Нови съкращения редуцират с над 2000 души служителите на "Спотифай" през 2023 г.

Гигантът за стрийминг на музика "Спотифай" обяви, че ще освободи около 1500 служители на компанията, или около 17% от работната си сила, за да намали допълнително разходите си, след като по-рано тази година вече освободи 800 души.
Акциите на компанията скочиха с около 11%, достигайки стойност, близка до най-високата през последните две години от около 200 долара.
След кръг от съкращения на работни места в началото на годината от страна на технологични компании, някои обявиха втора вълна на оптимизиране на работната си сила. "Амазон" намали броя на служителите си с около 27 хил. души в две вълни на съкращения - през януари и през март 2023 г. Преди няколко дни Линкдин също обяви, че ще се раздели приблизително 3% от глобалната си работна сила - малко под 700 служители, предимно в отделите за инженеринг, продукти, таланти и финанси.
В писмо до служителите главният изпълнителен директор на "Спотифай" Даниел Ек каза, че компанията е наела повече хора през 2020 г. и 2021 г. поради по-ниската цена на капитала и въпреки че производството й се е увеличило, това до голяма степен от било свързано с наличието на повече ресурси.
Ек казва още, че е обсъждан сценарий, при който съкращенията се извършват по-постепенно през 2024 и 2025 г., но с оглед на "разликата между нашата финансова цел и настоящите ни оперативни разходи, реших, че едно по-значимо действие за правилно оразмеряване на нашите разходи е най-добрият вариант за постигане на целите ни."

"Спотифай" ще предвижда разходи за такси от около 130 до 145 млн. евро за четвъртото тримесечие поради съкращенията, казва се в изявлението на компанията, които ще бъдат отчетени през първото и второто фискално тримесечие на 2024 г. Служителите ще получат обезщетения за пет месеца, заплащане за отпуск и здравни осигуровки за периода на прекратяване на трудовите им договори. Компанията очаква оперативна загуба за четвъртото тримесечие между 93 млн. евро и 108 млн. евро. Предишната ѝ прогноза бе за оперативна печалба от 37 млн. евро.
"Спотифай" инвестира повече от милиард долара, за да изгради бизнеса си с подкасти, като подписа договори с известни личности като Ким Кардашиян, принц Хари и Меган Маркъл и разшири пазарното си присъствие в повечето страни по света в стремежа си да достигне един милиард потребители до 2030 г.
През третото тримесечие компанията отбеляза печалба, подпомогната от увеличаването на цените в нейните стрийминг услуги и ръста на абонатите във всички региони, и компанията прогнозира, че броят на месечните ѝ слушатели ще достигне 601 млн. през последното тримесечие.
"Според повечето показатели бяхме по-продуктивни, но по-малко ефективни. Трябва да бъдем и двете", каза Ек в понеделник, като подчерта, че компанията все още се фокусира върху ефективността, за да извлече повече от всеки долар.

Групата на Шремс подаде жалба срещу "Мета" заради новия абонаментен план "Pay or Okay"
Към декември 2023 г. "Спотитай" предлага три абонаментни плана - индивидуален за 10 лв/месец, комбиниран - за двама души - за 13,5 лв/месец и семеен пакет за шестима потребители - за 16,5 лв. За сравнение, абонаментният план, въведен през ноември от "Фейсбук" като алтернатива на безплатния достъп срещу събиране и обработване на лични данни, включително за прецизно персонализирано насочване на търговски съобщения, е 20 лв/месец за един потребител за уеб версията на платформата.
Абонаментният план на "Спотифай" струва по-малко и от най-евтиния вариант на абонамент за "Нетфликс", който е достъпен в САЩ, но не и в Европа - 7 долара с реклами.