Продажбите на COVID ваксини се сриват, "Пфайзер" свива разходите

Фармацевтичният гигант "Пфайзер" заяви, че планира операция за намаляване на разходите, ако ваксината срещу COVID-19, разработена съвместно с "Бионтех", и антивирусното лечение срещу коронавируса продължат да се представят под очакванията през следващите месеци поради спадащото търсене.
Според американската компания повече яснота за бъдещия размер на пазара на COVID ще има през есента, когато нивата на заразяване се повишат, съобщава "Ройтерс".
Главният изпълнителен директор "Пфайзер" Алберт Бурла каза, че нивата на ваксиниране срещу COVID-19 тази есен трябва да са добър предсказател за това как ще изглеждат годишните темпове занапред, като ако компанията успее да пусне комбинирана ваксина за коронавирус и грип или респираторен синцитиален вирус, "това ще увеличи нивата на ваксиниране".

"Пфайзер" е готова с ваксина за бебета, която се дава на майката преди раждането
Ако ваксинациите срещу COVID са много ниски тази година, компанията ще намали инвестициите си за изследване на вируса и разработките, включително за комбинирани ваксини, като част от плана си за разходи, каза Бурла.
Акциите на "Пфайзер" паднаха с около 0.7% във вторник след обявяването на резултатите за полугогодието. Акциите на конкурентните производители на ваксини "Модерна" и "Новавакс", които разчитат много повече на своите ваксини срещу COVID-19, за да стимулират приходите, спаднаха съответно с 2.9% и 5.2%.

"Пфайзер" ще намали броя на ваксините срещу COVID-19 за Европа, но срещу такса (допълнена)
Продажбите на ваксината срещу COVID-19 "Коминарти" на "Пфайзер"/"Бионтех" намаляха с 83% до 1.49 милиарда долара през второто тримесечие, но надминаха прогнозите на анализаторите за 1.40 милиарда долара.
Продажбите на антивирусно лечение "Паксловид" се сринаха с 98% до 143 милиона долара, под прогнозите за 1.08 милиарда долара на фона на ниски нива на разпространение на инфекцията в световен мащаб, пише "Ройтерс".

Новите адаптирани ваксини срещу COVID-19 ще са прицелени в подварианта XBB
Заради слабите продажби на продуктите за COVID-19 "Пфайзер" намали очакванията си за приходи през 2023 г. с 1 милиард долара до $70 милиарда. Разочароващи засега са и резултатите от продажбите на ваксината срещу респираторен синцитиален вирус, която все още не е разрешена за всички предвидени възрастови групи, и новото лекарство срещу рак Talzenna.

Интересът към COVID ваксините и терапиите пада, какво ще ги замести
Общите приходи на компанията за второто тримесечие са намалели с 54% до 12.73 милиарда долара, което е под прогнозите на анализаторите за 13.27 милиарда долара.