Защо емисиите на метан застрашават стабилността на климата

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (71)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на terminal velocity
    terminal velocity
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Еми това беше. Кой пърдял, пърдял. Боба и зелето стават акцизни стоки.

  2. 2 Профил на pontius_glarus СУПЕР
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3612 Неутрално

    Тази статия не трябва ли да е в рубриката "предозиране"?

  3. 3 Профил на Infinitum
    Infinitum
    Рейтинг: 15 Весело

    Еми това беше. Кой пърдял, пърдял. Боба и зелето стават акцизни стоки.
    —цитат от коментар 1 на terminal velocity


    Да му мислят Азиатците, оризовите полета са обявени и те за основните "виновници" наравно с кравите и разбира се Българите консумиращи зеле и боб в скандални пропорции както си посочил 😂😂😂

  4. 4 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1455 Неутрално

    Алилуя!
    Оставиха най - същественото за най - накрая: че великият природен газ всъщност е с по - съществен въглероден отпечатък от въглищата.
    Та тези които ни карат да затваряме ТЕЦ на (наши си) въглища и да отваряме паро- газови централи (със знаем какъв газ) сега ще си посипят ли главите с пепел???

  5. 5 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Съдържанието на метан в атмосферата е 0.00017 процента. Т.е та 10 милиона единица атмосфера само 17 са метан.Затоплизма е една религия, в която се разчита на сляпа вяра,не на факти и доказателства.

  6. 6 Профил на Infinitum
    Infinitum
    Рейтинг: 15 Любопитно

    Съдържанието на метан в атмосферата е 0.00017 процента. Т.е та 10 милиона единица атмосфера само 17 са метан.Затоплизма е една религия, в която се разчита на сляпа вяра,не на факти и доказателства.
    —цитат от коментар 5 на Мусаши


    И месая на тази религия Ал Гор живее в къща която харчи 20 ПЪТИ повече енергия от тази на средно статистическият Американец. А дори няма да дискутираме, че цялото му отопление е на газ...

    https://www.factcheck.org/2009/06/al-gores-mansion/

    https://nationalcenter.org/ncppr/2017/08/04/al-gores-residence-burns-through-21-times-more-electricity-than-the-average-american-home-despite-green-renovations/

  7. 7 Профил на JESUS SAVES
    JESUS SAVES
    Рейтинг: 88 Неутрално

    НАЙ-ГОЛЯМАТА ИЗМАМА НА ЕКОЛОГИЧНИТЕ ТАЛИБАНИ И ЗЕЛЕНИ ЕКСТРЕМИСТИ Е, ЧЕ ИСКАТ ВРЪЩАНЕТО НИ В ЕРАТА НА КАМЪКА, НО НИКОГА И НИКЪДЕ НЕ ГИ ЧУХ ДА КАЖАТ, ЧЕ ОБЕЗЛЕСЯВАНЕТО Е ПРОБЛЕМ НОМЕР ЕДНО!
    АКО ВСЕКИ ИЗЛЕЗЕ И ЗАСАДИ ПО ЕДНО ДЪРВО, КЛИМАТА НЯМА ДА МОЖЕ ДА ИМ Е ДЪВКА НА ТЕЗИ БОЛШЕВИКИ!

    ЗАЩО НЕ СЕ ПОИНТЕРЕСУВАТЕ ДА ВИДИТЕ, ЧЕ АКО ИЗСИЧАНЕТО ПРОДЪЛЖАВА С ТОВА ТЕМПО, ДО 20 ГОДИНИ, НА КРАСИВАТА НИ ПЛАНЕТА НЯМА ДА ОСТАНЕ ЕДНО ДЪРВО!

    >>>>>>> Внимание! ЗАСАЖДАНЕТО НА ДЪРВЕТА Е ЕДИНСТВЕНОТО РАБОТЕЩО И ЕФЕКТИВНО РЕШЕНИЕ, А ДА НЕ ГОВОРИМ И КОЛКО Е ПО-ЕВТИНО Е В СРАВНЕНИЕ С ВСИЧКО, КОЕТО ПРЕДЛАГАТ КОМУНИСТИТЕ СЪС З Е Л Е Н И ВАТЕНКИ!

    АЗ НЕ СЪМ КОМУНИСТ, АЗ НЕ СЪМ АТЕИСТ, АЗ НЕ СЪМ АНТИХРИСТ, АЗ НЕ СЪМ ТЕРОРИСТ, АЗ НЕ СЪМ ЕКСТРЕМИСТ, АЗ НЕ СЪМ ШОВИНИСТ, АЗ НЕ СЪМ БЮРОКРАТ, АЗ НЕ СЪМ ТАРИКАТ, АЗ НЕ СЪМ ПУТИНИСТ И НИКОГА НЯМА ДА БЪДААА . . . АЗ СЪМ ПРОСТО ЧОВЕК ! ! ! CAPS LOCK – error
  8. 8 Профил на Тони КОСТОВ
    Тони КОСТОВ
    Рейтинг: 1087 Неутрално

    Пишете нещо за ОСЕМ милиардното двукрако, дето скоро ще се роди и ще се включи в унищожаването на земните ресурси. Това за метана е ала-бала.

  9. 9 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3286 Неутрално

    Прочетохме вече за Русия и климата, очакваме нещо за Гешев и другото е на случаен принцип.

    Еретик
  10. 10 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Пишете нещо за ОСЕМ милиардното двукрако, дето скоро ще се роди и ще се включи в унищожаването на земните ресурси. Това за метана е ала-бала.
    —цитат от коментар 8 на Тони КОСТОВ


    Е как да пишат като демографският бум е в Африка и бедните части на Азия. А за това е забранено да се пише.Населението на Африка се предвижда да се удвои само за 30 години от 1,6 милиарда сега до 3,2 милиарда през 2050г.Ама"климатичните промени "били причината да не могат да се изхранват толкова много хора.

  11. 11 Профил на gmalinov
    gmalinov
    Рейтинг: 681 Разстроено

    Баси, явно днес няма да хапна фасулче, развалиха ми съботата...

    GM
  12. 12 Профил на pontius_glarus СУПЕР
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3612 Неутрално

    "...ЗАСАЖДАНЕТО НА ДЪРВЕТА Е ЕДИНСТВЕНОТО РАБОТЕЩО И ЕФЕКТИВНО РЕШЕНИЕ...."

    Но сечта в планините е много по-печеливша. Дори и спрямо нашите "зелени и еколози".

  13. 13 Профил на petrow1973
    petrow1973
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#3] от "Infinitum":

    Да му мислят Азиатците....
    Те са го измислили: евро-американците няма да ядат месо и да карат електрокари.

    За умрелите - или добро или нищо За живите - само критика или нищо няма да свършат:)
  14. 14 Профил на мики маус СУПЕР
    мики маус
    Рейтинг: 2290 Весело

    Статийката е изцяло в крак с външнополитическата доктрина на Щатите, само дето не споменава лошите държави, но ние ги виждаме между редовете.

    Руският газ китайският ориз очевидно създават проблеми от всякакво естество.

  15. 15 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Мдааа - червеи, скакалци и тревица. Това е диетата, която ни подготвят. Ще питаме за рецепти нашите приятели от КНДР. Щото трябва да е чистичко и хладничко за Чарлз Три, Гец, Обама и семката им. Да могат да се отпуснат спокойно, докато си ядат пържолата в частния самолет, дет се вика, че сега живот ли е - лягат и стават с тревога за климата.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  16. 16 Профил на zz_s
    zz_s
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Как ще се намалят емисиите от метан, след като населението се увеличава по експонента?

    "Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия." #GRETA, GO TO SCHOOL !
  17. 17 Профил на mitakadm
    mitakadm
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Когато видя статия започваща със "ЗАЩО....." винаги имам едно наум. Ето тук е обяснено достатъчно добре https://www.zazemiata.org/metanat-kato-parnikov-gaz/
    Природният газ се състои от 90% метан и за да стане годен за употреба се обогатява и освобождава метан. Отделно при втечняване и обратно пак се освобождава метан. Сега да избием кравите и бактериите, защото освобождавали метан?!! Ами че се мери в частици на млрд вместо на мил както СО2... Хайде стига тъпизми.

    Колкото повече - толкова повече
  18. 18 Профил на Oggie Petkov
    Oggie Petkov
    Рейтинг: 52 Неутрално

    Това ли е новата опорка на зелените талибани? Досега метанът беше опасен за озоновата дупка. След като тя се запуши от само себе си му намират друго приложение. Целта е населението да живее под непрестанен стрес и уплах за бъдещето. Сигурно скоро който пръдне ще бъде глобяван.

  19. 19 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5310 Весело

    Търсим новия враг на климата за да държим темата жива :)
    Няма страшно. След десетилетия лутания, накрая ще стигнем и до човека като най-големия враг на природата (и климата, в частност)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  20. 20 Профил на Кортик
    Кортик
    Рейтинг: 2108 Неутрално

    тези които ни карат да затваряме ТЕЦ на (наши си) въглища и да отваряме паро- газови централи (със знаем какъв газ) сега ще си посипят ли главите с пепел???
    —цитат от коментар 4 на zxp53317185


    Те са на хранилка при Путин, както и Гретето. В други времена за такива откачалки се полагаха специализирани грижи.

    Червена линия, червен картон
  21. 21 Профил на Красимир Андонов
    Красимир Андонов
    Рейтинг: 1357 Неутрално

    Как влияе войната на климата?!
    Как се отразява взрива на северните потоци?
    Ускоряването е неизбежно - вечнозамръзналите блата се топят.

    Лудостта е привилегия. Глупостта е бреме.
  22. 22 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 418 Весело

    Как влияе войната на климата?!Как се отразява взрива на северните потоци?Ускоряването е неизбежно - вечнозамръзналите блата се топят.
    —цитат от коментар 21 на Красимир Андонов


    Нали се сещаш, че "вечнозамръзнало блато" е оксиморон?

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  23. 23 Профил на parcaleste
    parcaleste
    Рейтинг: 37 Неутрално

    Съдържанието на метан в атмосферата е 0.00017 процента. Т.е та 10 милиона единица атмосфера само 17 са метан.Затоплизма е една религия, в която се разчита на сляпа вяра,не на факти и доказателства.
    —цитат от коментар 5 на Мусаши

    Дап. Както С02 е 0.4%, за които 0.4% човешката дейност спомага с 4%.

  24. 24 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 8 Неутрално

    [quote#23:"parcaleste"][/quote]

    Лека корекция-съдържанието на СО2 в атмосферата е 0.04 процента. Т.е ако означим седалките с елементите на атмосферата в една зала като Арена армеец с 10 хиляди места само 4 са СО2.

  25. 25 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 836 Неутрално

    Глей заглавието:
    "Защо емисиите на метан застрашават СТАБИЛНОСТТА на климата"
    Сега пък тряба да СТАБИЛИЗИРАМЕ климата.
    То, хубу що ге стабилизираме, ама айде първо да се разберат на колко точно да го заковем?

    Тия толкова са се отнесли в собстевните си фантасмагории, че изобщо не се усещат какви ги плещят.
    Това е положението и няма никаква възможност да се обсъжда нормално темата с тях.


  26. 26 Профил на БОНГО СУПЕР
    БОНГО
    Рейтинг: 1973 Неутрално

    НАЙ-ГОЛЯМАТА ИЗМАМА НА ЕКОЛОГИЧНИТЕ ТАЛИБАНИ И ЗЕЛЕНИ ЕКСТРЕМИСТИ Е, ЧЕ ИСКАТ ВРЪЩАНЕТО НИ В ЕРАТА НА КАМЪКА, НО НИКОГА И НИКЪДЕ НЕ ГИ ЧУХ ДА КАЖАТ, ЧЕ ОБЕЗЛЕСЯВАНЕТО Е ПРОБЛЕМ НОМЕР ЕДНО! АКО ВСЕКИ ИЗЛЕЗЕ И ЗАСАДИ ПО ЕДНО ДЪРВО, КЛИМАТА НЯМА ДА МОЖЕ ДА ИМ Е ДЪВКА НА ТЕЗИ БОЛШЕВИКИ!ЗАЩО НЕ СЕ ПОИНТЕРЕСУВАТЕ ДА ВИДИТЕ, ЧЕ АКО ИЗСИЧАНЕТО ПРОДЪЛЖАВА С ТОВА ТЕМПО, ДО 20 ГОДИНИ, НА КРАСИВАТА НИ ПЛАНЕТА НЯМА ДА ОСТАНЕ ЕДНО ДЪРВО! >>>>>>> Внимание! ЗАСАЖДАНЕТО НА ДЪРВЕТА Е ЕДИНСТВЕНОТО РАБОТЕЩО И ЕФЕКТИВНО РЕШЕНИЕ, А ДА НЕ ГОВОРИМ И КОЛКО Е ПО-ЕВТИНО Е В СРАВНЕНИЕ С ВСИЧКО, КОЕТО ПРЕДЛАГАТ КОМУНИСТИТЕ СЪС З Е Л Е Н И ВАТЕНКИ!
    —цитат от коментар 7 на jesus_saves

    Не знам откъде черпиш данните си, но всъщност залесените площи в ЕС са се увеличили. Отелно в зелената сделка има предвидено засаждане 3 млрд дървета. ОБАЧЕ засаждането на нови млади дървета не компенсира автоматично изсичането на старите гори. Още повече , с изсичането на една гора ти унищожаваш цялата екосистема. Не помня къде бяг прочел , че ще са нужни между 40 и 60 години , за да поправят щетите, причинени по времето на оня чук Болсонаро с изичането на горите в Бразилия, при условие, че веднага изсечените площи бъдат залесени.
    В самия ЕС, където залесяването е целенасочена политика , въпреки увеличените площи в сравнение с началото на века, се отчита загуба на дървестна покривка.
    ===
    Освен това противно на мантрите на корпоративните шпиолове, които заради собственото си удобство отричат климатичните промени - над половината от производството на кислород се пада на океаните. Повишаването на въглеродния двуокис в атомсферата променя киселинността, което на свой ред редуцира фотосинтезата в океаните.
    https://www.noaa.gov/education/resource-collections/ocean-coasts/ocean-acidification

    Malo periculosam, libertatem quam quietam servitutem
  27. 27 Профил на libretto
    libretto
    Рейтинг: 38 Весело

    А дали емисиите на метан не застрашават нечии интереси в енергетиката?
    И двигател с вода да се иамисли, утре в медиите на св. прокопii ще се появят статии за вредата от водата.
    Всичко що не е газ е невиждана опасност за климата!

    Let's Go, Brandon! 😁😁😁
  28. 28 Профил на trollhunter
    trollhunter
    Рейтинг: 58 Неутрално

    Само един смислен коментар от 28.
    Плоскоземието добива опасни измерения.

    Тъпотията не обикаля гората.

    Куцо и сакато, най-вече философи и юристи, мъдруват какво ставало, ама без никакви разбирания по физика и химия.

    Това е все едно да дадем на проходили бебета да бърникат ел. системата.

    Комунизмът е кървава религия, която е избила поне 200 милиона от 1917 година.Повече по въпроса четете тук: https://knizhen-pazar.net/offsale_products/books/1764162-chernata-kniga-na-komunizma-chast-1-2 Не ми вярвате? Тогава погледнете знамената и флаговете? Не стига ли? Тогава от мен да знаете, че мавзолея на ленин е копие на древноегипетски погребения. А ако не знаете фараоните са полубогове, които са били наследници на древноегипетските богове. Според западните комунисти и отричащите очевидното всички от Маркс през Ленин, Сталин, та чак до Путин били "нацисти" и "фашисти".
  29. 29 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 1523 Неутрално

    До коментар [#7] от "jesus_saves":
    До коментар [#8] от "Тони КОСТОВ":
    Така е, прави сте, но такъв подход не носи никакви печалби.
    Ако човек погледне статистиките ще види, че населението на Земята се увеличава с плашещи темпове и заради чудовищната раждаемост в бедните държави населението им напира да емигрира към развитите държави, заплашвайки в най-скоро време да ги превърне негодни за живеене места. Обаче ООН нехаят за такава перспектива, те също повтарят глупостите на затоплистите.
    Не е необходима кой знае каква фантазия да се прогнозира какво става с един животински вид когато популацията надхвърли ресурсите за изхранване и някакъв сносен живот. Конфликти, войни, смърт и още по-голяма мизерия.
    Не виждам никакви усилия в световен мащаб за овладяване на демографския бум в бедните държави като фактор с най-голямо значение за замърсяването.

  30. 30 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2406 Любопитно

    “метанът е много по-мощен от въглеродния диоксид като парников газ в краткосрочен план, въпреки че се задържа едва десетилетие в атмосферата, преди да се разпадне, докато CO2 остава в продължение на векове.”

    Как се измерва “мощността” на парниковите газове? Плюнчи се пръст за да се види как се изменя климата (ше вали или няма да вали)? Или се мерят някакви топлинни капацитети, количества, химични реакции, протичащи в атмосферата (СН4 +2.О2 = СО2+ 2.Н2О) или физикохимични реакции (СО2 + Н2О, от Океана,=Н2СО3, който се утаява като калциев карбонат )?
    Исторически, без намесата на човека, такива “парникови газове” като амоняк, метан, СО2 са се редуцирали стократно.( всяка вечер, след залез в Океана се разтварят тонове СО2 - 0.1% от Океана, а след изгрев, като се затопли Океана, се отделят също тонове СО2, но без усвоените от цианобактериите). Научният консенсус дава ли някакви обяснения за тази редукция? Или просто не са му платили да съчини “правилната” хипотеза?

  31. 31 Профил на trollhunter
    trollhunter
    Рейтинг: 58 Неутрално

    До коментар [#30] от "wanderer":

    Учите химия, плоскоземци.

    Учите химията.

    Не става с мантри и философски алабализми.

    Комунизмът е кървава религия, която е избила поне 200 милиона от 1917 година.Повече по въпроса четете тук: https://knizhen-pazar.net/offsale_products/books/1764162-chernata-kniga-na-komunizma-chast-1-2 Не ми вярвате? Тогава погледнете знамената и флаговете? Не стига ли? Тогава от мен да знаете, че мавзолея на ленин е копие на древноегипетски погребения. А ако не знаете фараоните са полубогове, които са били наследници на древноегипетските богове. Според западните комунисти и отричащите очевидното всички от Маркс през Ленин, Сталин, та чак до Путин били "нацисти" и "фашисти".
  32. 32 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2406 Весело

    До коментар [#26] от "БОНГО":


    “Повишаването на въглеродния двуокис в атомсферата променя киселинността, което на свой ред редуцира фотосинтезата в океаните.”

    Океанът е алкален, рН=8.14. Фотосинтезата протича с най-висока скорост при леко кисела среда - Н+ йона се явява като катализатор. Иначе, боклуците в Океана като пластмаса, нефтени петна, танкери и други лодки редуцират фотосинтезата поради ограничаване на слънчевата светлина. А колкото СО2 да нагнетиш във водата, рН-то няма да падне под 4.5 (в стомаха ни е по-кисело) - отвори бутилка Кока-кола и с лакмусова хартия можеш да се убедиш при все че там СО2 е под налягане по-голямо от една атмосфера.

  33. 33 Профил на trollhunter
    trollhunter
    Рейтинг: 58 Неутрално

    https://climate.mit.edu/ask-mit/why-do-we-compare-methane-carbon-dioxide-over-100-year-timeframe-are-we-underrating

    Метанът е безцветен газ без мирис, който се произвежда както от природата (като във влажните зони, когато растенията се разлагат под водата), така и в промишлеността (например природният газ се състои предимно от метан). Той е широко смятан за втория най-важен парников газ след въглеродния диоксид (CO2). Въпреки това метанът е около 200 пъти по-малко в атмосферата и се задържа там средно само около десетилетие, докато CO2 може да се задържи с векове. Казано по друг начин: метанът нанася своите щети бързо, но скоро избледнява, докато CO2 улавя по-малко количество топлина постоянно, десетилетие след десетилетие.

    Джесика Транчик, професор ( associate professor) от MIT в Института за данни, системи и общество, казва, че това взаимодействие на различни фактори затруднява директното сравняване на тези два газа. Учените по климата често мислят по този въпрос по следния начин: Колко точно тона CO2 ще са необходими, за да затопли Земята толкова, колкото един тон метан?

    Проблемът е, че отговорът се променя в зависимост от това колко далеч в бъдещето гледате. Да кажем, че една фабрика изпуска един тон метан и един тон CO2 в атмосферата днес. Метанът веднага започва да улавя много топлина - поне 100 пъти повече от CO2. Но метанът започва да се разгражда и напуска атмосферата относително бързо. С повече време минава и повече от този първоначален тон метан изчезва, постоянният затоплящ ефект на CO2 бавно затваря празнината. За 20 години метанът ще улови около 80 пъти повече топлина от CO2. За повече от 100 години този първоначален тон метан ще улови около 25 пъти повече топлина от тона CO2.

    Trancik казва, че екологичните организации и климатичните модели, включително тези, използвани за големи проучвания или международни споразумения като Парижкото споразумение, отчитат затоплящите ефекти на метана в продължение на сто години. (EPA, например, казва, че метанът е 25 пъти по-мощен от CO2, което е 100-годишна статистика.1) Защо това число, когато метанът е много по-вреден в краткосрочен план? Отчасти, казва Транчик, това е „историческа злополука“. Преди десетилетия, когато учените започнаха да се захващат със сложната задача да сравняват различни парникови газове, повечето прогнози за климата гледаха към 2100 г. - около 100 години в бъдещето.

    Комунизмът е кървава религия, която е избила поне 200 милиона от 1917 година.Повече по въпроса четете тук: https://knizhen-pazar.net/offsale_products/books/1764162-chernata-kniga-na-komunizma-chast-1-2 Не ми вярвате? Тогава погледнете знамената и флаговете? Не стига ли? Тогава от мен да знаете, че мавзолея на ленин е копие на древноегипетски погребения. А ако не знаете фараоните са полубогове, които са били наследници на древноегипетските богове. Според западните комунисти и отричащите очевидното всички от Маркс през Ленин, Сталин, та чак до Путин били "нацисти" и "фашисти".
  34. 34 Профил на trollhunter
    trollhunter
    Рейтинг: 58 Неутрално

    Но това започна да се променя с ускоряването на изменението на климата през 21 век. „Има признание, че трябва да придвижим тези цели по-скоро до 2050 г.“, казва Транчик, което е целевата дата на президента Джо Байдън за САЩ да спрат да добавят към натрупването на парникови газове в атмосферата. Метанът, подобно на CO2, се увеличава бързо в атмосферата и ние знаем, че новоизпуснатият метан ще нанесе повечето щети през първите няколко десетилетия след освобождаването му. Trancik казва, че повече учени започват да моделират ефектите на затопляне, които днешните емисии на метан ще имат през следващите 20 или 30 години, за да предвидят по-точно дали човечеството може да избегне превишаване на целите като спиране на глобалното затопляне с 1,5 градуса по Целзий.

    Изборът на правилното измерване за метан може да има сериозни последици за политиката. Ако учените по климата започнат да използват модели, които отчитат всеки тон метан като 80 или 100 тона CO2, тогава въздействието върху околната среда на новите индустриални проекти изведнъж изглежда много по-различно. Вземете енергийни централи, които изгарят природен газ. Големи количества метан изтичат във въздуха в различни точки от веригата за доставка на природен газ. „Ако оцените степента, в която природният газ е източник на чиста енергия, можете бързо да видите, че изборът на метрика, както и количеството природен газ, което изтича, могат бързо да повлияят на отговора“, казва Trancik. Например общото твърдение, че природният газ намалява парниковите емисии наполовина в сравнение с изгарянето на въглища2, може да не е вярно, ако изследователите измерват колко топлина ще бъде уловено от нови емисии на метан в краткосрочен план, а не за един век.

    „Дяволът наистина е в детайлите тук“, казва Транчик. „Изглежда като просто число, но има много повече неща.“

    Комунизмът е кървава религия, която е избила поне 200 милиона от 1917 година.Повече по въпроса четете тук: https://knizhen-pazar.net/offsale_products/books/1764162-chernata-kniga-na-komunizma-chast-1-2 Не ми вярвате? Тогава погледнете знамената и флаговете? Не стига ли? Тогава от мен да знаете, че мавзолея на ленин е копие на древноегипетски погребения. А ако не знаете фараоните са полубогове, които са били наследници на древноегипетските богове. Според западните комунисти и отричащите очевидното всички от Маркс през Ленин, Сталин, та чак до Путин били "нацисти" и "фашисти".
  35. 35 Профил на trollhunter
    trollhunter
    Рейтинг: 58 Неутрално

    https://earth.stanford.edu/news/methane-and-climate-change

    В Станфорд и MIT ви лъжат, нали така, плоскоземци?

    Комунизмът е кървава религия, която е избила поне 200 милиона от 1917 година.Повече по въпроса четете тук: https://knizhen-pazar.net/offsale_products/books/1764162-chernata-kniga-na-komunizma-chast-1-2 Не ми вярвате? Тогава погледнете знамената и флаговете? Не стига ли? Тогава от мен да знаете, че мавзолея на ленин е копие на древноегипетски погребения. А ако не знаете фараоните са полубогове, които са били наследници на древноегипетските богове. Според западните комунисти и отричащите очевидното всички от Маркс през Ленин, Сталин, та чак до Путин били "нацисти" и "фашисти".
  36. 36 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 8 Неутрално

    https://earth.stanford.edu/news/methane-and-climate-change В Станфорд и MIT ви лъжат, нали така, плоскоземци?
    —цитат от коментар 35 на trollhunter


    Абе,смешник-плоскоземци сте затоплистите.Щото и плоскоземците и затоплистите вярвате в една лъжа без никакви доказателства. Глобалните температури се измерват в долните слоеве на атмосферата от 1979г насам. И през юни 2022г средните месечни температури са били с 0.06 градуса по-високи от средните нива за тези 43 години. Т.е за 43 години никакво повишаване на температурите няма. И тия изследвания са най-точни,щото повечето наземни станции за измерване са в градовете, а там асфалта и бетона отделят топлина като се нагреят ,което не дава реална представа за температурите,щото на 2 км в полето средните температури са много по-ниски.

  37. 37 Профил на trollhunter
    trollhunter
    Рейтинг: 58 Весело

    До коментар [#36] от "Мусаши":

    Няма спасение за теб. НО защо те хвана срам да псуваш MIT и Станфорд?

    Плувай!

    Комунизмът е кървава религия, която е избила поне 200 милиона от 1917 година.Повече по въпроса четете тук: https://knizhen-pazar.net/offsale_products/books/1764162-chernata-kniga-na-komunizma-chast-1-2 Не ми вярвате? Тогава погледнете знамената и флаговете? Не стига ли? Тогава от мен да знаете, че мавзолея на ленин е копие на древноегипетски погребения. А ако не знаете фараоните са полубогове, които са били наследници на древноегипетските богове. Според западните комунисти и отричащите очевидното всички от Маркс през Ленин, Сталин, та чак до Путин били "нацисти" и "фашисти".
  38. 38 Профил на trollhunter
    trollhunter
    Рейтинг: 58 Весело

    На български език ви се казва, че консенсусът е 100% и това е научен факт. А вие имате наглостта и глупостта да викате на науката плоскоземие.

    Ще има гаври до откат.

    Комунизмът е кървава религия, която е избила поне 200 милиона от 1917 година.Повече по въпроса четете тук: https://knizhen-pazar.net/offsale_products/books/1764162-chernata-kniga-na-komunizma-chast-1-2 Не ми вярвате? Тогава погледнете знамената и флаговете? Не стига ли? Тогава от мен да знаете, че мавзолея на ленин е копие на древноегипетски погребения. А ако не знаете фараоните са полубогове, които са били наследници на древноегипетските богове. Според западните комунисти и отричащите очевидното всички от Маркс през Ленин, Сталин, та чак до Путин били "нацисти" и "фашисти".
  39. 39 Профил на perkele_
    perkele_
    Рейтинг: 85 Неутрално

    лъжат ни!!! а и да не ни лъжат, человечеството нищо ни мой напраи! а и да може, бе то с повишаване на температурите ще е даже по-хубаво! Е, скийте едно време на динозаврите колко им е било кеф, и на нас така. Ако се съмнявате, влезте в некой парник да видите че ви нема нищо, дори с повишена концентрация на въглероден двуокис. Некъф клинт източногоров ми го разправяше тва. А и гвоздеят на програмата, как едно време на антарктида живеели динозаври. Мушка, ти още ли си мислиш, дека по онез времена тя е била там дето е сега? Сладури и сладурковци, мислители и експерти.

    хахахаа

    Той е толкова учен, че дори не знае рецептата за киселото зеле.
  40. 40 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#36] от "Мусаши":Няма спасение за теб. НО защо те хвана срам да псуваш MIT и Станфорд? Плувай!
    —цитат от коментар 37 на trollhunter


    Ами убеди с ДОКАЗАТЕЛСТВА, че :
    1.Има глобално затопляне.
    2.То е предизвикано от човешка дейност.
    3.Това е негативно.
    Трябват ДОКАЗАТЕЛСТВА и за трите неща ,а то няма нито за едното от тях.
    Колкото до някои "учени"имаше статия в този сайт от учени,които писаха, че ако не подкрепят глобалното затопляне от човешка дейност научната им кариера отива в небитието.Нито им публикуват изследвания, нито ходят по конференции,нито им отпускат пари за проекти.

  41. 41 Профил на pontius_glarus СУПЕР
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3612 Неутрално

    А защо не се отчитат изпусканите в атмосферата на милионите куб.м. газ в Русия поради невъзможност да ги изпращат по газопроводите? Убеден съм, че пръдните от блатата и оризищата е нещо съвсем незабележимо на фона на мръсотиите, които ги бълват вторично подивели руснаци!

  42. 42 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 836 Неутрално

    До коментар [#38] от "trollhunter":

    Това за 100% консенсус е обикновена лъжа.

  43. 43 Профил на Daniela Kovacheva
    Daniela Kovacheva
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#37] от "trollhunter":

    Аз пък смело ще ги напсувам. Всичко е борба за пари. И няма 100% консенсус. Просто на противниците на затоплистите им се затвая устата.

  44. 44 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 8 Неутрално

    А защо не се отчитат изпусканите в атмосферата на милионите куб.м. газ в Русия поради невъзможност да ги изпращат по газопроводите? Убеден съм, че пръдните от блатата и оризищата е нещо съвсем незабележимо на фона на мръсотиите, които ги бълват вторично подивели руснаци!
    —цитат от коментар 41 на pontius_glarus


    Ами щото заради това няма как да изпросят пари. Заради това "не забелязват"случвящото се в Русия.

  45. 45 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 836 Неутрално

    До коментар [#35] от "trollhunter":

    Нямаме разумни аргументи и търсим опора в институции?
    Пак да питаме- на колко точно трябва да стабилизираме климата?
    Нещо по темата казват ли от МИТ?

  46. 46 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#35] от "trollhunter":Нямаме разумни аргументи и търсим опора в институции?Пак да питаме- на колко точно трябва да стабилизираме климата?Нещо по темата казват ли от МИТ?
    —цитат от коментар 45 на k_


    Затоплистите обичат да дават пример с Венера,където заради високите нива на СО2 температурите са много високи.Само че на Венера нивата на СО2 в атмосферата са 96.5 процента, а но Земята 0.04 процента. Все едно някой да близне една капка бира,а друг до изпие 1 литър ракия и да се плаши първият, че ако изпием втора капка бира ще има последици за здравето като тоя с 1 литър ракия.

  47. 47 Профил на trollhunter
    trollhunter
    Рейтинг: 58 Весело

    До коментар [#46] от "Мусаши":

    Невежеството ти по химия и физика довлече и невежество по медицинските въпросите. Тотално неадекватно сравнение!

    Комунизмът е кървава религия, която е избила поне 200 милиона от 1917 година.Повече по въпроса четете тук: https://knizhen-pazar.net/offsale_products/books/1764162-chernata-kniga-na-komunizma-chast-1-2 Не ми вярвате? Тогава погледнете знамената и флаговете? Не стига ли? Тогава от мен да знаете, че мавзолея на ленин е копие на древноегипетски погребения. А ако не знаете фараоните са полубогове, които са били наследници на древноегипетските богове. Според западните комунисти и отричащите очевидното всички от Маркс през Ленин, Сталин, та чак до Путин били "нацисти" и "фашисти".
  48. 48 Профил на trollhunter
    trollhunter
    Рейтинг: 58 Весело

    До коментар [#43] от "Daniela Kovacheva":

    Отраваряте уикипедия и четете.

    In the 1950s, Gilbert Plass created a detailed computer model that included different atmospheric layers and the infrared spectrum. This model predicted that increasing CO2 levels would cause warming. Around the same time, Hans Suess found evidence that CO2 levels had been rising, and Roger Revelle showed that the oceans would not absorb the increase. The two scientists subsequently helped Charles Keeling to begin a record of continued increase, which has been termed the "Keeling Curve".[349] Scientists alerted the public,[351] and the dangers were highlighted at James Hansen's 1988 Congressional testimony.[352] The Intergovernmental Panel on Climate Change (IPCC), set up in 1988 to provide formal advice to the world's governments, spurred interdisciplinary research.[353] As part of the IPCC reports, scientists assess the scientific discussion that takes place in peer-reviewed journal articles.[354]

    There is a near-complete scientific consensus that the climate is warming and that this is caused by human activities. As of 2019, agreement in recent literature reached over 99%.[355][356] No scientific body of national or international standing disagrees with this view.[357] Consensus has further developed that some form of action should be taken to protect people against the impacts of climate change. National science academies have called on world leaders to cut global emissions.[358] The 2021 IPCC Assessment Report stated that it is "unequivocal" that climate change is caused by humans.[356]

    Ще ви го преведа машинно!

    През 50-те години на миналия век Гилбърт Плас създава подробен компютърен модел, който включва различни атмосферни слоеве и инфрачервения спектър. Този модел прогнозира, че повишаването на нивата на CO2 ще доведе до затопляне. Горе-долу по същото време Ханс Зюс откри доказателства, че нивата на CO2 се покачват, а Роджър Ревел показа, че океаните няма да поемат увеличението. Двамата учени впоследствие помогнаха на Чарлз Кийлинг да започне запис на непрекъснато нарастване, което беше наречено „Кривата на Кийлинг“. [349] Учените алармираха обществеността [351] и опасностите бяха подчертани в показанията на Джеймс Хансен в Конгреса през 1988 г. [352] Междуправителствената група по изменение на климата (IPCC), създадена през 1988 г., за да предоставя официални съвети на правителствата по света, стимулира интердисциплинарните изследвания [353]. Като част от докладите на IPCC учените оценяват научната дискусия, която се провежда в рецензирани статии в списания.[354]

    Съществува почти пълен научен консенсус, че климатът се затопля и че това се дължи на човешката дейност. Към 2019 г. съгласието в скорошната литература достигна над 99% [355] [356] Нито един научен орган с национален или международен авторитет не е съгласен с това мнение.[357] Допълнително се разви консенсусът, че трябва да се предприемат някакви действия за защита на хората от въздействието на изменението на климата. Националните научни академии призоваха световните лидери да намалят глобалните емисии.[358] В доклада за оценка на IPCC от 2021 г. се посочва, че е „недвусмислено“, че изменението на климата е причинено от хората.[356]

    Комунизмът е кървава религия, която е избила поне 200 милиона от 1917 година.Повече по въпроса четете тук: https://knizhen-pazar.net/offsale_products/books/1764162-chernata-kniga-na-komunizma-chast-1-2 Не ми вярвате? Тогава погледнете знамената и флаговете? Не стига ли? Тогава от мен да знаете, че мавзолея на ленин е копие на древноегипетски погребения. А ако не знаете фараоните са полубогове, които са били наследници на древноегипетските богове. Според западните комунисти и отричащите очевидното всички от Маркс през Ленин, Сталин, та чак до Путин били "нацисти" и "фашисти".
  49. 49 Профил на trollhunter
    trollhunter
    Рейтинг: 58 Весело

    Нито един научен орган с национален или международен авторитет НЕ ОСПОРВА това мнение.[357]

    Комунизмът е кървава религия, която е избила поне 200 милиона от 1917 година.Повече по въпроса четете тук: https://knizhen-pazar.net/offsale_products/books/1764162-chernata-kniga-na-komunizma-chast-1-2 Не ми вярвате? Тогава погледнете знамената и флаговете? Не стига ли? Тогава от мен да знаете, че мавзолея на ленин е копие на древноегипетски погребения. А ако не знаете фараоните са полубогове, които са били наследници на древноегипетските богове. Според западните комунисти и отричащите очевидното всички от Маркс през Ленин, Сталин, та чак до Путин били "нацисти" и "фашисти".
  50. 50 Профил на trollhunter
    trollhunter
    Рейтинг: 58 Весело

    Британското разузнаване: Новомобилизираните руски войници пристигат с „минимално или никакво обучение“.

    Министерството на отбраната на Обединеното кралство заяви в своя разузнавателен брифинг на 5 ноември, че Русия се бори да осигури военно обучение за текущата си кампания за мобилизация и годишния си есенен набор.

    Комунизмът е кървава религия, която е избила поне 200 милиона от 1917 година.Повече по въпроса четете тук: https://knizhen-pazar.net/offsale_products/books/1764162-chernata-kniga-na-komunizma-chast-1-2 Не ми вярвате? Тогава погледнете знамената и флаговете? Не стига ли? Тогава от мен да знаете, че мавзолея на ленин е копие на древноегипетски погребения. А ако не знаете фараоните са полубогове, които са били наследници на древноегипетските богове. Според западните комунисти и отричащите очевидното всички от Маркс през Ленин, Сталин, та чак до Путин били "нацисти" и "фашисти".
  51. 51 Профил на trollhunter
    trollhunter
    Рейтинг: 58 Весело

    Генералният щаб: Русия е загубила 75 440 войници в Украйна от 24 февруари насам.

    Генералният щаб на Украйна съобщи на 5 ноември, че Русия също е загубила 2758 танка, 5601 бойни бронирани машини, 4184 превозни средства и резервоари за гориво, 1776 артилерийски системи, 391 реактивни системи за залпов изстрел, 202 системи за противовъздушна отбрана, 277 самолета, 260 хеликоптера, 1462 дрона и 16 лодки.

    Вече минаха 15 000 единици сухопътна техника.

    Комунизмът е кървава религия, която е избила поне 200 милиона от 1917 година.Повече по въпроса четете тук: https://knizhen-pazar.net/offsale_products/books/1764162-chernata-kniga-na-komunizma-chast-1-2 Не ми вярвате? Тогава погледнете знамената и флаговете? Не стига ли? Тогава от мен да знаете, че мавзолея на ленин е копие на древноегипетски погребения. А ако не знаете фараоните са полубогове, които са били наследници на древноегипетските богове. Според западните комунисти и отричащите очевидното всички от Маркс през Ленин, Сталин, та чак до Путин били "нацисти" и "фашисти".
  52. 52 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 418 Весело

    Нито един научен орган с национален или международен авторитет НЕ ОСПОРВА това мнение.[357]
    —цитат от коментар 49 на trollhunter


    Е то смее ли някой. Скандалът с имейлите показа защо никой не си позволява да каже нещо. Промивката е стигнала до такива висини, че в разни фейк нюз аутлети като NYT обясняваха как скорошните наводнения в Нигерия били заради "climate change", докато нигерийци и камерунци в коментарите под статията казваха, че са защото Камерун изпуснали някакъв язовир, създаден да обира ежегодното преливане на реките през дъждовния сезон и съответно Нигерия трябвало да има същият такъв, който да поеме покачването на водата, ама нямала. Той бил планиран, координиран с Камерун, първа копка и т.н. - и после откраднали всичките пари и язовир няма. Но журналята в NYT и Грета Тунберг знаят по-добре от тия на място, нали...

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  53. 53 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 418 Весело

    До коментар [#50] от "trollhunter":
    До коментар [#51] от "trollhunter":

    Успокой се малко, че обърка статията. Ти "ловец на тролове" ли си, или "трол-ловец"?!?

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  54. 54 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#46] от "Мусаши":Невежеството ти по химия и физика довлече и невежество по медицинските въпросите. Тотално неадекватно сравнение!
    —цитат от коментар 47 на trollhunter


    Папагал-аз представям само ДОКАЗАНИ ФАКТИ.Ти нито си оборил някой факт,нито представяш доказателства. Типичен хунвейбин.

  55. 55 Профил на trollhunter
    trollhunter
    Рейтинг: 58 Неутрално

    До коментар [#54] от "Мусаши":

    Връщаме се на простичкия факт, че отборът ви не разбира какво значи инфрачервено излъчване. И си мислите, че имало гама лъчи в микровълновата.

    Толкова сте ужасно зле.

    Комунизмът е кървава религия, която е избила поне 200 милиона от 1917 година.Повече по въпроса четете тук: https://knizhen-pazar.net/offsale_products/books/1764162-chernata-kniga-na-komunizma-chast-1-2 Не ми вярвате? Тогава погледнете знамената и флаговете? Не стига ли? Тогава от мен да знаете, че мавзолея на ленин е копие на древноегипетски погребения. А ако не знаете фараоните са полубогове, които са били наследници на древноегипетските богове. Според западните комунисти и отричащите очевидното всички от Маркс през Ленин, Сталин, та чак до Путин били "нацисти" и "фашисти".
  56. 56 Профил на trollhunter
    trollhunter
    Рейтинг: 58 Весело

    До коментар [#53] от "Тюфлекчия":

    Като научиш английския ще видим.

    Има време. Първо се разберете с герберите-путинисти колко е лош байдън.

    Комунизмът е кървава религия, която е избила поне 200 милиона от 1917 година.Повече по въпроса четете тук: https://knizhen-pazar.net/offsale_products/books/1764162-chernata-kniga-na-komunizma-chast-1-2 Не ми вярвате? Тогава погледнете знамената и флаговете? Не стига ли? Тогава от мен да знаете, че мавзолея на ленин е копие на древноегипетски погребения. А ако не знаете фараоните са полубогове, които са били наследници на древноегипетските богове. Според западните комунисти и отричащите очевидното всички от Маркс през Ленин, Сталин, та чак до Путин били "нацисти" и "фашисти".
  57. 57 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2406 Неутрално

    До коментар [#31] от "trollhunter":

    "Учите химия, плоскоземци.
    Учите химията."
    До коментар [#48] от "trollhunter":

    "In the 1950s, Gilbert Plass created a detailed computer model that included different atmospheric layers and the infrared spectrum. "

    Първо, не е лошо да се научите да правите разлика между "химия" (рН, химично равновесие, константа на химична реакция) и "физика" (нагряване, "мърдане", облъчване, спектрален анализ).
    Второ, в Науката, за разлика от "факта" научен консенсус, е прието, дори е задължително да се изразяват промените с уравнения, па било и приблизително. Едно такова уравнение за газове (идеален газ) е уравнението на Клапейрон-Менделеев - температурата зависи пропорционално на налягането и обема и обратно пропорционално на количеството газ (СО2). Тоест с увеличаването на количеството газ температурата пада при постоянно налягане и обем.
    https://bg.wikipedia.org/wiki/Уравнение_на_Клапейрон-Менделеев
    Трето, "фактите" са измерваеми стойности, независимо от измерващия. Факт е алкалността на Океана, колкото и да е неточен (след 1884 г., докторската дисертация на Сванте Арениус, започва да се измерва рН на разтворите - концентрацията на водородните катиони, а през 18-ти век хал хабер си нямат от рН, кислород и окисление)
    "Between 1751 and 2021, the pH value of the ocean surface is estimated to have decreased from approximately 8.25 to 8.14"
    https://en.wikipedia.org/wiki/Ocean_acidification
    И последно, "мощността" на веществата да поглъщат/отдават топлина се измерва с топлинен капацитет (където, априори, се включва и спектралната абсорбция на светлинно лъчение):
    https://en.wikipedia.org/wiki/Table_of_specific_heat_capacities
    Видно е, че метанът с 2.191 J⋅g−1⋅K−1 е далеч, далеч от газовете като водород - 14.30 J⋅g−1⋅K−1 , амоняк - 4.700 J⋅g−1⋅K−1, вода - 4.1813 J⋅g−1⋅K−1. А въглеродният диоксид с неговия капацитет от 0.839 J⋅g−1⋅K−1 може да го броим за "интертен газ" по отношение на топлинния баланс на планетата.

  58. 58 Профил на trollhunter
    trollhunter
    Рейтинг: 58 Весело

    До коментар [#57] от "wanderer":

    Нищо не каза.

    Това какво точно доказва? НИЩО!

    Комунизмът е кървава религия, която е избила поне 200 милиона от 1917 година.Повече по въпроса четете тук: https://knizhen-pazar.net/offsale_products/books/1764162-chernata-kniga-na-komunizma-chast-1-2 Не ми вярвате? Тогава погледнете знамената и флаговете? Не стига ли? Тогава от мен да знаете, че мавзолея на ленин е копие на древноегипетски погребения. А ако не знаете фараоните са полубогове, които са били наследници на древноегипетските богове. Според западните комунисти и отричащите очевидното всички от Маркс през Ленин, Сталин, та чак до Путин били "нацисти" и "фашисти".
  59. 59 Профил на БОНГО СУПЕР
    БОНГО
    Рейтинг: 1973 Неутрално

    До коментар [#26] от "БОНГО":“Повишаването на въглеродния двуокис в атомсферата променя киселинността, което на свой ред редуцира фотосинтезата в океаните.”Океанът е алкален, рН=8.14. Фотосинтезата протича с най-висока скорост при леко кисела среда - Н+ йона се явява като катализатор. Иначе, боклуците в Океана като пластмаса, нефтени петна, танкери и други лодки редуцират фотосинтезата поради ограничаване на слънчевата светлина. А колкото СО2 да нагнетиш във водата, рН-то няма да падне под 4.5 (в стомаха ни е по-кисело) - отвори бутилка Кока-кола и с лакмусова хартия можеш да се убедиш при все че там СО2 е под налягане по-голямо от една атмосфера.
    —цитат от коментар 32 на wanderer

    Бил е 8.11 преди 30 години. Спаднал до 8.06.
    https://www.eea.europa.eu/ims/ocean-acidification
    Повишаването на киселинността е измерен ФАКТ, Независимо че остава леко алкален, окенаът се променя (и то сравнително бързо), което заяга екосистемите в него и - като един от резултатите, наламява производството на кислород.
    Химията е бяснена тук:
    https://www.plymouth.ac.uk/research/ocean-acidification
    Това не отменя валидността на забележките ти относно риска , който замърсяването поставя - със забележката, че едното не изключва другото, а напротив - получава се наслагване на фактори, свързани с човешката дейност.

    Malo periculosam, libertatem quam quietam servitutem
  60. 60 Профил на БОНГО СУПЕР
    БОНГО
    Рейтинг: 1973 Неутрално

    До коментар [#31] от "trollhunter":"Учите химия, плоскоземци.Учите химията."До коментар [#48] от "trollhunter":"In the 1950s, Gilbert Plass created a detailed computer model that included different atmospheric layers and the infrared spectrum. "Първо, не е лошо да се научите да правите разлика между "химия" (рН, химично равновесие, константа на химична реакция) и "физика" (нагряване, "мърдане", облъчване, спектрален анализ).Второ, в Науката, за разлика от "факта" научен консенсус, е прието, дори е задължително да се изразяват промените с уравнения, па било и приблизително. Едно такова уравнение за газове (идеален газ) е уравнението на Клапейрон-Менделеев - температурата зависи пропорционално на налягането и обема и обратно пропорционално на количеството газ (СО2). Тоест с увеличаването на количеството газ температурата пада при постоянно налягане и обем.https://bg.wikipedia.org/wiki/Уравнение_на_Клапейрон-Менделеев Трето, "фактите" са измерваеми стойности, независимо от измерващия. Факт е алкалността на Океана, колкото и да е неточен (след 1884 г., докторската дисертация на Сванте Арениус, започва да се измерва рН на разтворите - концентрацията на водородните катиони, а през 18-ти век хал хабер си нямат от рН, кислород и окисление)"Between 1751 and 2021, the pH value of the ocean surface is estimated to have decreased from approximately 8.25 to 8.14"https://en.wikipedia.org/wiki/Ocean_acidification И последно, "мощността" на веществата да поглъщат/отдават топлина се измерва с топлинен капацитет (където, априори, се включва и спектралната абсорбция на светлинно лъчение):https://en.wikipedia.org/wiki/Table_of_specific_heat_capacities Видно е, че метанът с 2.191 J⋅g−1⋅K−1 е далеч, далеч от газовете като водород - 14.30 J⋅g−1⋅K−1 , амоняк - 4.700 J⋅g−1⋅K−1, вода - 4.1813 J⋅g−1⋅K−1. А въглеродният диоксид с неговия капацитет от 0.839 J⋅g−1⋅K−1 може да го броим за "интертен газ" по отношение на топлинния баланс на планетата.
    —цитат от коментар 57 на wanderer


    Точно от твоята връзка с укипедия са ти:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Ocean_acidification #/media/File:Mean-seawater-ph.png

    Malo periculosam, libertatem quam quietam servitutem
  61. 61 Профил на Magazin Radovene
    Magazin Radovene
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Най-разпространеният парников газ е.... парата. Интересно, как ще ограничат изпаренията от океаните?

  62. 62 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2406 Весело

    До коментар [#59] от "БОНГО":

    "Повишаването на киселинността е измерен ФАКТ"

    Фактът, че алкалността на Океана спада, не е свързан еднозначно, само и единствено с концентрацията на СО2 (и други киселинни газове) в атмосферата. Например, фактор за обясняване на този ФАКТ може да бъде намалената активност на подводните вулкани - по-малко метални окиси изхвърлени в Океана, по-ниска алкалност. А изменението от 7.76 Е-9 мол/л на 8.71 Е-9 мол/л, цели 12%, не е съществено - рН-то на прясна двойно дестилирана вода, оставена в Бехерова чаша (500 мл) за един час при 25 градуса се изменя от 3.16 Е-7 мол/л (рН=6.5) на 15.85 Е-7 мол/л (рН=5.8 каквото е и на чешмяната вода въпреки хлорирането й), което е изменение пет пъти, без отровно действие за живите организми (Всъщност, пиенето на чиста вода😁, дестилирана, нарушава калиево-натравия баланс на клетките и те могат да се разрушат от набъбване при обратната осмоза).

    Повишаването на СО2, и в атмосферата, и в Океана, в общи линии, ускорява фотосинтезата:
    "Carbon dioxide levels and photorespiration

    Photorespiration
    As carbon dioxide concentrations rise, the rate at which sugars are made by the light-independent reactions increases until limited by other factors. RuBisCO, the enzyme that captures carbon dioxide in the light-independent reactions, has a binding affinity for both carbon dioxide and oxygen. When the concentration of carbon dioxide is high, RuBisCO will fix carbon dioxide. However, if the carbon dioxide concentration is low, RuBisCO will bind oxygen instead of carbon dioxide. This process, called photorespiration, uses energy, but does not produce sugars."
    https://en.wikipedia.org/wiki/Photosynthesis #Calvin_cycle

    Това, което твърдя отдавна, че СО2 е "животоспасяващ газ" за зелените растения за разлика от "убийците"😁 на зеленото като Грета Тумберг.

  63. 63 Профил на БОНГО СУПЕР
    БОНГО
    Рейтинг: 1973 Неутрално

    До коментар [#59] от "БОНГО":"Повишаването на киселинността е измерен ФАКТ"Фактът, че алкалността на Океана спада, не е свързан еднозначно, само и единствено с концентрацията на СО2 (и други киселинни газове) в атмосферата. Например, фактор за обясняване на този ФАКТ може да бъде намалената активност на подводните вулкани -
    .
    —цитат от коментар 62 на wanderer


    Еднозначно е влиянието на вълг. двуокис за киселинността. Отново да повторя - наслагването на този фактор с други , не отменя неговата роля. Очевидно си осъзнал това и сега се опитваш да я омаловажиш.
    Ние не можем да повлияем засега на вулканите ефективно. Нито на подводните, нито на тези из сушата. Това, което можем, е да променим човешката дейност тъй, че тя да има минимална роля за негативните климатични промени; да ограничим замърсяването с човеката дейност - която да напомня - априорно е свързана с въздействие ВЪРХУ околната среда. Тази дейност е от хилядолетия (поне от аграрната революция, когато човекът започва да изсича гори, за да прави ниви), но индустриализацията и механизацията радикализират ситуацията, още повече че успоредно с тях настъпи и демографски бум на човечеството.

    Malo periculosam, libertatem quam quietam servitutem
  64. 64 Профил на БОНГО СУПЕР
    БОНГО
    Рейтинг: 1973 Неутрално

    А защо не се отчитат изпусканите в атмосферата на милионите куб.м. газ в Русия поради невъзможност да ги изпращат по газопроводите? Убеден съм, че пръдните от блатата и оризищата е нещо съвсем незабележимо на фона на мръсотиите, които ги бълват вторично подивели руснаци!
    —цитат от коментар 41 на pontius_glarus


    Тях ги горят, доколкото ми е известно.

    Malo periculosam, libertatem quam quietam servitutem
  65. 65 Профил на kejsijones
    kejsijones
    Рейтинг: 312 Неутрално

    Време е за залагания кой че е следващият коварен източник за затопляне за който днес наивно не подозираме.

    Сред институти по цял свят в момента вероятно тече една борба кой да е следващият враг на планетата който да осигури кариери и политически точки.

  66. 66 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 873 Неутрално

    А нещо за емисиите на водни пари, които са най-широко разпространения парников газ?

  67. 67 Профил на kejsijones
    kejsijones
    Рейтинг: 312 Неутрално

    А нещо за емисиите на водни пари, които са най-широко разпространения парников газ?
    —цитат от коментар 66 на volarok


    Взимайте кратки душове веднъж месечно не само като заявка за политическа лоялност към силите на прогреса, но и за да не плаче Гая. Напълно реалистична следваща стъпка, колега:)

  68. 68 Профил на aussie
    aussie
    Рейтинг: 339 Неутрално

    Хората сме проблема. Като дете учех в училище че населението на земята е 4 млрд. Сега сме 8 млрд?!? След 20 години ще сме 40 млрд. Земята като планета е обречена.

  69. 69 Профил на miroxd
    miroxd
    Рейтинг: 16 Весело

    климатичните мърши сменят музиката

  70. 70 Профил на miroxd
    miroxd
    Рейтинг: 16 Весело

    Хората сме проблема. Като дете учех в училище че населението на земята е 4 млрд. Сега сме 8 млрд?!? След 20 години ще сме 40 млрд. Земята като планета е обречена.
    —цитат от коментар 68 на aussie


    психопати като теб са проблем

  71. 71 Профил на lrj56715531
    lrj56715531
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#19] от "penetrating":

    Ами това е самата истина -
    Човекът е най-големият враг на природата,
    с неговата алчност към бързо забогатяване,
    свръх производство...
    Сега ревата за опазване на природата...
    8-милиардният жител на планетата, вече се е родил...
    https://countrymeters.info/bg/World
    За 4-милиардно население е "таванът",
    планетата да се "чувства добре".
    Чрез войни,болести, глад и мизерия - това са начините
    да се редуцира населението - друг път няма,
    в противен случай всички ни очаква Апокалипсиса...





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #