"Епъл" изпревари "Самсунг" и вече е най-големият производител на смартфони в света

Американската компания "Епъл" отдавна е лидер на пазара на смартфони по приходи и печалби, но отстъпваше на южнокорейския си съперник "Самсунг" по обема на производството си. Досега. През 2023 г. "Епъл" е постигнала пазарен дял на доставките от 20.1%, докато делът на "Самсунг" е бил с 19.4%, показват данните на изследователската група IDC.
На трето, четвърто и пето място по обем на производствата си се нареждат китайските компании Xiaomi с 12.5%, Oppo с 8.8% и Transsion - с 8.1%.
"Самсунг" властваше на световния пазар като производителя на смартфони с най-големи доставки в продължение на 12 години. Успехът на "Епъл" до голяма степен се подхранва от това, че повече потребители решават да купуват моделите от най-висок клас, независимо от цената, поради тяхната издръжливост и характеристики.
Същевременно през изминалата година "Самсунг" се фокусира повече върху пазарите от среден и висок клас поради повишената рентабилност, губейки дял в долния клас на пазара.
По данни на IDC рез четвъртото тримесечие на 2023 г. "Епъл" е доставила 80,5 млн. устройства, което представлява пазарен дял от 24,7%, докато "Самсунг" е пласирала 53 млн. устройства - 16,3% от пазарния дял.
През третото тримесечие на 2023 г. "Епъл" оглави глобалния пазар на смартфони с рекордните 43% от глобалните приходи от смартфони, въпреки че серията iPhone 15 беше налична за една седмица по-малко през третото тримесечие. "Самсунг", от своя страна, беше лидер по отношение на дял от доставките, но зае второто място по приходи (с дял от 18%).

Това са десетте най-обещаващи технологии за 2024 г. според MIT Technology Review
Със засилената конкуренция от китайски производители на смартфони като Xiaomi, Oppo и Transsion, които успешно грабнаха лъвския дял от африканския пазар на смартфони, на "Самсунг" може да е по-трудно да си върне загубения дял, отбелязва "Евронюз".
Китай традиционно играете важна роляа за iPhone - една от най-големите фабрики на компанията е там. Трудовите проблеми, китайските търговски закони и напрежението между САЩ и Китай обаче ескалираха значително през годините, ефектът от което не подмина и "Епъл", изправяйки компанията пред редица проблеми с веригата за доставки и производството.

CES 2024: Ако в продукта ви няма изкуствен интелект, не си струва да се говори за него
През 2023 г. "Епъл" отбеляза спад в търсенето в Китай, като според анализатори на Jefferies китайските продажби на iPhone през последната седмица на декември са се сринали с до 30% на годишна база. Това се дължи главно на повишеното търсене на други марки като Huawei и Xiaomi, които вадят все по-конкурентни ценово и богати на функции продукти.
"Епъл" обмисля да премести някои от своите производствени центрове от Китай в Индия, по-специално в Тамил Наду и Карнатака, което е част от по-широка стратегическа и производствена промяна, заложена в стратегията ѝ за развитие. В резултат на това устройствата от линията iPhone 14 се произвеждат в Индия, вместо в Китай, въпреки че няколко други модели и продукти все още се произвеждат в Китай.