"Нетфликс" намали цените за България заради инфлацията и конкуренцията

"Нетфликс" намали цените за България заради инфлацията и конкуренцията

"Нетфликс" намали цените за България заради инфлацията и конкуренцията
Reuters
България е една от 30-те държави, в които стрийминг гигантът "Нетфликс" намалява цените на абонаментните си планове в Европа, Латинска Америка, Субсахарска Африка и Близкия изток.
Новината, първо съобщена от "Уолстрийт джърнъл", бе потвърдена от говорител на "Нетфликс" пред Би Би Си с думите: "Членовете никога не са имали по-голям избор на развлечение."
Британската медия отбелязва, че редом със затягането на коланите на домакинствата "Нетфликс" се сблъсква с нарастваща конкуренция от други платформи. В някои държави таксите спадат с по няколко евро.
Сред засегнатите страни са Хърватия, Словения, Венецуела, Тайланд, Иран, Кения и други.
Плановете в България вече са Basic (4.99 на месец), Standard (7.99 на месец, с възможност за достъп от повече устройства) и Premium (9.99), който предлага най-добро качество.
В последните няколко години 7.99 евро на месец бе цената за услугата Basic, а 9.99 - за Standard. Така спадът е с три евро за първия и с две - за втория.
Новината, която изненада някои наблюдатели в бранша, е знак и за все по-ожесточените усилия на "Нетфликс" да привлече абонати. Платформата предлага услуги в 190 държави, но се сблъсква с все по-голямата конкуренция на "Амазон", "Дисни", НВО и други. Миналата година стотици работни места бяха съкратени.
По-рано тази година бяха въведени обаче и други мерки - като лимит за споделяне на паролите и допълнителна такса в някои държави за клиенти, които искат услугата да се ползва в повече от едно домакинство.