За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
Smoke
Рейтинг: 999 НеутралноИзтегляне или актуализация over-the-air ?
deymus
Рейтинг: 259 НеутралноНе случайно в Германия, не обявяват системата за Автопилот.
ekp351157130
Рейтинг: 1772 РазстроеноКакво изтегляне, това да не е Фолксваген. Ще актуализират софтуера по безжичен път и ще се приключи.
pet fire
Рейтинг: 3156 Весело""Тесла" изтегля два милиона коли заради дефект...."
Само 2 милиона коли ли са продали Тесла
ekp351157130
Рейтинг: 1772 РазстроеноИма регулаторни изисквания и при автопилот трябва да се знае кой носи отговорност, а в Германия държат на това. Тесла едва ли иска да плаща щетите от катастрофите.
ozd56635330
Рейтинг: 8 НеутралноКолко подвеждащо!
Или умишлено пишете такива небивалици с цел да плюете по електричките, или нямате представа за какво иде реч.
fpyyh
Рейтинг: 120 НеутралноЕлектричиките са супер, стига да не са недоносчетата на Мъск. Като един виден комунист, той обещава на кило, но нищо не изпълнява, само се оправдава с другите.
за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушитеpavur
Рейтинг: 732 Неутрално''...че шофьорите са били хващани, докато шофират пияни или дори докато седят на задната седалка...''
зарад разни ефета :)))
Таралеж
Рейтинг: 2859 НеутралноКъФ автопилот мааа?
Гривчо къв автопилот беше, маааа!
От хоримака та до мааалата дърпаше каручката самичък!!!!
Ся съм го ъпгреътвъл с Айшето и москвето!!!!
ЧааайШукариииие!
trollhunter
Рейтинг: 65 Неутрално2 милиона коли, няколко години, 35 инцидента.
Комунизмът е кървава религия, която е избила поне 200 милиона от 1917 година.Повече по въпроса четете тук: https://knizhen-pazar.net/offsale_products/books/1764162-chernata-kniga-na-komunizma-chast-1-2 Не ми вярвате? Тогава погледнете знамената и флаговете? Не стига ли? Тогава от мен да знаете, че мавзолея на ленин е копие на древноегипетски погребения. А ако не знаете фараоните са полубогове, които са били наследници на древноегипетските богове. Според западните комунисти и отричащите очевидното всички от Маркс през Ленин, Сталин, та чак до Путин били "нацисти" и "фашисти".Да ви прави нещо впечатление?
Да, още си е круиз контрол/асистент, но скоро ще стане нещо повече.
trollhunter
Рейтинг: 65 НеутралноДо коментар [#6] от "ozd56635330":
Комунизмът е кървава религия, която е избила поне 200 милиона от 1917 година.Повече по въпроса четете тук: https://knizhen-pazar.net/offsale_products/books/1764162-chernata-kniga-na-komunizma-chast-1-2 Не ми вярвате? Тогава погледнете знамената и флаговете? Не стига ли? Тогава от мен да знаете, че мавзолея на ленин е копие на древноегипетски погребения. А ако не знаете фараоните са полубогове, които са били наследници на древноегипетските богове. Според западните комунисти и отричащите очевидното всички от Маркс през Ленин, Сталин, та чак до Путин били "нацисти" и "фашисти".Търсят сензацията и коментарите тук.
razor
Рейтинг: 837 ВеселоИзтегляне :))). След като вече са изтеглили определен брой коли тази година, сега ще изтеглят всички, произведени от 2015 г. насам (включително вече изтеглените). Край на Теслите по пътищата.
Спасително предложение за редакторите на Дневник: изтегляне на актуализация.
nero__
Рейтинг: 126 Неутралнорегулациите в Германия са там за да пазят местната автомобилна индустрия. Само че Фолксваген вече върви по пътя на Нокиа.
quatro_4x3
Рейтинг: 564 НеутралноНа някоя поляна ли ги "изтегля"?
Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!Ъпдейтват се безжично, мисирките.
mick
Рейтинг: 146 Неутрално30 години нито един журналист не успя да разбере, че recall < > изтегляне :(
taratanki
Рейтинг: 910 НеутралноКое е небивалица?
Факт р, че в Европа има задължителни разпоредби за безопасност на системите.
Затова в колата ми всеки път при палене изключвам две дразнещи неща, които пак са налице следващото палене
Petleshev
Рейтинг: 3119 НеутралноДо коментар [#13] от "nero__":
Пътят на праведния е заобиколен от всички страни с несправедливостта от егоизма и тиранията на злите хора. Блажен е онзи, който в името на милосърдието и добрата воля, води слабия през долината на мрака ...Все едно да кажеш, че ГМ и Форд вървят по пътя на Моторола. :)))
Kosta Delev
Рейтинг: 823 ВеселоПредполагам, че проблемът ще бъде решен в полунощ и на сутринта собствениците ще се събудят без този дефект в колата си.
(Почти) както го правят останалите автомобилни производители, нали!?
;)
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
reu571208874
Рейтинг: 8 Любопитно35 инцидента само разследват.Писател,а?
Realist
Рейтинг: 3116 ВеселоКакво значи, изтегля? Това е софтуерен ъпдейт.
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.Николай С
Рейтинг: 539 НеутралноТя и в момента е супер досадна системата за наблюдение на шофьора, не знам колко по—досадна може да стане.
FSD е супер, но цената му е солена. Дано намали абонамента, както намалят и другите цени.
Само—завиването е ОК, ама след автопилота изглежда като нищо и половина.
imaligoogle_hr
Рейтинг: 64 ВеселоДо коментар [#18] от "Kosta Delev":
'' както го правят останалите автомобилни производители, ''
Тесла не е автомобил. Тесла е нещо като ''умен'' телефон, който може и да те докара донякъде, на малко разтояние (в сравнение на пълен резервоар с пълен заряд и пуснати всички екстри).
Както и смарт-фон, може да правиш някой неща като на пълноценен комп, но не е баш същото.
Indiana Jones
Рейтинг: 10 НеутралноЕеех, Дневник, Дневник…
Think different!At no cost to customers, affected vehicles will receive an over-the-air software remedy, which is expected to begin deploying to certain affected vehicles on or shortly after December 12, 2023, with software version 2023.44.30. Remaining affected vehicles will receive an over-the-air software remedy at a later date. The remedy will incorporate additional controls and alerts to those already existing on affected vehicles to further encourage the driver to adhere to their continuous driving responsibility whenever Autosteer is engaged, which includes keeping their hands on the steering wheel and paying attention to the roadway. Depending on vehicle hardware, the additional controls will include, among others, increasing the prominence of visual alerts on the user interface, simplifying engagement and disengagement of Autosteer, additional checks upon engaging Autosteer and while using the feature outside controlled access highways and when approaching traffic controls, and eventual suspension from Autosteer use if the driver repeatedly fails to demonstrate continuous and sustained driving responsibility while the feature is engaged.
Tesla.
Вярно, че ще има изтегляне… ама софруеърно. За пореден път става ясно, че проблема не е в даден производител, а в безотговорните “потребители”
fyz151156412
Рейтинг: 8 НеутралноМъск е враг на господарите на Дневник, всяко очерняне е добре дошло за подмазвачите...
Indiana Jones
Рейтинг: 10 НеутралноДо коментар [#23] от "imaligoogle_hr":
Think different!Ако 520 км са малко разстояние…
Ееех, писател, писател…
Всъщност, колко пъти си карал Tesla?
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
fyz151156412
Рейтинг: 8 НеутралноНе са електричките, друг е целта.
Indiana Jones
Рейтинг: 10 ВеселоДо коментар [#21] от "Realist":
Think different!😀
Пак “изтегляне” де, ама на актуализация… 😁
Infinitum
Рейтинг: 17 НеутралноХайде сега подробности. Важното е да се плюва против електрическите коли и особенно по Мъск. Още повече това се отнася само за Щатите, в Европа тази система никога не е била пускана официално. Аз проблеми нямам.
imaligoogle_hr
Рейтинг: 64 ЛюбопитноДо коментар [#26] от "Indiana Jones":
Хайде, да започнем така. По фланелки и шорти.
Чакаме да стане под 10 градуса. Батерията на 1%. Аз на 500 грама в резервоара.
Тръгваме за Бургас. Аз зареждам за макс 5 минути на първата бензиностанция.
В Бургас съм след 4 часа.
А ти?
Indiana Jones
Рейтинг: 10 НеутралноДо коментар [#31] от "imaligoogle_hr":
Think different!Да отговоря така…
Навън е -10°С. Аз зареждам в гаража. Сутринта колата ми е подготвена за път (да кажем в 9:30). В Бургас съм след 2 часа.
Друго?
Роси
Рейтинг: 5842 НеутралноИмат си регулатори хората. Тука ги има само на книга и за заплати.
Аскет
Рейтинг: 419 НеутралноТцъ, тцъ, тцъ...
Наште евро-атлантици накупиха по 5-6 Тесли - за себе си, за жената, за децата, за любовницата, за тъщата, а тя се оказа боклучава...
Таралеж
Рейтинг: 2859 НеутралноTesla has heavily promoted the technology in its cars and says remaining at the cutting edge of self-driving is key to its future growth.
😂😂😂
Това е пътя!
Няма още в продажба кола която да е без шофьор.
Дори самоуправляващите се таксита са все още в изпитание в няколко града.
По-бавен е прогресът отколкото ни се иска, но ще стане.
Всички коли по пътищата да са роботи, да си говорят една с друга. Да няма нужда от лични коли, гаражи, паркинги.
imaligoogle_hr
Рейтинг: 64 НеутралноДо коментар [#32] от "Indiana Jones":
Значи признава, че си ограничен буквално и преносно?
Става дума, че не всеки има гараж, камо ли пред блок в Зона Б5, Младост или Люлин. И никой не е длъжен да се съобразява с място на тръгване. В случая гара ти е не по-различен от някой гара.
А нормалните хора сме свободни да тръгнем пт къде да е. Напр. да ми докара колата някой, докато съм на палатка в планината с 500 грама гориво и да тръгнем оттам.
За 2 часа няма как да стигнеш, дори да не те спре никои полицаи, и да има как да си платиш глобите от камерите, затова, че си бил с 250км/ч.
Не можеш да караш с 250км средна скорост. Особено при минус 10 градуса. Освен ако не си самолет. Но и теслАта ти е с гуми, които имат показатели при минусуви темпартури, както за всеки, знаещ, шо е физически закони.
А това, че трафиак няма да ти позволи > 99% от хората карат с маскс. 150 км/ч. е още един ФАКтор за теб.
Аз съм сколонен да се срещна лично с теб и да направим бас, който да смимаме на видео, ако ти можеш да стигнеш от София до Бургас за < от 3 часа. С Тесла на 1%.
Цената на баса определяш ти... :)
Николай С
Рейтинг: 539 НеутралноГледам, често пишете “този сценарии”. Ще пробвам да ви отговоря с една нормална поправка - прибирам се вечер преди да тръгнем на 1%, аз и вие. Аз си включвам колата и на сутринта в 7 тръгваме към Бургас от Малинова Долина (дали е 0 или 10 градуса — по ваше желание).
Аз стигам след 3 часа в Бургас на минимум 20% батерия ( спазваме ограничение), вие къде ще сте?
====
ПП Колата се зарежда през нощта, няма смисъл от “вашият” сценарии. Температурата навън е почети без значение, ако знаете кога тръгвате — батерията се затопля преди тръгване, както о салона. И за да не мислите, че само си говоря: преди седмица - 3+ часа, 340+ км в едната посока, денивелация от 10м до 2600m (Лутър проход), темп 15 на тръгване до под нулата в планината. В едната посока не съм зареждал, на 10% горе (Мин до 5 падна).
на връщане не пиша, че няма смисъл.
emil
Рейтинг: 1152 НеутралноТази преведена статия е поредният опит на стандартните автопроизводители да очернят Тесла. Първо думата "recall" изобщо не означава истинско изтегляне. Милиони шофьори в щатите получават известия за "recall" по най-различни дребни или по-сериозни причини и ако искат могат да отидат в най-близкия дилър на марката за да им сменят или пренастроят нещо. Ако не искат не ходят, предупредени са. С Тесла пък това изобщо не се налага, специално когато става дума за софтуер или за изключване на част от него.
ИЗБОРИ С МАЖОРИТАРЕН ЕЛЕМЕНТ СА ЕДИНСТВЕНИЯТ ИЗХОД ОТ БАТАКА В КОЙТО НИ ВКАРА ПРОПОРЦИОНАЛНАТА СИСТЕМАОтделно, какво значи загинали 17 души в инциденти с Тесла заподозрени за неправилни действия? На година в САЩ при катастрофи загиват около 400 хиляди души. Ако 17 са загинали заради автопилота на Тесла, колко ли живота пъка са били спасени?
*****
НеутралноИ в момента е в Топ-15 на света
Първи са Waymo, Cruise , Baldu
Ей таблица за 2022
https://i.insider.com/6400f850934c2c0018026724?width=700&format=jpeg&auto=webp
*****
НеутралноСистеми за асистиране при шофиране има ПРИ ВСЯКАКВИ КОЛИ - ВКЛ И ДИЗЕЛИ!
Достатъчно е да има компютърно-управлявано електромоторче на кормилото!
В момента почти 90% от колите на пазара са така!
Най-евтините ( и най-калпавите) са около 1400 лева
-- --
https://www.avtochasti-lada.bg/електроусилвател-за-волан-за-ЛАДА
Електроусилвател за волан за ЛАДА Калина и Гранта
1,680.00лв.
без ДДС: 1,400.00лв.
*****
НеутралноВ момента Тесла е 16-та по разработване на автономна мобилност!
https://i.insider.com/6400f850934c2c0018026724?width=700&format=jpeg&auto=webp
Kosta Delev
Рейтинг: 823 НеутралноДо коментар [#23] от "imaligoogle_hr":
Точно така - Тесла не е автомобил, а е нещо повече от автомобил - автомобил от 21 век, в който повечето ремонти се случват нощем докато спиш.
А това, че можел да те докара "донякъде" - ще те докара точно дотам, докъдето ти стига акъла, ако не можеш да съобразиш кое на колко разстояние е и къде се намира...
geparez
Рейтинг: 8 ВеселоНачи, че преводачът не е чел статията, хич не ме очуди. Нормална практика. Това, което ме притеснява е, че и редактора не е прочел статията. Тоест не очаквам някой да прочете и коментара ми :)
Със здраве!
*****
НеутралноТесла е на 16 МЯСТО В СВЕТА !
-- --
Tesla's not even in the top 10 of self-driving firms, according to experts who ranked all of the leading companies working on automation
Alexa St. John
Updated April 27, 2023
--
Here's the full list, in order:
Mobileye
Waymo
Baidu
Cruise
Motional
Nvidia
Aurora
WeRide
Zoox
Gatik
Nuro
AutoX
Autonomous A2Z
May Mobility
Pony AI
Tesla
Read the original article on Business Insider
Нима е малко !
*****
НеутралноВСЯКАКВИ коли имат асистенти за шофиране - не само електрическите!
Ей Тойота
https://www.youtube.com/watch?v=tdOJ8wa4YdI
Ей Highway Driving Assist (HDA)ㅣAdvanced Driver Assistance l Kia
https://www.youtube.com/watch?v=QB6EwN_xxR8
Ivo
Рейтинг: 651 НеутралноСамо най-големия глупак и самоубиец ще остави колата да кара сама! Всички знаем колко бъгав е всякакъв софтуер! На Tesla отдавна трябваше да й забранят какъвто и да е selfdriving!
Не на глобалистите и глобуса! Make Earth Flat Again!imaligoogle_hr
Рейтинг: 64 ЛюбопитноДо коментар [#37] от "Николай С":
''ако знаете кога тръгвате ''
И вие потвърждавате, че свобода от коя гара (гараж) няма с Вашия фантастичен сценарии. Понеже моят е реалистичен и цели да отвори очите, че липсва свобода и има ограничаване на временто поне по две.
Температурата е от огромно значение - Вие пътувате с палто, дебело яке и пуловер, защото парното Ви яде от, и без това малкия, ОГРАНИЧЕН ''пробег''.
Когато навън вее виелица, а зареждчката е в полето, защто тези до сгради са заети - къде сте, колко зарежда (и възможно ли изобщо) докато отоплението работи?
А през лятото не може да си пуснете климатика 4 часа да не спира, нали?
И нека уточня, че аз говоря за автомобил, кокто струва 500 евро, докато Вашите игачки са минимум 50 хиляди, нали?
Моят е на почто 30 години, а резултатите, които цитирате с над 10 годишни играчки ли са?
До коментар [#42] от "Kosta Delev":
Значи признзвате, че има ограничение да се ползва денонщно - напр. от такси, СОТ, полиция, бърза помощ, докато е в режим ''ремонт''?
futio_tapanchev
Рейтинг: 1192 НеутралноДо коментар [#32] от "Indiana Jones":
"Навън е -10°С. Аз зареждам в гаража. Сутринта колата ми е подготвена за път (да кажем в 9:30). В Бургас съм след 2 часа."
Коги минеш 400 км на минус 10 грядуса с едно зареждане ела ми се похвали. Ти знаеш ли за какво изстиване иде реч при над 100 км в час и минус 10 навън? Тази топлинна енергия няма как да я наваксаш.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
Николай С
Рейтинг: 539 НеутралноЩе пробвам по ред:
1. Климатик на 36 градуса вън, 19 в колата, постоянно работи и взима на дълъг път да кажем 2% (мой опит от пътувания в едната посока 1000+ км)
2. Зареждане от 20 до 80% за около 15 Мин на Суперчарджър. От 5% до 60 за 10—12 Мин (това аз съм го правил). Пробег - 250 км за 60%.
3. Два пъти съм се качвал в планината този и миналият месец. На 340км с денивелация 2700м. Без пуловер. С парно включено. Първият път с едно спиране за 10мин, вторият без, но със зареждане на върха.
4. Виждал съм тесли от преди 5 години в -20 да са на върха горе за ски. И после във виелица надолу. Незнам за гумите как ще бъде, но на лед и без това трябват зимни. Поне от моя опит.
5. Ако нямате зарядно в къщи, или достъп да обикновен контакт през нощта, предполагам, ще трябва да заредите преди да тръгнете — дайте допълнително 20—40 Мин към 3те часа за Бургас (не зареждате до 100%, а до 70—80 и ще ви трябват само 20—25 Мин допълнително време). Горе долу толкова, колкото да влезете на бензиностанция, да сложите бензин и да влезете да платите, ако и с един клиент пред вас.
Но все пак е валиден проблем — в България май няма добри станции. И в САЩ извън Тесла са много зле със зарядните на дълъг път (500+ км). Трябва да имате едно на ум в повече от бензина. Особено зимата и в планината.
6. Вчера ме мина един полицейски магистрален патрул с Тесла, така че явно става за полицейска.
====
И защо сравнявате 30 годишна като “базова”?
В такъв случай, няма да мижете да я заместите с 30 или даже 10+ ел кола. Моята 10г ел кола е с малка батерия и нестава, иначе бих ви я препоръчал. Но на съседа на 8 години (болт) и се качва в планината. Предполагам за до Бургас няма да има проблеми въобще. Кръстника ми кара ел. кола на 8г в Русия и е много доволен също.
Николай С
Рейтинг: 539 Неутралномоят “сценарий” не е фантастичен, имам поне 4 подобни пътувания на месец (всяка събота и неделя). Мога да ви извадя разпечатка от колата ми с разхода и платените пари за зареждане.
Единствената разлика, че тръгвам “зареден”. Но ако не бях, навигацията дава още 20—25 Мин допълнително време.
Николай С
Рейтинг: 539 НеутралноИма проблем, повярвай, първият път като ти намали рязко автопилота при изпреварване до ТИР, и ти ще се замисляш всеки път като изпреварва сам ;)
И не съм само аз, форумите са пълни точно с този проблем на автопилота. Друг подобен за мен, на кръстовище, при завой и другият минава на червено срещу теб — просто спира колата. Рязко. Тук незнам а как може да се оправи де. Може би следващата версия с по-добри камери …
Иначе е супер дупер и кара страхотно в града на между градско, но не и на селски пътища без обозначения. Там ме е страх и аз си карам.
Indiana Jones
Рейтинг: 10 НеутралноДо коментар [#36] от "imaligoogle_hr":
Think different!Кой е казал, че тръгвам от София?
София не е центъра на света… Доколкото си спомням, израза е, че всички пътища водят до Рим… не до София.
Indiana Jones
Рейтинг: 10 НеутралноДо коментар [#50] от "Николай С":
Think different!Няма да разбере…
Факта, че гордо се вози в 30 год. ковчег говори достатъчно.
Дано поне не вози и семейство си в него. Гробница на 30 год., за €500 си е точно това - гробница. Лошото е, че не осъзнава колко е опасен за околните, докато не стане белята. За масовия “водач на МПС”, щом двигателя не пуши (много), шарнирите не тропат и гумите що годе стават, значи колата е пушка! Не си дават сметка, че умората на метала за 30 години лашкане по пътищата (особено родните) е достигнала критични стойности.
Докато не стане белята…
Indiana Jones
Рейтинг: 10 НеутралноДо коментар [#52] от "Николай С":
Think different!Това наистина е проблем. И на мен ми го врътна тоя номер няколко пъти по магистралите, а един път в града направо спря, щото някакъв шемет точно в тоя момент реши да си слезе от колата (разстоянието беше такова, че едно леко намаляне на скоростта щеше да свърши прекрасна работа). Някои могат да го намират за досадно, но парен каша духа… системите за безопасността на тая кола са си направо супер!
Един вампир броди из Европа
Рейтинг: 548 НеутралноА междувременно пръсна веганският мехур
Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
Realist
Рейтинг: 3116 ВеселоВ США в момента Шушон, Убър ти дава $3000 рибейт ако си купиш Тесла Модел 3 и направиш 100 курса с разнасяне на клиеннти. Това над $7500 които получаваш от федералните данъци. Тесла-та ти излиза за $25к.
В момента на апп-а на Убър можеш да си поръчаш електрическо такси всеки път когато ги използваш. И даже излиза малко по- евтино.
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
Realist
Рейтинг: 3116 ВеселоТова ли учите на опресните курсове в милиционеското в Коми, старшина?
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
Realist
Рейтинг: 3116 ВеселоДо коментар [#47] от "imaligoogle_hr":
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.Има и Модел Y полицейска кола:
https://www.youtube.com/shorts/Am1ryhyGrnA
*****
НеутралноЗа тебе Коми - автономната република от твоето детство родината на твоята майчица - не може да не е място пълно с чудеса и знания !
Не Мурзил!
Коми няма нищо общо!
ИМА СИ САЙТОВЕ С РЕЗУЛТАТИ ОТ ТЕСТОВЕ и класации на специалисти
Here's the full list, in order:
Mobileye
Waymo
Baidu
Cruise
Motional
Nvidia
Aurora
WeRide
Zoox
Gatik
Nuro
AutoX
Autonomous A2Z
May Mobility
Pony AI
Tesla
П П
Лесно ли ти е в живота - като си толкова тъп
*****
НеутралноОт умора на метала - натрупване на пластични деформации при знаково-променливи натоварвания (евентуално късане на носещ лонжерон) имаме по-малко от 00001% от авариите на пътя
Ей съвременна конструкция на кола Хонда
Имаме метал и с 1500 мегапаскала
https://www.repairerdrivennews.com/2015/06/24/2016-honda-hr-v-is-ultra-popular-and-27-percent-ultra-high-strength-steel/
Ква умора на метала може да се появи !
Николай С
Рейтинг: 539 Неутрално[quote#61:"sim4o"][/quote]
Г—не, от тези изброените, само Тесла имат милионни километри навъртени на реален автопилот.
Не съм видял много от гореизброените серийни модели на пътя да се “самокарат”. Виж Тесла с автопилот и да се кара сама от къщи до кафето или до парка — бол. Включително спиране и тръгване на светофар, стоп, жп прелез, изпреварване и всичко гореизброено и дори и в дъжд.
Автопилота на Тесла, Далеч не е перфектен, но е много голяма крачка напред. Много голяма. На дълъг път не усещаш умора. След като си бил на гости е живо спасение ;)
====
Между другото и Ваймо и Сруиз карат само в геофенс (специално мапирани) градове. Круиз май даже спря за известно време в Сан Франциско. За другите не знам дали въобще имат серийни модели или изпитания. Разбира се, аз не съм специалист.
Между другото един модел на Мерцедес му разрешиха да кара сам в диапазон 25—55 мили в час на магистрала. Май е първият автомобил с разрешение да се кара сам в Калифорния.
*****
НеутралноТова вика и Реалиста - да се не гледат всякакви такива класации от разни там тестове!
Да има правило при автономното шофиране - Тесла е най-най-добра - а не е на 16 място!
Това правило да се спазва във всякакви медии и специализирани форуми!
https://www.youtube.com/watch?v=M3w5BFcyzrw
Който напише друго - е слуга на Путин!
П П
Тесла бе до скоро на 26 място в света !
Явен прогрес!
*****
НеутралноИма всякакви марки с вградени помощници при шофиране
Напр японците ги слагат масово и на малките кей-кар
Сузуки - на тестовете показва нелоши показатели
https://www.youtube.com/watch?v=gTlijgvq7Bs
Тойота има Proactive Driving Assist
https://www.youtube.com/watch?v=JC6inPkWsDk
Ама като викате - като Тесла няма друга - тъй могъща на света - така да е !
Тесла!
Не е 16-та а е ПЪРВА в сърцата ни!
Николай С
Рейтинг: 539 Неутрално[quote#65:"sim4o"][/quote]
Нямам нищо против класации. Сигурно си имат критерии.
Но само една кола в момента, може да влезеш в нея и да и кажеш “закарай ме до Харманите в Китен”* и без едно движение от твоя страна или натискане на педал да си там след 4 часа. Тю
* не знам дали работи в България, но ме разбираш за какво говоря. Минавал сам 600 км на автопилот, от врат до врата, като само паркирането на една станция и накрая в хотела, аз го правих. Като имаше светофари, стопове, училищно зони, прелези с влак, смяна на магистрали, мостове с плащане (автоматично), изпреварвания, слизане до зарядна (сама си я намира и подготвя батерията) … и така. И не и трябва интернет и навигация през цялото време.
====
Че има проблеми — има. Че трябва да следиш и жена ми, никога не го пуска — факт (виж по—горе). Но че си кара сама през 98% от времето — тук също няма спор. Жалко, че е 200 на месец и го включвам, само когато имам дълъг път вече.
Realist
Рейтинг: 3116 ВеселоДо коментар [#63] от "Николай С":
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.Старшината бърка базовият автомат за шофиране на Тесла, с FSD струващо 000 в момента като опция, но на руската вата не им броите кусурите!
Realist
Рейтинг: 3116 ВеселоДо коментар [#65] от "sim4o":
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.И двете цитирани от тебе са тестови, и двете не са за градско каране, старши.
Моят FSD го пускам в града и ме кара по улиците. Това ти го прави всяка Тесла, не на полигон, а на улицата в града:
https://www.youtube.com/watch?v=rKjPprN967M
Свържи се с главният мозък да ти изпрати по станцията новите опорки.
Realist
Рейтинг: 3116 НеутралноДо коментар [#63] от "Николай С":
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.Круз са също на геофенс и днес ГМ уволни 900 ч0века, или 25% от работната им сила. В Сан Франциско, помощта от човек оператор на автномните им таксита е била на всеки 2 минути на такси:
https://www.cnbc.com/2023/12/14/gms-cruise-laying-off-900-or-24percent-of-its-workforce.html
Николай С
Рейтинг: 539 НеутралноЧестно казано, много ми се иска и Круиз и ВеМо да проработят. Но пожарната в Сан Франциско е на нож с тях. Но с геофенс нема да стане масово. Иска ми се и добра мрежа за зарядни, подобна на Тесла, но вместо това ще отворят Тесла мрежата за всички. Въобще изглежда всички освен Китай и Тесла им е на самотек развитието на инфраструктурата.
imaligoogle_hr
Рейтинг: 64 НеутралноПрез цялта история на автомобилостроенето, ралитатата са били критерии кой колко може.
Ако и участващите да не са сериини, то поне гонките са по нормални пътища, по които всички ние караме постоянно.
Защо няма електрически коли в рали шампионата?
Защото не са пригодени за каране извън града, целодневно и на разстояние повече от 1000 км!
Realist
Рейтинг: 3116 ВеселоНа 16-то място в света по какво? Ти чел си глупавата ти графика. От лидерите ти, и Уеймо, и Круз уволниха много служители и намалиха броя на автономните си таксита. След катастрофа, Круз се изнесе от Сан Франсиско и Калифорния
В същият момент, суоеркомпютъра на Тесла DOJO е сред 5-те най- мощни в света и през 2024-та ще е най- мощният. Това е невронната мрежа на Тесла която решава задачата с автономното шофиране.
Няма друг начин да се реши тази задача, шариш много доларес и много компютърна мощ.
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
Realist
Рейтинг: 3116 НеутралноДо коментар [#70] от "Николай С":
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.И аз искам и Уеймо, и Круз да успеят. Пазара е толкова голям, че би поддържал повече от един, даже над 10. Но геофенс и лидари са лесно решение, което много трудно се мащабира. Трудното и истински универсалното решение е да накараш компютъра да вижда с камерите, като шофьора. И да кара дори през полето, по калните пътища.
Много се хванаха с решавнето на тази задача, но и много фалираха или ги закриха. Argo AI, примерно на Форд и Фолксваген.
Realist
Рейтинг: 3116 ВеселоМежду другото, пускали ли сте Чат Джи-Пи-Ти? Това което го стартира и генерира отговорите е суперпросто, около 900 програмни линии на С или Пайтън (Питон). Обаче, параметрите, базата със знания е създадена от съперкомпютър и за най- малката база, примерно една от тестовите на Фейсбук, цената за използваната компщтърна мощ за създаването и е била $2 милиона. Това е за най- малкото, най- малката възможна база с параметри създадена примерно от данни в интернет.
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.Николай С
Рейтинг: 539 НеутралноТака е. Тесла в момента са без конкуренция в тази сфера и в зареждането. Май има планове да лицензират автопилота за други производители.
А аз Исках да купя не—Тесла кола, но не намерих. Даже бях готов и да отида до дилършип и да се подложа на унижението да “ме обгрижва продавач—консултант”.
А като резултат липсата на конкуренция в САЩ — махнаха радара и отварят станциите. Не знам дали сте ходили на ЕлектрифайАмерика — ама там често има опашки и неможе да се вдигне над 120 квт/ч зарядното, даже и да сте “на нула”. И все някоя колонка не работи и се чудиш, ти ли не пускаш правилно или тя сама не работи. Първото ми зареждане на суперчарджър неможах да повярвам колко беше лесно (това за колегата с 1000км на ден — как да му кажеш, че 1000км на ден в Тесла ще са му 3 спирания за по 15 Мин средно и теслата сама ще се кара 998км, докато си пее на кариокито и му се масажира д*пето :) и всичко това за 1/5 от цената на дизела и без грам шум в купето. И нито коляното, нито стъпалото, нито очите му ще са изморени и няма да се чувства като пребито куче.
а докато зарежда може да е в Тесла център с бЕзплатно кафе и баня.
Realist
Рейтинг: 3116 НеутралноДа, хоодил съм, аз съм с Тесла, но имам и преходника за другият стандарт. Един път пробвах, само да видя какво е да зареждаш извън Тесла. Имам един Илектрифай Америка суперчарджър наблизо, в Спаркс, Невада. Едната колонка не работеше, другата ме пусна. Заредих. Но при положение, че около мен, на този единствен суперчарджър на Електрифай Америка имам 5 суперчарджър станции с по 10-25 колонки за зареждане, ... И зареждането е без никакъв проблем, слагаш кабела в колата и всичко се разпознава автоматично. В електрифай Америка, изкарваш карта, чакаш да ти одобрат сесията и т.н.
Имам абонамент в Електрифай Америка който съм използвал един единствен оът. Със сина ми ходихме до Флорида с нашата Тесла и Обратно. Използвах само чарджъри на Тесла и дестинайшън чарджъри по хотелите. Нямах нужда от Електрифай Америка, макар че ги имаше, тук- таме по пътя.
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
Realist
Рейтинг: 3116 НеутралноДо коментар [#75] от "Николай С":
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.Точно 1000 километра за 3 спирания по 15 минути. Той няма да може да ги кара тези 1000 километра на бензин без да спре поне веднъж, да пикае, да пие кафе, да се рззтъпче.
Николай С
Рейтинг: 539 НеутралноВиж, ако я напънеш и с едно спиране става, но знаеш, ще е поне за 30—40 Мин, ако искаш да си на 25—30% на хотела. Но въпроса е в умората — в Теслата е многократно по—лесна за дълъг път. Поне за моята възраст (47 год).
====
Апропо миналата седмица се качих от Сонома до Къркууд. През острият път от Плейсървил през изгореното (с откритите склонове и тесният път). Автопилота се справи без проблем. Ако да нямаше маркировка отстрани и през терасообразното качване слизаха камиони с дървета, един след друг, че и една пожарна.
На връщане през 89ката — не го усетих въобще — чак долу на джардъра, че ми се допи кафе да не заспя взех контрол. 0 надморска до 2700 прохода до 2300 ски базата. Там бавен чарджър за един час 4квт и после чак долу заредих, за да не стигна на 5% в къщи. 300 мили със само 4квт добавено — качване и слизане. След 1500м височина бях на парно. Общо $12 в къщи ток и $9 на суперчарджъра — 410*1.6 или 700км за 21*1.8 —40лв. Дали бия дизел на 29г. ;)
Николай С
Рейтинг: 539 Неутрално[quote#76:"Realist"][/quote]
Бих само ви допълнил за протокола:
От вашият град до Майами Бийч, Флорида са 5000км в едната посока. С планински проходи (в множествено число) от 3000м. Със сигурност сте били и с включен климатик при температури отвън 30+
====
Предполагам сменихте маслото, филтрите и проверихте антифриза, ремъците и спирачките преди да тръгнете. Колко време ви отне подготовката с Вашата Тесла? За един приятел питам, който се тюхкаше как ще стигне до Германия с Тесла за 1500km.
Realist
Рейтинг: 3116 ВеселоДо коментар [#79] от "Николай С":
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.😁 Минах по пътя и през Гранд Каньона. Батерията не ми е падала под 15%. И винаги е имало суперчарджър на Тесла на пътя.
Аз предпочитам и суперчасрджър пред бензиностанция, защото е в градска среда- молове, магазини, вериги ресторанти, хора, пешеходен трафик. В най- добрите места на градовете. Бензиностанциите са извън града, и в общият случай са мизерни.
В Невада суперчарджърите са масово по казината, където има всичко.
Николай С
Рейтинг: 539 НеутралноТова е проблема за мен в САЩ. Извън Тесла суперчарджърите е сушшша.
Къде ги инвестираха тези млрд ГМ, Форд и Волцваген?
Обаче пищят на умряло, че на всяка продадена кола губят пачка пари и държавата да им построи станции. “И отнийде звора надежда не види”
И забележи, на Чардж пойнт и на Електрифай цената на квт е поне с 25% отгоре.
====
В Западна Европа, в Китай — съвсем друго е положението с зареждачките. Китай с тези гъстонаселени мегаполиси има до 30% ел коли, нови, продадени (това за тези, които си мислят за Люлин като гъстонаселен и проблемен за зареждане).
Realist
Рейтинг: 3116 НеутралноДо коментар [#81] от "Николай С":
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.Тесла Модел Y е на път да стане най- масово продаваната марка автомобил в света. В света тази година са продадени около 14 милиона електрически автомобила. В Калифорния, пазарният дял на електрическите автомобили вече е 25%. Това е без хибриди и плъг-ин хибриди. Ако ги сложиш и тях, дела става 50%. От останалите щати, Вашингтон Ди Си е с 20% дял на електрически автомобили, щата Вашингтон е с 17.1%, Орегон е с 14.5%, Невада е с 12.7%. Блумбърг:
https://twitter.com/SawyerMerritt/status/1722715492144587212
imaligoogle_hr
Рейтинг: 64 ВеселоДо коментар [#78] от "Николай С":
''Дали бия дизел на 29г. ;)''
с играчка за 50 хиляди срещу лимузина ЕС класа за 500 евро - в каквато а се возили ПОВЕЧЕТО първи държавни глави тогава, едва ли... :)
А що не кометирате, че дизела, който съм сложил пролетта, още си ми седи? (Имам и други автомобили)
А кой, заредил март месец му държи още ''заряда'', платен на скъп ''супер''-чарджъ?
Хайде коментирайте неща не еднаква цена!
Въпреки, че Вашите играчки са 100 пъти по-скъпи, не можете да получите комфорта и лукса на това:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d6/Mercedes_W140_front_20070609.jpg
Николай С
Рейтинг: 539 НеутралноЧовек, приеми, че дори в твоят пример, ел. колата ще те бие или ще е със сравнимо време до Бургас и ще е много по—евтино да стигнеш до Бургас с ел. кола. А пък в нормален, не измислен от теб случай, ел кола е поне толкова удобна за дълъг път, колкото и която и да е друга кола.
====
Виж ако ще сравняваш цената на 30г. дизел с тази на нова Тесла — прав си, новата Тесла е по—скъпа.
=====
А дали е удобна, като возия — ами Тесла е доста тежка кола и е много удобна. От специфичният модел, който сте показали, не съм се возил на дълъг път. Но Тесла с опция “Комфорт” и “Отпускане” е изключително меко возило, но все пак е без въздушно окачване. Задните седалки с много място (колкото на този Мерцедес), а предните с много повече място за краката. На Дълъг път ще го отчетете това, колко е важно. Имате и много висок Таван (в сравнение с този Мерцедес). И повече обем в Купето (сравним с Тойота Ленс Крузър). Повярвайте и аз се съмнявах, но отвътре и най—вече на дълъг път се усеща разликата.
В седем местното изпълнение — нямам представа как е.
rxa16566952
Рейтинг: 8 НеутралноПроблема на елктричките са скъпите батерии дето трябва да се сменят на едно 5-7 години и какво ще правиш след тези 520 км, ако трябва да пътуваш още, а местната зарядна стзанция е повредена или заета. Ма с времето се надяваме тези проблеми да се пооправят.
Ако успеят да направят горе долу евтини, сигурни и универсални (по модели / мощност) батерии и не толкова станции за зареждане на коли, а станции за зареждане на батерии, където може да спреш, да платиш и да си смениш разредените батерии със заредени такива и всичко ще си дойде на мястото, отделно нека си има зарядни устройства и да може да си зареждаш и батериите, ако имаш нужда.