Търсенето в "Гугъл" наистина се е влошило, установиха изследователи

Търсенето в "Гугъл" е превзето от "нискокачествен, оптимизиран за търсачки спам". Това е един от основните изводи от едногодишното проучване на германски изследователи, чиито резултати излизат в научна публикация сега.
Изследователите от Лайпцигския университет, Баухаус-Университет Ваймар и Центъра за анализ на мащабируеми данни и изкуствен интелект са обединили усилия в търсене на отговор на въпроса "Влошава ли се Гугъл?". В продължение на една година те са анализирали резултати от търсене в "Гугъл", "Бинг" и DuckDuckGo за 7392 ключови думи и фрази за заявки, отнасящи се до рецензции на продукти.
Забележителен брой потребители на социални медии споделят своите наблюдения, че търсачките стават все по-малко способни да откриват и доставят автентично и полезно съдържание, което да задоволи техните информационни нужди, обясняват изследователите. Впечатления на потребителите отчасти са потвърдени в проучването им.
Екипът е установил, че като цяло "по-високо класираните страници са средно по-оптимизирани, по-монетаризирани с партньорски маркетинг и показват признаци на по-ниско качество на текста" и че докато "само малка част от продуктовите рецензии в мрежата използват партньорски маркетинг, по-голямата част от всички резултати от търсенето го правят."
Анализът е показал още, че сайтовете за спам са (i) в постоянна война с "Гугъл" за класирането и (ii) редовно намират начини да надхитрят защитите на системата, издигайки се до челните позиции сред резултатите, връщани от "Гугъл сърч" при търсене, преди отново да бъдат "потопени".

Сам Олтман в Давос: Развитието на технологията на OpenAI ще изисква "неудобни" решения
"Оптимизацията за търсачки (search engine optimization или SEO) е една постоянна битка и виждаме повтарящи се модели на спам от рецензии, влизащи и излизащи от резултатите, докато търсачките и SEO-инженерите се редуват да коригират своите параметри", отбелязват изследователите.
Те отбелязват, че "Гугъл", "Бинг" на "Майкрософт", които вече са регулирани от Законодателния акт на Европейския съюз за цифровите услуги като "много големи онлайн търсачки", и далеч по-малката, предпочитана от отстояващите неприкосновеността на личните си данни DuckDuckGo редовно променят своите алгоритми и премахват съдържание, което е откровен спам. Като цяло обаче това води само до "временен положителен ефект" и "търсачките изглежда губят играта на котка и мишка на оптимизирания за търсачки спам".
Същевременно според измерванията на изследователите в много случаи "Гугъл" се е представил по-добре от "Бинг" и DuckDuckGo в битката с въпросния SEO-спам.

Кейси Нютън обясни къде и защо позицията на "Субстак" за нацисткото съдържание не издържа
Изследователите предупреждават, че тази война за високо класиране в резултатите при търсене вероятно ще се влоши много с навлизането на спама, генериран от изкуствен интелект, и че наистина заплашва бъдещата полезност на търсачките:
"Границата между незловредното съдържание и спама под формата на съдържание и ферми за връзки става все по-замъглена - ситуация, която със сигурност ще се влоши в резултат на генеративния изкуствен интелект".
Те са установили изявена корелация между класирането в търсачките и т.нар. партньорски маркетинг, както и тенденция към опростено, повтарящо се и потенциално генерирано от изкуствен интелект съдържание. Според тях динамичното, заобикалящо системите за защита от спам нискокачествено, масово произвеждано комерсиално съдържание заслужава повече внимание.

Кандидат за кмет е най-търсената личност в "българския" Гугъл през 2023 г.
"Това конкретно проучване разглежда тясно съдържанието на оценяване на продукта и не отразява цялостното качество и полезността на "Гугъл търсене" за милиардите заявки, които виждаме всеки ден", коментира изводите от изследването говорител на "Гугъл". В изявлението на компанията се подчертава, че са внедрени конкретни подобрения за справяне с тези проблеми "и самото проучване посочва, че "Гугъл" е отбелязал подобрение през последната година и се представя по-добре от други търсачки".
В по-общ план много външни изследователи са измервали резултатите от търсачките за други видове заявки и са установили, че тези на "Гугъл" са със значително по-високо качество от останалите, казва се в позицията на компанията.
