"Фейсбук" иска околните да виждат очите на потопените във виртуална реалност

Подразделението на "Фейсбук" за виртуална реалност иска да помогне, за да се виждат очите на хора, които са се потопили в такава обстановка, и затова е разработило метод за показване на лицето през очилата, с които потребители преминават в друга действителност.
Това сочи нова публикация в блога на Facebook Reality Labs.
Става дума за технологията passthrough VR, която по принцип позволява камери да показват истинския свят, докато все устройството за виртуална реалност все още покрива част от лицето им. Проблемът с тази технология, полезна за бърз преход от виртуалната реалност към действителността, е в неловкостта за хората от другата страна, които не могат да осъществят контакт с носещия устройството.
Технологията reverse passthrough VR обаче създава друга възможност - намиращият се в "реалния" свят да вижда копие на лицето на този във виртуалния. Според главния учен на Facebook Reality Labs Майкъл Абраш идеята не е много практична, но той не казва на изследователите какво да правят, защото тъкмо експериментите движат иновациите.
Устройството добавя още лещи и камери към стандартните очила за виртуална реалност, които улавят изображението на лицето и очите и проектират движенията върху дигитален модел на лицето, а оттам - и върху дисплея, който се вижда отвън. Това създава илюзията, че човек гледа през летище на очила с дебели стъкла и вижда очи отсреща; разликата е, че става въпрос за анимирано копие в реално време. Ако носещият се върне напълно във виртуалната реалност, дисплеят може отново да покаже, че те не взаимодействат с външния свят.
В метавселената
Подобни малки експерименти се вписват в много по-амбициозното начинание на "Фейсбук" да изгради "метавселена" за "следващото поколение интернет" - виртуална вселена, в чиято разработка компанията, позната в момента с най-ползваната социална мрежа, мечтае да е пионер.
Хиляди служители на компанията работят по проекти, свързани с виртуалната и добавената реалност. Контурите на "метавселената" така, както я вижда "Фейсбук", обаче предстои да бъдат очертани. Приложението за "социална мрежа в условията на виртуална реалност", Horizon, се разработва от две години, но напредъкът по него е известен само в компанията. Според директора Марк Зукърбърг става дума за пространство, където хората могат да излизат заедно, да си изпращат работни съобщения, да играят и дори да танцуват.
В метавселената, както си я представя Зукърбърг, обаче ще има и място за търговия, преживявания, по-поглъщащи от тези в сегашната гейминг индустрия и други елементи, които освен конкуренция с редица сектори на икономиката будят и подозрения, че това пространство ще изглежда по-скоро антиутопично.