За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
zxp53317185
Рейтинг: 1513 НеутралноУау, колко иновативно!
Как никой не се беше сещал досега да сложи платна на кораб и да използва енергията на вятъра?
КМЕТ В СЯНКА®
Рейтинг: 270 НеутралноПАК познах !! Дишате прахта на кмета !!
РУСИЯ Е ВСИЧКО ЗА МЕН !bruno__dante
Рейтинг: 329 Веселотургайте и гребци
то измислено одавна
па и без тва требе са готвите
за доброто старо време
Гошо
Рейтинг: 468 ВеселоЯвно писача не е чел"Космос" от 70-те години
ГоШоChubachubs
Рейтинг: 761 НеутралноКаргил не е транспортна фирма. :)
https://www.bloomberg.com/profile/company/3091Z:US?in_source=embedded-checkout-banner
ewa29647693
Рейтинг: 8 ВеселоДо коментар [#1] от "zxp53317185":
„Първото пътуване на "Пиксис Оушън"
ще бъде от Китай до Бразилия“ – от Статията
-----------------------------------------
И сега мусонът като го грабне в Индийския океан и ще му потроши платната. Повече няма да чуете за „ Pyxis Ocean“!
razor
Рейтинг: 814 НеутралноНа един такъв кораб могат да се сложат и няколко декара фотоволтаични панели.
vassilun
Рейтинг: 4765 НеутралноДо коментар [#6] от "ewa29647693":
С такъв скептицизъм са посрещнали и ДВГ в края на 19-ти век!
До руските мекерета
Рейтинг: 1992 ВеселоГрета вече трябва да е доволна.
Но битката не е свършила. Преходът трябва да продължи към задвижване и с гребци.
Кузя да изхвърля кюмюра!
Go Go
Рейтинг: 8 ВеселоТака като гледам кадрото малко платна са му курдисали на корабето, можело е да се напънат още, май ги е било страх да не се капичне.
73! Go Goselqnin
Рейтинг: 856 НеутралноТехнологиите се променят с главоломна скорост пред очите ни,
просто за съжаление
ние - българите сме последните,
които все още са се вкопчили в кюмюра!!!
DDR
Рейтинг: 639 НеутралноНазад към добрите стари времена но сега с по-модерни платна и с възможност в случай на нужда да се използва и двигател.
Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?Араламбене му е майката
Рейтинг: 8 ВеселоТранспортна компания Каргил... Каргил... абе тези не са ли дето изкупиха плодородните земи на Украйна, пък Русия взе, че ги завладя?
quatro_4x3
Рейтинг: 544 НеутралноВероятно впоследствие ще добавят ветрогенератори и фотоволтаици. На кораба има много място за тях. Като комбинират 3-те технологии ДВГ ще стане напълно излишен.
Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!jazzdevil
Рейтинг: 207 Неутрално"Причината, поради която съм толкова уверен, са нашите икономии - един и половина тона гориво на ден"
А ако направо се върнете към пладноходките сигурно и по 3 тона мазут на ден ще икономисате, няма значение, че стоките ще пътуват от Китай до Европа по половин година.
schwimmwagen
Рейтинг: 832 НеутралноСледващата стъпка са греблата :)
"...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."Суджук Герберите
Рейтинг: 8 ЛюбопитноИнтересно колко % гориво ще спестява средно на 100000 мили?
... с двеста...schwimmwagen
Рейтинг: 832 НеутралноТо и корабът ще стане излишен :))) "...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."
zxp53317185
Рейтинг: 1513 НеутралноКато сложим платна, фотоволтаици и ветрогенератори някакво място за товар ще оставим ли, или няма нужда?
Суджук Герберите
Рейтинг: 8 НеутралноУАУ, в западните статии, написани от истински журналисти, пише че ще спестява по 3 тона гориво на ден, което е 30% от консумацията на този кораб. Аз се съмнявам да са чак 30%, но ако са поне 20 това наистина е впечатляващо!
... с двеста...Тези платна биха се избили бързо при цената на корабното гориво в наши дни и допълнителните зелени данъци към него!
tacheaux
Рейтинг: 2392 НеутралноТова не е новина. За ползване вятърна енергия при товарните кораби се говори отдавна и не става дума за пълна замяна на теглителната енергия с вятърна , което е невъзможно за кораби с многохиляден тонаж , каквито са съвременните кораби , а за икономия на гориво. В други публикации съм чел , че така може да се икономисва гориво до 20%.
Суджук Герберите
Рейтинг: 8 НеутралноПри 600-650$ за тон гориво това е чудесна инвестиция.
... с двеста...ewa29647693
Рейтинг: 8 НеутралноТова не е вярно!
До коментар [#8] от "vassilun":
Yotce
Рейтинг: 1498 НеутралноДо коментар [#4] от "Гошо":
Тогава имаше проекти, вдъхновени от петролната криза от 1973-та, но понеже горивата, въпреки трикратния скок в цените все още бяха (относително) евтини, и никой не беше се и замислял за зелени сделки, всичко остана на етап идея.
В днешни дни нямаше как някой да не се сети за тези проекти.
redguy
Рейтинг: 1195 ВеселоОстави ги ти тези аматьори. Истината е в коментарите тука. Аз толкова компетентни и оригинални люде никъде не съм срещал. Обзалагам се, че ако им се предостави възможност на списвачите, за нула време ще изобретят квантов двигател с отрицателни вредни емисии, машина на времето и трамплин за директно изстрелване в космоса. Много са умни хората тука!
Ciaran Gavin
Рейтинг: 671 НеутралноИли да си опнат една градина с био-веган-фураж... Ciaran
zxp53317185
Рейтинг: 1513 НеутралноМхм, те само заплатите на екипажа са $10-20 к на ден, ама ако спестят 500 кинта от гориво си е чиста кирийка 🙂
Отделно корабът няма да може да минава под ниски мостове, а тези платна ще се чупят и късат и накрая излиза че всичко е за реклама и green washing.
georgi_ww
Рейтинг: 264 НеутралноПунт и пластика. Каргил могат да си го позволят. Банките като видят, ще кажат - браво момчета, много сте зелени, ето ви още пари...
Роси
Рейтинг: 5672 Неутрално"индустрията е "на път към декарбонизация"
България последна ще тръгне по този път...от немай къде!
lz73
Рейтинг: 2000 НеутралноКак мислите, защо през 19-ти век грозните и димящи параходи са изместили прекрасните ветроходи?
kokoshkata
Рейтинг: 0 ВеселоГретхен ли е на мостика??
Z*****
НеутралноСкоро всички кораби в ЕС трябва да са с такива платна, че и колите, и фритюрниците. Щом от 6 тона мазут излитат 20 тона вредни емисии, проектът има сериозно бъдеще. Ако корабът беше на кюмюр сигурно от 6 тона кюмюр щяха да излетят 600000000 тона парникови газове.
Иначе със сигурност проектът е интересен.
lz73
Рейтинг: 2000 НеутралноДо коментар [#20] от "Суджук Герберите":
Е, спестяват една мааалка подробност. Ако кара под платна губи време, а времето е пари. Дали се сещате колко струва един ден плаване на средноголям кораб?
qtd231109733
Рейтинг: 8 НеутралноВ началото на " парната епоха", се появяват най-бързите и съвършени платноходки кораби - чайните клипери.
Всяка година са се състезавали, кой ще докара пръв от новата реколта чай в Лондон, едва корабите с ДВГ ги пенсионират.
Вятърната енергия е безплатна.
Морските течения и преобладаващите ветрове за даден регион и период от годината - добре изучени .
В идеята има много логика - тук не се гони бързина а икономия при голяма маса.
Хи-хи
Рейтинг: 1621 НеутралноТуй нещо може да се движи само по определени маршрути с попътен ветър. И след половин година наобратно като се сменят ветровете
penetrating
Рейтинг: 5672 НеутралноДобра идея. На снимката обаче корабът е празен...
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbertjazzdevil
Рейтинг: 207 НеутралноТака де - пазарна икономика с един тежък държавен пръст на везната!
jazzdevil
Рейтинг: 207 НеутралноСпоред статията (елементарна пропаганда на ниво Роси и бат Пламен) изглежда е сравнимо с тон и половина мазут на ден. То наистина в повечето случаи в наши дни няма значение кога ще пристигне някой товар - не е голям проблем примерно в металургичния комбинат 10 000 работника да пият кафе и играят карти на работа понеже рудата се е забавила заради вятъра някъде в океана.
quatro_4x3
Рейтинг: 544 Неутрално[quote#19:"zxp53317185"][/quote]
Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!Да беше помислил малко. Погледни и снимката. Фотоволтаиците и ветрогенераторите не се монтират в трюма - тъпичкое, нали? Монтират се на палубата, а трюмът остава все така свободен за товари. При контейнеровозите е различно, но другите кораби са много повече.
Толкова ли ти е трудно малко да помислиш?! На това и децата ще ти се смеят.
dnevnikar
Рейтинг: 3659 НеутралноВИИ Маркс имени Ломоносова
Ветроход пиратски...
Сбъдва се мечтата море с платноходки?
"Товарен кораб, плаващ с помощта на ветроходни платна,
пое на първото си пътуване"
quatro_4x3
Рейтинг: 544 НеутралноНямате ли глави поне малко да се замислите или да прочетете и разберете написаното в статията?!
Платната се ползват ЗАЕДНО с ДВГ! Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
До руските мекерета
Рейтинг: 1992 ВеселоДо коментар [#38] от "jazzdevil":
А, не. Ветровете са поели ангажимент да духат безспир и все в правилната посока.
Гарантират, че ако платна се разминават в океана, всички ще се радват на еднаква подкрепа.
quatro_4x3
Рейтинг: 544 НеутралноПроруската измет усети заплаха за петролния бизнес на кочината и се хвърли с глупостите си да запушва амбразурата! Някои от коментарите им са на ниво индианец от джунглите на Амазонка или сибирски примат.
Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!*****
НеутралноВерно ли?
Рекордът за употреба на кюмюр на планетата Земя бе 2022, да напомня ..
-- --
.. " Global coal consumption climbed to a new all-time high in 2022 and will stay near that record level this year ..
.. Coal consumption in 2022 rose by 3.3% to 8.3 billion tonnes, setting a new record, according to the IEA’s mid-year Coal Market Update, which was published .."
-- --
Ватник
Рейтинг: 116 НеутралноТи друсан ли си?
Това е технология на хиляди години. Every cradle is a grave.
zxp53317185
Рейтинг: 1513 НеутралноДо коментар [#39] от "quatro_4x3":
Големият мислител, дори и да предпоставим фантастичната идея че ги поместиш заедно на палубата, ако може да ми обясниш каква е логиката да слагаш едновременно и платна и ветрогенератори?
tjj54611191
Рейтинг: 225 НеутралноИнтересно защо още не са експериментирали с водород. Според мен това гориво е най-подходящо за кораби. Дори за самолети се чува, но корабите не пипат...
capricorn_1963
Рейтинг: 82 ВеселоАбе, май не е по темата. Но защото дневник и форумните спецове много си падат по такива екстравагантни идеи. Та да питам кво стана с тия товарните дронове дронамикс, летят ли вече насам, натам, разнасят ли товари. Не за друго ами преди половин година братята от фирмата бяха започнали да не се бръснат, та взех да се притеснявам, да не са бради до колене вече?
quatro_4x3
Рейтинг: 544 НеутралноЕеей прости цървули сте!
Платната не използват на 100% енергията на вятъра, има и за ветрогенератори. Електричестбото от тях може да се ползва в момента или да се съхранява и ползва при други обстоятелства и условия. Примерно когато няма вятър или нощем, когато фотоволтаичната система не работи.
Нямам време да отговарям на други тъпи въпроси, спести си ги. Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
MilliVanilli
Рейтинг: 653 НеутралноДа, и аз от там имам спомени за "цилиндричните платна". А технологията е още по-стара:
Роторните ветрила са изобретени от немския инженер Антон Флетнър и са приложени за първи път на кораба BUCKAU през 1924 г.
https://www.maritime.bg/68083/ Сам съм, други няма...
MilliVanilli
Рейтинг: 653 НеутралноДо коментар [#50] от "MilliVanilli":
Сам съм, други няма...Всъщност това са наистина стоманени ветрила, а не роторни турбини:
https://www.youtube.com/watch?v=7K5bzy7ZBX8&t=120s
jwq58646890
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#49] от "quatro_4x3":
Неграмотник, къде е логиката да преобразуват енергията на вятъра в електрическа с всички произтичащи от това загуби, като може директно да задвижва кораба чрез платна? Това е като да загряваш вода с фотоволтаици, вместо със слънчеви колектори. Колкото до съхранение на енергията, това е напълно излишно, скъпо и неефективно. И без това не могат да минат само с възобновяеми източници - ще ги ползват когато са налични.
Кортик
Рейтинг: 2250 НеутралноОще корабът на Кусто Калипсо 2 беше с някакви иновативни ветрови цилиндри, но си караха на корабно гориво. И сега така, малко шум за платната, който не са платна, а пласмантерии и пак ще си карат на въглеводороди.
Червена линия, червен картонКамен
Рейтинг: 894 НеутралноРадвам се да видя такът пилотен проект. Той затова е и пилотен - да пробват, да видят в реалността как се държи тази технология, защото едно е на хартия и компютърен модел, друго на практика. При буря какво става - няма ли да се повредят платната?
Също икономическата полза трябва да се провери на практика. Ако скоростта пада, това губи време, а времето е пари. Чартърът (наемът) на един кораб е в момента $15к-25к на ден, за сухи товари. Но това е ниска цена исторически - понякога стига до 30, 40 и 50 на ден. Петролните танкери и сега са толкова, те пък стигат и до 80-100 когато има пиков период.
Та ако пътуването от 20 дни се удължи на 22 примерно, ето ти $30к допълнително за чартър на кораба, и като спестиш 30*1.5=30 тона мазут по $450, сметката не излиза.
*****
НеутралноПроектът е на тотална загуба!
КОЕ Е НАЙ-СКЪПОТО при логистиката по море?
СЛОТОВЕТЕ на пристанището и наемът на самия кораб ..
Корабът ИМА ГРАФИК кога да дойде и къде да разтовари ..
Има си схема на товаренето - кое, къде да е .. кога се товари, има си гант-диаграма.
От там - СТОКИТЕ МУ не отиват във складове, а са на система " in time " ..
И за това кораб, като тръгне от Китай - засили дизелите и газ до Ротердам - гони график !
Преди години е имало маса портове , и складове , и много товарни кранове и т.н.
Ся ако изневиделица се появи ветроход - има да виси на рейда и да пази ред да го обслужат ..
Или да плати една камара пари за слот за обработка .. "ден напред" ..
Има си сайтове .. напр.
.. " Slots am Hamburger Hafen professionell buchen .."
И фирма, дето да ти ангажира слот..
И кат дойдат теа разходи - икономията на мазута ти излиза през носа ..
*****
НеутралноИ като се сметне. дето платната са пластмаса и стъклени микровлакна - и не се рециклират, а се заравят в земята .. е доста съмнителна и "екологията" ..
Ма да се радва Грета Тунберг !
Kosta Delev
Рейтинг: 793 НеутралноМай почти всички коментирали не са разбрали, че платната са само спомагателни - скоростта се поддържа една и съща и изобщо не значи, че корабът се движи по-бавно (или по-бързо)...
Също подигравките са съвсем неадекватни - управлението на платната е изцяло автоматично с помощта на компютър - никой не ги "разпъва", нито се катери по вантите, нито пък вятърът трябва да е "попътен"...
quatro_4x3
Рейтинг: 544 НеутралноДо коментар [#52] от "jwq58646890":
Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!ГРАМОТНИК, ако беше прочел, щеше да разбереш, че става дума ОСВЕН ПЛАТНАТА И ветрогенератори и фотоволтаици!!!!!
Ма пуста и простотия, не прощава!
quatro_4x3
Рейтинг: 544 НеутралноДо коментар [#57] от "Kosta Delev":
Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!Чели са, но не разбират нищо от прочетеното. Затова коментират, че им е по-лесно.
*****
НеутралноВерно простотия :
ЗАЩО, ЗА БОГА, ИМА ВЕТРОГЕНЕРАТОРИ?
Енергията , която ветрогенераторите биха добавили, увеличава челното аеродинамично съпротивление и най-веè би се взела за сметка на движението на кораба напред през въздуха .. и цялата майстория, много започва да прилича на опит за перпетуум мобиле ..
Все пак ИДЕЯТА Е БЪЛГАРСКА и е копирана от млад , наш ентусиаст с "Трабант"на който имаше ветрогенератор + панелки фотоволтаик ...
https://www.dnevnik.bg/bulgaria/2020/02/17/4030422_kak_trabant_moje_da_se_prevurne_v_elektromobil/
*****
НеутралноАко вятърът не е попътен - платната оказват съпротивление, а не помагат ..
А "материалът от който са направени вятърните турбини" (да се чете СТАТИЯТА!) е токсичен, не се рециклира и се заравя в земята ..
--- --
.. " .. Green Energy & Science
Wind Turbine Blades Can’t Be Recycled, So They’re Piling Up in Landfills ..
https://assets.bwbx.io/images/users/iqjWHBFdfxIU/itxthAhXDALA/v1/1200x899.jpg
https://www.bloomberg.com/news/features/2020-02-05/wind-turbine-blades-can-t-be-recycled-so-they-re-piling-up-in-landfills #xj4y7vzkg
-- --
*****
НеутралноТъпа, гретенска сган ..
Зелени комунисти!
Абсолютно нищо не разбират!
Още като се повеи БЪЛГАРСКАТА МАЙСТОРИЯ - "Трабант" накачулен с перки - им бе обяснено, че не се печели енергия , а се губи ..
Заради аеродинамичното съпротивление ..
https://nova.bg/news/view/2019/10/26/266627/българин-изобрети-електрически-трабант-видео
Ама затоплистите-са си невежи несретници ..
jwq58646890
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#58] от "quatro_4x3":
И от кое следва, че не съм го прочел, след като и в двата случая (изцяло и частично заместване на платната с перки) упражнението е абсурдно?
quatro_4x3
Рейтинг: 544 НеутралноДо коментар [#60] от "sim4o": "Енергията , която ветрогенераторите биха добавили, увеличава челното аеродинамично съпротивление и най-веè би се взела за сметка на движението на кораба напред през въздуха .. и цялата майстория, много започва да прилича на опит за перпетуум мобиле .."
Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!Да, ама не. Това е валидно само при насрещен вятър и липса на вятър. Тогава и платната ще спират кораба, освен ако не са прибрани или корабът не се движи на зиг-заг.
Във всички случаи, когато вятърът е попътен, това, което си написал не важи. Ветрогенераторите трябва да работят в условия, когато са полезни. От никъде не следва, че трябва да работят непрекъснато. При насрещен вятър, когато платната са прибрани, съхраненото електричество ще подпомага ДВГ и ще икономисва гориво.
quatro_4x3
Рейтинг: 544 НеутралноЯ ми покажи къде съм написал платната да бъдат изцяло или частично замествани от перки???????????
Като разбра, че се оплете, започна да си измисляш и да ми приписваш неща, които не съм писал. Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
*****
НеутралноМани ги бе ..
Тъпата гретенска паплач не е и чувала за аеродинамична сянка (slip stream) !
Все пак, да не забравяме - идеята за яко накачулване на превозно средство с перки и соларки Е БЪЛГАРСКА ..
https://www.youtube.com/watch?v=U-AKAk5mqjs
ryk511146816
Рейтинг: 18 ВеселоДо коментар [#46] от "zxp53317185":
Добре е, че мислиш.
Въпрос, на този кораб електричество използва ли се?
ryk511146816
Рейтинг: 18 НеутралноДо коментар [#47] от "tjj54611191":
Всъщност експериментират с всичко.
Ел, друг вид платна, водород, ел двигатели...
ryk511146816
Рейтинг: 18 ВеселоДо коментар [#52] от "jwq58646890":
Мда, не ти е лесно...
ryk511146816
Рейтинг: 18 НеутралноДо коментар [#54] от "Камен":
Не, прибират се и няма да се повредят.
Цялата идея е икономическа ефективност.
Корабът се движи по курсът си. Към момента 100% от енергията за движението е от ДВГ, идеята е да свалиш този процент и да постигнеш икономия.
Скоростта е същата, просто няма да е 100% от ДВГ е да кажем 70% ДВГ и 30% вятър...
jwq58646890
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#65] от "quatro_4x3":
Ми то е същото бе, гений самоук - искаш да наплескаш освен платна и перки = перки за сметка на повече платна. Както щеш го формулирай и усуквай, въпросът е къде е логиката да преобразуваш и съхраняваш енергията, след като можеш просто да я използваш за задвижване с платна? По-висока ефективност ли ще постигнеш, по-ниски разходи ли? Обоснови се, вместо да циклиш едно и също.
jwq58646890
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#69] от "ryk511146816":
В смисъл? С кое точно не ми е лесно, весел трольо?
ryk511146816
Рейтинг: 18 ВеселоДо коментар [#72] от "jwq58646890":
Предполагам са необходими сериозни усилия да не успееш да се сетиш, че платното движи кораба, а ветрогенераторите, генерират електричество, което при липса на ел. двигатели явно се ползва за нещо друго.
Явно ти е трудно да се сетиш, че на корабите има системи които работят на ел. енергия...
Нищо, не се коси, това е много сложно, затова и не ти е лесно, защото е сложно, мнооогооо сложно....
ryk511146816
Рейтинг: 18 ВеселоДо коментар [#71] от "jwq58646890":
Гений, перките ще произвеждат електричество за нуждите на кораба.
Гениалността ти не ти позволява явно да се сетиш, че при ДВГ имаш и производство на електричество за нуждите на кораба, когато намалиш работата на ДВГ, имаш нужда да компенсираш електрическата енергия, освен ако в гениалността си не смяташ, че навигация, управление, радари, климатизация, системи за контрол и безопасност ще ги изключиш и ще минеш на компас, сектант и барометър...
Ти си този, който е зациклил да си мисли че само за движението на кораба е необходима енергия....
Гений...
jwq58646890
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#74] от "ryk511146816":
Ами никъде не е обсъждана енергия за други цели бе, превъзбуден смешко. Колегата ти по гениалност горе именно за движението си кине ризите, а и дискусията с негово участие се върти около това. Излизаш от контекста за да си "обосновеш" поредните безсмислици, абсолютно куку ...
*****
НеутралноГоворихме вече за четене на статията!
Ето как:
В статията какво е написано (цитирам): "Използването на твърдите платна "УиндУингс" (WindWings) .. Те са високи 123 фута (37.5 м) и са изградени от материала, от който се правят вятърни турбини, за да бъдат издръжливи..."
Платната са ТВЪРДИ и са направени от GFK..
Glasfaserverstärkter Kunststoff, oft auch kurz Glasfaserkunststoff (GFK)
Красимир Андонов
Рейтинг: 1331 НеутралноДо коментар [#49] от "quatro_4x3":
Лудостта е привилегия. Глупостта е бреме.Господин умен!
Платната са твърди, ползват вятъра насто процента. Няма място за ветрогенератори.