За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
Willy Messerschmitt
Рейтинг: 343 НеутралноЧестито!Обхванатите от безсилие платени тролове сега ще наскачат....Времената на петрола (в частност руския) вече изтичат...Визионерите като Мъск унищожават колхозите ...Заводът в Берлин е поредният пирон в ковчега на държавите -бензиностанции....
До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...Realist
Рейтинг: 3116 ВеселоЕто кои ще са "германските" коли в следващите 10 години!
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.Realist
Рейтинг: 3116 ВеселоТова е фабрика за 1 милион автомобила на година!
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.DDR
Рейтинг: 641 ВеселоМогат ли да се преправят на газ?
Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?Taiga
Рейтинг: 990 ВеселоХихихихи, чакам да "залеят" немския пазар :))
"АМЕРИКАНСКИ ГЕОЛОЗИ, ПРОУЧВАЙКИ ПОРЕДНОТО НЕФТЕНО НАХОДИЩЕ НА США, С ИЗНЕНАДА УСТАНОВИХА, ЧЕ НАД НЕГО ИМА НЯКАКВА АРАБСКА ДЪРЖАВА"Nil satis nisi optimum
Рейтинг: 30 НеутралноКойто го може го може. Все едно дали ще произвежда електромобили, дили ще изпраща хора в космиса, дали ще бие диктаторчета на джудо (ако си покажат носа от бункера)...
Україна Переможе! Слава Героям! Слава Україні!Боян Баянов
Рейтинг: 3113 НеутралноНа последната снимка на задната седалка не е ли Бойко?
Realist
Рейтинг: 3116 ВеселоЩе чакаш в Рассия да ти излезе реда в Мототехника за овеннозелен кюмурено- електричен Москвич,, 4++ генерация със сгъваемо арудие.
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
proventuss
Рейтинг: 204 НеутралноА ние чакаме още албанските "инвеститори"........
ДА РАЗЛАЕМ ПУДЕЛИТЕ !Realist
Рейтинг: 3116 ВеселоТози завод бе забавен от групи финансирани от лобисти на БМВ и рсуският Газпром. Особено при управлението на Меркел. Но, хубавото нещо вече се случи и вече няма спиране!
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.nqg20647680
Рейтинг: 8 НеутралноДобро начало.
Realist
Рейтинг: 3116 НеутралноТази фабрика изостана с 8 месеца от строежа на Гига Тексас. Гига Тексас е в щат с големи нефтени и газови компании, консервативен щат. Но пак, Тесла построи фабриката там за 19 месеца. Гига Берлин е 60% от големината на Гига Тексас.
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.Камен
Рейтинг: 929 НеутралноКолите са хубави, ама 63к евро... че и субсидии по 9к дават от правителството, за да му излезе на някой заможен човек 54к вместо 63. За сметка на останалите данъкоплатци, повечето от които нямат пари да си купят и те Тесла.
Някак си остава горчив вкус в устата. Повечето хора викат - не можем да си позволим гориво за колите, политиците им отговарят - ами купете си тогава кола за 63к, която не харчи гориво.
Класика от времето на Мария-Антоанета, която не свършва добре, според мен.
karatista
Рейтинг: 239 Неутралноперфектно! малко са грознички, ама да бутат и останалите натам да тичат и да има избор. аман от нафтови печки из градовете
We Do This NOT Because It Is Easy, But Because We Thought It Would Be Easy!proventuss
Рейтинг: 204 НеутралноДо коментар [#13] от "Камен":
ДА РАЗЛАЕМ ПУДЕЛИТЕ !Тесла модел 3 струва 43 бона
blondofil
Рейтинг: 1432 НеутралноЕх какъв завод за електрокари имахме. Демокрацията ни отне всичко
yavooor
Рейтинг: 827 НеутралноСамо нови коли ли ще произвеждат или и втора употреба?
Търся уникат, като нова!
smarsh
Рейтинг: 8 ВеселоЛека полека ГДР-то ще стане центъра на хай-тека в Европа. Бош отвори нов завод за чипове в Лайпциг, сега Тесла в Бранденбург. А в Магдебург Интел ще строи два фаба за 17 млрд. Само в родната провинция на Меркел цари селска идилия. Но пък те си имат Северен Поток 2, може да го направят туристическа атракция.
Нинов
Рейтинг: 1665 НеутралноДо коментар [#18] от "smarsh":
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.Меркел е родена в Хамбург.
jmf29537805
Рейтинг: 8 НеутралноСлед войната, Мъск ще инвестира милиарди в Украйна.
И не само той.
Рол
Рейтинг: 748 НеутралноДо коментар [#13] от "Камен":
Една средногодишна заплата в Германия
Нинов
Рейтинг: 1665 Неутрално
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.Всеки сериозен производител в момента строи фабрики за батерии във ФРГ.
dkp49574442
Рейтинг: 234 НеутралноНа БМВ, Мерцедес и Волксваген да им е честито!
Ужас, вече няма да има кой да трови хората в градовете с дизели.
Нинов
Рейтинг: 1665 НеутралноДо коментар [#13] от "Камен":
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.В момента във ФРГ има бум за инсталиране на ФЕЦ върху частни домове за да си добиват хората собствено електричество и зареждат електромобилите.
Камен
Рейтинг: 929 НеутралноЕ хайде сега - средната заплата в Германия е 48к евро бруто, 30-35к нето (нетото е доста условно, тъй като зависи какви разходи имаш право да си приспадаш, семейни, транспортни и т.н. лични фактори).
Абе грубо го кажи 2 години работа за една Тесла. Ама ако не ядеш и пиеш, не плащаш жилище, транспорт, ходиш със старите дрехи, и за нищо друго не харчиш.
Отделно зареждането с тоя скъп ток хич не е по-евтино от бензина. Йонити (най-голямата мрежа в Европа) е 79 цента:
https://ionity.eu/en/access-and-payment.html
Да "напълниш" Теслата 80квч х .79 = 63 евро за 500 км пробег. Ми то по-скъпо от ДВГ.
Ама който има бол пари, нека си купува.
Само му се чудя на Мъск защо баш в Германия реши да си направи завода - най-скъпата производствена дестинация в цяла Европа. Толкова ли нямаше в ЦИЕ някъде... ама и за него важи - имал бол пари, инвестирал където решил.
Нинов
Рейтинг: 1665 НеутралноДо коментар [#25] от "Камен":
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.В Германия е прието да се карат скъпи автомобили. Напук на твоите сметки.
jannet Jackson
Рейтинг: 8 НеутралноСамо България ще продължи да се чуди дали да отнеме най-милото на свойте селски пичове - газовата бутилка в багажника на 30-годишния им барутник !
Realist
Рейтинг: 3116 ВеселоДо коментар [#25] от "Камен":
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро."Само му се чудя на Мъск защо баш в Германия реши да си направи завода - най-скъпата производствена дестинация в цяла Европа. Толкова ли нямаше в ЦИЕ някъде... ама и за него важи - имал бол пари, инвестирал където решил."
Ми тя, Калифорния е горе- долу още по- скъпа производствена дестинация, бре Гунчо, и особено Бей Ерията, една от най- скъпите производствени дестинации в света. Фабриката на Тесла в Тексас е на 20 километра от Остин, Тексас, силиконовата долина на източните щати, най- скъпото място в Тексас. А Гига Шанхай е в сърцето на китайската силиконова долина. Гига Невада е до Тахо, също много скъпо място.
Realist
Рейтинг: 3116 ВеселоИма една истина, там където е скъпо ще става още по- скъпо, защото скъпите места са магнит за таланти и нови бизнеси. Там където е евтино и сдухано ще става по- евтино и по- сдухано, защото хората бягат от тези места.
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.Бизнеса на Тесла е хай- тек, с много роботи, много технология и малко супер високо квалифицирана работна ръка.
Realist
Рейтинг: 3116 НеутралноКолите на Тесла не може да не са скъпи по простата причина, че търсенето надвишава предлагането с много. В момента за някои модели Тесла в САЩ се чака близо година. Ако Тесла не прави увеличения на цената нагоре много хора ще си купят Тесла за да я продадат след 2 години на печалба. Ако това стане, това е печалба която компанията Тесла губи.
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.Тъй че напълно оправдано е като продукта ти се търси да увеличиш цената докато изравниш търсенето и предлагането. Това са свежи пари, които идват за повече растеж, за повече гигафабрики, за повече производство, за повече и по- добри продукти в бъдеще.
turanagasan
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#25] от "Камен":
не е точно така. В Германия има най-високата ефективност на производството. имаше статистика на фауве, че ефективността на шкода е около 35% от тази във волфсбург. причините са най-вече свързани с логистика, трудови умения, поддоставчици от първа ръка и т.н.
Плюс огромни субсидии и данъчни преференции
Нинов
Рейтинг: 1665 НеутралноДо коментар [#25] от "Камен":
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.ФРГ в момента се оформя като център за производството на електромобили от всякакви марки.
Напук на твоите чуденки.
smarsh
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#19] от "Нинов":
Абсолютно си прав Нинов, благодаря за корекцията. Имах предвид Мекпомм, където е на Меркел (бившия) избирателния окръг.
hamiltonf
Рейтинг: 3985 ВеселоДо коментар [#24] от "Нинов":
"Достъпът до истинска информация вече няма значение, лице което е деморализирано не е способно да оцени истинската информация, за него фактите не означават нищо! Даже да бъде затрупано с информация, с автентични доказателства, с документи, със снимки, ако го заведете насила в СССР и му покажете концентрационен лагер, той ще откаже да повярва на всичко това. Когато военният ботуш го стъпче, едва тогава ще разбере, но не и преди това, това представлява деморализацията!" Юрий Безменов, специалист по съветска пропаганда, дезинформация и подривни дейности, сътрудник на КГБВ България, като гигавати, не изостава много, чакат разрешения над 16 000 проекта, за 26 гигавата.
web_2.0_vs._dc
Рейтинг: 821 НеутралноНай-иновативния, вискотехнологичен завод от бъдещето отвори врати в Европа. Дано покаже пътя на европейските производили и да спрат да ни тровят с каруци с ауспух.
AdMin
Рейтинг: 8 НеутралноНовина и у нас!!! В България затварят и нарязват завод Велур на скрап
https://regiona.bg/благоевградският-бизнесмен-ив-давид/
Realist
Рейтинг: 3116 НеутралноИлон Мъск на откриването:
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.https://twitter.com/EV_Stevee/status/1506318134436933633
Elon Musk: "We're starting off with the Model Y, but we are going to do a number of exciting additional vehicles here (Giga Berlin). Overall, it's going to be a center of excellence for sustainable energy in general and is really going to help the world."
@elonmusk
@Telsa
Започваме като начало с Model Y, но тук също ще направим редица нови и вълнуващи допълнителни модели в Гига Берлин. Като цяло, това ще бъде център за високи постижения за устойчива енергия и като цяло и наистина ще помогне на света.
Нинов
Рейтинг: 1665 НеутралноСигурен ли си, че са 26 гигавата?
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
hamiltonf
Рейтинг: 3985 НеутралноДо коментар [#38] от "Нинов":
"Достъпът до истинска информация вече няма значение, лице което е деморализирано не е способно да оцени истинската информация, за него фактите не означават нищо! Даже да бъде затрупано с информация, с автентични доказателства, с документи, със снимки, ако го заведете насила в СССР и му покажете концентрационен лагер, той ще откаже да повярва на всичко това. Когато военният ботуш го стъпче, едва тогава ще разбере, но не и преди това, това представлява деморализацията!" Юрий Безменов, специалист по съветска пропаганда, дезинформация и подривни дейности, сътрудник на КГБМежду 18 и 26 гига, така ги чух.
k_
Рейтинг: 920 НеутралноДо коментар [#32] от "Нинов":
Колко може да поеме пазара?
Тука играят един кош фактори.
Тесла влезе в плато на около 300 000 годишно в Щатите.
Това разбира се може да се промени рязко нагоре или надолу според зависи.
Мусаши
Рейтинг: 8 НеутралноИнтересна работа-в Исландия има най-много автомобили на човек от населението в света. Пък продължителността на живота е от най-високите. Тровят ги тия коли,а те си живеят дълго. Що така?
Realist
Рейтинг: 3116 ВеселоДо коментар [#40] от "k_":
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.Надявай се да видиш платото в САЩ. Тесла в САЩ е ограничена откъм продукция, не откъм търсене. След седмица- две излиза Гига Тексас на линия. Това е фабрика за 2 милиона автомобила на година. Сега фабриката на Тесла в Калифорния прави между 500 и 600к на година.
Само Кибертръка има над 1.5 милиона резервации!
Нинов
Рейтинг: 1665 НеутралноТова няма как да е истина.
Най-много един до два гигавата ще са.
Не повече.
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
hamiltonf
Рейтинг: 3985 НеутралноДо коментар [#43] от "Нинов":
"Достъпът до истинска информация вече няма значение, лице което е деморализирано не е способно да оцени истинската информация, за него фактите не означават нищо! Даже да бъде затрупано с информация, с автентични доказателства, с документи, със снимки, ако го заведете насила в СССР и му покажете концентрационен лагер, той ще откаже да повярва на всичко това. Когато военният ботуш го стъпче, едва тогава ще разбере, но не и преди това, това представлява деморализацията!" Юрий Безменов, специалист по съветска пропаганда, дезинформация и подривни дейности, сътрудник на КГБ15 000 проекта?
Мусаши
Рейтинг: 8 НеутралноЧетох една статия,в която пишеше за направен експеримент колко километра изминават различните марки електромобили при скорост от 130 км/час. Средно беше около 300 км.Което означава,че трябва често да се зарежда на дълъг път.Което се случва и с автомобилите с ДВГ.Въпросът е,че колите с ДВГ зареждат за 2-3 минути и изчезват.Докато електрическите го правят за 20-30 мин.Което означава огромни опашки пред станциите за зареждане.
Естествено и високата цена не е за пренебрегване.На цената на Тесла си купуваш лимузина с ДВГ.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Нинов
Рейтинг: 1665 Неутрално15 хил проекта * колко киловата средно на проект?
Във ФРГ има досега 2 млн ФЕЦ с обща мощност от 59 гигавата.
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
Ivanov
Рейтинг: 475 НеутралноВсеки, които произвежда нещо в Европа трябва да е добре дошъл, ако ще и Лади да се правят у ГДР-то. Крайно време е да се възстанови /поне донякъде/ избягалото в Китай и др. части на света европейско производство. Та Индия в момента произвежда повече коли от Германия! Само правителствата трябва да узаптят малко синдикатите и погледнат малко по-реалистично на утопията - зелена сделка ( в сегашните и варианти). За съжаление, обаче осъзнавам, че е почти невъзможно. Парадоксално, но ужаса на войната в Украйна играе положителна роля в това отношение.
Поздрави!hamiltonf
Рейтинг: 3985 НеутралноДо коментар [#47] от "Нинов":
"Достъпът до истинска информация вече няма значение, лице което е деморализирано не е способно да оцени истинската информация, за него фактите не означават нищо! Даже да бъде затрупано с информация, с автентични доказателства, с документи, със снимки, ако го заведете насила в СССР и му покажете концентрационен лагер, той ще откаже да повярва на всичко това. Когато военният ботуш го стъпче, едва тогава ще разбере, но не и преди това, това представлява деморализацията!" Юрий Безменов, специалист по съветска пропаганда, дезинформация и подривни дейности, сътрудник на КГБСредно, по 1,8 мгв, а има проекти по над 30, 40, 50. Такава бе информацията.
k_
Рейтинг: 920 НеутралноДо коментар [#42] от "Realist":
Първо направих грешка!
Цъкнах на оня червен бутон да "ДОКАДВАНЕ", щото се бях разсеял.
Съжалявам и моля за извинение, и дано няма последици.
Няма проблем да се вдигне производството, 1.5 млн резервации не са чак толкова много като бройка за Щатите.
В същото време една трета от работната сила кара на 15 на час, което си е мизерия там.
https://www.msn.com/en-us/news/politics/oxfam-almost-one-third-of-us-workers-make-less-than-15-an-hour/ar-AAVnsjr
Реалността е, че в момента Теслите ги плащат беднте по един или друг начин.
Може би не изцяло, но "халюционегнния" компонент от цената със сигурност.
Повече Тесли, означава повече и по-бедни като % от обществото.
Конкуренция и свободен пазар би трябвало да свали цените да има и за по-бедните, но в последните години "свободния пазар" нещо изчезнА, удавен в всякакви "извънредни" положения, "форсмажори", "спасявания" и пр. и натова не му се вижда края.
Влиза се в кофти цикъл за дълго...
Нинов
Рейтинг: 1665 НеутралноДо коментар [#49] от "hamiltonf":
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.Това вече не са ФЕЦ за покриви на къщи и собствена консумация.
hamiltonf
Рейтинг: 3985 НеутралноДо коментар [#51] от "Нинов":
"Достъпът до истинска информация вече няма значение, лице което е деморализирано не е способно да оцени истинската информация, за него фактите не означават нищо! Даже да бъде затрупано с информация, с автентични доказателства, с документи, със снимки, ако го заведете насила в СССР и му покажете концентрационен лагер, той ще откаже да повярва на всичко това. Когато военният ботуш го стъпче, едва тогава ще разбере, но не и преди това, това представлява деморализацията!" Юрий Безменов, специалист по съветска пропаганда, дезинформация и подривни дейности, сътрудник на КГБДа, така е, има и такива, но има и огромни мощности. Въпросът е, че България не е "глуха" към ВЕИ.
Нинов
Рейтинг: 1665 НеутралноДо коментар [#52] от "hamiltonf":
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.Скъпото електричество ще да е причината бизнесът да почне сам да си добива електричество от слънцето, когато е налице.
Realist
Рейтинг: 3116 НеутралноДо коментар [#50] от "k_":
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.1. Това са само предварителни резервации. Само за сравнение, резервациите за електрическият Ф-150 са 5 пъти по- малко.
2. От Април в Гига Тексас започва производството на чисто нов модел Y, който е с единично пресована с гигантска преса предница и задница, структурен батериен пакет, 4х4, LFP батерия която издържа без проблем поне 1 милион мили и 290 мили пробег на единичен заряд. Поне 30% по- евтино за производство.
Това ще е следващата революция която Тесла ще направи в машиностроенето.
Ivanov
Рейтинг: 475 НеутралноДо коментар [#50] от "k_":
Поздрави!Прав Сте. Но бедните го д…хат от както свят светува :). Иначе , ако се продължи с темпа на държавна намеса / налози за едни - дотации за други/ в полза на зелените глупости до 2035-50 да сме въглеродно неутрални и т.н., то притежаването на личен автомобил ще се превърне в лукс и това не го казвам аз , а редица политици, икономисти, шефове на автомобилни концерни и др. важни люде.
Мусаши
Рейтинг: 8 НеутралноТ.е ще се върнем в комунизма. Тогава притежаването на лек автомобил беше лукс.Натам ни тласкат неокомунистите.
vesolr
Рейтинг: 958 ЛюбопитноАма той прави сметката все едно купувачът ще плати цялата сума наведнъж, а няма да прибегне до лизинг или заем за финансиране - не знам каква е практиката в Германия за нови коло От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
vesolr
Рейтинг: 958 НеутралноДо коментар [#45] от "Мусаши":
От клеветника https://goo.gl/QdmktQНе означава огромни опашки защото не всички електрически коли се юрват да зареждат на едно зарядно в един и същи момент на денонощието. Язък ти за претенциите за свръхинтелигентност, повтаряш една и съща глупост постоянно и така и не схвана.
vesolr
Рейтинг: 958 ВеселоДо коментар [#54] от "Realist":
От клеветника https://goo.gl/QdmktQДр. белленд не харесва Тесла, каза да инвестираме в Газпром, Сбербанк и още няколко компании “на промоция” дни преди да почне войната.
Нещо зачезна този руски трол напоследък, сигурно си брои печалбата на Московската борса.
hamiltonf
Рейтинг: 3985 НеутралноДо коментар [#53] от "Нинов":
"Достъпът до истинска информация вече няма значение, лице което е деморализирано не е способно да оцени истинската информация, за него фактите не означават нищо! Даже да бъде затрупано с информация, с автентични доказателства, с документи, със снимки, ако го заведете насила в СССР и му покажете концентрационен лагер, той ще откаже да повярва на всичко това. Когато военният ботуш го стъпче, едва тогава ще разбере, но не и преди това, това представлява деморализацията!" Юрий Безменов, специалист по съветска пропаганда, дезинформация и подривни дейности, сътрудник на КГБЗнайни и незнайни мои познати инвестират мощно, кой имал покрив, кой имал два декара плоски покриви гъбарници, всичко слага батерии. Българинът при такива цени на тока ела да го хванеш. В общоевропейската класация по инсталирани мгвт ВЕИ на човек от населението май не сме въобще зле
keen
Рейтинг: 888 НеутралноАко притоплим лозунгите от едно време:
Обратните и Тръмп обратно в учебниците по психиатрия! ЛГБТИК+ и тръмпистите са двете лица на глупостта."Всяка Тесла - теслА в лицето на сатрапията".
Цената на тези коли е вече съвсем приемлива. Надявам се бензиностанциите у нас (без Лукойл) да инвестират малко в бързи зарядни станции.
k_
Рейтинг: 920 НеутралноДо коментар [#54] от "Realist":
Да се разберем:
Бъдещето е на електричките в замяната на ДВГ-тата.
Първо в коли и моторетки, самолети, кораби и пр.
Това е технология и никой не може да я спре и трябва да си наистина "лудит" да си въобразяваш, че ДВГ то ще остане.
Обаче!
Техническите революции вървят в комбина с едни други революции.
Тофлър е писал доста по тия неща.
k_
Рейтинг: 920 НеутралноДо коментар [#53] от "Нинов":
В момента имат ценови буфер с цената на енергията от почти 100%.
Ако се затегне положението ще започнат (те вече започнаха дори) да пипат ДДС и акцизи ако видят революционен зор.
И понеже говорим за електроавтомобили, ако олабят регулациите малко от малко бумът ще бъде зашеметяващ.
Дори на напърчен визионер като Мъск успяха да му забяват проекта с шест месеца, които са си бонус за немските бавно загряващи корумпета на тия времена.
А това, че направи фабриката в Берлин в Изт. Германия е саркастична шегичка към баварските шкембета и фамилни разни фонове.
А бе, сложна е...
silverman
Рейтинг: 690 НеутралноТова е бъдеще, създадено от един от най-великите мъже на този век!
k_
Рейтинг: 920 Неутрално"прието" е от аристокрацията, която има дебели връзки в Брюксел да им налива суха пара, открадната от европейските данъкоплатци.
В Германия очакваме сблъсък между бачкаторите и "аристократите" и той ще бъде впечатляващ,
Класика по Маркс.
И като допълнителен "бонус" ще бъде в комбинация на верска и религиозна база.
До десетина години...
Aardvark
Рейтинг: 451 НеутралноДо коментар [#25] от "Камен":
Пропуснал си, че цената в мрежата на Тесла е наполовина. Дори на Айонити (а не Йонити) пада значително с абонамент или ако притежаваш някоя от марките основатели. А 90% от зареждането го правиш вкъщи, а не на бързите мрежи.
valtoro
Рейтинг: 575 НеутралноТова е бъдещето, защо са толоква скъпи след като има масово производство ???
znaesht
Рейтинг: 280 НеутралноКакъв ти е проблема?! По -добре е според тебе от Шанхай да ги мъкнат в Европа ? Да знаеш колко немски завода за коли има в САЩ ? ЧЕ ДАЖЕ И Лексуса от американски завод тръгна навремето, нищо че родата му е японска. Да си чувал за глобализирана икономика нещо!?
Curb Your Enthusiasm
Рейтинг: 866 НеутралноТесла е все още много скъпа и непрактична кола, купува се предимно от богатите и upper-middle class.
Всъщност Тесла увеличава замърсяването на въздуха защото Тесла е втора или трета кола в едно домакинство, никой още не се е отказал от SUV на бензин или друга луксозна кола за бензин заради Тесла.
Наскоро ми попадна една статия на американска професорка, коята с конкретни данни и измервания показва как зеленета енергия всъщност е увеличила замърсяването, например като инсталираш една слънчева ферма в някоя доскоро девствена област си задължен да инсталираш и заместваща мощност, която обикновено работи на газ или дизел. Та същото и с Тесла, просто увеличава броя на бензиновите коли.
Mike
Рейтинг: 254 НеутралноНинов, тия изказвания не ти прилягат. Нищо в Германия не е "напук", нито пък е "прието" да се карат скъпи коли. Просто има повече хора, които могат да си ги позволят, а не че е някаква традиция...
Скъпи коли се карат главно като служебни, защото се приспадат от данъците, т.е. де факто се субсидират от данъкоплатците. Определени модели от така наречените бизнес лимузини като Ауди А6, БМВ 5-ца и т.н. имат при продажбите дял от около 80-90% фирмени автомобили. Т.е. само 10% от новопроизведените такива коли се купуват от крайни клиенти за собствен кеф, всичко останало се води служебни коли и се ползва с данъчни облекчения.
За електричките, разбира се че ще се "оформи" производство в Германия, би било много тъпо от тяхна страна ако допуснат да изгубят лидерството си в този бранш. Не че не съществува тази опасност, но преди 1-2 години почнаха да се усещат накъде вървят нещата и предприеха мерки. Само дето дойде ковида и рязко спря да се говори за това.
робин от Крузо
Рейтинг: 203 НеутралноХммм... преди година та и кусур, коментирах в различните форуми, че бъдещето на енергетиката ще има все по-малко и малко допирни точки с вълища, петрол и газ.
Има хора, които пишат това което знаят, аз съм от другите, тези, които знаят това което пишат.Все повече релни постижения в посока добиване на енергия от чисти – екологични източници. Няма да кажа и дума за идеите и разработките на супергения Никола Тесла, който казва и научно доказва, че около планетата ни Земя има гигански с космически размери източник на енергия, необходимо е тя (енергията) да се хване и да се пренесе в централи които да я разпределят навсякъде по планетата ни, безжично... безкабелно!?!
Завода на Тесла е извън Берлин на около 3 км. източно от ринга на Берлин (околовръстното), в малкия град Грюнхайде, в близост до езерото Пеелц.
От години сме свидетели, че влакове, леки автомобили, автобуси с електродвигатели са в масова употреба в много страни от света. От няколко години са създадени прототипи и се изпитват тежкотоварни автомибили и машини за индустрията, както и голями морски транспортни кораби контейнеровози и др.
Съвсем скоро е времето, когато въглища и петрол ще се използват съвсем ограничено и само там, където е крайно необходимо.
Поздрави от Isla Robinson Crusoe.
Mike
Рейтинг: 254 НеутралноПрав е Ниновия, няма как да са 26 гигавата в България.
Само за сравнение, всички електроцентрали в България сумарно имат мощност около 8-10 гигавата.
АЕЦ Козлодуй е 2 гигавата (2 реактора по 1000 МВт), различните блокове на Марица Изток са общо 3,5 ГВт, останалите ТЕЦове (Варна, Бобов Дол, София) са общо към 2 ГВт. Имаме и около 1-1,5 ГВт от водни централи в Рила и Родопите (Белмекен-Сестримо, Цанков камък, Ивайловград, ...)
Ако сложим в България 26 гигавата нови мощности от фотоволтаици (или от какъвто и да е източник) ще можем само ние да захранваме половината Балкански полуостров. Не че е лошо, ама надали ще стане.
Иначе е вярно, че и в БГ фотоволтаиците набират скорост, в почти всяка новопостроена сграда е заложено на покрива да има ФЕЦ и/или соларни панели (за топла вода), зарядни станции за електромобили и т.н.
Мусаши
Рейтинг: 8 НеутралноКое му е приемливото на цената?Тесла Модел 3 на две години се продава за 80 хиляди лева.Модел Ес на 8 години за 65 хиляди лева.За тия пари си купуваш лимузината на Шкода Супърб луксозният вариант. Нова.Нисан Лийф на 3 години струва 40 хиляди лева.
Мусаши
Рейтинг: 8 Неутрално[quote#72:"Mike"][/quote]
Ще захранваш с фотоволтаици Балканите ама друг път.Щото те произвеждат ток само през деня. През останалото време си трябват други мощности.Които могат да работят 24 часа в денонощието. Така че е безсмислено да се строят соларки,които произвеждат ток само по светло.
BohrMottelson
Рейтинг: 120 НеутралноДо коментар [#12] от "Realist":
BohrMottelsonНай-вероятно регулациите в TX са далеч по-малко от регулациите в DE
BohrMottelson
Рейтинг: 120 НеутралноДо коментар [#41] от "Мусаши":
BohrMottelsonНаселението на Исландия е под 400 000. Да беше помислил първо, преди да пишеш?
Мусаши
Рейтинг: 8 НеутралноИ какво като е под 400 хиляди?Една трета е концентрирано в столицата Рейкявик. Което означава,че там има много автомобили. Пък продължителността на живота е сред най-високите в света. В България най-много автомобили има в София. Пък в София има най-висока продължителност на живота от цяла България.
Що така-уж автомобилите тровели,пък там,където има много автомобили хората живеят дълго.
Камен
Рейтинг: 929 НеутралноДо коментар [#61] от "keen":
А как ще си изплатят инвестициите, като няма още почти никакви електромобили у нас? А електромобили няма много да се купуват, докато няма къде да се зареждат. Това си е класическият проблем на яйцето и кокошката. В Европа го решават като дават субсидии, ама те си печатат еврата, а ние като не сме в ЕВМ и печатницата не ни огрява, отде да вземем, за да дадем субсидии - трябва да вземем от теб, съгласен ли си?
Отделно като инвестират в зареждачки, отде ще вземат ток за тях? Една бърза зареждачка е 150 кВ, като имаш 10 станции прави 1.5 мегавата - питай ЧЕЗ кога ще могат да ти пуснат такава мощност на бензиностанцията между Ихтиман и тунела примерно. Тия работи ги мислите, че стават с магическа пръчка, ама те в много по-развити държави от БГ стават бавно, трудно, и скъпо.
И най-накрая идва цената на тока. По-горе дадох линк за цената в Европа за бързо зареждане - 79 цента е. Да, може и по-евтино ако се абонираш ама то има няколко вериги - за коя от всички ще се абонираш? Ако не зареждаш после само там, отива ти абонамента на вятъра, а на другите дето не си абониран плащаш по 79 цента.
При нас колко мислиш ще е? Че то тока на едро е 70-80 ст. индустриалния, отделно идва доставка и разпределение, акциз, ДДС, пък и печалба за тоя, дето е инсталирал зарядните.