TikTok получи признание от еврокомисията за усилията си за контрол върху съдържанието

TikTok получи признание от еврокомисията за усилията си за контрол върху съдържанието

Главният изпълнителен директор на TikTok Шоу Цзъ Чу свидетелства пред Комисията по енергетика и търговия на Камарата на представителите в изслушване, озаглавено "TikTok: Как Конгресът може да защити поверителността на американските данни и да предпази децата от онлайн вреди". Конгрес на САЩ, 23 март 2023 г.
REUTERS
Главният изпълнителен директор на TikTok Шоу Цзъ Чу свидетелства пред Комисията по енергетика и търговия на Камарата на представителите в изслушване, озаглавено "TikTok: Как Конгресът може да защити поверителността на американските данни и да предпази децата от онлайн вреди". Конгрес на САЩ, 23 март 2023 г.
Европейската комисия отчита като положителни мерките, предприети в TikTok през последните месеци с цел подобряване прилагането на правилата за ползване на услугата от потребителите и модерацията на съдържанието, което доставя. Положителната оценка направи еврокомисарят по вътрешния пазар Тиери Бретон след проведен видео разговор с главния изпълнителен директор на TikTok Шоу Цзъ Чу.
"Видяхме промени в платформата на TikTok през последните месеци, като бяха пуснати нови функции с цел защита на потребителите, и инвестициите, направени в модериране на съдържание и за подобряване на доверието и безопасността", каза Бретон, цитиран от агенция "Франс прес".
В първия си доклад за прозрачност в изпълнение на разпоредбите на Законодателния акт за цифровите услуги (ЗАЦУ), TikTok декларира, че само през септември от платформата са били премахнати четири милиона видеоклипа, достъпни за потребителите в Европейския съюз, които нарушават правилата за ползване на приложението.
Притежаваното от Китай приложение е една от 19-те платформи, в т.ч. търсачките на "Гугъл" и "Майкрософт", които са изправени пред по-строги правила за справяне с незаконното и вредно съдържание онлайн съгласно влезлия в сила нов регламент на ЕС за цифровите услуги. TikTok фокусира засилено внимание и поради обстоятелството, че е предпочитаното платформено приложение за споделяне на съдържание от по-младите онлайн потребители и от деца под позволената минимална възраст от 14 години.
Съгласно ЗАЦУ всички големи платформи трябва да публикуват доклад за прозрачност на всеки шест месеца. Законодателният акт, чийто координатор в България е Комисията за регулиране на съобщенията, но платформите за видеосъдържание ще бъдат регулирани по регламента от Съвета за електронни медии, влезе в сила за много големи онлайн платформи и търсачки (т.нар. VLOPs и VLOSEs) на 25 август 2023 г.
В изявлението си след разговора с Чу Бретон каза, че Европейската комисия извършва проверка дали компанията е направила достатъчно, за да приведе правилата си и процесите по прилагането им в съответствие със ЗАЦУ. Комисията започна проверка през октомври, а освен поощрението, в разговора си с изпълнителния директор на TikTok Бретон е поискал от да не бъдат пестени усилия за противодействие на дезинформацията.
"Сега повече от всякога не трябва да пестим усилия, за да защитим нашите граждани - особено децата и тийнейджърите - от незаконното съдържание и дезинформацията", каза Бретон.
Според Тео Бертрам, вицепрезидент на TikTok по публичната политика на компанията в Европа, Бретoн и Чу са имали "положителна дискусия относно напредъка на TikTok" по ЗАЦУ.
"Окуражени сме, че усилията ни не са останали незабелязани. Продължаваме да работим в тясно сътрудничество с комисията за спазването на акта", каза Бертрам в публикация в социалните медии. Коментар в подобен смисъл направи и директорът на публичната политика на TikTok Каролайн Гриър.
Миналата седмица TikTok публикува в блога си данните за показванията на хаштаговете #standwithisrael и #standwithpalestine на американските потребители между 7 октомври и 31 октомври, за да опровергае твърденията, че "TikTok пробутва про-палестинско съдържание вместо произраелско на потребителите в САЩ". В публикация в блога на компанията каза, че в посочения период #standwithisrael е видян 46 млн. пъти срещу 29 млн. прегледа на #standwithpalestine.
Компанията обяви още, че през първите три седмици от началото на войната на Израел срещу "Хамас" е премахнала повече от 925 000 видеоклипа за нарушаване на правилата за насилие и дезинформация.
Във вторник, 7 ноември, Чу ще се срещне с еврокомисарите Вера Йоурова и Дидие Рейндерс в Брюксел, за да обсъдят други регулаторни въпроси и задължения, наложени върху платформите, включително защитата на данните и новите строги ограничения на Брюксел върху пазарната мощ на големите технологии.