С танцова стъпка Мъск връчи първите "Тесла", произведени в Германия

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (78)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 343 Неутрално

    Честито!Обхванатите от безсилие платени тролове сега ще наскачат....Времената на петрола (в частност руския) вече изтичат...Визионерите като Мъск унищожават колхозите ...Заводът в Берлин е поредният пирон в ковчега на държавите -бензиностанции....

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  2. 2 Профил на Realist СУПЕР
    Realist
    Рейтинг: 3116 Весело

    Ето кои ще са "германските" коли в следващите 10 години!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  3. 3 Профил на Realist СУПЕР
    Realist
    Рейтинг: 3116 Весело

    Това е фабрика за 1 милион автомобила на година!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  4. 4 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 641 Весело

    Могат ли да се преправят на газ?

    Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
  5. 5 Профил на Taiga
    Taiga
    Рейтинг: 990 Весело

    Хихихихи, чакам да "залеят" немския пазар :))

    "АМЕРИКАНСКИ ГЕОЛОЗИ, ПРОУЧВАЙКИ ПОРЕДНОТО НЕФТЕНО НАХОДИЩЕ НА США, С ИЗНЕНАДА УСТАНОВИХА, ЧЕ НАД НЕГО ИМА НЯКАКВА АРАБСКА ДЪРЖАВА"
  6. 6 Профил на Nil satis nisi optimum
    Nil satis nisi optimum
    Рейтинг: 30 Неутрално

    Който го може го може. Все едно дали ще произвежда електромобили, дили ще изпраща хора в космиса, дали ще бие диктаторчета на джудо (ако си покажат носа от бункера)...

    Україна Переможе! Слава Героям! Слава Україні!
  7. 7 Профил на Боян Баянов
    Боян Баянов
    Рейтинг: 3113 Неутрално

    На последната снимка на задната седалка не е ли Бойко?

  8. 8 Профил на Realist СУПЕР
    Realist
    Рейтинг: 3116 Весело

    Хихихихи, чакам да "залеят" немския пазар :))
    —цитат от коментар 5 на Taiga


    Ще чакаш в Рассия да ти излезе реда в Мототехника за овеннозелен кюмурено- електричен Москвич,, 4++ генерация със сгъваемо арудие.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  9. 9 Профил на proventuss
    proventuss
    Рейтинг: 204 Неутрално

    А ние чакаме още албанските "инвеститори"........

    ДА РАЗЛАЕМ ПУДЕЛИТЕ !
  10. 10 Профил на Realist СУПЕР
    Realist
    Рейтинг: 3116 Весело

    Този завод бе забавен от групи финансирани от лобисти на БМВ и рсуският Газпром. Особено при управлението на Меркел. Но, хубавото нещо вече се случи и вече няма спиране!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  11. 11 Профил на nqg20647680
    nqg20647680
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Добро начало.

  12. 12 Профил на Realist СУПЕР
    Realist
    Рейтинг: 3116 Неутрално

    Тази фабрика изостана с 8 месеца от строежа на Гига Тексас. Гига Тексас е в щат с големи нефтени и газови компании, консервативен щат. Но пак, Тесла построи фабриката там за 19 месеца. Гига Берлин е 60% от големината на Гига Тексас.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  13. 13 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 929 Неутрално

    Колите са хубави, ама 63к евро... че и субсидии по 9к дават от правителството, за да му излезе на някой заможен човек 54к вместо 63. За сметка на останалите данъкоплатци, повечето от които нямат пари да си купят и те Тесла.
    Някак си остава горчив вкус в устата. Повечето хора викат - не можем да си позволим гориво за колите, политиците им отговарят - ами купете си тогава кола за 63к, която не харчи гориво.
    Класика от времето на Мария-Антоанета, която не свършва добре, според мен.

  14. 14 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 239 Неутрално

    перфектно! малко са грознички, ама да бутат и останалите натам да тичат и да има избор. аман от нафтови печки из градовете

    We Do This NOT Because It Is Easy, But Because We Thought It Would Be Easy!
  15. 15 Профил на proventuss
    proventuss
    Рейтинг: 204 Неутрално

    До коментар [#13] от "Камен":

    Тесла модел 3 струва 43 бона

    ДА РАЗЛАЕМ ПУДЕЛИТЕ !
  16. 16 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 1432 Неутрално

    Ех какъв завод за електрокари имахме. Демокрацията ни отне всичко

  17. 17 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 827 Неутрално

    Само нови коли ли ще произвеждат или и втора употреба?
    Търся уникат, като нова!

  18. 18 Профил на smarsh
    smarsh
    Рейтинг: 8 Весело

    Лека полека ГДР-то ще стане центъра на хай-тека в Европа. Бош отвори нов завод за чипове в Лайпциг, сега Тесла в Бранденбург. А в Магдебург Интел ще строи два фаба за 17 млрд. Само в родната провинция на Меркел цари селска идилия. Но пък те си имат Северен Поток 2, може да го направят туристическа атракция.

  19. 19 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 1665 Неутрално

    До коментар [#18] от "smarsh":

    Меркел е родена в Хамбург.

    Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
  20. 20 Профил на jmf29537805
    jmf29537805
    Рейтинг: 8 Неутрално

    След войната, Мъск ще инвестира милиарди в Украйна.
    И не само той.

  21. 21 Профил на Рол
    Рол
    Рейтинг: 748 Неутрално

    До коментар [#13] от "Камен":
    Една средногодишна заплата в Германия

  22. 22 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 1665 Неутрално



    Всеки сериозен производител в момента строи фабрики за батерии във ФРГ.

    Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
  23. 23 Профил на dkp49574442
    dkp49574442
    Рейтинг: 234 Неутрално

    На БМВ, Мерцедес и Волксваген да им е честито!

    Ужас, вече няма да има кой да трови хората в градовете с дизели.

  24. 24 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 1665 Неутрално

    До коментар [#13] от "Камен":

    В момента във ФРГ има бум за инсталиране на ФЕЦ върху частни домове за да си добиват хората собствено електричество и зареждат електромобилите.

    Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
  25. 25 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 929 Неутрално

    До коментар [#13] от "Камен":Една средногодишна заплата в Германия
    —цитат от коментар 21 на Рол


    Е хайде сега - средната заплата в Германия е 48к евро бруто, 30-35к нето (нетото е доста условно, тъй като зависи какви разходи имаш право да си приспадаш, семейни, транспортни и т.н. лични фактори).
    Абе грубо го кажи 2 години работа за една Тесла. Ама ако не ядеш и пиеш, не плащаш жилище, транспорт, ходиш със старите дрехи, и за нищо друго не харчиш.
    Отделно зареждането с тоя скъп ток хич не е по-евтино от бензина. Йонити (най-голямата мрежа в Европа) е 79 цента:
    https://ionity.eu/en/access-and-payment.html
    Да "напълниш" Теслата 80квч х .79 = 63 евро за 500 км пробег. Ми то по-скъпо от ДВГ.
    Ама който има бол пари, нека си купува.
    Само му се чудя на Мъск защо баш в Германия реши да си направи завода - най-скъпата производствена дестинация в цяла Европа. Толкова ли нямаше в ЦИЕ някъде... ама и за него важи - имал бол пари, инвестирал където решил.

  26. 26 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 1665 Неутрално

    До коментар [#25] от "Камен":

    В Германия е прието да се карат скъпи автомобили. Напук на твоите сметки.

    Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
  27. 27 Профил на jannet Jackson
    jannet Jackson
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Само България ще продължи да се чуди дали да отнеме най-милото на свойте селски пичове - газовата бутилка в багажника на 30-годишния им барутник !

  28. 28 Профил на Realist СУПЕР
    Realist
    Рейтинг: 3116 Весело

    До коментар [#25] от "Камен":

    "Само му се чудя на Мъск защо баш в Германия реши да си направи завода - най-скъпата производствена дестинация в цяла Европа. Толкова ли нямаше в ЦИЕ някъде... ама и за него важи - имал бол пари, инвестирал където решил."

    Ми тя, Калифорния е горе- долу още по- скъпа производствена дестинация, бре Гунчо, и особено Бей Ерията, една от най- скъпите производствени дестинации в света. Фабриката на Тесла в Тексас е на 20 километра от Остин, Тексас, силиконовата долина на източните щати, най- скъпото място в Тексас. А Гига Шанхай е в сърцето на китайската силиконова долина. Гига Невада е до Тахо, също много скъпо място.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  29. 29 Профил на Realist СУПЕР
    Realist
    Рейтинг: 3116 Весело

    Има една истина, там където е скъпо ще става още по- скъпо, защото скъпите места са магнит за таланти и нови бизнеси. Там където е евтино и сдухано ще става по- евтино и по- сдухано, защото хората бягат от тези места.

    Бизнеса на Тесла е хай- тек, с много роботи, много технология и малко супер високо квалифицирана работна ръка.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  30. 30 Профил на Realist СУПЕР
    Realist
    Рейтинг: 3116 Неутрално

    Колите на Тесла не може да не са скъпи по простата причина, че търсенето надвишава предлагането с много. В момента за някои модели Тесла в САЩ се чака близо година. Ако Тесла не прави увеличения на цената нагоре много хора ще си купят Тесла за да я продадат след 2 години на печалба. Ако това стане, това е печалба която компанията Тесла губи.

    Тъй че напълно оправдано е като продукта ти се търси да увеличиш цената докато изравниш търсенето и предлагането. Това са свежи пари, които идват за повече растеж, за повече гигафабрики, за повече производство, за повече и по- добри продукти в бъдеще.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  31. 31 Профил на turanagasan
    turanagasan
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#25] от "Камен":

    не е точно така. В Германия има най-високата ефективност на производството. имаше статистика на фауве, че ефективността на шкода е около 35% от тази във волфсбург. причините са най-вече свързани с логистика, трудови умения, поддоставчици от първа ръка и т.н.
    Плюс огромни субсидии и данъчни преференции

  32. 32 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 1665 Неутрално

    До коментар [#25] от "Камен":

    ФРГ в момента се оформя като център за производството на електромобили от всякакви марки.
    Напук на твоите чуденки.

    Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
  33. 33 Профил на smarsh
    smarsh
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#19] от "Нинов":

    Абсолютно си прав Нинов, благодаря за корекцията. Имах предвид Мекпомм, където е на Меркел (бившия) избирателния окръг.

  34. 34 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3985 Весело

    До коментар [#24] от "Нинов":

    В България, като гигавати, не изостава много, чакат разрешения над 16 000 проекта, за 26 гигавата.

    "Достъпът до истинска информация вече няма значение, лице което е деморализирано не е способно да оцени истинската информация, за него фактите не означават нищо! Даже да бъде затрупано с информация, с автентични доказателства, с документи, със снимки, ако го заведете насила в СССР и му покажете концентрационен лагер, той ще откаже да повярва на всичко това. Когато военният ботуш го стъпче, едва тогава ще разбере, но не и преди това, това представлява деморализацията!" Юрий Безменов, специалист по съветска пропаганда, дезинформация и подривни дейности, сътрудник на КГБ
  35. 35 Профил на web_2.0_vs._dc
    web_2.0_vs._dc
    Рейтинг: 821 Неутрално

    Най-иновативния, вискотехнологичен завод от бъдещето отвори врати в Европа. Дано покаже пътя на европейските производили и да спрат да ни тровят с каруци с ауспух.

  36. 36 Профил на AdMin
    AdMin
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Новина и у нас!!! В България затварят и нарязват завод Велур на скрап

    https://regiona.bg/благоевградският-бизнесмен-ив-давид/

  37. 37 Профил на Realist СУПЕР
    Realist
    Рейтинг: 3116 Неутрално

    Илон Мъск на откриването:

    https://twitter.com/EV_Stevee/status/1506318134436933633

    Elon Musk: "We're starting off with the Model Y, but we are going to do a number of exciting additional vehicles here (Giga Berlin). Overall, it's going to be a center of excellence for sustainable energy in general and is really going to help the world."

    @elonmusk
    @Telsa

    Започваме като начало с Model Y, но тук също ще направим редица нови и вълнуващи допълнителни модели в Гига Берлин. Като цяло, това ще бъде център за високи постижения за устойчива енергия и като цяло и наистина ще помогне на света.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  38. 38 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 1665 Неутрално

    До коментар [#24] от "Нинов":В България, като гигавати, не изостава много, чакат разрешения над 16 000 проекта, за 26 гигавата.
    —цитат от коментар 34 на hamiltonf


    Сигурен ли си, че са 26 гигавата?

    Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
  39. 39 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3985 Неутрално

    До коментар [#38] от "Нинов":

    Между 18 и 26 гига, така ги чух.

    "Достъпът до истинска информация вече няма значение, лице което е деморализирано не е способно да оцени истинската информация, за него фактите не означават нищо! Даже да бъде затрупано с информация, с автентични доказателства, с документи, със снимки, ако го заведете насила в СССР и му покажете концентрационен лагер, той ще откаже да повярва на всичко това. Когато военният ботуш го стъпче, едва тогава ще разбере, но не и преди това, това представлява деморализацията!" Юрий Безменов, специалист по съветска пропаганда, дезинформация и подривни дейности, сътрудник на КГБ
  40. 40 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 920 Неутрално

    До коментар [#32] от "Нинов":

    Колко може да поеме пазара?
    Тука играят един кош фактори.
    Тесла влезе в плато на около 300 000 годишно в Щатите.
    Това разбира се може да се промени рязко нагоре или надолу според зависи.

  41. 41 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Най-иновативния, вискотехнологичен завод от бъдещето отвори врати в Европа. Дано покаже пътя на европейските производили и да спрат да ни тровят с каруци с ауспух.
    —цитат от коментар 35 на web_2.0_vs._dc

    Интересна работа-в Исландия има най-много автомобили на човек от населението в света. Пък продължителността на живота е от най-високите. Тровят ги тия коли,а те си живеят дълго. Що така?

  42. 42 Профил на Realist СУПЕР
    Realist
    Рейтинг: 3116 Весело

    До коментар [#40] от "k_":

    Надявай се да видиш платото в САЩ. Тесла в САЩ е ограничена откъм продукция, не откъм търсене. След седмица- две излиза Гига Тексас на линия. Това е фабрика за 2 милиона автомобила на година. Сега фабриката на Тесла в Калифорния прави между 500 и 600к на година.

    Само Кибертръка има над 1.5 милиона резервации!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  43. 43 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 1665 Неутрално

    До коментар [#38] от "Нинов":Между 18 и 26 гига, така ги чух.
    —цитат от коментар 39 на hamiltonf


    Това няма как да е истина.
    Най-много един до два гигавата ще са.
    Не повече.

    Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
  44. 44 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3985 Неутрално

    До коментар [#43] от "Нинов":

    15 000 проекта?

    "Достъпът до истинска информация вече няма значение, лице което е деморализирано не е способно да оцени истинската информация, за него фактите не означават нищо! Даже да бъде затрупано с информация, с автентични доказателства, с документи, със снимки, ако го заведете насила в СССР и му покажете концентрационен лагер, той ще откаже да повярва на всичко това. Когато военният ботуш го стъпче, едва тогава ще разбере, но не и преди това, това представлява деморализацията!" Юрий Безменов, специалист по съветска пропаганда, дезинформация и подривни дейности, сътрудник на КГБ
  45. 45 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Четох една статия,в която пишеше за направен експеримент колко километра изминават различните марки електромобили при скорост от 130 км/час. Средно беше около 300 км.Което означава,че трябва често да се зарежда на дълъг път.Което се случва и с автомобилите с ДВГ.Въпросът е,че колите с ДВГ зареждат за 2-3 минути и изчезват.Докато електрическите го правят за 20-30 мин.Което означава огромни опашки пред станциите за зареждане.
    Естествено и високата цена не е за пренебрегване.На цената на Тесла си купуваш лимузина с ДВГ.

  46. 46
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  47. 47 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 1665 Неутрално

    До коментар [#43] от "Нинов":15 000 проекта?
    —цитат от коментар 44 на hamiltonf


    15 хил проекта * колко киловата средно на проект?

    Във ФРГ има досега 2 млн ФЕЦ с обща мощност от 59 гигавата.

    Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
  48. 48 Профил на Ivanov
    Ivanov
    Рейтинг: 475 Неутрално

    Всеки, които произвежда нещо в Европа трябва да е добре дошъл, ако ще и Лади да се правят у ГДР-то. Крайно време е да се възстанови /поне донякъде/ избягалото в Китай и др. части на света европейско производство. Та Индия в момента произвежда повече коли от Германия! Само правителствата трябва да узаптят малко синдикатите и погледнат малко по-реалистично на утопията - зелена сделка ( в сегашните и варианти). За съжаление, обаче осъзнавам, че е почти невъзможно. Парадоксално, но ужаса на войната в Украйна играе положителна роля в това отношение.

    Поздрави!
  49. 49 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3985 Неутрално

    До коментар [#47] от "Нинов":

    Средно, по 1,8 мгв, а има проекти по над 30, 40, 50. Такава бе информацията.

    "Достъпът до истинска информация вече няма значение, лице което е деморализирано не е способно да оцени истинската информация, за него фактите не означават нищо! Даже да бъде затрупано с информация, с автентични доказателства, с документи, със снимки, ако го заведете насила в СССР и му покажете концентрационен лагер, той ще откаже да повярва на всичко това. Когато военният ботуш го стъпче, едва тогава ще разбере, но не и преди това, това представлява деморализацията!" Юрий Безменов, специалист по съветска пропаганда, дезинформация и подривни дейности, сътрудник на КГБ
  50. 50 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 920 Неутрално

    До коментар [#42] от "Realist":

    Първо направих грешка!
    Цъкнах на оня червен бутон да "ДОКАДВАНЕ", щото се бях разсеял.
    Съжалявам и моля за извинение, и дано няма последици.

    Няма проблем да се вдигне производството, 1.5 млн резервации не са чак толкова много като бройка за Щатите.
    В същото време една трета от работната сила кара на 15 на час, което си е мизерия там.
    https://www.msn.com/en-us/news/politics/oxfam-almost-one-third-of-us-workers-make-less-than-15-an-hour/ar-AAVnsjr

    Реалността е, че в момента Теслите ги плащат беднте по един или друг начин.
    Може би не изцяло, но "халюционегнния" компонент от цената със сигурност.
    Повече Тесли, означава повече и по-бедни като % от обществото.
    Конкуренция и свободен пазар би трябвало да свали цените да има и за по-бедните, но в последните години "свободния пазар" нещо изчезнА, удавен в всякакви "извънредни" положения, "форсмажори", "спасявания" и пр. и натова не му се вижда края.
    Влиза се в кофти цикъл за дълго...

  51. 51 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 1665 Неутрално

    До коментар [#49] от "hamiltonf":

    Това вече не са ФЕЦ за покриви на къщи и собствена консумация.

    Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
  52. 52 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3985 Неутрално

    До коментар [#51] от "Нинов":

    Да, така е, има и такива, но има и огромни мощности. Въпросът е, че България не е "глуха" към ВЕИ.

    "Достъпът до истинска информация вече няма значение, лице което е деморализирано не е способно да оцени истинската информация, за него фактите не означават нищо! Даже да бъде затрупано с информация, с автентични доказателства, с документи, със снимки, ако го заведете насила в СССР и му покажете концентрационен лагер, той ще откаже да повярва на всичко това. Когато военният ботуш го стъпче, едва тогава ще разбере, но не и преди това, това представлява деморализацията!" Юрий Безменов, специалист по съветска пропаганда, дезинформация и подривни дейности, сътрудник на КГБ
  53. 53 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 1665 Неутрално

    До коментар [#52] от "hamiltonf":

    Скъпото електричество ще да е причината бизнесът да почне сам да си добива електричество от слънцето, когато е налице.

    Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
  54. 54 Профил на Realist СУПЕР
    Realist
    Рейтинг: 3116 Неутрално

    До коментар [#50] от "k_":

    1. Това са само предварителни резервации. Само за сравнение, резервациите за електрическият Ф-150 са 5 пъти по- малко.

    2. От Април в Гига Тексас започва производството на чисто нов модел Y, който е с единично пресована с гигантска преса предница и задница, структурен батериен пакет, 4х4, LFP батерия която издържа без проблем поне 1 милион мили и 290 мили пробег на единичен заряд. Поне 30% по- евтино за производство.

    Това ще е следващата революция която Тесла ще направи в машиностроенето.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  55. 55 Профил на Ivanov
    Ivanov
    Рейтинг: 475 Неутрално

    До коментар [#50] от "k_":

    Прав Сте. Но бедните го д…хат от както свят светува :). Иначе , ако се продължи с темпа на държавна намеса / налози за едни - дотации за други/ в полза на зелените глупости до 2035-50 да сме въглеродно неутрални и т.н., то притежаването на личен автомобил ще се превърне в лукс и това не го казвам аз , а редица политици, икономисти, шефове на автомобилни концерни и др. важни люде.

    Поздрави!
  56. 56 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#50] от "k_":Прав Сте. Но бедните го д…хат от както свят светува :). Иначе , ако се продължи с темпа на държавна намеса / налози за едни - дотации за други/ в полза на зелените глупости до 2035-50 да сме въглеродно неутрални и т.н., то притежаването на личен автомобил ще се превърне в лукс и това не го казвам аз , а редица политици, икономисти, шефове на автомобилни концерни и др. важни люде.
    —цитат от коментар 55 на Ivanov


    Т.е ще се върнем в комунизма. Тогава притежаването на лек автомобил беше лукс.Натам ни тласкат неокомунистите.

  57. 57 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 958 Любопитно

    До коментар [#25] от "Камен":В Германия е прието да се карат скъпи автомобили. Напук на твоите сметки.
    —цитат от коментар 26 на Нинов


    Ама той прави сметката все едно купувачът ще плати цялата сума наведнъж, а няма да прибегне до лизинг или заем за финансиране - не знам каква е практиката в Германия за нови коло

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  58. 58 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 958 Неутрално

    До коментар [#45] от "Мусаши":


    Не означава огромни опашки защото не всички електрически коли се юрват да зареждат на едно зарядно в един и същи момент на денонощието. Язък ти за претенциите за свръхинтелигентност, повтаряш една и съща глупост постоянно и така и не схвана.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  59. 59 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 958 Весело

    До коментар [#54] от "Realist":


    Др. белленд не харесва Тесла, каза да инвестираме в Газпром, Сбербанк и още няколко компании “на промоция” дни преди да почне войната.
    Нещо зачезна този руски трол напоследък, сигурно си брои печалбата на Московската борса.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  60. 60 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3985 Неутрално

    До коментар [#53] от "Нинов":

    Знайни и незнайни мои познати инвестират мощно, кой имал покрив, кой имал два декара плоски покриви гъбарници, всичко слага батерии. Българинът при такива цени на тока ела да го хванеш. В общоевропейската класация по инсталирани мгвт ВЕИ на човек от населението май не сме въобще зле

    "Достъпът до истинска информация вече няма значение, лице което е деморализирано не е способно да оцени истинската информация, за него фактите не означават нищо! Даже да бъде затрупано с информация, с автентични доказателства, с документи, със снимки, ако го заведете насила в СССР и му покажете концентрационен лагер, той ще откаже да повярва на всичко това. Когато военният ботуш го стъпче, едва тогава ще разбере, но не и преди това, това представлява деморализацията!" Юрий Безменов, специалист по съветска пропаганда, дезинформация и подривни дейности, сътрудник на КГБ
  61. 61 Профил на keen
    keen
    Рейтинг: 888 Неутрално

    Ако притоплим лозунгите от едно време:
    "Всяка Тесла - теслА в лицето на сатрапията".

    Цената на тези коли е вече съвсем приемлива. Надявам се бензиностанциите у нас (без Лукойл) да инвестират малко в бързи зарядни станции.

    Обратните и Тръмп обратно в учебниците по психиатрия! ЛГБТИК+ и тръмпистите са двете лица на глупостта.
  62. 62 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 920 Неутрално

    До коментар [#54] от "Realist":

    Да се разберем:
    Бъдещето е на електричките в замяната на ДВГ-тата.
    Първо в коли и моторетки, самолети, кораби и пр.
    Това е технология и никой не може да я спре и трябва да си наистина "лудит" да си въобразяваш, че ДВГ то ще остане.
    Обаче!
    Техническите революции вървят в комбина с едни други революции.
    Тофлър е писал доста по тия неща.

  63. 63 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 920 Неутрално

    До коментар [#53] от "Нинов":

    В момента имат ценови буфер с цената на енергията от почти 100%.
    Ако се затегне положението ще започнат (те вече започнаха дори) да пипат ДДС и акцизи ако видят революционен зор.
    И понеже говорим за електроавтомобили, ако олабят регулациите малко от малко бумът ще бъде зашеметяващ.
    Дори на напърчен визионер като Мъск успяха да му забяват проекта с шест месеца, които са си бонус за немските бавно загряващи корумпета на тия времена.
    А това, че направи фабриката в Берлин в Изт. Германия е саркастична шегичка към баварските шкембета и фамилни разни фонове.
    А бе, сложна е...

  64. 64 Профил на silverman
    silverman
    Рейтинг: 690 Неутрално

    Това е бъдеще, създадено от един от най-великите мъже на този век!

  65. 65 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 920 Неутрално

    До коментар [#25] от "Камен":В Германия е прието да се карат скъпи автомобили. Напук на твоите сметки.
    —цитат от коментар 26 на Нинов


    "прието" е от аристокрацията, която има дебели връзки в Брюксел да им налива суха пара, открадната от европейските данъкоплатци.
    В Германия очакваме сблъсък между бачкаторите и "аристократите" и той ще бъде впечатляващ,
    Класика по Маркс.
    И като допълнителен "бонус" ще бъде в комбинация на верска и религиозна база.
    До десетина години...

  66. 66 Профил на Aardvark
    Aardvark
    Рейтинг: 451 Неутрално

    До коментар [#25] от "Камен":

    Пропуснал си, че цената в мрежата на Тесла е наполовина. Дори на Айонити (а не Йонити) пада значително с абонамент или ако притежаваш някоя от марките основатели. А 90% от зареждането го правиш вкъщи, а не на бързите мрежи.

  67. 67 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 575 Неутрално

    Това е бъдещето, защо са толоква скъпи след като има масово производство ???

  68. 68 Профил на znaesht
    znaesht
    Рейтинг: 280 Неутрално

    Ето кои ще са "германските" коли в следващите 10 години!
    —цитат от коментар 2 на Realist


    Какъв ти е проблема?! По -добре е според тебе от Шанхай да ги мъкнат в Европа ? Да знаеш колко немски завода за коли има в САЩ ? ЧЕ ДАЖЕ И Лексуса от американски завод тръгна навремето, нищо че родата му е японска. Да си чувал за глобализирана икономика нещо!?

  69. 69 Профил на Curb Your Enthusiasm
    Curb Your Enthusiasm
    Рейтинг: 866 Неутрално

    Тесла е все още много скъпа и непрактична кола, купува се предимно от богатите и upper-middle class.
    Всъщност Тесла увеличава замърсяването на въздуха защото Тесла е втора или трета кола в едно домакинство, никой още не се е отказал от SUV на бензин или друга луксозна кола за бензин заради Тесла.
    Наскоро ми попадна една статия на американска професорка, коята с конкретни данни и измервания показва как зеленета енергия всъщност е увеличила замърсяването, например като инсталираш една слънчева ферма в някоя доскоро девствена област си задължен да инсталираш и заместваща мощност, която обикновено работи на газ или дизел. Та същото и с Тесла, просто увеличава броя на бензиновите коли.

  70. 70 Профил на Mike КЛУБ
    Mike
    Рейтинг: 254 Неутрално

    До коментар [#25] от "Камен":В Германия е прието да се карат скъпи автомобили. Напук на твоите сметки.
    —цитат от коментар 26 на Нинов


    До коментар [#25] от "Камен":ФРГ в момента се оформя като център за производството на електромобили от всякакви марки.Напук на твоите чуденки.
    —цитат от коментар 32 на Нинов


    Нинов, тия изказвания не ти прилягат. Нищо в Германия не е "напук", нито пък е "прието" да се карат скъпи коли. Просто има повече хора, които могат да си ги позволят, а не че е някаква традиция...
    Скъпи коли се карат главно като служебни, защото се приспадат от данъците, т.е. де факто се субсидират от данъкоплатците. Определени модели от така наречените бизнес лимузини като Ауди А6, БМВ 5-ца и т.н. имат при продажбите дял от около 80-90% фирмени автомобили. Т.е. само 10% от новопроизведените такива коли се купуват от крайни клиенти за собствен кеф, всичко останало се води служебни коли и се ползва с данъчни облекчения.

    За електричките, разбира се че ще се "оформи" производство в Германия, би било много тъпо от тяхна страна ако допуснат да изгубят лидерството си в този бранш. Не че не съществува тази опасност, но преди 1-2 години почнаха да се усещат накъде вървят нещата и предприеха мерки. Само дето дойде ковида и рязко спря да се говори за това.

  71. 71 Профил на робин от Крузо
    робин от Крузо
    Рейтинг: 203 Неутрално

    Хммм... преди година та и кусур, коментирах в различните форуми, че бъдещето на енергетиката ще има все по-малко и малко допирни точки с вълища, петрол и газ.
    Все повече релни постижения в посока добиване на енергия от чисти – екологични източници. Няма да кажа и дума за идеите и разработките на супергения Никола Тесла, който казва и научно доказва, че около планетата ни Земя има гигански с космически размери източник на енергия, необходимо е тя (енергията) да се хване и да се пренесе в централи които да я разпределят навсякъде по планетата ни, безжично... безкабелно!?!
    Завода на Тесла е извън Берлин на около 3 км. източно от ринга на Берлин (околовръстното), в малкия град Грюнхайде, в близост до езерото Пеелц.
    От години сме свидетели, че влакове, леки автомобили, автобуси с електродвигатели са в масова употреба в много страни от света. От няколко години са създадени прототипи и се изпитват тежкотоварни автомибили и машини за индустрията, както и голями морски транспортни кораби контейнеровози и др.
    Съвсем скоро е времето, когато въглища и петрол ще се използват съвсем ограничено и само там, където е крайно необходимо.
    Поздрави от Isla Robinson Crusoe.

    Има хора, които пишат това което знаят, аз съм от другите, тези, които знаят това което пишат.
  72. 72 Профил на Mike КЛУБ
    Mike
    Рейтинг: 254 Неутрално

    До коментар [#24] от "Нинов":В България, като гигавати, не изостава много, чакат разрешения над 16 000 проекта, за 26 гигавата.
    —цитат от коментар 34 на hamiltonf


    Прав е Ниновия, няма как да са 26 гигавата в България.
    Само за сравнение, всички електроцентрали в България сумарно имат мощност около 8-10 гигавата.

    АЕЦ Козлодуй е 2 гигавата (2 реактора по 1000 МВт), различните блокове на Марица Изток са общо 3,5 ГВт, останалите ТЕЦове (Варна, Бобов Дол, София) са общо към 2 ГВт. Имаме и около 1-1,5 ГВт от водни централи в Рила и Родопите (Белмекен-Сестримо, Цанков камък, Ивайловград, ...)

    Ако сложим в България 26 гигавата нови мощности от фотоволтаици (или от какъвто и да е източник) ще можем само ние да захранваме половината Балкански полуостров. Не че е лошо, ама надали ще стане.

    Иначе е вярно, че и в БГ фотоволтаиците набират скорост, в почти всяка новопостроена сграда е заложено на покрива да има ФЕЦ и/или соларни панели (за топла вода), зарядни станции за електромобили и т.н.

  73. 73 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Ако притоплим лозунгите от едно време:"Всяка Тесла - теслА в лицето на сатрапията".Цената на тези коли е вече съвсем приемлива. Надявам се бензиностанциите у нас (без Лукойл) да инвестират малко в бързи зарядни станции.
    —цитат от коментар 61 на keen


    Кое му е приемливото на цената?Тесла Модел 3 на две години се продава за 80 хиляди лева.Модел Ес на 8 години за 65 хиляди лева.За тия пари си купуваш лимузината на Шкода Супърб луксозният вариант. Нова.Нисан Лийф на 3 години струва 40 хиляди лева.

  74. 74 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 8 Неутрално

    [quote#72:"Mike"][/quote]

    Ще захранваш с фотоволтаици Балканите ама друг път.Щото те произвеждат ток само през деня. През останалото време си трябват други мощности.Които могат да работят 24 часа в денонощието. Така че е безсмислено да се строят соларки,които произвеждат ток само по светло.

  75. 75 Профил на BohrMottelson
    BohrMottelson
    Рейтинг: 120 Неутрално

    До коментар [#12] от "Realist":

    Най-вероятно регулациите в TX са далеч по-малко от регулациите в DE

    BohrMottelson
  76. 76 Профил на BohrMottelson
    BohrMottelson
    Рейтинг: 120 Неутрално

    До коментар [#41] от "Мусаши":

    Населението на Исландия е под 400 000. Да беше помислил първо, преди да пишеш?

    BohrMottelson
  77. 77 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#41] от "Мусаши":Населението на Исландия е под 400 000. Да беше помислил първо, преди да пишеш?
    —цитат от коментар 76 на BohrMottelson


    И какво като е под 400 хиляди?Една трета е концентрирано в столицата Рейкявик. Което означава,че там има много автомобили. Пък продължителността на живота е сред най-високите в света. В България най-много автомобили има в София. Пък в София има най-висока продължителност на живота от цяла България.
    Що така-уж автомобилите тровели,пък там,където има много автомобили хората живеят дълго.

  78. 78 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 929 Неутрално

    До коментар [#61] от "keen":

    Цената на тези коли е вече съвсем приемлива. Надявам се бензиностанциите у нас (без Лукойл) да инвестират малко в бързи зарядни станции.
    —цитат от коментар 61 на keen

    А как ще си изплатят инвестициите, като няма още почти никакви електромобили у нас? А електромобили няма много да се купуват, докато няма къде да се зареждат. Това си е класическият проблем на яйцето и кокошката. В Европа го решават като дават субсидии, ама те си печатат еврата, а ние като не сме в ЕВМ и печатницата не ни огрява, отде да вземем, за да дадем субсидии - трябва да вземем от теб, съгласен ли си?

    Отделно като инвестират в зареждачки, отде ще вземат ток за тях? Една бърза зареждачка е 150 кВ, като имаш 10 станции прави 1.5 мегавата - питай ЧЕЗ кога ще могат да ти пуснат такава мощност на бензиностанцията между Ихтиман и тунела примерно. Тия работи ги мислите, че стават с магическа пръчка, ама те в много по-развити държави от БГ стават бавно, трудно, и скъпо.

    И най-накрая идва цената на тока. По-горе дадох линк за цената в Европа за бързо зареждане - 79 цента е. Да, може и по-евтино ако се абонираш ама то има няколко вериги - за коя от всички ще се абонираш? Ако не зареждаш после само там, отива ти абонамента на вятъра, а на другите дето не си абониран плащаш по 79 цента.
    При нас колко мислиш ще е? Че то тока на едро е 70-80 ст. индустриалния, отделно идва доставка и разпределение, акциз, ДДС, пък и печалба за тоя, дето е инсталирал зарядните.





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #