Нови съкращения редуцират с над 2000 души служителите на "Спотифай" през 2023 г.

Нови съкращения редуцират с над 2000 души служителите на "Спотифай" през 2023 г.

Продуктово изображение с логото на "Спотифай"
REUTERS
Продуктово изображение с логото на "Спотифай"
Гигантът за стрийминг на музика "Спотифай" обяви, че ще освободи около 1500 служители на компанията, или около 17% от работната си сила, за да намали допълнително разходите си, след като по-рано тази година вече освободи 800 души.
Акциите на компанията скочиха с около 11%, достигайки стойност, близка до най-високата през последните две години от около 200 долара.
След кръг от съкращения на работни места в началото на годината от страна на технологични компании, някои обявиха втора вълна на оптимизиране на работната си сила. "Амазон" намали броя на служителите си с около 27 хил. души в две вълни на съкращения - през януари и през март 2023 г. Преди няколко дни Линкдин също обяви, че ще се раздели приблизително 3% от глобалната си работна сила - малко под 700 служители, предимно в отделите за инженеринг, продукти, таланти и финанси.
В писмо до служителите главният изпълнителен директор на "Спотифай" Даниел Ек каза, че компанията е наела повече хора през 2020 г. и 2021 г. поради по-ниската цена на капитала и въпреки че производството й се е увеличило, това до голяма степен от било свързано с наличието на повече ресурси.
Ек казва още, че е обсъждан сценарий, при който съкращенията се извършват по-постепенно през 2024 и 2025 г., но с оглед на "разликата между нашата финансова цел и настоящите ни оперативни разходи, реших, че едно по-значимо действие за правилно оразмеряване на нашите разходи е най-добрият вариант за постигане на целите ни."
Изпълнителният директор на "Спотифай" Даниел Ек говори по време на пресконференция в Ню Йорк на 20 май 2015 г.
REUTERS
Изпълнителният директор на "Спотифай" Даниел Ек говори по време на пресконференция в Ню Йорк на 20 май 2015 г.
"Спотифай" ще предвижда разходи за такси от около 130 до 145 млн. евро за четвъртото тримесечие поради съкращенията, казва се в изявлението на компанията, които ще бъдат отчетени през първото и второто фискално тримесечие на 2024 г. Служителите ще получат обезщетения за пет месеца, заплащане за отпуск и здравни осигуровки за периода на прекратяване на трудовите им договори. Компанията очаква оперативна загуба за четвъртото тримесечие между 93 млн. евро и 108 млн. евро. Предишната ѝ прогноза бе за оперативна печалба от 37 млн. евро.
"Спотифай" инвестира повече от милиард долара, за да изгради бизнеса си с подкасти, като подписа договори с известни личности като Ким Кардашиян, принц Хари и Меган Маркъл и разшири пазарното си присъствие в повечето страни по света в стремежа си да достигне един милиард потребители до 2030 г.
През третото тримесечие компанията отбеляза печалба, подпомогната от увеличаването на цените в нейните стрийминг услуги и ръста на абонатите във всички региони, и компанията прогнозира, че броят на месечните ѝ слушатели ще достигне 601 млн. през последното тримесечие.
"Според повечето показатели бяхме по-продуктивни, но по-малко ефективни. Трябва да бъдем и двете", каза Ек в понеделник, като подчерта, че компанията все още се фокусира върху ефективността, за да извлече повече от всеки долар.
Към декември 2023 г. "Спотитай" предлага три абонаментни плана - индивидуален за 10 лв/месец, комбиниран - за двама души - за 13,5 лв/месец и семеен пакет за шестима потребители - за 16,5 лв. За сравнение, абонаментният план, въведен през ноември от "Фейсбук" като алтернатива на безплатния достъп срещу събиране и обработване на лични данни, включително за прецизно персонализирано насочване на търговски съобщения, е 20 лв/месец за един потребител за уеб версията на платформата.
Абонаментният план на "Спотифай" струва по-малко и от най-евтиния вариант на абонамент за "Нетфликс", който е достъпен в САЩ, но не и в Европа - 7 долара с реклами.