За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
penetrating
Рейтинг: 5592 ВеселоИсторическа снимка. Втората, не първата :)
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertGeorgi Kovachev
Рейтинг: 476 ВеселоЯвно е така става щом не са се допитали до Роскосмос!
emil
Рейтинг: 1100 Неутрално"В крайна сметка апаратът експлодира минути след излитането, като разбива стартовата площадка и пръска района с отломки"
ИЗБОРИ С МАЖОРИТАРЕН ЕЛЕМЕНТ СА ЕДИНСТВЕНИЯТ ИЗХОД ОТ БАТАКА В КОЙТО НИ ВКАРА ПРОПОРЦИОНАЛНАТА СИСТЕМАБезсмислена препечатка не отразяваща реалността в днешния ден. Много апарати пострадаха, не от това, че ракетата експлодира, а от това че 33 ракетни двигателя изкопаха дупка в бетона на стартовата площадка. Тогава отломките повредиха и няколко от двигателите, което в крайна сметка обрече и първата степен на неуспех. Както винаги са правили SpaceX моментално реагираха и отстраниха проблема в рекорден срок. Направиха истински стоманен душ под ракетата и при втория полет разрушенията бяха нулеви и по малки от тези на Кейп Канаверал при излитането на SLS на НАСА.
petrow1973
Рейтинг: 8 НеутралноSaturn V на SpaceX използват усъвършенствана версия на керосин за първата степен, която се изхвърля на определена височина.
За умрелите - или добро или нищо За живите - само критика или нищо няма да свършат:)Изгарянето на керосин е придружено с вреди за околната среда, тъй като изгарянето му създава огромни количества въглероден диоксид - проблем, който би могъл да стане по-голям, ако планът на SpaceX да стартира ракети на всеки две седмици някога се реализира.
Благодаря за бъдещия подарък:)
DeepBlue
Рейтинг: 422 НеутралноРоскосмос рулит.
След всички решения които сте взели през живота си ,сте решили да ми прочетете коментара.
Go Go
Рейтинг: 8 ВеселоCanon EOS-1D X (Reuters не са си признали кой точно модел, че цената варира в диапазон 10:1) спасява от сигурна смърт компакт флаш карта (барабар с 5 кадъра двумерно инфо) само на 140 метра от стартовата площадка на Space X…
73! Go GoДруг е въпросът колко е струвало на апапите от Space X да намерят полупотрошения фотоапарат, а може би е трябвало да накарат журналистите да си го търсят само по къра наоколо…
Взаимната реклама не е вредна…
Тангра
Рейтинг: 987 Неутралноhttps://www.youtube.com/watch?v=UQjJV3y4iyo&t=530s
Andrew Tate Full Livestream With Elon Musk
Интервю Мъск и Тейт, от преди 8 часа.
Говорят за мотивацията на Мъск, борба за хората срещу цензурата и поробването на елитите, срещу съзнателната деградация на обществото, за да се облагодетелстват шепа хора и да затвърдят властта си.
Тия хора, които газят човечеството имат платени хора дори и тук в дневник, да клакират безумията им.
Незнайко
Рейтинг: 2909 НеутралноДо коментар [#4] от "petrow1973":
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. БотевСтаршип на Спейс Екс не е Сатурн V на НАСА.
Ракетата работи с течен метан, а не с хидразин (модификация на керосин).
Мъск има планове да го произвежда от вода и въглероден двуокис, с помощта на слънчева енергия.
Както на Земята, така и на Марс.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
Nikola Vushkov
Рейтинг: 8 НеутралноСамо през 23-та изстрелванията на falcon 9 са средно по едно на седмица ( настоящата им ракета, на керосин).
Starship ползва метан и течен кислород за гориво.
Saturn V нямам представа в какъв контекст го свързваш със Space X...
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
jlh59313635
Рейтинг: 157 НеутралноТочно така. Експлодирането и разбиването на стартовата площадка (и фотоапарата) нямат нищо общо.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
petrow1973
Рейтинг: 8 ВеселоДо коментар [#8] от "Незнайко в Слънчевия град":
За умрелите - или добро или нищо За живите - само критика или нищо няма да свършат:)Изгарянето на керосин е придружено с вреди за околната среда, тъй като изгарянето му създава огромни количества въглероден диоксид - проблем...
Не по врат, а по шия:)
Ракетата работи с течен метан, а не с хидразин (модификация на керосин).
.....
Горенето на метана в присъствието на кислород води до образуването на въглероден диоксид и вода.
Все пак благодаря за обновената информация:)
Realist
Рейтинг: 2881 НеутралноДо коментар [#4] от "petrow1973":
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.До коментар [#8] от "Незнайко в Слънчевия град":
Ракетата на Спейс Екс е Старшип, не Сатурн V. Старшип използва метан и в двете си степени, метан и течен кислород, гориворо се нарича Металокс. На Сатурн V само първата степен е използвала като гориво керосин и кислород . Специялно почистен керосин нареен RP-1. И до сега Русия не може да произведе тази версия, РД-180, който изнасяха за САЩ е специално пригоден за RP-11. Тази комбинация се нарича Кералокс. Втората и третата степен на Сатурн V използват течен водород и течен кислород, комбинацията се нарича Ходролокс.
Съветско- руският Съюз работи на кералокс, версията на керосин за ракети на СССР. Обаче, турбините на двигателите му се движат като при Фау 2, от пречистен водороден пироксид (кислородна вода).
А хидразина и азотен тетраокис за окислител са съвсем други горива. Съветско- руската ракета Протон използва такова гориво. От останалите, почти всички без Китай и Иран използват това много вредно гориво в космоса, не на Земята, в мнохо по- малки количества.
Realist
Рейтинг: 2881 ВеселоИ какво от това? Не разбрах за врата и шията?
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
Realist
Рейтинг: 2881 НеутралноТова беше първият опит, и от двигателите, които са Сатурн V по 2, площадката не издържа.
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.След това Спейс Екс имаше нов полет на Старшип.
За двата полета.
Целта на първият беше ракетата да изчисти площадката и да излети колкото може по- високо. Двете степени даже не успяха да се отделят.
Целта на вторият полет, който беше успешен, ракетата изчисти площадката и площадката беше без поражения. Целта тук беше да се изтества горещото разделяне да двете степени, наречено Hot Staging. При което втората степен пали двигателите докато е скачена с първата и двигателите разделят двете степени.
При следващият полет, Спейс Екс ще тества дори трасфер на гориво и окислител на орбота, нещо което до сега не е правено. Старшип разчина на Депа за гориво и окислител в космоса за да презареди, това е голяма нова технология която никой досега не е изтествал.
Плюс това, версия две на Старшип, която е даже по- висока и по- лека. И трета версия на двигателят Раптор.
Realist
Рейтинг: 2881 НеутралноТретият полет ше бъде с една от трите ракети Версия 1, които спейс Екс има готови и изтествани сега. Но вече, новото производство е Старшип, версия две и Раптор верси 3.
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.0tempora0mores
Рейтинг: 549 ЛюбопитноДо коментар [#14] от "petrow1973":
Интересно как нито един зелен не се е преместил да живее в пещера природо съобразно?
petrow1973
Рейтинг: 8 Неутрално[quote#16:"Realist"][/quote]
За умрелите - или добро или нищо За живите - само критика или нищо няма да свършат:)https://www.climateka.bg/co2-klimatat/