Заглавията на новини изчезнаха от публикациите в X

Платформата Екс (Х), известна доскоро като "Туитър", престана да показва заглавията на новините при публикуване на линк към тях. Сега вече се вижда само хиперлинк и снимка, но не и за какво е новината.
Инициативата е лично на собственика Илон Мъск, според когото така съобщенията щели да изглеждат по-добре и по-естетично.
Това обаче е възприемано като враждебно отношение към медиите - процес, който започна преди около година, когато Мъск купи "Туитър". Туитовете никога не са били решителен източник на трафик към сайтовете за новини, но репортери и издатели ги използваха за събиране и споделяне на информация.
- През последните месеци няколко издание съобщиха, че най-вероятно заради промените алгоритми вече не намират толкова информация, колкото преди, а цели медийни групи направо напуснаха "Туитър", включително с обвинения, че там средата е станала неприемливо токсична.
- Преди два месеца за кратко бе въведено 5-секундно забавяне при публикуването на връзки към конкуренти като "Ройтерс", "Ню Йорк таймс", "Инстаграм".
- Тази седмица Мъск написа, че той "вече почти не чета новини" и че алгоритмите на Х са оптимизирани така, че да задържат хората на платформата колкото може повече, припомня "Гардиън".
Промяната е в сила от снощи за потребителите на десктоп версията на Х и за операционната система iOS. Новият изглед не важи за връзките, водещи към реклами.
За обмислянето на такъв ход написа през август сп."Форбс" и Мъск реагира, като написа в платформата си: "Това идва лично от мен. Страхотно ще промени естетиката."
