"Амазон" обяви кои са най-често задаваните въпроси към Алекса от британците

"Амазон" обяви кои са най-често задаваните въпроси към Алекса от британците

"Амазон" обяви кои са най-често задаваните въпроси към Алекса от британците
REUTERS
От "Алекса, каква е продължителността на "Опенхаймер?", през "Алекса, колко богат е Илон Мъск?" до "Алекса, как да приготвя Йоркширски пудинг?" - тези въпроси са сред най-често задаваните на Алекса през 2023 г. от британските потребители, разкри "Амазон".
Използващите гласовия асистент на "Амазон" са се интересували още от възрастта на британския крал и на сър Елтън Джон, от датата на коронацията на престолонаследника на покойната кралица Елизабет, от ръста на Лионел Меси и от сюжета на "Барби".
Ед Шийрън е звучал по-често от "Алекса" в отговор на заявките на потребителите на Острова, отколкото Тейлър Суифт, Луис Капалди и Елвис Пресли, но най-пусканата песен на годината е на Майли Сайръс - Flowers.
Хората са били любопитни и за банковата сметка на Ед Шийрън - запитванията за неговото нетно състояние отстъпват по нетен брой само на тези за богатството на Мъск.
От Йоркширски пудинг, през добрите стари палачинки (най-добрата рецепта за миналата година) до банановия хляб - тези три рецепти са искани най-често от Алекса, а сред най-екзотичните, намерили място в топ 10, е тази за салата от горещо пушена сьомга, леща и нар.
Освен за резултати от футболни срещи Алекса е разпитвана и за изхода от състезания по крикет, както и от мачовете на Уилмбъдън.
За да отговаря на въпросите, които ѝ се задават, Алекса използва инструменти за машинно обучение като Amazon Rekognition, Amazon Texttract и Amazon Comprehend. Тези инструменти могат да откриват, анализират и сравняват лица, да извличат текст и данни от документи и да предоставят услуги за обработка на естествен език като анализ на настроението и разпознаване на обекти. Данните, генерирани и обработвани от тях, позволяват изготвянето на статистиката за най-популярните заявки, давани от потребители.
В допълнение, "Амазон" разполага с екип, наречен Mission and Query Understanding, който се занимава с това да свързва заявките на клиентите с продуктите, продавани в платформите на "Амазон", чрез гигантската база данни (knowledge graph, мрежа от знания), с която разполага.
Въпросният knowledge graph позволява на "Амазон" да подрежда резултатите при търсене - включително чрез Алекса - по начин, който увеличава вероятността клиентите на платформата да направят поръчка. На същия принцип "работи" и "Гугъл", използвайки своята мрежа от знания наред с други системи в стремежа на компанията да връща най-добрите резултати при търсене.