Успокоена от операцията на САЩ, "Мерск" обяви, че се връща в Червено море

Датската "Мерск" (Maersk) връща почти всичките си кораби на маршрута през Червено море, съобщи "Ройтерс" в четвъртък.
Големите корабни компании, включително контейнерните гиганти "Мерск" и "Хапаг-Лойд", спряха да използват по-краткия път през Суецкия канал по-рано този месец, след като йеменската въоръжена групировка хути започна да атакува кораби в Червено море от средата на ноември, за да подкрепи "Хамас" във войната с Израел.

Коледната ваканция само отлага кризата с плаването в Червено море, задава се хаос
Вместо това те пренасочиха корабите около Африка през нос Добра надежда, за да избегнат атаки, налагайки на клиентите допълнителни такси и добавяйки дни или седмици към времето, необходимо за транспортиране на стоки от Азия до Европа и до източното крайбрежие на Северна Америка.
Но на 24 декември датската компания, която е вторият по големина контейнеровоз в света, заяви, че подготвя завръщане в Червено море, позовавайки се на разгръщането на водена от САЩ военна операция за защита на търговското корабоплаване. В сряда тя публикува графици, показващи, че корабите се насочват към Суец през следващите седмици.

Над 20 държави ще участват в операцията в Червено море, България обмисля как
От тях става ясно, че "Мерск" е отклонила 26 от корабите си към нос Добра надежда през последните 10 дни, само още пет са планирани да започнат същото пътуване.
За разлика от тях повече от 50 кораба ще преминат през Суец през следващите седмици.
Най-големите в бранша обаче - Mediterranean Shipping Company (MSC), продължават да отклоняват корабите си по обиколния маршрут около Африка.
"Хапаг Лойд" също заявиха, че все още смятат ситуацията за твърде опасна и смятат да обсъдят действията си в петък.
Суецкият канал се използва от приблизително една трета от глобалните товари на контейнерните кораби. Анализите показват, че пренасочването на трафика около южния край на Африка ще струва допълнително до 1 милион долара гориво за всяко двупосочно пътуване между Азия и Северна Европа.
В ръцете на хутите остава корабът "Галакси лийдър", собственост на японски превозвач, който беше отвлечен на 19 ноември. На борда му има и двама български граждани, членове на екипажа.