"Фейсбук" пуска конкурент на "Туитър"

На живо
Заседанието на Народното събрание

"Фейсбук" пуска конкурент на "Туитър"

Централният офис на "Мета" в Калифорния
Reuters
Централният офис на "Мета" в Калифорния
Собственикът на "Фейсбук" "Мета" пуска в четвъртък приложение, което ще конкурира "Туитър", съобщи Би Би Си.
Приложението се нарича Threads (теми, нишки) и е достъпно за предварителна поръчка в Apple App Storе. То ще бъде свързано с друга популярна платформа на "Мета" - "Инстаграм".
От магазина на "Епъл" се вижда, че новото приложение графично прилича на "Туитър". "Мета" го описва като "текстово базирано приложение за разговор".
Този ход е поредната проява на съперничество между собствениците на двете социални платформи - Марк Зукърбърг и Илън Мъск.
Миналия месец двамата се договориха да се срещнат във физическа битка, въпреки че не е ясно колко сериозни са били, пише Би Би Си.
Междувременно "Туитър" съобщи, че популярното потребителско табло за управление TweetDeck след 30 дни ще стане платено. Според наблюдателите по този начин Мъск се опитва да принуди потребителите да се абонират за платената услуга на "Туитър" - "Туитър блу" (Twitter Blue).
В събота мултимилиардерът ограничи броя на туитовете, които потребителите могат да видят, позовавайки се на екстремно "изтриване на данни".
От приложението Threads на "Мета" изглежда, че това ще бъде безплатна услуга, която няма да ограничава броя на публикациите, които ще бъдат виждани от потребителите
"Threads са мястото, където общностите се събират, за да обсъждат всичко - от темите, които ви вълнуват днес, до това, което ще бъде актуално утре", се казва в описанието в App Store.
Threads също ще съхранява данни на мобилните устройства, на които е свалено, включително данни за местоположение, покупки и история на сърфиране.
През последните години се появиха няколко приложения, които поразително приличат на "Туитър", като Truth Social и Mastodon на Доналд Тръмп.
Друго подобно приложение, Bluesky, твърди, че е получило "рекорден" трафик след решението на Мъск да ограничи използването на "Туитър".
Въпреки това Threads може да бъде най-голямата заплаха, пред която социалният микроблогинг е изправян досега.
Марк Зукърбърг и друг път е използвал вече реализирани чужди идеи. Meta's Reels се възприема широко като копие на TikTok, докато Stories изглежда подобно на Snapchat.
"Мета" има ресурсите да се конкурира с "Туитър", а и свързването на Threads с "Инстаграм" автоматично ще му донесе милиони потребители.
Зукърбърг ще се надява, че може да привлече достатъчно разочаровани потребители от "Туитър", за да създаде истинска алтернатива, пише Би Би Си.