Африкански и карибски държави се обединяват, за да настояват за репарации за робството

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (137)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на kokoshkata
    kokoshkata
    Рейтинг: 0 Весело

    Да им дадат репарации и да ги върнат по родните места, става ли?🤣🤣🤣

    Z
  2. 2 Профил на kokoshkata
    kokoshkata
    Рейтинг: 0 Весело

    Такава наглост не се среща всеки ден...

    Z
  3. 3 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 1042 Весело

    Да им дадат репарации и да ги върнат по родните места, става ли?🤣🤣🤣
    —цитат от коментар 1 на kokoshkata


    Точно това си помислих и аз. 🤣🤣🤣

  4. 4 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 538 Неутрално

    А пък Тони Блер, известен цоциалист и миротворец, обещал да върне Обединеното кралство в ЕС. Колко хубаво -- хем си поданик на Чарлс и Камила, хем си подчинен на Съсела и Елена.

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  5. 5 Профил на venciч
    venciч
    Рейтинг: 420 Неутрално

    Репарации да търсят от съплеменниците си, те са се излавяли взаимно, като маймуни, и са се продавали на белите търговци.

    I use 🇵🇸 🇹🇷 to wipe my ass
  6. 6 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1578 Неутрално

    Това въобще не го схванах.

    Кой от кого ще иска репарации и ако може конкретно за какво?

    Аз лично доколкото знам едни черни са продавали други черни на белите, та излиза че репарациите трябва да си изискват един от друг.

  7. 7 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 1042 Весело

    А и кой ще ги плаща тия репарации.
    Търговците на роби от Англия?
    Плантаторите от Юга?

    Най-справедливо би било самите черни продавачи на роби в Африка.

    В края на краищата при дрогата кой е с най-голямо наказание, потребителят на 1 доза дрога или производителят, който продава на едро.
    Тия искат репарации от крайните потребители на роби, дето имали по 2 роба на кръст, но не и от самите себе си, дето сами са продавали тия роби.

    Все едно производителите на дрога да съдят потребителите, за това, че са я ползвали.
    Безумие!

  8. 8 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2030 Неутрално

    Който е търгувал с роби и за който са работили роби, трябва да си плаща а не шаманите на НПО-та да ги перат колко са цивилизовани за дето още бият негрите!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  9. 9 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 538 Неутрално

    Африка сега кара по лозунга "Русското колониално робство -- най-робското робство на света". Ма още са в първо действие.

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  10. 10 Профил на Infinitum
    Infinitum
    Рейтинг: 17 Весело

    Предполагам, че Отворено общество имат поименни списъци на хората робували в...Бразилия примерно. То иначе на каква основа ще търсят пари ако не могат да покажат/докажат, че някой е бил един къде си....
    С други думи...айде у лево 🤣

  11. 11 Профил на venciч
    venciч
    Рейтинг: 420 Неутрално

    Преди всичко да са благодарни, че живеят в цивилизацията, а не по клоните в джунглата, а робството може да касае само пра-пра дедите им, но не и сегашните поколения

    I use 🇵🇸 🇹🇷 to wipe my ass
  12. 12 Профил на petrow1973
    petrow1973
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Тя сложи началото на "междуконтинентална кампания", се казва в изявление на УЗИ, описвайки я като "новаторска". Ще стане:)

    Създател: Uziel Gal
    Ефективна стрелба: 200 m
    Начална скорост: 400 m/s (9 mm)
    Скорострелност: 600 патрона в минута

    За умрелите - или добро или нищо За живите - само критика или нищо няма да свършат:)
  13. 13 Профил на Подкупен  Цецко
    Подкупен Цецко
    Рейтинг: 494 Неутрално

    А репарации за избитото местно население в Северна Америка няма ли да има?

    Пеевски е другарче с Костов!
  14. 14 Профил на Sinergy
    Sinergy
    Рейтинг: 756 Весело

    Да ги компенсират като им върнат сегашните "мигранти", които идват в ЕС и САЩ :) Тъй де, човешкият живот няма цена и за това да ги копменсират с други хора :D

  15. 15 Профил на asroma1927
    asroma1927
    Рейтинг: 410 Неутрално

    Както правилно отбелязва проф. Томас Соуел, който между другото е чернокож, освен, че е един от най-значимите интелектуалци в САЩ, робството е част от световната история и голяма част от населението по света имат предци, които по един или друг са пострадали от него. И пак той споделя, че е пълен абсурд щат като Калифорния, където не е имало робство да обсъжда изплащане на репарации, като тези, които трябва да платят не са притежавали роби, а тези, които следва да получат не са били поробени. Самата дума slavery идва от slavonic captive, а slavonic people сме ние - славяните от Източна Европа. Ако следваме тази абсурдна логика в идеята за изплащане на репарации, вероятно мнозинството от хора в Източна Европа трябва да се подредят пред кабинета на италианския министър - председател и да искат обезщетение от Италия, като наследник на Римската империя. Общо взето, напълно малоумна левичарска идея

  16. 16 Профил на еспресо
    еспресо
    Рейтинг: 16 Неутрално

    Разбира се. Търговците на роби и робовладелците трябва да бъдат наказани. Всеки от тях, който е останал жив до днес, трябва да си плати.
    Но само те. Вината винаги е индивидуална, не колективна. Изненадан съм, че от Отворено общество мислят другояче.

  17. 17 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 3225 Любопитно

    "Това е исторически момент... човечеството не може да върви напред с всички токсични препятствия в резултат на колонизацията", каза вчера на пресконференция Хилари Бекълс, ръководител на комисията по репарациите на КАРИКОМ. "Трябва да изчистим тази бъркотия, за да позволим на човечеството да функционира", допълни Бекълс."

    Може и още как. От АС и КАРИКОМ трябва да пратят делегация в Малайзия и Сингапур например и да видят, а след това да обменят опит за това как тези две югоизточни държави членки на АСЕАН са се справили с негативните последствия от робството и колонизацията.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  18. 18 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2030 Неутрално

    Африка сега кара по лозунга "Русското колониално робство -- най-робското робство на света". Ма още са в първо действие.
    —цитат от коментар 9 на Един вампир броди из Европа


    Безплатно зърно има дава Путин, кълват като бг либерасти на американски кораб с мухлясала царевица!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  19. 19 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1578 Неутрално

    Самата дума slavery идва от slavonic captive, а slavonic people сме ние - славяните от Източна Европа. Ако следваме тази абсурдна логика в идеята за изплащане на репарации, вероятно мнозинството от хора в Източна Европа трябва да се подредят пред кабинета на италианския министър - председател и да искат обезщетение от Италия, като наследник на Римската империя. Общо взето, напълно малоумна левичарска идея
    —цитат от коментар 15 на asroma1927


    🤦😃

  20. 20 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 859 Неутрално

    Новите колонизатори- орките и китайците
    очевидно подстрекават африканците и карибите да създават напрежение и раздори!

  21. 21 Профил на emil
    emil
    Рейтинг: 1128 Неутрално

    Ами да се обединяваме и ние. Ердо има да плаща.

    Баси серсемите лешоядни.

    ИЗБОРИ С МАЖОРИТАРЕН ЕЛЕМЕНТ СА ЕДИНСТВЕНИЯТ ИЗХОД ОТ БАТАКА В КОЙТО НИ ВКАРА ПРОПОРЦИОНАЛНАТА СИСТЕМА
  22. 22 Профил на стига толкова
    стига толкова
    Рейтинг: 114 Любопитно

    "ЕС заяви по-рано този месец, че търговията с роби в Европа е причинила "неописуемо страдание" на милиони хора и намекна за необходимостта от репарации за това, което описа като "престъпление срещу човечеството"."
    Глупости, цивилизацията в градината не може да е правила такива работи. А МВФ прогнозира в Африка по-голям ръст отколкото в Европа

    Фондация "Америка за България" финансира проект на "Икономедиа"
  23. Да им дадат репарации и да ги върнат по родните места, става ли?🤣🤣🤣
    —цитат от коментар 1 на kokoshkata


    Африканците по фобре да платят тепарации за това,че западноевропейците и аметиканците ги вкараха в 21 век!От Турция да искат репарации,че ги вкараха в 14 век!

    Ети е побългарена бурка
  24. 24 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 3225 Любопитно

    До коментар [#15] от "asroma1927":

    Томас Соуел (на който искам да отбележа не съм голям фен, но го уважавам за това което е постигнал професионално) е един от най-многото успешни примери за афроамериканците в САЩ. Пример за това как човек с много работа, усилия и образование може да постигне много в живота, въпреки дискриминацията, расизма и ниския социален произход, който има (какъвто е и случая с Томас).

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  25. 25 Профил на Angello СУПЕР
    Angello
    Рейтинг: 8 Неутрално

    #metoo ver.2.0

  26. 26 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 3225 Любопитно

    До коментар [#17] от "Иво":

    ... дотолкова успешен, че Сингапур отдавна изпревари бившите си колониални господари (британците) в отношение на икономиката, технологиите, инфраструктура и разбира се образованието.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  27. 27 Профил на meteowrite
    meteowrite
    Рейтинг: 10 Неутрално

    видяла жабата, че подковават коня, та и тя вдигнала крак...

    You don't know what you don't know.
  28. 28 Профил на rexdog2004
    rexdog2004
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Благодарение на робството някои живеят в САЩ, а много африканци драпат да избягат от африка.

  29. 29 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 3225 Любопитно

    До коментар [#1] от "kokoshkata":

    И кой ще ги върне по родните им места!? Имам предвид конкретно Барбадос.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  30. 30 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 3225 Любопитно

    До коментар [#5] от "venciч":

    Значи местните ловци на глави (хора) имат вина, но търговците на роби и след това робовладелците, които след това ги експлотират до края на живота им нямат никаква вина, така ли!?

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  31. 31 Профил на pontius_glarus СУПЕР
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3851 Неутрално

    Сега ще очаквам Иран и Ирак да поиска репарации от гърците и македонците, които се счита за правоприемници на Мега Александрос за похода му в техните земи.

  32. 32 Профил на Ехото на Гласът
    Ехото на Гласът
    Рейтинг: 598 Неутрално

    Африканците са контролирали търговията с роби. Сега искат компенсация за това?

  33. 33 Профил на pontius_glarus СУПЕР
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3851 Неутрално

    Тези гащници, от момента в който станаха независими като полудели хукнаха към старите си метрополии.

  34. 34 Профил на anonymous
    anonymous
    Рейтинг: 423 Неутрално

    Нали точно африканците продаваха своите за пушки и барут от европейците?!! Аааа, от тези по-жалки няма!!

  35. 35 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1578 Неутрално

    Сега ще очаквам Иран и Ирак да поиска репарации от гърците и македонците,
    —цитат от коментар 31 на pontius_glarus


    "Македонците" даже биха се изкефили 😃

  36. 36 Профил на cockney
    cockney
    Рейтинг: 309 Неутрално

    Хаити е отхвърлило колониалния гнет още през 1803-та година и оттогава се радва на независимост, в резултат на която днес е една клоака.

  37. 37 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2256 Неутрално

    Робовладелците и робите отдавна са на оня свят. Та от кого ще искат репарации? Това е все едно България да иска репарации от Турция заради "турското робство".

  38. 38 Профил на Deadpudding
    Deadpudding
    Рейтинг: 772 Весело

    Дрогари и дрогарки, вече е и наш ред да застанем до братята от африка, редом с качеството на пътищата, и да заявим като бъдеща малцинствена група, че се нуждаем от репарации от наследниците на османските колонизатори

    Good shitposting and proper banter guaranteed !! No refunds !
  39. 39 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5763 Весело

    Следващите, които да се готвят да плащат са Русия и Турция.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  40. 40 Профил на rumen_s
    rumen_s
    Рейтинг: 720 Неутрално

    А дали претендиращите за репарации ще са склонни да си платят за това, че поне малко са ги цивилизовали?

    Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
  41. 41 Профил на Average Person
    Average Person
    Рейтинг: 2733 Неутрално

    на тези им наливат милиардни помощи и само се размножават... хубаво да искат репарациии и да върнат помощите

    ☠ This is worse than Mordor. ☠ Much worse in a way. It comes home to you... and because it is home, and you remember it before it was all ruined.
  42. 42 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 3225 Любопитно

    До коментар [#32] от "Ехото на Гласът":

    Европейците (и по точно някои бивши колониални европейски държави) са контролирали търговията с роби от Западна Африка за Северна и Южна Америка. Уточнявам това, защото в други части на света също е имало интензивна търговия с роби и там водещи позиции са имали и други народи, примерно арабите в Източна Африка и Северна Африка също. Иначе, робството е съществувало навсякъде почти по света... от Европа, през Азия (Китай, Корея и Япония, в Западна Азия - Османската империя), Южна и Северна Америка (още преди идването на европейските колонизатори), само за Австралия и местните аборигени не съм сигурен дали при тях е имало робство. Това трябва да го проверя допълнително.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  43. 43 Профил на pontius_glarus СУПЕР
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3851 Неутрално

    Хаити е отхвърлило колониалния гнет още през 1803-та година и оттогава се радва на независимост, в резултат на която днес е една клоака.
    —цитат от коментар 36 на cockney


    Само Хаити ли?

  44. 44 Профил на cockney
    cockney
    Рейтинг: 309 Неутрално

    Много ми е интересно какъв щеше да е днес един Морган Фрийман например, ако предците му си бяха останали по родните места.

  45. 45 Профил на venciч
    venciч
    Рейтинг: 420 Неутрално

    До коментар [#5] от "venciч":Значи местните ловци на глави (хора) имат вина, но търговците на роби и след това робовладелците, които след това ги експлотират до края на живота им нямат никаква вина, така ли!?
    —цитат от коментар 30 на Иво


    Разбира се, че имат някакво съучастие, но по тогавашните морални норми не е било престъпление по буквата на закона. Именно заради това тези претенции, и то от индивиди нямащи абсолютно нищо общо със събитията, са пълна безмислица.
    Или както писа някой по- горе, да си търсят репарациите от тогавашните ловци и търговци.

    I use 🇵🇸 🇹🇷 to wipe my ass
  46. 46 Профил на sturmgewehr
    sturmgewehr
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Няма да се учудя ако набиращата сили толерастия вземе и уйдиса на акъла на подобни тъмнозелени същества.

  47. 47 Профил на cockney
    cockney
    Рейтинг: 309 Неутрално

    До коментар [#43] от "pontius_glarus":

    Китното Хаити е най-яркият пример какво могат да постигнат африканците, ако са свободни и независими.
    Другият ярък пример е Зимбабве, където една дъвка струва три милиарда техни си долара.

  48. 48 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 3225 Любопитно

    До коментар [#43] от "pontius_glarus":

    Хаити положението е най-зле в цяла Централна и Северна Америка (Централна Америка е част от континента Северна Америка), всъщност в цялото Западно полукълбо и затова колегата е споменал тази държава. Иначе на Карибите си има много хубави и добре функциониращи държави. Примерно Бахамите, Кайманите, Тринидад и Тобаго, Кюрасао и Аруба. :-)

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  49. 49 Профил на cockney
    cockney
    Рейтинг: 309 Весело

    До коментар [#48] от "Иво":
    Ахъм, и всичките по един или друг начин в сферата на влияние я на Америка, я на Великобритания…

  50. 50 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 2846 Неутрално

    Както са Отбелязали тука колеги има Търговци на роби не Ловци на роби.
    Никой Бял не си е Зарязъл Кораба да търси из Джунглата Стока.
    Тя е била Любезно предоставяна от Месните маймуни.
    А й спецален Бонус за Сегашните маймуни по Специално Тъмничките че не могат да покажат слоожени даже Три камъка Един върху Друг от тях преди да дойдат белите.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  51. 51 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 3225 Любопитно

    Робовладелците и робите отдавна са на оня свят. Та от кого ще искат репарации? Това е все едно България да иска репарации от Турция заради "турското робство".
    —цитат от коментар 37 на deaf


    Честно казано и аз така мисля. Но виж нещата от тяхна гледна точка... те ще се пробват да вземат някой милиард от бившите европейски и американски колонизатори. Дали ще се получи, не се знае, но поне могат да опитат. В края на краищата ще видим на практика за пореден път нашата поговорката "Не е луд тоя, който яде баницата, а тоя, който му я дава." :-)

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  52. 52 Профил на Average Person
    Average Person
    Рейтинг: 2733 Неутрално

    До коментар [#43] от "pontius_glarus":

    Хаити (97% африканци) е малка част от остров, другата част Доминиканска Република, където живеят 73% креоли ... Не че е рай, но в ДР имат 25000 БВП на глава от населението а в Хаити под 3000

    ☠ This is worse than Mordor. ☠ Much worse in a way. It comes home to you... and because it is home, and you remember it before it was all ruined.
  53. 53 Профил на sak
    sak
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Айде и тези се сетиха след години/векове, че ги били онождали.

  54. 54 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 3225 Любопитно

    До коментар [#45] от "venciч":

    Според мен и едните и другите по тогавашните морални норми са извършили престъпление. И да, би било логично да искат репарации от наследниците на двете страни в този мръсен и антихуманен бизнес. Само, че това означава в случая на АС (Африкански съюз) да искат репарации от самите себе си. :-)

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  55. 55 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 538 Неутрално

    Можеха поне да сложат снимката на пригожин с онзи добре облечен црън арапин.

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  56. 56 Профил на qqv391093118 СУПЕР
    qqv391093118
    Рейтинг: 780 Неутрално

    Да се обърнат към арабските завоеватели, които по това време вече изпълняват заветите на Мохамед.

  57. 57 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 538 Неутрално

    Можеха поне да сложат снимката на пригожин с онзи добре облечен црън арапин.
    —цитат от коментар 55 на Един вампир броди из Европа


    Все пак двамата държат ключа към прекрасния нов живот, който очаква африканците.

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  58. 58 Профил на Филип Захов СУПЕР
    Филип Захов
    Рейтинг: 1486 Неутрално

    В повечето от щатите на САЩ изобщо не е имало робство. Нещо повече - именно жителите на тези щати, в които не е имало робство, започват Гражданската война и дават хиляди жертви в тази война СРЕЩУ робството. По силата на тяхната саможертва робството в САЩ е премахнато. Това ще се отчете ли? Освен това повечето бели, които сега живеят в САШ, са потомци на хора, отпътували за САЩ след като робството е премахнато вече. Те с нищо не са се възползвали от робството. Защо да плащат? Имаме и много българи, които след ПСВ заминават за САЩ.

  59. 59 Профил на Хюго Босов
    Хюго Босов
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Мда, време и ние от турците. 5 века геноцид. Съдбата ни щеле да бъде друга, ако тези гнусни орки ги нямаше по земите ни.

  60. 60 Профил на clint_eastwood
    clint_eastwood
    Рейтинг: 881 Неутрално

    Това за кои последици от робството, създаването на собствените им държави ли? Или ще се върнат по Нигерия, Камерун и Либерия?

    И какво, след като Западът бе първата цивилизация, която прекрати робството и активно се бори против него, хора, които приличат на робовладелците от преди 200 години ще плащат на хора, които приличат на тогавашните роби ли? Нищо, че нито първите някога са имали роби, нито последните някога са били....

  61. 61 Профил на
    *****
    Неутрално

    Оставам с впечатлението, че тук коментиращите са с ниво от робовладелец нагоре...


    Колкото по-зрял е един човек, толкова по-смирен е. Ако екстраполираме - натрупаните напрежения трябва да се разчистят, за да има един бъдещ по-добър и мирен свят.

  62. 62 Профил на clint_eastwood
    clint_eastwood
    Рейтинг: 881 Неутрално

    Мда, време и ние от турците. 5 века геноцид. Съдбата ни щеле да бъде друга, ако тези гнусни орки ги нямаше по земите ни.
    —цитат от коментар 59 на Хюго Босов


    За съдбата съм съгласен, но ако 5 века действително имаше генцоид нямаше да сме 2 млн. през 14 век и 6. млн. през 19 век.

  63. 63 Профил на Т К
    Т К
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Да не са се раждали там.

  64. 64 Профил на Хюго Босов
    Хюго Босов
    Рейтинг: 8 Весело

    До коментар [#32] от "Ехото на Гласът":

    По- точно арабите са контролирали търговията. В Северна Африка са били тържищата, докато в Солун - на християните в Османската империя. Християните да били държани в кафези.

  65. 65 Профил на deadsmurf
    deadsmurf
    Рейтинг: 229 Неутрално

    открили начин да се тръшнат като малко дете в магазина "кой ще ни даде парииии!!!!" това е цялата работа. Аз ако бях на мястото на ответниците бих била категорична - "никой! за неща толкова назад в миналото, че да няма никой жив, който дори да е познавал някой засегнат, няма как да се случи. Това е изнудване."

  66. 66 Профил на Хюго Босов
    Хюго Босов
    Рейтинг: 8 Весело

    До коментар [#39] от "penetrating":

    Ако визираш събитията след 1944 не мисля, че руснаците имат много общо със случващото се у нас. Поне не физически, както башибозука от Анадола. Имат, де, местните комунисти и партизани действат. Репарации трябваше да има под формата на лустрация. Ето, може дасе търси възмездие от такива като родата на Терзиев- ДС шефове.

  67. 67 Профил на Галя Станчева
    Галя Станчева
    Рейтинг: 861 Неутрално

    След като вмениха колективна вина на Германия, дойде ред на Франция, Обединеното кралство и Португалия. :(((

  68. 68 Профил на Веселяк У
    Веселяк У
    Рейтинг: 12 Неутрално

    А ще има ли репарации за африканските племенни вождове, които са продавали своите сънародници за стъкълца и мъниста?

  69. 69 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1391 Весело

    Значи сега и европейците могат да искат репарации за робство от: Гърция, Италия и скандинавските държави. Примерно.

    Some say the end is near, Some say we'll see Armageddon soon, I certainly hope we will, I sure could use a vacation from this bullshit three-ring circus sideshow.
  70. 70 Профил на Хюго Босов
    Хюго Босов
    Рейтинг: 8 Весело

    До коментар [#62] от "clint_eastwood":

    Кой ти каза че сме били 6 млн? Грантаджийски историци? В градовете е имало по 9-10 махали с ислямски орки, друга с евреи, а ние сме били сврени в 1-2 махали на края на градовете. Идва орда ислямски орки, избиват цялото село и се настаняват в имотите на българите. Как иначе са се озовали тук, с имоти? И как при такъв зверски терор си представяш, че сме станали 6 млн.? Или броиш и останалите турци в пределите на България след Освобождението? При всеки поход турците са “вземали” по 120 Хил. мъже да им слугуват, а и не само за това. Да не говорим как да са отвличали масово наши деца и българки да ги потурчват. Чете се с мисъл, а не само грантаджийски лъжи. Чети Буров какво е писал.

  71. 71 Профил на Хюго Босов
    Хюго Босов
    Рейтинг: 8 Весело

    До коментар [#65] от "deadsmurf":

    Е, то почти няма останали живи от концлагерите о съответно нацисти, ама немците все така плащат на Израел “за фондове за мира”.

  72. 72 Профил на rexx
    rexx
    Рейтинг: 8 Неутрално

    E тва е точно в десятката. Вместо да учим и работим ще лежим под палмата и ще получаваме репарации от държавите в които хората бачкат по цял ден , щото някой си сторил нам кво си на някой си от моето племе преди 200-300 години. Гениално !

  73. 73 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 1846 Гневно

    Народна песен за който не я знае
    "Чер арапин бял кон яздии
    а на коня назлън Донка....

    Дали ще Видя моята майка,
    моята майка и моят татко...

    Чер арапин отоваря
    Ти ще видиш твоя майка
    кога Дунавът пресъхне,
    кога риба проговори."

    Какви са тези черни арапи в българските песни?
    Защо и как са одпускани да отвличат девойките?
    Донка не е ли българка робиня за пазарите в Африка.

    подпис
  74. 74 Профил на Хюго Босов
    Хюго Босов
    Рейтинг: 8 Весело

    До коментар [#61] от "gbg":

    Съгласен съм. Едно “извинявай” не заличава и поправя историческа несправедливост. Някой трябва да плати. Западните държави затова са станали богати- имали са роби, колонии, откъдето да се “захранват” с ресурси и днес същите ме учат на европейски ценности и се правят, че нищо не е станало.

  75. 75 Профил на Бо По
    Бо По
    Рейтинг: 775 Неутрално

    Какви репарации бе? Изпращаните в робство са били от вражески племена, за които алтернативата би била смърт. Колкото и парадоксално да е, робството е дало шанс за живот и потомство на тези клетници.

  76. 76 Профил на Незнайко
    Незнайко
    Рейтинг: 3012 Неутрално

    Нека тогава всички потомци на насила изведените от Африка хора, да се върнат обратно на родния си континент. Може да се уреди финансирането на пътуването. И в Африка нека да се откажат от всички придобивки на европейската цивилизация. Да си се върнат към автентичния африкански начин на живот, без медицина, без училище, с шамани и каменни сечива.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  77. 77 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3029 Неутрално

    До коментар [#5] от "venciч":

    " Репарации да търсят от съплеменниците си, те са се излавяли взаимно, като маймуни, и са се продавали на белите търговци."

    Те и днеска се колят като пилета на племенна основа, ама тия работи нещо не се споменават по делкларациите, щото по - лесно е директно да го удариш на просия от богатите държави......

  78. 78 Профил на etar
    etar
    Рейтинг: 138 Неутрално

    Да им дадат репарации и да ги върнат по родните места, става ли?🤣🤣🤣
    —цитат от коментар 1 на kokoshkata


    Държавата Либерия в Африка е бивша колония на САЩ. През 19-ти век САЩ я обявява за независима държава, в която могат да се върнат афроаемриканците, които имат желание. Много от тези, които избират да се върнат си правят собствени плантации там, в които ползват труда на местни роби!!!?
    И още нещо, най-голямата търговия с роби в Африка са извършвали арабите, чудя се дали от тях дали ще искат репарации?

  79. 79 Профил на Хюго Босов
    Хюго Босов
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#73] от "Иван K":

    Кажи го на защитниците на робството тук. Ние сме страдали не по- малко, ама тук отчаяно им се иска да сме от робовладелската страна.

  80. 80 Профил на vogon_jeltz
    vogon_jeltz
    Рейтинг: 81 Неутрално

    Африкански и карибски държави се обединяват, за да настояват за репарации за робството...

    Тия са изперкали!
    Че да съдят потомците на тогавашните Племенни Вождове, които са ги продавали на търговците на роби!
    Кой ги е ловял в Джунглата за да ги предаде на корабите?

    Fuck Your Opinion
  81. 81 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1023 Неутрално

    "От 15 до 19 век най-малко 12.5 милиона африканци са били отвлечени и насилствено транспортирани с европейски кораби от търговци на роби и продадени в робство."

    Този довод е безумие. Що не прибавят и викингите, и турците, и кого ли още не, които някога са отвличали хора и са въртели търговия с тях, продавайки ги като роби. Не може да се търсят репарации за неща които хората са правили един на друг 100+ години назад в историята.

    Може да се търси морална компенсация за причиненото страдание, макар че не виждам с какво съвременните хора са отговорни дори и само морално за безумията сътворени от прадедите им.

    В процъфтяващата търговия с роби са участвали цяла верига хора - от племената, залавяли хора от съседни племена, през търговците по крайбрежието, собствениците на кораби, чак до ползващите робски труд в Америка и другаде по целия свят. Впрочем робски труд са ползвали и каторгите по цял свят и там роби са били предимно не-африканци.

    Всичко това са глупости и е безумие да се занимаваме с подобни неща, когато имаме тук и сега съществени проблеми пред човечеството.

  82. 82 Профил на jzx251173561
    jzx251173561
    Рейтинг: 8 Неутрално

    А репарации от рашистан ще искат ли, за дето и до ден днешен разпалват войни и метежи в държавите им?

  83. 83 Профил на vogon_jeltz
    vogon_jeltz
    Рейтинг: 81 Неутрално

    До коментар [#79] от "Хюго Босов":


    До коментар [#73] от "Иван K":Кажи го на защитниците на робството тук. Ние сме страдали не по- малко, ама тук отчаяно им се иска да сме от робовладелската страна.
    —цитат от коментар 79 на Хюго Босов


    Не си Хюго Босов, а си само бос!
    Прочети "Записки на писателя" (ДНЕВНИКЪ НА ПИСАТЕЛЯ) на Достоевски, и тогава плямпай за робство!
    100% от тогавашните "роби" са притежавали замята, която са обработвали!

    Fuck Your Opinion
  84. 84 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5763 Неутрално

    До коментар [#66] от "Хюго Босов":

    И двете са империи и са се разширявали с оръжие

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  85. 85 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 538 Неутрално

    путя щял да опрости на африканците дълговете (които те нямали никакво намерение да връщат), да им даде безплатно зърно, да ги направи русскоязични и рублоплащащи и да ги превърне в износител на храни. Чух го от него с ухите си. А нас тук ни занимават с подробности.

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  86. 86 Профил на bmj191100674
    bmj191100674
    Рейтинг: 117 Весело

    Хаха-ха-хааааа... и тея следват порива на woke идиотите от Калифорния!
    Гуд лък с "репарациите"... ще умра от смях.
    Без да коментирам АБСУРДИЗМА да се писка за нещо, отминало преди векове, само ще спомена, че "отвличани и продавани" черните роби са били от СОБСТВЕНИТЕ СИ СЪБРАТЯ, най.-големият търговец е бил кралят на Дахомей. (Впрочем, робство в Африка съществува и днес - като черни са роби на черни). Белите търговци изобщо не са смеели да припарят навътре в континента, черните са ловели братята си и са ги продавали на пристанището...
    What was the role of the Dahomey in the slave trade?
    As historian Robin Law notes, Dahomey emerged as a key player in the trafficking of West Africans between the 1680s and early 1700s, selling its captives to European traders whose presence and demand fueled the industry—and, in turn, the monumental scale of Dahomey's warfare.
    Още по-отварящо очите обаче е филмчето "История на робството" на известната американска (чернокожа) активистка и коментаторка Кандис Оуенс.
    https://www.youtube.com/watch?v=NO_wmixXBdE
    Тези неща обаче са нелицеприятни за днешния woke mob и тъпите му идеи налазват вече и извън САЩ. Докато всички олигофрени, четящи историята с едното око, събрали се в тези комитети, панели и прочие, не разбират едно:
    че така само ОЩЕ ПОВЕЧЕ КОНФРОНТИРАТ ЧОВЕЧЕСТВОТО НА РАСОВ ПРИНЦИП, и малоумният призив за "репарации" няма "да разчисти пътя", а напротив - ще изостри отношенията, ще накара белите държави по-шумно да затръшнат вратите си, да намалят помощите, изобщо - да оставят недоволния от формата на космоса "черен свят" да се оправя все повече и повече САМ, със собствени икономически и интелектуални (доколкото ги има) сили. И хайде да видим коя цивилизация ще победи накрая.

  87. 87 Профил на Bullet
    Bullet
    Рейтинг: 344 Неутрално

    До коментар [#47] от "cockney":

    “Китното Хаити е най-яркият пример какво могат да постигнат африканците, ако са свободни и независими.
    Другият ярък пример е Зимбабве, където една дъвка струва три милиарда техни си долара”

    И да не забравяме държавата на освободените роби Либерия!

    Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.
  88. 88 Профил на vogon_jeltz
    vogon_jeltz
    Рейтинг: 81 Неутрално

    До коментар [#85] от "Един вампир броди из Европа":


    путя щял да опрости на африканците дълговете (които те нямали никакво намерение да връщат), да им даде безплатно зърно, да ги направи русскоязични и рублоплащащи и да ги превърне в износител на храни. Чух го от него с ухите си. А нас тук ни занимават с подробности.
    —цитат от коментар 85 на Един вампир броди из Европа


    Искаш да кажеш, че това, което Путин ги обещае, на друг дори няма да му мине през ума, а?😂🤣😇

    Fuck Your Opinion
  89. 89 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 538 Неутрално

    E тва е точно в десятката. Вместо да учим и работим ще лежим под палмата и ще получаваме репарации от държавите в които хората бачкат по цял ден , щото някой си сторил нам кво си на някой си от моето племе преди 200-300 години. Гениално !
    —цитат от коментар 72 на rexx


    Не е точно така. Няма да е под палмата, а на яхтата. И няма да е кой да е, а преателят на пригожин.

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  90. 90 Профил на vogon_jeltz
    vogon_jeltz
    Рейтинг: 81 Неутрално

    което Путин ги обещае
    —цитат от коментар 88 на puck_futin


    което Путин ТИ обещае

    Fuck Your Opinion
  91. 91 Профил на Bullet
    Bullet
    Рейтинг: 344 Неутрално

    До коментар [#50] от "dedoliben":

    Ти остъй камъните, ами едно ездитно животно нямат опитомено.

    Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.
  92. 92 Профил на Стабилни в мизерията, епизод пореден
    Стабилни в мизерията, епизод пореден
    Рейтинг: 725 Неутрално

    Всичката хуманитарна помощ за тия умрели държави да се нарече рапарации и готово.

  93. 93 Профил на bmj191100674
    bmj191100674
    Рейтинг: 117 Весело

    До коментар [#61] от "gbg":Съгласен съм. Едно “извинявай” не заличава и поправя историческа несправедливост. Някой трябва да плати. Западните държави затова са станали богати- имали са роби, колонии, откъдето да се “захранват” с ресурси и днес същите ме учат на европейски ценности и се правят, че нищо не е станало.
    —цитат от коментар 74 на Хюго Босов


    Доста фриволно "лЕво" обобщение на историята. Робите (основно в САЩ, по-слабо в Южна Америка, никога - в Европа) и доенето на колониите са допринесли, да, но това е доста назад, преди стотици години... След това в западните държави идва Индустриализацията, има исторически изобретения, прогрес и... няколко поколения, бачкащи до изнемога БЕЛИ граждани - за да се изгради ДНЕШНОТО благоденствие. В същото време - както подчертава и Кандис Оуенс - БЕЛИТЕ СА ПРИКЛЮЧИЛИ РОБСТВОТО. Не черните.
    От своя страна, черните страни/бивши колонии имаха вече по 60-70-80 години НЕЗАВИСИМОСТ, в която да покажат как се оправят САМИ. (Пропускаме електричеството, влаковете, тоалетните и други неща, които лошите бели са им показали и внедрили.) Е, оправят се чудесно, няма що. От Нигер, Чад и Судан до Венесуела, Хаити и Мианмар. Да са живи и здрави. Никой не им натрапва "европейски ценности", напротив - те искат да се присламчат насам и да обърнат тези ценности (колкото и разтеглива да са като понятие) в свинщината, до която са докарали собствените си НЕЗАВИСИМИ държави.

  94. 94 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 1606 Неутрално

    Нали говорим за индивидуална вина? Нали децата не отговаряли за действията на бащите си? Какви са тези рапарцаии, които едни искат от наследниците на други за страданията на дедите си?
    Ако тръгнем по този път, ще се окаже, че в Европа държавите си дължат едни на други репарации за войните, които непрекъснато сеа се водели между държавите.
    Защо например африканците не искат репарации и от съседите си? Да не би племената им да не се се избивали едни други?
    В САЩ тези от БЛМ искат репарации за черните, а им белите им отговарят, че те никога не са притежавали роби, нито техните предци, след като голяма част от тях са се преселили след премахване на робството. И и днешните черни никога не са били роби. Само 2% от населението са имали роби.
    Какво е това ровичкане из историята за да се получат някакви незаслужени облаги? Отчитат ли се в сметката помощите, които развитият свят плаща на Африка за да се изхранват? Да не се окаже, че като се тегли чертата е получено повече, колкото е взето от колонизаторите. Да не говорим за влиянието, което една по-висша цивилизация е оказала върху първобитните местни култури.
    А това, което колонизаторите се построили и са оставили на африканските държави? То влиза ли в сметката? Мините, фермите, плантациите? Това, че местните доказаха, че не могат да се самоуправляват ефективно и за нула време установиха диктатури, като вместо да запазят и развият останалото от колонизаторите го разрушиха, не е вина на колонизаторите.
    Въобще смахнатите левичари, които подкрепят подобни абсурдни претенции са тези, които няма да срат докато не унищожат развитите държави и ги сринат до нивото на третия свят.

  95. 95 Профил на Taiga
    Taiga
    Рейтинг: 980 Неутрално

    Кармична справедливост :)
    Западните колонизатори ВЕКОВЕ наред крадяха, убиваха, тъпкаха целия свят :)
    Дойде време за сметката, и няма да им хареса :)

    "АМЕРИКАНСКИ ГЕОЛОЗИ, ПРОУЧВАЙКИ ПОРЕДНОТО НЕФТЕНО НАХОДИЩЕ НА США, С ИЗНЕНАДА УСТАНОВИХА, ЧЕ НАД НЕГО ИМА НЯКАКВА АРАБСКА ДЪРЖАВА"
  96. 96 Профил на crusss
    crusss
    Рейтинг: 8 Любопитно

    Много арийци тук бре.

  97. 97 Профил на onh401186333
    onh401186333
    Рейтинг: 8 Неутрално

    "От XV до XIX век най-малко 12.5 милиона африканци са били отвлечени и насилствено транспортирани с европейски кораби от търговци на роби и продадени в робство. "
    =======

    А повечето са били продадени от вождовете си.Ама съм съгласен да им се плати и да си ходят по домовете в Африка.
    Щото има случай,след отмяната на робстовото в САЩ освободени роби се връщат да молят плантатора да си ги прибере.Той отказва.Те го убиват и палят плантацията.Та да си налягат черните гъзове,моля.

  98. 98 Профил на onh401186333
    onh401186333
    Рейтинг: 8 Любопитно

    След Гражданската война и отмяната на робството са организирани конвои от кораби да си ги возят до родните места.Около 1% са се съгласили.Смятай...

  99. 99 Профил на onh401186333
    onh401186333
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Репарации да търсят от съплеменниците си, те са се излавяли взаимно, като маймуни, и са се продавали на белите търговци.
    —цитат от коментар 5 на venciч


    +++++++++
    факт.

  100. 100 Профил на vogon_jeltz
    vogon_jeltz
    Рейтинг: 81 Любопитно

    До коментар [#95] от "Taiga":

    Руски зет!
    Русия кога ще плаща на коренните народи в Кавказ ; Средна Азия и Далечния Изток?

    Fuck Your Opinion




За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #