Товарен кораб, плаващ с помощта на ветроходни платна, пое на първото си пътуване

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (77)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1513 Неутрално

    Уау, колко иновативно!
    Как никой не се беше сещал досега да сложи платна на кораб и да използва енергията на вятъра?

  2. 2 Профил на КМЕТ В СЯНКА®
    КМЕТ В СЯНКА®
    Рейтинг: 270 Неутрално

    ПАК познах !! Дишате прахта на кмета !!

    РУСИЯ Е ВСИЧКО ЗА МЕН !
  3. 3 Профил на bruno__dante
    bruno__dante
    Рейтинг: 329 Весело

    тургайте и гребци
    то измислено одавна
    па и без тва требе са готвите
    за доброто старо време

  4. 4 Профил на Гошо
    Гошо
    Рейтинг: 468 Весело

    Явно писача не е чел"Космос" от 70-те години

    ГоШо
  5. 5 Профил на Chubachubs
    Chubachubs
    Рейтинг: 761 Неутрално
  6. 6 Профил на ewa29647693
    ewa29647693
    Рейтинг: 8 Весело

    До коментар [#1] от "zxp53317185":

    „Първото пътуване на "Пиксис Оушън"
    ще бъде от Китай до Бразилия“ – от Статията
    -----------------------------------------

    И сега мусонът като го грабне в Индийския океан и ще му потроши платната. Повече няма да чуете за „ Pyxis Ocean“!

  7. 7 Профил на razor
    razor
    Рейтинг: 814 Неутрално

    На един такъв кораб могат да се сложат и няколко декара фотоволтаични панели.

  8. 8 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4765 Неутрално

    До коментар [#6] от "ewa29647693":

    С такъв скептицизъм са посрещнали и ДВГ в края на 19-ти век!

  9. 9 Профил на До руските мекерета
    До руските мекерета
    Рейтинг: 1992 Весело

    Грета вече трябва да е доволна.

    Но битката не е свършила. Преходът трябва да продължи към задвижване и с гребци.

    Кузя да изхвърля кюмюра!

  10. 10 Профил на Go Go
    Go Go
    Рейтинг: 8 Весело

    Така като гледам кадрото малко платна са му курдисали на корабето, можело е да се напънат още, май ги е било страх да не се капичне.

    73! Go Go
  11. 11 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 856 Неутрално

    Технологиите се променят с главоломна скорост пред очите ни,
    просто за съжаление
    ние - българите сме последните,
    които все още са се вкопчили в кюмюра!!!

  12. 12 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 639 Неутрално

    Назад към добрите стари времена но сега с по-модерни платна и с възможност в случай на нужда да се използва и двигател.

    Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
  13. 13 Профил на Араламбене му е майката
    Араламбене му е майката
    Рейтинг: 8 Весело

    Транспортна компания Каргил... Каргил... абе тези не са ли дето изкупиха плодородните земи на Украйна, пък Русия взе, че ги завладя?

  14. 14 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 544 Неутрално

    Вероятно впоследствие ще добавят ветрогенератори и фотоволтаици. На кораба има много място за тях. Като комбинират 3-те технологии ДВГ ще стане напълно излишен.

    Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
  15. 15 Профил на jazzdevil
    jazzdevil
    Рейтинг: 207 Неутрално

    "Причината, поради която съм толкова уверен, са нашите икономии - един и половина тона гориво на ден"

    А ако направо се върнете към пладноходките сигурно и по 3 тона мазут на ден ще икономисате, няма значение, че стоките ще пътуват от Китай до Европа по половин година.

  16. 16 Профил на schwimmwagen
    schwimmwagen
    Рейтинг: 832 Неутрално

    Следващата стъпка са греблата :)

    "...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."
  17. 17 Профил на Суджук Герберите
    Суджук Герберите
    Рейтинг: 8 Любопитно

    Интересно колко % гориво ще спестява средно на 100000 мили?

    ... с двеста...
  18. 18 Профил на schwimmwagen
    schwimmwagen
    Рейтинг: 832 Неутрално

    Вероятно впоследствие ще добавят ветрогенератори и фотоволтаици. На кораба има много място за тях. Като комбинират 3-те технологии ДВГ ще стане напълно излишен.
    —цитат от коментар 14 на quatro_4x3


    То и корабът ще стане излишен :)))

    "...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."
  19. 19 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1513 Неутрално

    Вероятно впоследствие ще добавят ветрогенератори и фотоволтаици. На кораба има много място за тях. .
    —цитат от коментар 14 на quatro_4x3


    Като сложим платна, фотоволтаици и ветрогенератори някакво място за товар ще оставим ли, или няма нужда?

  20. 20 Профил на Суджук Герберите
    Суджук Герберите
    Рейтинг: 8 Неутрално

    УАУ, в западните статии, написани от истински журналисти, пише че ще спестява по 3 тона гориво на ден, което е 30% от консумацията на този кораб. Аз се съмнявам да са чак 30%, но ако са поне 20 това наистина е впечатляващо!
    Тези платна биха се избили бързо при цената на корабното гориво в наши дни и допълнителните зелени данъци към него!

    ... с двеста...
  21. 21 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 2392 Неутрално

    Това не е новина. За ползване вятърна енергия при товарните кораби се говори отдавна и не става дума за пълна замяна на теглителната енергия с вятърна , което е невъзможно за кораби с многохиляден тонаж , каквито са съвременните кораби , а за икономия на гориво. В други публикации съм чел , че така може да се икономисва гориво до 20%.

  22. 22 Профил на Суджук Герберите
    Суджук Герберите
    Рейтинг: 8 Неутрално

    При 600-650$ за тон гориво това е чудесна инвестиция.

    ... с двеста...
  23. 23 Профил на ewa29647693
    ewa29647693
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#6] от "ewa29647693":С скептицизъм са посрещнали и ДВГ в края на 19-ти век!
    —цитат от коментар 8 на vassilun


    Това не е вярно!


    До коментар [#8] от "vassilun":

  24. 24 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1498 Неутрално

    До коментар [#4] от "Гошо":

    Тогава имаше проекти, вдъхновени от петролната криза от 1973-та, но понеже горивата, въпреки трикратния скок в цените все още бяха (относително) евтини, и никой не беше се и замислял за зелени сделки, всичко остана на етап идея.
    В днешни дни нямаше как някой да не се сети за тези проекти.

  25. 25 Профил на redguy
    redguy
    Рейтинг: 1195 Весело

    УАУ, в западните статии, написани от истински журналисти, пише че ...
    —цитат от коментар 20 на Суджук Герберите


    Остави ги ти тези аматьори. Истината е в коментарите тука. Аз толкова компетентни и оригинални люде никъде не съм срещал. Обзалагам се, че ако им се предостави възможност на списвачите, за нула време ще изобретят квантов двигател с отрицателни вредни емисии, машина на времето и трамплин за директно изстрелване в космоса. Много са умни хората тука!

  26. 26 Профил на Ciaran Gavin
    Ciaran Gavin
    Рейтинг: 671 Неутрално

    На един такъв кораб могат да се сложат и няколко декара фотоволтаични панели.
    —цитат от коментар 7 на razor


    Или да си опнат една градина с био-веган-фураж...

    Ciaran
  27. 27 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1513 Неутрално

    При 600-650$ за тон гориво това е чудесна инвестиция.
    —цитат от коментар 22 на Суджук Герберите


    Мхм, те само заплатите на екипажа са $10-20 к на ден, ама ако спестят 500 кинта от гориво си е чиста кирийка 🙂
    Отделно корабът няма да може да минава под ниски мостове, а тези платна ще се чупят и късат и накрая излиза че всичко е за реклама и green washing.

  28. 28 Профил на georgi_ww
    georgi_ww
    Рейтинг: 264 Неутрално

    Пунт и пластика. Каргил могат да си го позволят. Банките като видят, ще кажат - браво момчета, много сте зелени, ето ви още пари...

  29. 29 Профил на Роси СУПЕР
    Роси
    Рейтинг: 5672 Неутрално

    "индустрията е "на път към декарбонизация"
    България последна ще тръгне по този път...от немай къде!

  30. 30 Профил на lz73 СУПЕР
    lz73
    Рейтинг: 2000 Неутрално

    Как мислите, защо през 19-ти век грозните и димящи параходи са изместили прекрасните ветроходи?

  31. 31 Профил на kokoshkata
    kokoshkata
    Рейтинг: 0 Весело

    Гретхен ли е на мостика??

    Z
  32. 32 Профил на Ipolit
    *****
    Неутрално

    Скоро всички кораби в ЕС трябва да са с такива платна, че и колите, и фритюрниците. Щом от 6 тона мазут излитат 20 тона вредни емисии, проектът има сериозно бъдеще. Ако корабът беше на кюмюр сигурно от 6 тона кюмюр щяха да излетят 600000000 тона парникови газове.
    Иначе със сигурност проектът е интересен.

  33. 33 Профил на lz73 СУПЕР
    lz73
    Рейтинг: 2000 Неутрално

    До коментар [#20] от "Суджук Герберите":


    УАУ, в западните статии, написани от истински журналисти, пише че ще спестява по 3 тона гориво на ден, което е 30% от консумацията на този кораб. Аз се съмнявам да са чак 30%, но ако са поне 20 това наистина е впечатляващо!Тези платна биха се избили бързо при цената на корабното гориво в наши дни и допълнителните зелени данъци към него!
    —цитат от коментар 20 на Суджук Герберите


    Е, спестяват една мааалка подробност. Ако кара под платна губи време, а времето е пари. Дали се сещате колко струва един ден плаване на средноголям кораб?

  34. 34 Профил на qtd231109733
    qtd231109733
    Рейтинг: 8 Неутрално

    В началото на " парната епоха", се появяват най-бързите и съвършени платноходки кораби - чайните клипери.
    Всяка година са се състезавали, кой ще докара пръв от новата реколта чай в Лондон, едва корабите с ДВГ ги пенсионират.
    Вятърната енергия е безплатна.
    Морските течения и преобладаващите ветрове за даден регион и период от годината - добре изучени .
    В идеята има много логика - тук не се гони бързина а икономия при голяма маса.

  35. 35 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1621 Неутрално

    Туй нещо може да се движи само по определени маршрути с попътен ветър. И след половин година наобратно като се сменят ветровете

  36. 36 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5672 Неутрално

    Добра идея. На снимката обаче корабът е празен...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  37. 37 Профил на jazzdevil
    jazzdevil
    Рейтинг: 207 Неутрално

    УАУ, в западните статии, написани от истински журналисти, пише че ще спестява по 3 тона гориво на ден, което е 30% от консумацията на този кораб. Аз се съмнявам да са чак 30%, но ако са поне 20 това наистина е впечатляващо!Тези платна биха се избили бързо при цената на корабното гориво в наши дни и допълнителните зелени данъци към него!
    —цитат от коментар 20 на Суджук Герберите


    Така де - пазарна икономика с един тежък държавен пръст на везната!

  38. 38 Профил на jazzdevil
    jazzdevil
    Рейтинг: 207 Неутрално

    Е, спестяват една мааалка подробност. Ако кара под платна губи време, а времето е пари. Дали се сещате колко струва един ден плаване на средноголям кораб?
    —цитат от коментар 33 на lz73


    Според статията (елементарна пропаганда на ниво Роси и бат Пламен) изглежда е сравнимо с тон и половина мазут на ден. То наистина в повечето случаи в наши дни няма значение кога ще пристигне някой товар - не е голям проблем примерно в металургичния комбинат 10 000 работника да пият кафе и играят карти на работа понеже рудата се е забавила заради вятъра някъде в океана.

  39. 39 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 544 Неутрално

    [quote#19:"zxp53317185"][/quote]

    Да беше помислил малко. Погледни и снимката. Фотоволтаиците и ветрогенераторите не се монтират в трюма - тъпичкое, нали? Монтират се на палубата, а трюмът остава все така свободен за товари. При контейнеровозите е различно, но другите кораби са много повече.
    Толкова ли ти е трудно малко да помислиш?! На това и децата ще ти се смеят.

    Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
  40. 40 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3659 Неутрално

    ВИИ Маркс имени Ломоносова

    Ветроход пиратски...

    Сбъдва се мечтата море с платноходки?

    "Товарен кораб, плаващ с помощта на ветроходни платна,
    пое на първото си пътуване"

  41. 41 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 544 Неутрално

    До коментар [#20] от "Суджук Герберите":
    —цитат от коментар 33 на lz73


    Нямате ли глави поне малко да се замислите или да прочетете и разберете написаното в статията?!
    Платната се ползват ЗАЕДНО с ДВГ!

    Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
  42. 42 Профил на До руските мекерета
    До руските мекерета
    Рейтинг: 1992 Весело

    До коментар [#38] от "jazzdevil":

    А, не. Ветровете са поели ангажимент да духат безспир и все в правилната посока.

    Гарантират, че ако платна се разминават в океана, всички ще се радват на еднаква подкрепа.

  43. 43 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 544 Неутрално

    Проруската измет усети заплаха за петролния бизнес на кочината и се хвърли с глупостите си да запушва амбразурата! Някои от коментарите им са на ниво индианец от джунглите на Амазонка или сибирски примат.

    Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
  44. 44 Профил на sim4o
    *****
    Неутрално

    Технологиите се променят с главоломна скорост пред очите ни, просто за съжаление ние - българите сме последните, които все още са се вкопчили в кюмюра!!!
    —цитат от коментар 11 на selqnin


    Верно ли?

    Рекордът за употреба на кюмюр на планетата Земя бе 2022, да напомня ..

    -- --
    .. " Global coal consumption climbed to a new all-time high in 2022 and will stay near that record level this year ..
    .. Coal consumption in 2022 rose by 3.3% to 8.3 billion tonnes, setting a new record, according to the IEA’s mid-year Coal Market Update, which was published .."
    -- --

  45. 45 Профил на Ватник
    Ватник
    Рейтинг: 116 Неутрално

    Технологиите се променят с главоломна скорост пред очите ни, просто за съжаление ние - българите сме последните, които все още са се вкопчили в кюмюра!!!
    —цитат от коментар 11 на selqnin


    Ти друсан ли си?
    Това е технология на хиляди години.

    Every cradle is a grave.
  46. 46 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1513 Неутрално

    До коментар [#39] от "quatro_4x3":

    Големият мислител, дори и да предпоставим фантастичната идея че ги поместиш заедно на палубата, ако може да ми обясниш каква е логиката да слагаш едновременно и платна и ветрогенератори?

  47. 47 Профил на tjj54611191
    tjj54611191
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Интересно защо още не са експериментирали с водород. Според мен това гориво е най-подходящо за кораби. Дори за самолети се чува, но корабите не пипат...

  48. 48 Профил на capricorn_1963
    capricorn_1963
    Рейтинг: 82 Весело

    Абе, май не е по темата. Но защото дневник и форумните спецове много си падат по такива екстравагантни идеи. Та да питам кво стана с тия товарните дронове дронамикс, летят ли вече насам, натам, разнасят ли товари. Не за друго ами преди половин година братята от фирмата бяха започнали да не се бръснат, та взех да се притеснявам, да не са бради до колене вече?

  49. 49 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 544 Неутрално

    До коментар [#39] от "quatro_4x3":Големият мислител, дори и да предпоставим фантастичната идея че ги поместиш заедно на палубата, ако може да ми обясниш каква е логиката да слагаш едновременно и платна и ветрогенератори?
    —цитат от коментар 46 на zxp53317185


    Ееей прости цървули сте!
    Платната не използват на 100% енергията на вятъра, има и за ветрогенератори. Електричестбото от тях може да се ползва в момента или да се съхранява и ползва при други обстоятелства и условия. Примерно когато няма вятър или нощем, когато фотоволтаичната система не работи.
    Нямам време да отговарям на други тъпи въпроси, спести си ги.

    Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
  50. 50 Профил на MilliVanilli
    MilliVanilli
    Рейтинг: 653 Неутрално

    Явно писача не е чел"Космос" от 70-те години
    —цитат от коментар 4 на Гошо


    Да, и аз от там имам спомени за "цилиндричните платна". А технологията е още по-стара:

    Роторните ветрила са изобретени от немския инженер Антон Флетнър и са приложени за първи път на кораба BUCKAU през 1924 г.

    https://www.maritime.bg/68083/

    Сам съм, други няма...
  51. 51 Профил на MilliVanilli
    MilliVanilli
    Рейтинг: 653 Неутрално

    До коментар [#50] от "MilliVanilli":

    Всъщност това са наистина стоманени ветрила, а не роторни турбини:

    https://www.youtube.com/watch?v=7K5bzy7ZBX8&t=120s

    Сам съм, други няма...
  52. 52 Профил на jwq58646890
    jwq58646890
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#49] от "quatro_4x3":

    Неграмотник, къде е логиката да преобразуват енергията на вятъра в електрическа с всички произтичащи от това загуби, като може директно да задвижва кораба чрез платна? Това е като да загряваш вода с фотоволтаици, вместо със слънчеви колектори. Колкото до съхранение на енергията, това е напълно излишно, скъпо и неефективно. И без това не могат да минат само с възобновяеми източници - ще ги ползват когато са налични.

  53. 53 Профил на Кортик
    Кортик
    Рейтинг: 2250 Неутрално

    Още корабът на Кусто Калипсо 2 беше с някакви иновативни ветрови цилиндри, но си караха на корабно гориво. И сега така, малко шум за платната, който не са платна, а пласмантерии и пак ще си карат на въглеводороди.

    Червена линия, червен картон
  54. 54 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 894 Неутрално

    Радвам се да видя такът пилотен проект. Той затова е и пилотен - да пробват, да видят в реалността как се държи тази технология, защото едно е на хартия и компютърен модел, друго на практика. При буря какво става - няма ли да се повредят платната?
    Също икономическата полза трябва да се провери на практика. Ако скоростта пада, това губи време, а времето е пари. Чартърът (наемът) на един кораб е в момента $15к-25к на ден, за сухи товари. Но това е ниска цена исторически - понякога стига до 30, 40 и 50 на ден. Петролните танкери и сега са толкова, те пък стигат и до 80-100 когато има пиков период.
    Та ако пътуването от 20 дни се удължи на 22 примерно, ето ти $30к допълнително за чартър на кораба, и като спестиш 30*1.5=30 тона мазут по $450, сметката не излиза.

  55. 55 Профил на sim4o
    *****
    Неутрално

    Та ако пътуването от 20 дни се удължи на 22 примерно, ето ти $30к допълнително за чартър на кораба, и като спестиш 30*1.5=30 тона мазут по $450, сметката не излиза.
    —цитат от коментар 54 на Камен



    Проектът е на тотална загуба!

    КОЕ Е НАЙ-СКЪПОТО при логистиката по море?

    СЛОТОВЕТЕ на пристанището и наемът на самия кораб ..
    Корабът ИМА ГРАФИК кога да дойде и къде да разтовари ..
    Има си схема на товаренето - кое, къде да е .. кога се товари, има си гант-диаграма.

    От там - СТОКИТЕ МУ не отиват във складове, а са на система " in time " ..
    И за това кораб, като тръгне от Китай - засили дизелите и газ до Ротердам - гони график !

    Преди години е имало маса портове , и складове , и много товарни кранове и т.н.
    Ся ако изневиделица се появи ветроход - има да виси на рейда и да пази ред да го обслужат ..

    Или да плати една камара пари за слот за обработка .. "ден напред" ..

    Има си сайтове .. напр.

    .. " Slots am Hamburger Hafen professionell buchen .."

    И фирма, дето да ти ангажира слот..

    И кат дойдат теа разходи - икономията на мазута ти излиза през носа ..

  56. 56 Профил на sim4o
    *****
    Неутрално

    И като се сметне. дето платната са пластмаса и стъклени микровлакна - и не се рециклират, а се заравят в земята .. е доста съмнителна и "екологията" ..

    Ма да се радва Грета Тунберг !

  57. 57 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 793 Неутрално

    Май почти всички коментирали не са разбрали, че платната са само спомагателни - скоростта се поддържа една и съща и изобщо не значи, че корабът се движи по-бавно (или по-бързо)...

    Също подигравките са съвсем неадекватни - управлението на платната е изцяло автоматично с помощта на компютър - никой не ги "разпъва", нито се катери по вантите, нито пък вятърът трябва да е "попътен"...

  58. 58 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 544 Неутрално

    До коментар [#52] от "jwq58646890":

    ГРАМОТНИК, ако беше прочел, щеше да разбереш, че става дума ОСВЕН ПЛАТНАТА И ветрогенератори и фотоволтаици!!!!!
    Ма пуста и простотия, не прощава!

    Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
  59. 59 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 544 Неутрално

    До коментар [#57] от "Kosta Delev":

    Чели са, но не разбират нищо от прочетеното. Затова коментират, че им е по-лесно.

    Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
  60. 60 Профил на sim4o
    *****
    Неутрално

    .. щеше да разбереш, че става дума ОСВЕН ПЛАТНАТА И ветрогенератори и фотоволтаици!!!!!
    Ма пуста и простотия, не прощава!
    —цитат от коментар 58 на quatro_4x3


    Верно простотия :
    ЗАЩО, ЗА БОГА, ИМА ВЕТРОГЕНЕРАТОРИ?

    Енергията , която ветрогенераторите биха добавили, увеличава челното аеродинамично съпротивление и най-веè би се взела за сметка на движението на кораба напред през въздуха .. и цялата майстория, много започва да прилича на опит за перпетуум мобиле ..

    Все пак ИДЕЯТА Е БЪЛГАРСКА и е копирана от млад , наш ентусиаст с "Трабант"на който имаше ветрогенератор + панелки фотоволтаик ...

    https://www.dnevnik.bg/bulgaria/2020/02/17/4030422_kak_trabant_moje_da_se_prevurne_v_elektromobil/

  61. 61 Профил на sim4o
    *****
    Неутрално

    Май почти всички коментирали не са разбрали, че платната са само спомагателни - скоростта се поддържа една и съща и изобщо не значи, че корабът се движи по-бавно (или по-бързо)...Също подигравките са съвсем неадекватни - управлението на платната е изцяло автоматично с помощта на компютър - никой не ги "разпъва", нито се катери по вантите, нито пък вятърът трябва да е "попътен"...
    —цитат от коментар 57 на Kosta Delev


    Ако вятърът не е попътен - платната оказват съпротивление, а не помагат ..

    А "материалът от който са направени вятърните турбини" (да се чете СТАТИЯТА!) е токсичен, не се рециклира и се заравя в земята ..


    --- --
    .. " .. Green Energy & Science
    Wind Turbine Blades Can’t Be Recycled, So They’re Piling Up in Landfills ..

    https://assets.bwbx.io/images/users/iqjWHBFdfxIU/itxthAhXDALA/v1/1200x899.jpg

    https://www.bloomberg.com/news/features/2020-02-05/wind-turbine-blades-can-t-be-recycled-so-they-re-piling-up-in-landfills #xj4y7vzkg

    -- --

  62. 62 Профил на sim4o
    *****
    Неутрално

    До коментар [#57] от "Kosta Delev":
    Чели са, но не разбират нищо от прочетеното.
    Затова коментират, че им е по-лесно.
    —цитат от коментар 59 на quatro_4x3


    Тъпа, гретенска сган ..

    Зелени комунисти!

    Абсолютно нищо не разбират!

    Още като се повеи БЪЛГАРСКАТА МАЙСТОРИЯ - "Трабант" накачулен с перки - им бе обяснено, че не се печели енергия , а се губи ..

    Заради аеродинамичното съпротивление ..

    https://nova.bg/news/view/2019/10/26/266627/българин-изобрети-електрически-трабант-видео

    Ама затоплистите-са си невежи несретници ..

  63. 63 Профил на jwq58646890
    jwq58646890
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#58] от "quatro_4x3":

    И от кое следва, че не съм го прочел, след като и в двата случая (изцяло и частично заместване на платната с перки) упражнението е абсурдно?

  64. 64 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 544 Неутрално

    До коментар [#60] от "sim4o": "Енергията , която ветрогенераторите биха добавили, увеличава челното аеродинамично съпротивление и най-веè би се взела за сметка на движението на кораба напред през въздуха .. и цялата майстория, много започва да прилича на опит за перпетуум мобиле .."

    Да, ама не. Това е валидно само при насрещен вятър и липса на вятър. Тогава и платната ще спират кораба, освен ако не са прибрани или корабът не се движи на зиг-заг.
    Във всички случаи, когато вятърът е попътен, това, което си написал не важи. Ветрогенераторите трябва да работят в условия, когато са полезни. От никъде не следва, че трябва да работят непрекъснато. При насрещен вятър, когато платната са прибрани, съхраненото електричество ще подпомага ДВГ и ще икономисва гориво.

    Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
  65. 65 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 544 Неутрално

    До коментар [#58] от "quatro_4x3":И от кое следва, че не съм го прочел, след като и в двата случая (изцяло и частично заместване на платната с перки) упражнението е абсурдно?
    —цитат от коментар 63 на jwq58646890


    Я ми покажи къде съм написал платната да бъдат изцяло или частично замествани от перки???????????
    Като разбра, че се оплете, започна да си измисляш и да ми приписваш неща, които не съм писал.

    Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
  66. 66 Профил на sim4o
    *****
    Неутрално

    Ееей прости цървули сте!
    Платната не използват на 100% енергията на вятъра, има и за ветрогенератори.
    —цитат от коментар 49 на quatro_4x3


    Мани ги бе ..

    Тъпата гретенска паплач не е и чувала за аеродинамична сянка (slip stream) !

    Все пак, да не забравяме - идеята за яко накачулване на превозно средство с перки и соларки Е БЪЛГАРСКА ..

    https://www.youtube.com/watch?v=U-AKAk5mqjs

  67. 67 Профил на ryk511146816
    ryk511146816
    Рейтинг: 18 Весело

    До коментар [#46] от "zxp53317185":

    Добре е, че мислиш.

    Въпрос, на този кораб електричество използва ли се?

  68. 68 Профил на ryk511146816
    ryk511146816
    Рейтинг: 18 Неутрално

    До коментар [#47] от "tjj54611191":

    Всъщност експериментират с всичко.
    Ел, друг вид платна, водород, ел двигатели...

  69. 69 Профил на ryk511146816
    ryk511146816
    Рейтинг: 18 Весело

    До коментар [#52] от "jwq58646890":

    Мда, не ти е лесно...

  70. 70 Профил на ryk511146816
    ryk511146816
    Рейтинг: 18 Неутрално

    До коментар [#54] от "Камен":

    Не, прибират се и няма да се повредят.
    Цялата идея е икономическа ефективност.
    Корабът се движи по курсът си. Към момента 100% от енергията за движението е от ДВГ, идеята е да свалиш този процент и да постигнеш икономия.
    Скоростта е същата, просто няма да е 100% от ДВГ е да кажем 70% ДВГ и 30% вятър...

  71. 71 Профил на jwq58646890
    jwq58646890
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#65] от "quatro_4x3":

    Ми то е същото бе, гений самоук - искаш да наплескаш освен платна и перки = перки за сметка на повече платна. Както щеш го формулирай и усуквай, въпросът е къде е логиката да преобразуваш и съхраняваш енергията, след като можеш просто да я използваш за задвижване с платна? По-висока ефективност ли ще постигнеш, по-ниски разходи ли? Обоснови се, вместо да циклиш едно и също.

  72. 72 Профил на jwq58646890
    jwq58646890
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#69] от "ryk511146816":

    В смисъл? С кое точно не ми е лесно, весел трольо?

  73. 73 Профил на ryk511146816
    ryk511146816
    Рейтинг: 18 Весело

    До коментар [#72] от "jwq58646890":

    Предполагам са необходими сериозни усилия да не успееш да се сетиш, че платното движи кораба, а ветрогенераторите, генерират електричество, което при липса на ел. двигатели явно се ползва за нещо друго.

    Явно ти е трудно да се сетиш, че на корабите има системи които работят на ел. енергия...

    Нищо, не се коси, това е много сложно, затова и не ти е лесно, защото е сложно, мнооогооо сложно....

  74. 74 Профил на ryk511146816
    ryk511146816
    Рейтинг: 18 Весело

    До коментар [#71] от "jwq58646890":

    Гений, перките ще произвеждат електричество за нуждите на кораба.

    Гениалността ти не ти позволява явно да се сетиш, че при ДВГ имаш и производство на електричество за нуждите на кораба, когато намалиш работата на ДВГ, имаш нужда да компенсираш електрическата енергия, освен ако в гениалността си не смяташ, че навигация, управление, радари, климатизация, системи за контрол и безопасност ще ги изключиш и ще минеш на компас, сектант и барометър...

    Ти си този, който е зациклил да си мисли че само за движението на кораба е необходима енергия....

    Гений...

  75. 75 Профил на jwq58646890
    jwq58646890
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#74] от "ryk511146816":

    Ами никъде не е обсъждана енергия за други цели бе, превъзбуден смешко. Колегата ти по гениалност горе именно за движението си кине ризите, а и дискусията с негово участие се върти около това. Излизаш от контекста за да си "обосновеш" поредните безсмислици, абсолютно куку ...

  76. 76 Профил на sim4o
    *****
    Неутрално

    При насрещен вятър, когато платната са прибрани ...
    —цитат от коментар 64 на quatro_4x3


    Говорихме вече за четене на статията!

    Ето как:
    Чели са, но не разбират нищо от прочетеното. Затова коментират, че им е по-лесно.
    —цитат от коментар 59 на quatro_4x3


    В статията какво е написано (цитирам): "Използването на твърдите платна "УиндУингс" (WindWings) .. Те са високи 123 фута (37.5 м) и са изградени от материала, от който се правят вятърни турбини, за да бъдат издръжливи..."

    Платната са ТВЪРДИ и са направени от GFK..

    Glasfaserverstärkter Kunststoff, oft auch kurz Glasfaserkunststoff (GFK)

  77. 77 Профил на Красимир Андонов
    Красимир Андонов
    Рейтинг: 1331 Неутрално

    До коментар [#49] от "quatro_4x3":

    Господин умен!
    Платната са твърди, ползват вятъра насто процента. Няма място за ветрогенератори.

    Лудостта е привилегия. Глупостта е бреме.




За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #