За първи път от началото на пандемията в Германия отново се провежда автомобилно изложение. За разлика от последния германски автосалон през есента на 2019 година, който беше във Франкфурт, сега изложението е в Мюнхен.
То ще продължи до края на седмицата, а очакванията са, че ще привлече около половин милион посетители, което наполовина от посещаемостта на автосалона във Франкфурт в най-силните му години, но близо до нивата от последното му издание през 2019 г.
Изложението обаче е по-скоро конгрес на мобилността, отколкото автосалон. Доказателство за това е, че от над 1000 изложители, само 13 са автомобилни компании. Посетителите могат да най-новите модели от три големи германски концерна Volkswagen, Daimler-Benz и BMW Group, като компания им правят Renault, Ford, Hyundai, KIA, китайският производител Great Wall и дъщерният бранд за електромобили на Volvo Polestar. За сметка на това липсва представяне на новостите от Toyota Motor, General Motors и новият автомобилен гигант Stellantis, събрал под шапката си марки като Peugeot, Citroen, Vauxhall, Fiat и Alfa Romeo.
Според организаторите от Асоциацията на германската автомобилна индустрия фокусът на автосалона е климатично неутралната мобилност и мобилността на бъдещето. Като се търси отговор на въпроса "С какво и как ще се придвижваме в бъдеще". Голяма част от участниците са стартъпи и малки фирми предлагащи автомобили, автобуси, трамвай, мотопеди, електрически скутери, велосипеди, услуги за споделен транспорт, автономни превозни средства и т.н.