Калифорния задължи големите магазини да имат и "полово неутрални" рафтове за играчки

Калифорния задължи големите магазини да имат и "полово неутрални" рафтове за играчки

Калифорния задължи големите магазини да имат и "полово неутрални" рафтове за играчки
Associated Press
Калифорния стана първият щат в Съединените щати, който иска от големите производители да показват играчки и други предмети за деца по "полово неутрални" начини, пише Би Би Си.
Новият закон, подписан от губернатора Гавин Нюсън, не забранява да има "мъжки" и "женски" секции в магазините, но трябва да има и други, които не се продават като за конкретен пол. При първо нарушение компаниите ще получават глоби от 250 долара, при второ - 500.
Новите правила ще влязат в сила само за големи магазини - с над 500 или повече служители. Те няма да обхващат стоки като дрехи, но ще засягат продажбата на играчки и всякакви артикули, целящи да подпомагат съня, почивката, храненето и други.
Целта е потребителите да "забелязват неоправданите разлики в едни и същи продукти", свързани с маркетирането на дадена стока като свързана с единия, а не с другия пол.
Според представител на демократите в Калифорния вдъхновение за промяната е осемгодишната му дъщеря, попитала майка си защо трябва да ходи в момчешката секция, за да си намери конкретна играчка. "Сегрегацията на играчките чрез социалния конструкт за това какво е подходящо за кой пол е антитеза на съвременното мислене," казва Евън Лоу.
Според него е порочна практиката играчки, категоризирани по пол, да се делят основно на технологични, научни и други подобни в секциите за момчета, а такива за грижата за бебета, мода и "домакински" - в тази за момичета.