Приложенията за запознанства пробват колко са склонни да плащат потребителите за любов

Приложенията за запознанства пробват колко са склонни да плащат потребителите за любов

Приложенията за запознанства пробват колко са склонни да плащат потребителите за любов
Flickr
На все по-пренаселения и сблъскващ се със забавяне на растежа пазар, приложения като "Тиндър" търсят начини да увеличат приходите си, вдигайки все повече летвата на сумите, които хората са склонни да платят, за да намерят партньор.
От появата и бързото им популяризиране през второто десетилетие на XXI в. - десетилетието на платформизацията на интернет, приложенията за запознанства предефинираха ухажването за цяло едно поколение, развивайки се в пазар за милиарди долари. По данни на фирмата за анализи на пазара за мобилни приложения data.ai само през 2023 г. потребителите са похарчили повече от 5 милиарда долара в световен мащаб.
През изминалата година компанията Match Group, която притежава 45 марки на услуги за запознанства, включително "Тиндър" и "Хиндж", повиши цените и въведе нови нива на абонамент в най-големите си платформи. Компанията се надява, че по-скъпото таксуване на потребителите може да ѝ помогне да обърне забавянето на растежа на приходите и повиши незадоволителната цена на акциите си, отбелязва "Файненшъл таймс". Според изданието пазарната капитализация на Match Group в момента е в размер на малко под 10 млрд. долара.
През септември групата въведе абонамент от 500 долара на месец в "Тиндър", достъпен само за 1% от потребителите на приложението. Наречен Select, той обеща "несравнимо ниво на достъп до най-доброто от "Тиндър" за най-търсените профили. "Тиндър" все още доминира на пазара за онлайн запознанства и вече повиши цените за останалите си нива на достъп за потребителите в САЩ, предлагайки предимства като неограничен брой "харесвания" и възможност за изпращане на съобщения, преди да се регистрира съвпадение (между двама потребители на приложението).
По-високите такси имат своята цена. Клиентската база на "Тиндър" е спаднала с 6 процента на годишна база до 10.4 млн. през третото тримесечие на 2023 г., което се дължи "предимно... на очакваното въздействие на ценовите оптимизации в САЩ". Но по-високите приходи на потребител увеличиха общите приходи на "Тиндър" до 508 млн. долара през трите месеца до септември - ръст от 10% на годишна база.
Според главния финансов директор на Match Group Гари Суидлър все още има "пространство за увеличаване на цените на определени места. Не сме фокусирани върху конкретен ключов показател за ефективност, независимо дали става въпрос за плащащи клиенти или приходи на потребителска база". Всичко, което компанията иска, по думите на Суиндлър, е максимално увеличение на печалбите, след като през ноември ревизира надолу очакванията си за приходи за четвъртото тримесечие от 890 млн. до около 860 млн. (+/- 5 милиона).
През февруари 2023 г. "Хиндж", което се превърна в най-бързо развиващото се приложение за запознанства в САЩ, Обединеното кралство и Канада за предходната година, представи абонаментни нива Hinge Plus и Hinge X. Услугите струват между 3 и 15, и 5 и 25 британски лири на седмица в Обединеното кралство, в зависимост от времето, през което потребителите искат да го използват. Най-скъпото ниво идва с подобрено показване на профила, което означава, че потребителите се виждат по-скоро след създаването на профила им и от повече хора. По-ниските нива включват функции като неограничен брой харесвания и разширени възможности за филтриране.
През май Match Group обяви, че 20% от новите потребители са избрали да се регистрират и да платят за по-евтината опция Plus, което е допринесло за значително увеличаване на годишните приходи на приложението до близо 27 на потребител през третото тримесечие - ръст от 8% на годишна база. Общите приходи на приложението са нараснали с 44% до 107 млн. долара, а делът на плащащите потребители се е увеличил с една трета до 1.3 млн.
Приложенията за запознанства странят от класическия бизнес модел на платформите на генериране на приходи чрез реклами в полза на т.нар. freemium, при който потребителите могат да се регистрират за основни услуги, но не могат да използват допълнителни нива и функции, освен ако не платят за това. Приложенията разчитат на тях, за да правят пари - стратегия, която става все по-важна, тъй като конкуренцията се засилва и новите потребители стават все по-трудни за привличане, отбелязва FT.
Според анализатора на данни Sensor Tower през 2022 г. броят на изтеглянията на приложения за запознанства е достигнал най-ниската си точка от четири години, а по данни на data.ai ръстът на годишна база в глобалните потребителски разходи за такива приложения се е забавил до около 9% в сравнение с предходната година, когато е бил 14%.
По данни на Similar Web за най-популярните приложения за устройствата с операционната система на Гугъл (Андроид), "Тиндър" и "Хиндж" са двете най-сваляни приложения от Google Play в САЩ, следвани от "Бъмбъл", "Бадуу" и "Фийлд". В Обединеното кралство на първо място е "Хиндж", на второ е "Бъмбъл", а "Тиндър" е под номер 3. "Хиндж" не е достъпно в България, за разлика от "Тиндър", което заема второ място по популярност в категорията сред българските потребители на устройства с Андроид. На първо място е "Буу", а на трето - DateMyAge Mature & Senior Date.