За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2839 НеутралноОчаквам материал за реакторът, работещ с отработено гориво.
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
Лудколю Деликолев
Рейтинг: 968 НеутралноТрудна работа е турбината работеща само на водородно гориво. Иска специфично керамично покритие на лопатки, валове и горивна камера. Както и специални сплави, с легиращи метали, при това само с никел и хром няма да мине. Всичко това без да броим специфичният тип корозия ("водородна крехкост") и съхранението на вородното гориво (в момента стандарта е 70 МРа налягане). Колко ще тежи резервоар който да побере 50 тона водород, при дебелина на стените около 2,5 см. стомана?
Разбира се, може да се използват метални хидриди (като "Фраунхоферовия гел") ама и там не е без проблеми.
Сякаш по-добре е да се развива устойчивото авиационно гориво, още повече в момента има технологии, които произвеждат отлична керосинова фракция от етанол, метанол или бутанол, без да се налага да внасяш използвано готварско олио от Китай като суровина.
*****
НеутралноИ идиотска ..
Отделя азотни окиси..
В пъти ПО-МНОГО от турбина на керосин ..
Ква е идеята ?????
trolimzarodiny
Рейтинг: 8 НеутралноПо-лесно е четиритактов двигател да се конвъртне на водород. И всички ще са доволни - и еко нацистите и автомобилните компании.
Бирата и благата трева трябва да са безплатни за стадото !С турбина водород ще стане работата, работи се, , ама няма да е скоро
По-скоро водородните клетки ще дръпнат и пътническите самолети ще са с ел. двигатели
penetrating
Рейтинг: 5672 ЛюбопитноКолко е полезният товар?
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert*****
НеутралноАзотните окиси ??????
Лудколю Деликолев
Рейтинг: 968 НеутралноДо коментар [#4] от "sim4o":
Изгарянето на водород отделя азотни оксиди, ако се извършва в съоръжения, които са проектирани за друг тип гориво. В случая въглеводородно. Причините са чисто стерични - водородът образува по-различен тип пламък, с повече време на контакт на пламъка с азота от въздуха. Иначе винаги когато имаш температура над 900 градуса започва образуването на "термични" азотни оксиди, ако ще и Божия роса да гориш. Ако горелките и камерата за изгаряне са проектирани специално за водород, азотните оксиди няма да са повече отколкото при въглеводородно гориво. През 2025г. се очаква Сименс да изкара първият модел газова турбина (за ТЕЦове) проектирана специално за водород и изрично подчертават, че азотните оксиди ще са в нормата.
А причините да се натиска за водорода са две:
1. По отношение на енергийна плътност маса/к-во енергия, водородът е абсолютното химическо гориво, надминавайки даже силно токсични, експлозивни и корозивни екзотики като несиметричният диметил-хидразин, литиев бор-хидрид и бороводород. Проблемът е, че тази маса при водорода е заключена в абсурдно голям обем.
2. Политико-стратегическа. Водород може да се произвежда навсякъде където има вода и електроенергия и е отличен инструмент да се балансира априори дебалансираните ВЕИ като вятър и фотоволтаици. Дори за биогоривата, основните суровини в момента идват от Азия - употребяваното готварско олио и остатъкът от рафинериите за палмово масло. Тоест, пак ще зависим от автократични режими, за които няма по-голяма мечта от това да стискат демокрациите за т*шаците.
Но поне за момента, технологичните предизвикателства пред съхранението и материалите за двигатели на водород (дали реактивни, дали ДВГ) са прекалено големи.
quatro_4x3
Рейтинг: 544 НеутралноДо коментар [#3] от "Лудколю Деликолев":
Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!Хайде малко се култивирайте най-накрая и спрете с тия глупости. Поне прочети статията и виж видеото!
Превозните средства с водород не са с ДВГ!!! Имат горивни клетки, които от водорода и кислорода от атмосферата произвеждат ЕЛЕКТРИЧЕСТВО И ЗАХРАНВАТ ЕЛЕКТРОДВИГАТЕЛ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Аман от непрочели нищо "разбирачи".
Почти си изобретил нов двигател, вместо да прочетеш 2 реда.
Лудколю Деликолев
Рейтинг: 968 НеутралноДо коментар [#9] от "quatro_4x3":
Айде вземи се култивирай ти, като започнеш с възпитанието.
Никъде не говоря за пропелерните двигатели, а за реактивни. И ДВГ на водород има и си работят. Между другото с малко по-високо КПД от най-екологичният от гледна точка емисии за целият жизнен цикъл автомобилен двигател до момента - 1,8 атмосферен бензинов двигател.
Самолетите с пропелери изначално са загубена работа в сравнение с реактивните, освен ако не става въпрос за малка авиация. Причината е много по-ниски крейсерски скорости, от порядъка 550-600 км/ч, докато реактивните двигатели спокойно дават 850-900 км/ч. Трясъкът и шума от това да имаш няколко пропелера, които се въртят с почти свръхзвукова скорост, за да докарат тези 550-600 км/ч - отделно.
Това е все едно да ми обясняваш, че батериите са подходящи за тежкотоварни машини, понеже на тротинетките и триколките се използват масово.
Искаш ли голяма авиация - използваш реактивен двигател. В най-добрия случай - турбовинтови и газотурбинни двигатели, където пак има процес на горене, а не електрохимично окисление, какъвто е случаят с горивната клетка.
А турбовентилаторен реактивен двигател на водород няма защо да го изобретявам - от поне 30 години, водещи авиостроителни компании изпробват подобни двигатели, като се почне от Ролс-Ройс и се стигне до Туполев (Ту-155М). И точно затова се натъкват на проблемите, които изброих в поста си.
Иначе за задвижваните с електричество пропелерни двигатели - ами браво. Само дето до централна Европа няма да се лети 2 часа ами къде 4. Но за сметка на това - доста по-шумно.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
zhivko6461
Рейтинг: 912 НеутралноЧудесно! Предстои нов екологичен взрив. По-бързо да се разработват и произвеждат двигателите/Само че ... Откъде ще се намери водород?
*****
НеутралноТц ..
Термичните азотни окиси, пряко си зависят от температурата ..
Изгарянето на водорода в кислородна среда е съпроводено с висока температура, която надвишава 2800 градуса по Целзий, това е т.е. с 1000 градуса над тази например при горенето на метан, основната съставляваща на природния газ..
Тоест - ползвайки водород в турбината на самолет ИМАМЕ ТРИ ПЪТИ ПОВЕЧЕ азотни окиси ..
Които предизвикват рак ..
Но пък комай намаляваме СО2 ..
Което СО2 обаче, е безвредно и нищо не предизвиква ..
Та всеки си преценя ..
*****
НеутралноКолкото по-висока температура .. толкова повече азотни окиси:
https://3e-news.net/bg/a/view/15727/vodorodna-energetika-mechti-i-neresheni-problemi
.. "а много от потребителите на електрическа енергия източник за нея е контактът на стената вкъщи. А как ще бъде със „зеления” водород?...
2Н2 + О2 --à 2Н2О - това е формулата от учебниците по химия за изгаряне на водород в чиста кислородна среда. Земната атмосфера не се състои само от чист кислород. Над 70% от нея е азот /N/. Изгарянето на водорода в кислородна среда е съпроводено с висока температура, която надвишава 2 800 градуса по Целзий, т. е. с 1 000 градуса над тази при горенето на метан, основната съставляваща на природния газ. И ето първият въпрос: От какъв метал трябва да бъдат изработени пещите и тръбите на водородните електрически станции за да издържат примерно на 2 500 градуса?
Такава температура е характерна за самолетните и ракетните двигатели. Химическият състав на материалите, от които те се изработват, са известни, както и цената им.
Но парите са досадна подробност…
Да се върнем към другата основна съставка на атмосферата – азота /78% от атмосферния въздух/. При наличието на висока температура, примерно над 1000 градуса, протича химическа реакция между азота от атмосферата и кислорода и се получават азотни оксиди, които са многократно по вредни от въглеродния диоксид. Механизмът на образуване на азотните оксиди едни наричат на Зельдович, други на Фенимор.
Това не е толкова важно.
Проблемът с NO /азотния оксид/ е, че той не мирише, но при вдишване може да се свърже с хемоглобина на кръвта, като нарушава способността му да пренася кислорода. Освен това прониквайки в белите дробове предизвиква възпаление и астматични процеси.
Малките концентрации предизвикват главоболие, кашлица, конюнктивит, цианоза и други съществени смущения в човешкия организъм.
При продължително вдишване и отсъствие на квалифицирана медицинска помощ може да се стигне до летален изход. Но това не е всичко. Наличието на азотни оксиди във въздуха предизвикват кисели дъждове.
Азотните оксиди са в пъти по-вредни за човечеството и природата отколкото въглеродните. А изключително високата температура на изгаряне на водорода неизбежно е съпроводена с много по-интензивно образуване на азотни оксиди. .."
*****
НеутралноМурзилкажът бие ли, бие минуси, по заръка на Митрофанова ..
Ама ей го :
Колкото по-висока температура .. толкова повече азотни окиси:
https://3e-news.net/bg/a/view/15727/vodorodna-energetika-mechti-i-neresheni-problemi
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.