Гигант в упадък: Vice фалира заради капаните на дигиталната ера

Собственикът на известното със смелото навлизане в дигиталния свят списание Vice и на платформата за технологични новини Motherboard обяви банкрут.
Медията не затваря: сайтовете ще продължат да работят, както и другите медии и рекламната агенция, която притежава компанията. "Ню Йорк таймс" същевременно отбелязва, че изданието не успява да се справи с безпощадната действителност на дигиталната издателска дейност.
Група кредитори може да купят Vice за 225 млн. долара, след като преди години имаше момент, когато цената на компанията бе 5.7 млрд. долара.
Във Vice инвестираха гиганти като "Дисни", но стотиците им милиони долари се обезсмислят със задействането на процедурата.
Как се стигна дотук
Vice, но и други в дигиталната медийна индустрия като Vox, силно заложиха на социалните мрежи като "Фейсбук" и "Инстаграм" с очакването, че те ще м донесат поток от млади потребители, за които рекламодателите копнеят. Проблемът бе, че макар читателите да дойдоха, основните приходи от тях отидоха при технологичните платформи.
В резултат е натрупан дълг от 834 млн. долара. Компанията получава и заем, с който да поддържа функционирането на медиите и агенцията си, но продажба трябва да бъде завършена за 55 дни.
Vice бе особено обещаваща медия само преди десетилетие, като набираше читатели с обещанието, че е далеч от потока на "големите корпорации", с интересно за млада аудитория съдържание, дори собствени репортажи от държави като Северна Корея и Либерия.
На сайта на Vice, където новинат също е съобщена, се казва, че серията инвестиции, направени в последните години, са позволили на компанията да се разраства, но заради тях се появил и "списък с компании, които очакват възвръщаемост на инвестициите си". Посочена е една от тях - от компанията TPG: само тя е за 450 млн. долара. "Тези инвестиции доведоха до сложна корпоративна структура и серия дългове."