"Макдоналдс" извършва най-голямата реформа на бургерите си от десетилетия

"Макдоналдс" извършва най-голямата реформа на бургерите си от десетилетия

Служители, работещи за Парада в "Мейсис" за Деня на благодарността подготвят за надуване балона Ronald McDonald ден преди провеждането му в Ню Йорк. 22 ноември 2023 г.
Служители, работещи за Парада в "Мейсис" за Деня на благодарността подготвят за надуване балона Ronald McDonald ден преди провеждането му в Ню Йорк. 22 ноември 2023 г.
Макдоналдс е в процес на извършване на най-значимата ревизия на основното меню на базираната в Чикаго компания от десетилетия, надявайки се да съживи интереса и любовта към своите емблематични бургери в условията на засилваща се конкуренция. Тази инициатива, тествана пилотно в Австралия, преди да бъде въведена в САЩ, където марката има над 13 хил. ресторанта и най-големия пазар на веригата, включва над 50 подобрения в рецептите и начина на приготвяне на бургерите.
Сред промените, които се тестват, са приготвянето на кюфтенцата от говеждо месо в по-малки количества за по-равномерно запържване, увеличаването на количеството специален сос и въвеждането на маслено хлебче бриош с произволно разпръснати сусамови семена, което се очаква да създаде усещането за консумация на домашно приготвена храна. Тези подобрения се отнасят и за "Биг Мак".
Обновяването в рецептите и процедурите при приготвянето на бургерите на "Макдоналдс" се оценява като повратен момент в стратегията на световната марка. Той е свързван с преосмисляне на цялостната концепция, изградена върху установяването на техники в промишлен мащаб, които отдавна дават приоритет на цената и еднообразието. Това се случва в момент, в който вериги за бързи ежедневни бургери от по-висок клас като "Файв Гайс" набират популярност.
В някои случаи компанията възстановява практики, които преди е изоставила в името на ефективността. Крис Йънг, старши директор на "Макдоналдс" за глобална стратегия за меню, подчертава включването на качеството в техния модел на бързо обслужване. Маркетинговите усилия на компанията, включително билбордове и нова рекламна кампания с участието (завръщането) на добрия стар Hamburglar (от ham - месо от свински бут, и burglar - обирджия), представят тези бургери като най-добрите с марката "Макдоналдс" досега. Hamburglar
"Макдоналдс" отбелязва скок на продажбите след Covid-19, изпреварвайки конкуренти като "Бъргър Кинг" и "Уендис". През 2022 г. продажбите на компанията в същите търговски обекти в САЩ са нараснали с 10,3%. Този растеж идва на фона на силно конкурентен пазар на бургери в САЩ, който се оценява на стойност на годишните продажби от 136 млрд. долара.
Хамбургерите са един от знаковите приноси на Америка към глобалния кулинарен канон, с корени в говеждите пържоли, държани в ръка, предпочитани от германските мигранти - евтини, преносими ястия, които могат да изяждат на крак, докато се качват на корабите в пристанището на Хамбург. Днес бургерите съставляват около 40% от продажбите на заведения за бързо хранене в САЩ и силното предлагане на бургери се счита за решаващо за успеха в този сегмент.
Желан, по-желан, по-малко желан - къде е "Макдоналдс" в класацията на предпочитаните бургери от американците
Въпреки този успех, проучване на Technomic установи, че "Макдоналдс" изостава значително от фаворитите на гладните за бургери, като само 28% от анкетираните изразяват желание да хапват от техните бургери, в сравнение с лидери като "Уайт кесъл" - със 72%, и "Бъргър Кинг" - с 52%. За проучването са били анкетирани около 50 хил. потребители; "Макдоналдс" заема 13-о място в класацията на бургерите, които предизвикват желание за консумация.
В началото на 202 г. "Макдоналдс" обяви, че ще преустанови използването в своите бургери на спорния месен продукт, описван от поделия мощна кампания срещу качеството на храната на марката Джейми Оливер като "розова слуз". Зад това определение се крие "обезкостено крехко говеждо месо", което всъщност е отпадъчният материал от това, което остава от месото, след като бъдат взети всички избрани разфасовки говеждо месо. Тези остатъци са забранени за човешка консумация в Обединеното кралство, където вместо това се използват за храна за кучета и пилета.
Те обаче са законни за консумация в Съединените щати, където се третират с амониев хидроксид, за да се унищожат бактерии като ешерихия коли и да се направи месото безопасно за консумация от човека.
"В McDonald's качеството и безопасността на храната, която сервираме на нашите клиенти, е основен приоритет. В началото на 2011 г. взехме решение да прекратим използването в нашите хамбургери на говеждо месо, обработено с амоняк. Този продукт (обезкостеното крехко говеждо месо) е извън нашата верига за доставки от август миналата година. Това решение беше резултат от нашите усилия да приведем в съответствие нашите глобални стандарти за това как доставяме говеждо месо по целия свят," обясниха тогава от компанията. "Бъргър Кинг" и "Тако Бел" също преустановиха използването на такова говеждо месо в продуктите си.
Реформата в "Макдоналдс", която тече в момента, не е прецедент в сегмента. Други вериги за бургери също обновяват своите предложения. "Соник" например промени "конфигурацията" на своя чийзбургер за по-добро топене на сиренето и хрупкавостта на марулята, докато "Арбис" представи бургер с японски говеждо (wagyu).
"Бъргър Кинг", третата по големина верига за бургери в САЩ по продажби, също предприе усилия за подобряване на качеството на своите бургери като част от по-широк инвестиционен план.
През 2022 година компанията е изследвала скарите за печене на газ в своите над 7000 ресторанта в САЩ и е предоставила средства на франчайзополучателите, за да заменят тези, за които е установено, че изпичат бургерите неравномерно или имат други проблеми, които влошават вкуса и качеството. Подобно на "Мадоналс", според Къртис, президентът на "Бъргър Кинг" в САЩ разглежда внимателно всеки компонент от своя бургер за възможни подобрения.
Културна (и кулинарна) носталгия за възбуждане на апетита
Прилагането на бегло скицираните по-горе промени в "Макдоналдс" е амбициозно и комплексно начинание, което изисква преквалификация и корекции в цялата система. Фокусът е върху подобряването на качеството, което включва прецизен контрол на температурата на скарата, ежедневно почистване на тостерите и избягване на предържането на кюфтетата за бургерите.
Въпреки предизвикателствата и опасенията от допълнителни тежести, собствениците на франчайза като цяло подкрепят инициативата, пише "Уолстрийт Джърнал" в обширна и богато визуализирана публикация по темата.
"Макдоналдс" работи с доставчици за култивиране на сортове лук, които да се дехидратират бързо след прибиране на реколтата. Лукът се рехидратира в ресторантите и се разпределя чрез пластмасови шейкъри върху бургери, докато се пекат. Марулята и киселите краставички се съхраняват в по-малки контейнери, което изисква екипите да ги изваждат от охладителя и освежават по-често.
"Макдоналдс" има за цел да завърши "реформата" в САЩ до началото на 2024 г., като приложи тези подобрения в по-голямата част от своето меню за бургери. Крис Йънг описва инициативата като отражение на търсенето на баланс между модернизирането на предложенията на марката и преразглеждането на минали практики, за да се възвърне носталгичният вкус към менюто на марката, чиито бургери се превърнаха в нарицателно за този тип храна за няколко поколения хора по цял свят.