Бизнес стратегът на "Фейсбук" – Шерил Сандбърг – напуска борда на "Мета"

След като през 2022 г. напусна ръководната си роля на оперативен директор, през май т.г. Шерил Сандбърг ще се оттегли от управителния съвет на компанията собственик на "Фейсбук" и "Инстаграм" - "Мета". Обявявайки решението си, Сандбърг определи момента, съвпадащ с изтичането на мандата ѝ, като подходящ, тъй като "бизнесът на "Мета" е силен и добре позициониран за бъдещето".
Като дългогодишен оперативен директор на компанията на Марк Зукърбърг зад едноименната социално-медийна платформа - най-голямата по брой потребител в света - Сандбърг беше водещият архитект на бизнес модела на "Фейсбук", подчинен на приходите от реклама. Напускайки борда, тя ще продължи да допринася за развитието на компанията като неин съветник.
Сандбърг се оттегли от позицията си на оперативен ръководител на "Мета" - втората най-висока в компанията - през 2022 г. след 14 години на този пост. Тя се присъедини към "Фейсбук" през 2008 г., идвайки от "Гугъл", където беше вицепрезидент по глобалните онлайн продажби и операции в "Гугъл".
Възприемана като дясната ръка на Зукърбърг и основен стратег в бизнес операциите на "Фейсбук", Сандбърг беше един от най-видимите ръководители в компанията. Също като Зукърбърг, Сандбърг е възпитаничка на Харвард. Тя е автор на няколко книги, включително феминисткия манифест от 2013 г. Lean In: Women, Work, and the Will to Lead.
Преди да влезе в света на големите технологии, Сандбърг беше началник на персонала на Министерството на финансите на САЩ при бившия президент Бил Клинтън.

"Парлър" се подготвя за "мощно възраждане" навреме за изборите в САЩ през 2024 г.
Докато беше главен оперативен директор на империята на социалните медии на Зукърбърг обаче тя се озова в центъра на една от най-тежките кризи в развитието на "Фейсбук", започнала със скандала с "Кеймбридж Аналитика", последван от този около използването на платформата "Фейсбук" при организирането на щурма на Капитолия през 2021 г. и продължаващата загриженост относно извличането на потребителски данни за захранване на изключително успешния рекламен бизнес на "Фейсбук".

С огромен ръст потребителите на "Телеграм" в Русия застигат тези на "ВКонтакте"
През септември 2018 г. свидетелства пред Конгреса на САЩ, рамо до рамо с тогавашния главен изпълнителен директор на конкурентната платформа "Туитър" Джак Дорси (продадена на Илон Мъск през 2022 г. и преименувана на X). Двамата бяха подложени на кръстосан разпит пред комисията по разузнаване на Сената относно манипулиране на гласоподаватели, пропаганда и опити за подбуждане на насилие в техните платформи, продължил с часове.
Година по-късно Конгресът отново помоли Сандбърг, този път заедно със Зукърбърг, да свидетелства пред една от комисиите му, но по друг повод - безпокойството на законодателите, предизвикано от криптовалутата "Либра", преименувана на Diem. Впоследствие т.нар. стейбълкойн на "Мета" беше продадена на калифорнийската Silvergate Bank.

Технологии и демокрация през 2023: между прекрасния нов свят и технопаниката
Базираната в Менло Парк компания "Мета" (пълното име на която е "Мета Платформс", до 2021 г. - "Фейсбук") е притежава и управлява платформите "Фейсбук", "Инстаграм", "Тредс" - отскоро достъпна и за гражданите на Европейския съюз, и "Уотсап", наред с други продукти и услуги.
Нарежда се сред петте най-големи американски компании за информационни технологии, заедно с компанията собственик на "Гугъл" - "Алфабет", "Амазон", "Епъл" и "Майкрософт" (често представяни в миналото в акронима GAFAM; или GAFA - всички изброени без "Майкрософт").
