат от коментар 19 на deaf


    Дунав мост при Русе е построен без никакви пари от никакъв ЕС :-)
    Преведи на европейски израза "голям праз" > без ЕС се справяме по-добре

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  22. 22 Профил на mr.selfdestruct
    mr.selfdestruct
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Шайката щеше да го построи за половината пари и за една година, нали така гербавчетата?

  23. 23 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1290 Неутрално

    То е ясно, че поднебесните са най-велики след русийката, ама проектирането на моста е дело на словенския инженер Марян Пипенбахер, китайчетата са само изпълнители.
    —цитат от коментар 20 на rw


    имл ли си си търговия с китайци :-) все едно дали си отгоре или отдолу ...
    накрая винаги .!. имаш "дълбоки" спомени

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  24. 24 Профил на diegos
    diegos
    Рейтинг: 328 Неутрално

    До коментар [#4] от "bxr35608444":

    Чети по внимателно:

    Общата стойност на проекта е оценена на 420,3 милиона евро и включва строителството на моста, пътните подходи и околовръстен път на град Стон.

  25. 25 Профил на мики маус СУПЕР
    мики маус
    Рейтинг: 2417 Неутрално

    До коментар [#23] от "dark'star":

    Хората си знаят интереса и са много, много мотивирани.

  26. 26 Профил на Consumer СУПЕР
    Consumer
    Рейтинг: 1340 Весело

    Босна наду Кавала.

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  27. 27 Профил на Karamfil Kalchev
    Karamfil Kalchev
    Рейтинг: 430 Весело

    До коментар [#25] от "мики маус":

    не са мотивирани аса най добрите
    Грешка на развитието - тъй като имат 50мил+ мъже спрямо жени във всяка фирма която работи на запад има безброй кандидати - дано си намерят жена, защото в Китай е трудно

  28. 28 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 8 Весело

    " Дунав Мост 2 " ни струваше 256 милиона Евро и е дълъг 1971 метра .
    Строен беше 6 ( шест ) години ( 2007 - 2013 ) от Испанска фирма , която си докара Испански работници и Испански строителни материали . Един Лев не остана в България от цялото строителство на моста .

    Забележете това става преди повече от десет години . Сами си Сметната колко е инфлацията официална и неофициална от тогава до сега .
    —цитат от коментар 13 на bxr35608444


    Който си въобразява, че испанци ще построят мост с темпото на китайци и при китайско ниво на заплащане, значи вероятно има повредена от американските бомбардировки виетнамска глава на раменете си.

    Мараба, С-ДС доносници!
  29. 29 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 19 Неутрално

    Този мост затваря сагата с транзитното преминаване през две босненски КПП-та в рамките на 6-7 километра.

    https://www.youtube.com/watch?v=eYfOYx1G2zU
  30. 30 Профил на sablezub
    sablezub
    Рейтинг: 8 Неутрално

    В завладяната от стабилност България, в която е нямало война, строителството на 50км магистрала от София към Калотина започва през 2018-2019 и все още магистралата никаква я няма. За тунелите под Шипка и Петрохан няма нужда да отваряме дума.
    —цитат от коментар 9 на мики маус


    В сравнение обаче със СОЦА, или с КОМУНИЗЪМА, България забаца кеф ти магистрала Хемус, кеф ти магистрала Тракия, които бай ви Бойко днеска само фризира и асфалтира. И с тая интерция СОЦА тунелите под Шипка и Петрохан щеше да провърти. Особено ако се вторачим в магистрала Хемус с мостовете му и тунелите му и видим сроковете за строежа, ще можеме да кажеме, че сме строили "по китайски". Пък то да видиш в Китай - комунизъм! И да стройнат едно мосте за Хърватия не е проблем. Съвпадение? Не мисля! Явно строителството при един комунизъм и друг си прилича, както и грабежа, кражбите и корупцията при капитализма.

    И само не ми почвайте старата песен: КОМУНИЗЪМА фалира. Фалира грънци. Разграбиха го. ВАС, нас всички ограбиха!

    Разказах на децата за демокрацията като направих гласуване за това кой филм да гледаме и каква пица да поръчаме. После избрах филма и пицата, 'щот аз съм тоя с парите дето плаща.
  31. 31 Профил на David Moyseev
    David Moyseev
    Рейтинг: 251 Неутрално

    Този мост затваря сагата с транзитното преминаване през две босненски КПП-та в рамките на 6-7 километра.
    —цитат от коментар 29 на Пипера е много лют


    Този мост е творение на хърватския и балканския национализъм и изобщо е пълна щета. Нормално е Босна да влезе в ЕС и 300 млн абсолютно безмислени разходи в евро щяха да бъдат спестени и на без това небогатите хървати.Можеха да се договорят за транзитни такси, хилядократно по-изгодни отколкото да забодеш 3 км железобетон в морето за да си начеш шовинистичната краста на неделимата хърватска фадерландия. Но на Балканите тези простотии са вечна част от пейзажа

  32. 32 Профил на jmf29537805
    jmf29537805
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#27] от "1001":

    " дано си намерят жена, защото в Китай е трудно"

    Да бе, ще си намерят, с тез къси пишки ...

  33. 33 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Два километра и половина във вода !!? Майка им комунистическа :)) Държавата
    или държавната фирма не прави нищо , тя "харчи само пари"...и та -та -та !!
    Будали ! Ако бяха потърсили ГЕРБ , едно два милиарда. Сега сериозно ..., да дадем това строителство на Китай !! Хем качество , хем точни срокове , липса на корупция ..........и поне ТРИ ПЪТИ ПО ЕВТИНО !

  34. 34 Профил на pgr48648766
    pgr48648766
    Рейтинг: Неутрално

    За тунелите под ... Петрохан няма нужда да отваряме дума.
    —цитат от коментар 9 на мики маус

    Избийте си тая глупост от главите, никой нема да хвърли милиард лева за да скъси с 15 минути времето за пътуване между София и две 40-хилядни градчета като Видин и Монтана.

  35. 35 Профил на iazdakaja
    iazdakaja
    Рейтинг: 985 Неутрално

    До коментар [#33] от "dejmos":

    "липса на корупция" в Китай - хаааа, вицът на деня!

    "ТРИ ПЪТИ ПО ЕВТИНО" - кво ти пука, нали ЕС плаща?

    Бай дъ уей, тоя мост след време ще го събарят, щото никой няма да минава от там: по-пряко е през босненска територия и в бъдеще без КПП доста по-бързо. Юговойната им е изпила мозъците... А изпълнителят е последното нещо в един проект.

  36. 36 Профил на pgr48648766
    pgr48648766
    Рейтинг: Неутрално

    Дунав мост-2 е изграден изцяло с пари от ЕС
    —цитат от коментар 19 на deaf

    Пълни глупости, само 1/4 от сумата е осигурена безвъзмездно от ЕС, другото е от джоба на българския народ.

  37. 37 Профил на pgr48648766
    pgr48648766
    Рейтинг: Неутрално

    Този мост е творение на хърватския и балканския национализъм и изобщо е пълна щета
    —цитат от коментар 31 на David Moyseev

    Никой нема да хвърли толкова пари ако са могли да се договорят с Босна за транзитно преминаване. Но човешката лакомия нема граници, затова хърватите са си направили сметката, че им е по-изгодно да си построят мост.

  38. 38 Профил на pgr48648766
    pgr48648766
    Рейтинг: Неутрално

    А иначе мостът заобикаля точно хърватската част на Босна. Ако хърватите имаха малко акъл щяха да разделят Босна със Сърбия, като дори помашката част можеше да бъде разделена, защото такъв народ не съществува първо, а и никой нема нужда от мюсюлманска държава на балканите, второ.





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #