Ядосан клиент принуди куриерска фирма да изключи изкуствения си интелект

Фирма за доставка на колети във Великобритания изключи функцията за изкуствен интелект (AI или ИИ) в своите системи за онлайн чат с потребители. Причината е, че разочарован клиент принуди системата да напише стихотворение за това колко лошо е обслужването на компанията, разказва "Ройтерс".
"Имало едно време чатбот на име DPD, който бил безполезен при предоставянето на помощ", съчинил ботът, след като Ашли Бошам се отказал от опитите да го накара да му даде телефонен номер за обслужване на клиенти. Като отмъщение той го накарал да съчини стихотворение за лошото обслужване на чатбот услугата.
"DPD беше загуба на време и най-лошият кошмар за клиента", продължил ботът. В заключение написал: "Един ден DPD най-накрая беше спрян и всички се зарадваха. Най-накрая успяха да получат помощта, от която се нуждаеха, от истински човек, който знаеше какво правеха [във фирмата]."
Бошам, пианист и диригент, публикува разговора си с бота в социалната медийна платформа X в четвъртък. Досега той е бил гледан 1.1 млн. пъти.
Той каза, че първоначално е помолил бота да му разкаже виц, след като не е успял да получи информация за състоянието на пратка. След това го е помолил да напише стихотворението за пропуски в автоматизираното обслужване на клиенти. Освен това насърчил бота да ругае и псува.
Бошан разказа пред телевизия ITV, че все още не е получил колета. "Мисля, че може да го държат като заложник сега. Не бих ги обвинявал", каза той. "Сам съм си виновен."
DPD UK заяви, че е използвала успешно AI елемент в рамките на своята система за чат в продължение на няколко години заедно с обслужването на клиенти, но е възникнала грешка след актуализация на системата. "ИИ елементът беше незабавно деактивиран и в момента се актуализира", се казва в изявление на компанията, цитирано от ITV.