Снимка с история: Коледен подарък от SpaceX

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (20)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5592 Весело

    Историческа снимка. Втората, не първата :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  2. 2 Профил на Georgi Kovachev
    Georgi Kovachev
    Рейтинг: 476 Весело

    Явно е така става щом не са се допитали до Роскосмос!

  3. 3 Профил на emil
    emil
    Рейтинг: 1100 Неутрално

    "В крайна сметка апаратът експлодира минути след излитането, като разбива стартовата площадка и пръска района с отломки"

    Безсмислена препечатка не отразяваща реалността в днешния ден. Много апарати пострадаха, не от това, че ракетата експлодира, а от това че 33 ракетни двигателя изкопаха дупка в бетона на стартовата площадка. Тогава отломките повредиха и няколко от двигателите, което в крайна сметка обрече и първата степен на неуспех. Както винаги са правили SpaceX моментално реагираха и отстраниха проблема в рекорден срок. Направиха истински стоманен душ под ракетата и при втория полет разрушенията бяха нулеви и по малки от тези на Кейп Канаверал при излитането на SLS на НАСА.

    ИЗБОРИ С МАЖОРИТАРЕН ЕЛЕМЕНТ СА ЕДИНСТВЕНИЯТ ИЗХОД ОТ БАТАКА В КОЙТО НИ ВКАРА ПРОПОРЦИОНАЛНАТА СИСТЕМА
  4. 4 Профил на petrow1973
    petrow1973
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Saturn V на SpaceX използват усъвършенствана версия на керосин за първата степен, която се изхвърля на определена височина.
    Изгарянето на керосин е придружено с вреди за околната среда, тъй като изгарянето му създава огромни количества въглероден диоксид - проблем, който би могъл да стане по-голям, ако планът на SpaceX да стартира ракети на всеки две седмици някога се реализира.

    Благодаря за бъдещия подарък:)

    За умрелите - или добро или нищо За живите - само критика или нищо няма да свършат:)
  5. 5 Профил на DeepBlue
    DeepBlue
    Рейтинг: 422 Неутрално

    Saturn V на SpaceX
    —цитат от коментар 4 на petrow1973


    Роскосмос рулит.

    След всички решения които сте взели през живота си ,сте решили да ми прочетете коментара.
  6. 6 Профил на Go Go
    Go Go
    Рейтинг: 8 Весело

    Canon EOS-1D X (Reuters не са си признали кой точно модел, че цената варира в диапазон 10:1) спасява от сигурна смърт компакт флаш карта (барабар с 5 кадъра двумерно инфо) само на 140 метра от стартовата площадка на Space X…

    Друг е въпросът колко е струвало на апапите от Space X да намерят полупотрошения фотоапарат, а може би е трябвало да накарат журналистите да си го търсят само по къра наоколо…

    Взаимната реклама не е вредна…

    73! Go Go
  7. 7 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 987 Неутрално

    https://www.youtube.com/watch?v=UQjJV3y4iyo&t=530s
    Andrew Tate Full Livestream With Elon Musk

    Интервю Мъск и Тейт, от преди 8 часа.

    Говорят за мотивацията на Мъск, борба за хората срещу цензурата и поробването на елитите, срещу съзнателната деградация на обществото, за да се облагодетелстват шепа хора и да затвърдят властта си.

    Тия хора, които газят човечеството имат платени хора дори и тук в дневник, да клакират безумията им.

  8. 8 Профил на Незнайко
    Незнайко
    Рейтинг: 2909 Неутрално

    До коментар [#4] от "petrow1973":

    Старшип на Спейс Екс не е Сатурн V на НАСА.
    Ракетата работи с течен метан, а не с хидразин (модификация на керосин).
    Мъск има планове да го произвежда от вода и въглероден двуокис, с помощта на слънчева енергия.
    Както на Земята, така и на Марс.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  9. 9
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  10. 10 Профил на Nikola Vushkov
    Nikola Vushkov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Saturn V на SpaceX използват усъвършенствана версия на керосин за първата степен, която се изхвърля на определена височина.Изгарянето на керосин е придружено с вреди за околната среда, тъй като изгарянето му създава огромни количества въглероден диоксид - проблем, който би могъл да стане по-голям, ако планът на SpaceX да стартира ракети на всеки две седмици някога се реализира.Благодаря за бъдещия подарък:)
    —цитат от коментар 4 на petrow1973


    Само през 23-та изстрелванията на falcon 9 са средно по едно на седмица ( настоящата им ракета, на керосин).
    Starship ползва метан и течен кислород за гориво.
    Saturn V нямам представа в какъв контекст го свързваш със Space X...

  11. 11
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  12. 12 Профил на jlh59313635 СУПЕР
    jlh59313635
    Рейтинг: 157 Неутрално

    "В крайна сметка апаратът експлодира минути след излитането, като разбива стартовата площадка и пръска района с отломки"Безсмислена препечатка не отразяваща реалността в днешния ден. Много апарати пострадаха, не от това, че ракетата експлодира, а от това че 33 ракетни двигателя изкопаха дупка в бетона на стартовата площадка. Тогава отломките повредиха и няколко от двигателите, което в крайна сметка обрече и първата степен на неуспех. Както винаги са правили SpaceX моментално реагираха и отстраниха проблема в рекорден срок. Направиха истински стоманен душ под ракетата и при втория полет разрушенията бяха нулеви и по малки от тези на Кейп Канаверал при излитането на SLS на НАСА.
    —цитат от коментар 3 на emil


    Точно така. Експлодирането и разбиването на стартовата площадка (и фотоапарата) нямат нищо общо.

  13. 13
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  14. 14 Профил на petrow1973
    petrow1973
    Рейтинг: 8 Весело

    До коментар [#8] от "Незнайко в Слънчевия град":
    Изгарянето на керосин е придружено с вреди за околната среда, тъй като изгарянето му създава огромни количества въглероден диоксид - проблем...

    Не по врат, а по шия:)
    Ракетата работи с течен метан, а не с хидразин (модификация на керосин).
    .....
    Горенето на метана в присъствието на кислород води до образуването на въглероден диоксид и вода.

    Все пак благодаря за обновената информация:)

    За умрелите - или добро или нищо За живите - само критика или нищо няма да свършат:)
  15. 15 Профил на Realist СУПЕР
    Realist
    Рейтинг: 2881 Неутрално

    До коментар [#4] от "petrow1973":
    До коментар [#8] от "Незнайко в Слънчевия град":

    Ракетата на Спейс Екс е Старшип, не Сатурн V. Старшип използва метан и в двете си степени, метан и течен кислород, гориворо се нарича Металокс. На Сатурн V само първата степен е използвала като гориво керосин и кислород . Специялно почистен керосин нареен RP-1. И до сега Русия не може да произведе тази версия, РД-180, който изнасяха за САЩ е специално пригоден за RP-11. Тази комбинация се нарича Кералокс. Втората и третата степен на Сатурн V използват течен водород и течен кислород, комбинацията се нарича Ходролокс.

    Съветско- руският Съюз работи на кералокс, версията на керосин за ракети на СССР. Обаче, турбините на двигателите му се движат като при Фау 2, от пречистен водороден пироксид (кислородна вода).

    А хидразина и азотен тетраокис за окислител са съвсем други горива. Съветско- руската ракета Протон използва такова гориво. От останалите, почти всички без Китай и Иран използват това много вредно гориво в космоса, не на Земята, в мнохо по- малки количества.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  16. 16 Профил на Realist СУПЕР
    Realist
    Рейтинг: 2881 Весело

    Горенето на метана в присъствието на кислород води до образуването на въглероден диоксид и вода.
    )
    —цитат от коментар 14 на petrow1973


    И какво от това? Не разбрах за врата и шията?

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  17. 17 Профил на Realist СУПЕР
    Realist
    Рейтинг: 2881 Неутрално

    Това беше първият опит, и от двигателите, които са Сатурн V по 2, площадката не издържа.

    След това Спейс Екс имаше нов полет на Старшип.

    За двата полета.

    Целта на първият беше ракетата да изчисти площадката и да излети колкото може по- високо. Двете степени даже не успяха да се отделят.

    Целта на вторият полет, който беше успешен, ракетата изчисти площадката и площадката беше без поражения. Целта тук беше да се изтества горещото разделяне да двете степени, наречено Hot Staging. При което втората степен пали двигателите докато е скачена с първата и двигателите разделят двете степени.

    При следващият полет, Спейс Екс ще тества дори трасфер на гориво и окислител на орбота, нещо което до сега не е правено. Старшип разчина на Депа за гориво и окислител в космоса за да презареди, това е голяма нова технология която никой досега не е изтествал.

    Плюс това, версия две на Старшип, която е даже по- висока и по- лека. И трета версия на двигателят Раптор.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  18. 18 Профил на Realist СУПЕР
    Realist
    Рейтинг: 2881 Неутрално

    Третият полет ше бъде с една от трите ракети Версия 1, които спейс Екс има готови и изтествани сега. Но вече, новото производство е Старшип, версия две и Раптор верси 3.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  19. 19 Профил на 0tempora0mores
    0tempora0mores
    Рейтинг: 549 Любопитно

    До коментар [#14] от "petrow1973":

    Интересно как нито един зелен не се е преместил да живее в пещера природо съобразно?

  20. 20 Профил на petrow1973
    petrow1973
    Рейтинг: 8 Неутрално

    [quote#16:"Realist"][/quote]

    https://www.climateka.bg/co2-klimatat/

    За умрелите - или добро или нищо За живите - само критика или нищо няма да свършат:)




За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #