Как ще се пътува в Германия с 3G сертификат

Пътуването с автобус и влак в Германия ще бъде по-сложно от тази седмица. Само тези, които са били ваксинирани, преболедували са или са тествани, могат да използват обществения транспорт. В Германия говорят за правилото 3G от думите geimpft, genesen, getestet, което стои зад COVID-сертификата и обясняват, че проверките няма да са лесни за организиране, разказва агенция ДПА.
"Транспорт само с валиден билет" - това пише на вратите на метрото, трамваите и автобусите. Но един билет вече не е достатъчен. Отдавна не можете да ходите без маска и сега трето нещо не трябва да липсва: 3G сертификатът. За да се предпазят от коронавируса, на пътниците е разрешено да се возят само ако могат да докажат със сертификат или мобилно приложение, че са били ваксинирани, възстановили са се след боледуване от коронавирас или са тествани.
Влиза в сила вероятно от сряда
Все още не е напълно ясно кога 3G ще се прилага в автобусите и влаковете. Федералното правителство прие това да стане в сряда. Но зависи и кога федералният президент Франк-Валтер Щайнмайер ще подпише измененията в Закона за защита от инфекции. От президентският офис заявиха, че няма да влезе в сила преди средата на седмицата.
Изключения за деца
Децата и юношите, които ходят на училище, както и децата под шест години не се нуждаят от никакви тестове, ваксинации или удостоверения за преболедуване, за да ползват местния транспорт. Очаква се учениците да се явяват на редовни тестове в училище.
Тестване
Ежедневното пътуване до работа, университет или пазаруване може да се окаже сложна работа за неваксинираните - особено ако имате нужда от автобус или влак, за да стигнете до пункта за тестване. Извършването на теста не трябва да е направено преди повече от 24 часа от началото на пътуването.. Работодателите трябва да правят два теста седмично. На тестовите станции има безплатен седмичен "тест за граждани". Кой плаща тестове за останалите дни от седмицата е отворен въпрос.
Контрол в местния транспорт
Доказателството трябва да бъде представено при поискване. Според закона компаниите са отговорни за контрола - въпреки всички предупреждения, че служителите им не са 3G полицаи.
"Транспортните компании вече се обръщат към местната полиция и службите за обществен ред, за да могат съвместно да бъдат извършени ефективни проверки на място, казаха от Асоциацията на германските транспортни компании. В същото време това повишава сигурността, необходима на нашите инспектори, за да изпълнят тази трудна задача."
Транспортните асоциации на Хесен вече са се договорили за проверки на случаен принцип с полицията и регулаторните органи. Шефът на Rhein-Main-Verkehrsverbund Кнут Рингат също призова за лична отговорност - подобно на ограниченията на скоростта, които повечето хора спазват дори без пълен контрол.
Какво правят железниците Deutsche Bahn
Групата иска да обяви в началото на седмицата как ще се справя с новите изисквания. Deutsche Bahn показа първоначално, че не е против 3G. Вярно е, че е по-лесно да се държат под око пътниците в скоростните влакове ICE, отколкото в метрото. Но тотален контрол не се очаква.
Рисковете от заразяване
С маска рискът от заразяване с Covid не е по-висок в автобусите и влаковете, отколкото другаде, подчертават транспортните компании от началото на пандемията, като се позовават на проучвания. Вирусологът Кристиан Дростен наскоро намали очакванията за ефекта от 3G в трафика. Намираме се във време на висока заболеваемост и трябва да очакваме, че и за ваксинираните има значителен риск да бъдат заразени без това да бъде установено. По този начин се пропуска целта да бъдат защитени неваксинираните хора от инфекция.
Икономически последици
Ако броят на пътниците в автобусите и влаковете се окаже около три четвърти спрямо този преди пандемията, транспортните компании отново очакват спад. Те разчитат и през новата година държавният спасителен пакет за милиарди евро да бъде продължен за местния транспорт.
Таксита
Там няма ограничения за достъп на пътниците. 3G не се прилага тук. Индустрията е облекчена, че шофьорите не трябва да проверяват тестове за корона и сертификати за ваксинация. "За шофьора обаче, както и на всички други работни места, важи 3G", каза Томас Опперман, президент на Федералната асоциация на такситата и колите под наем. Въпреки това, ако влезете в такси, трябва да носите маска.