"Туитър" обяви партньорство с "Ройтерс" и АП срещу дезинформацията

"Туитър" ще си партнира с "Асошиейтед прес" и "Ройтерс" за по-бързо предоставяне на достоверна информация. Мярката е част от усилията за борбата с дезинформацията в момент на натиск над базираната в Сан Франциско компания и други социални мрежи да премахват подвеждаща или невярна информация на сайта си.
С обявената тази седмица промяна "Туитър" ще разчита на агенциите, за да добави точен контекст при извънредни събития. Той може да се появи под формата на етикет, прикрепен към туитове за събитието, или като "Момент", който събира информация за актуални в платформата теми.
Това е първият случай на официално сътрудничество на "Туитър" с новинарски организации. Говорител на компанията обяснява, че като част от него социалната мрежа ще работи поотделно с двете агенции, но те няма да взаимодействат помежду си.
Говорителят изрази надежда, че този ход ще помогне за борбата както с дезинформацията, така и със заблуждаващата информация. Според компанията "Туитър" вече няма да чака дадена невярна информация да добие огромна популярност, преди да действа, а ще се опитва или да се съобразява с ритъма на публичния разговор, или да го изпреварва.
В случая действията означават промотирането на достоверен контекст от надеждни източници. С партньорството си "Туитър" смята да увеличи както обхвата, така и скоростта на тази дейност.
Натискът за премахване на недостоверно съдържани от платформата - както и от други технологични гиганти - нарасна неимоверно в последните седмици. ЕС отново поиска съдействие от технологичните гиганти за справяне с дезинформацията за ваксините. Президентът на САЩ Джо Байдън пък в прав текст обвини "Фейсбук", че "убива" хиляди хора, като оставя подвеждащи или неверни публикации за вируса и ваксините.
Тази година "Туитър" вече стартира програмата Birdwatch, в която моли потребителите си да помагат за идентифицирне и проверка на подвеждащи туитове.